مشکل نیامدن و دیر دریافت کردن پیام ها در واتساپ

۹ روش نجات بخش حل مشکل نیامدن و دیر دریافت کردن پیام ها در واتساپ

واتساپ یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین پیام رسان ها در سرتاسر جهان است که در کشور ما هم مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده است. بنابراین مطمئنا دلتان نمی خواهد که اگر پیامی به شما از طریق این اپلیکیشن رسید آن را از دست بدهید یا خیلی دیر متوجه آن شوید. ولی متاسفانه گاهی اوقات پیام های واتساپ به درستی دریافت و اعلان نمی شود یا اینکه با نمایش پیغام Waiting for this message دیر دریافت میشوند و این مساله می تواند مشکل زیادی را برای کاربران ایجاد کند. در این مطلب انزل وب قصد داریم به حل مشکل نیامدن و دیر دریافت کردن پیام ها در واتساپ بپردازیم.

روش رفع مشکل نیامدن پیام و ارور Waiting for this message واتس اپ

 How To Solve WhatsApp Notification Not Working and Waiting for this message Error

پیش از این در انزل وب به ۳ روش حل مشکل نشان ندادن هشدار پیام جدید در تلگرام ، اینستاگرام ، واتس اپ و نیز ۶ روش حل مشکل تاخیر نمایش اعلان برنامه ها در اندروید پرداخته شده است. در این مطلب قصد داریم به صورت تخصصی به مشکل عدم نمایش پیام واتساپ پرداخته و راه های حل آن را مرور کنیم.

علت نیامدن پیام در واتساپ

این مشکل در واتس اپ می تواند دلایل متعددی داشته باشد. با این حال با توجه به تجربیات پیشن می توان گفت که همواره چهار عامل زیر از دلایل اصلی بروز مشکلات در اپلیکیشن واتس اپ هستند:

  • اتصال اینترنتی ضعیف: عملکرد خوب این اپلیکیشن وابستگی زیادی به پایدار بودن اتصال اینترنتی دارد.
  • فضای ذخیره سازی محدود: برای ارسال و دریافت پیام ها در واتس اپ باید از فاضی کافی برای ذخیره سازی این پیام ها در گوشی همراه خود برخوردار باشید.
  • عدم احراز هویت: همه کرابران واتس اپ می دانند که باید اول ازهمه شماره تلفن خود را با این اپلیکیشن همگام سازند تا بتوانند از آن استفاده کنند. بنابراین اگر این فرآیند را به درستی انجام ندهید طبیعی است که در کار با واتساپ به مشکل بر خواهید خورد.
  • بلاک شدن توسط دیگر کاربران واتساپ: شاید یکی از دلایل بروز این مشکل آن باشد که توسط یکی از مخاظبینتان در واتساپ بلاک شده اید که در این شرایط قادر به ارسال پیام یا برقراری تماس صوتی با وی از طریق واتساپ نخواهید بود.

در ادامه به بررسی روش هایی می پردازیم که می توان با اتخاذ آن ها تا حدود زیادی به حل این مشکل نرسیدن پیام در واتساپ پرداخت.

فعال کردن نوتیفیکیشن ها برای حل عدم نمایش پیام واتس اپ روی صفحه

اگر نوتیفیکیشن هایی از دیگر اپلیکیشن ها دریافت می کنید ولی در واتس اپ اینگونه نیست پس احتمالا باید نگاهی به تنظیمات آن بیندازید. واتس اپ را اجرا کرده و به Settings بروید. سپس دکمه کنار message and group Notification را بکشید تا به رنگ سبز در بیاید. همچنین می توانید در تنظیمات گوشی همراه نیز این کار را انجام دهید. به این منظور به بخش تنظیمات گوشی خود رفته و از قسمت Notification برنامه WhatsApp را پیدا کنید. سپس گزینه Show notifications را فعال نمایید تا احتمالا مشکل عدم نمایش پیام واتساپ روی صفحه شما حل شود.

پاک کردن حافظه کش اندروید در صورت عدم نمایش پیام واتساپ

حافظه کش جایی است که فایل های کوچکی مختص هر برنامه ذخیره می شود تا اجراهای بعدی آن با سرعت بیشتری همراه شود. گاهی اوقات پر شدن این حافظه باعث بروز اشکالاتی نظیر مشکل نرسیدن پیام در واتساپ می شود. اگر از گوشی اندرویدی استفاده می کنید می توانید به مسیر Settings > Apps > WhatsApp > Clear Cache بروید تا محتویات این حافظه را پاک کنید. کاربران اپل نمی توانند از این روش استفاده کنند. این کاربران برای پاک کردن حافظه کش  مجبور به پاک کردن خود اپلیکیشن هستند که در ادامه به توضیح آن نیز خواهیم پرداخت.

حل مشکل نرسیدن پیام در واتساپ با بستن اپلیکیشن و ریستارت کردن گوشی همراه

شاید علت ایجاد مشکل نرسیدن پیام در واتساپ بروز مساله ای موقتی باشد که معمولا با ریستارت کردن حل می شود. کاربران اندرویدی برای بستن واتس اپ به صورت کامل می توانند به مسیر Settings > Apps > WhatsApp رفته و در آنجا دکمه Force Stop را انتخاب کنند. پس از آن گوشی خود را ریستارت نمایند. اما کاربرانی که از گوشی های اپل استفاده می کنند ابتدا باید روی دکمه هوم دابل کلیک کنند سپس آیکون واتس اپ را به بالا کشیده تا به صورت کامل بسته شود. سپس گوشی خود را ریستارت نمایند.

سکرت چت در واتساپ

برای ریستارت کردن مدل های مختلف گوشی های آیفون راه های متفاوتی وجود دارد:

  • برای آیفون های مدل ۵ و ۶ باید دکمه هوم و پاور به صورت همزمان فشار داده شوند.
  • برای آیفون های مدل ۷ و ۷ پلاس باید دکمه کاهش صدا و پاور به صورت همزمان فشار داده شوند.
  • برای آیفون های مدل ۸ و ۸ پلاس و ایکس باید دکمه کاهش و افزایش ولوم صدا فشار داده شوند و سپس بلافاصله دکمه پاور نگه داشته شود تا دستگاه ریستارت گردد.

بروز رسانی یا نصب مجدد اپلیکیشن برای مشکل دریافت پیام در واتساپ

چرا تا وارد واتساپ نشم پیام نمیاد

همیشه توصیه می شود که از آخرین نسخه اپلیکیشن ها استفاده نمایید تا کمتر با مشکلاتی این چنینی مواجه شوید. بروز رسانی اپلیکیشن موجب می شود که اشکالاتی که در نسخه های قبلی وجود داشته برطرف شوند و عملکرد اپلیکیشن با بهبود مواجه گردد.

اگر با به روز رسانی واتس اپ هم مشکل نیامدن پیام در واتساپ شما حل نشد شاید بهتر باشد که آن را پاک کرده و مجددا نصب کنید. کاربران اندرویدی برای پاک کردن واتس اپ می توانند به مسیر Settings > Apps > WhatsApp رفته و در اینجا گزینه Uninstall را انتخاب کنند. کارابران آیفون نیز کافیست ایکون واتس اپ را لمس کرده و نگه دارند و سپس علامت X را لمس کنند تا اپلیکیشن پاک شود. به خاطر داشته باشید که قبل از پاک کردن واتساپ بهتر است از اطلاعات موجود در آن بکاپ بگیرید.

بررسی اتصال اینترنتی گوشی همراه

جهت رفع مشکل دیر رسیدن پیام در واتس اپ ابتدا مطمئن شوید که گوشی همراهتان به شبکه اینترنت متصل است. برای این کار می توانید در مرورگر کلمه ای را جستجو کنید یا سایتی را باز نمایید تا از وصل بودن اینترنت مطمئن شوید. همچنین باید بررسی کنید که آیا محدودیتی در استفاده از اینترنت اعمال شده است یا خیر. برای این کار به مسیر Settings > Apps > WhatsApp > Data usage بروید. در اینجا مطمئن شوید که گزینه Restrict app background data فعال نباشد.

سکرت چت در واتساپ

این کار را برای اپلیکیشن Google Services هم انجام دهید. در این رابطه می توانید مطلب ۶ روش رفع مشکل اختلال در دسترسی به اینترنت و اتصال به واتس اپ را نیز مطالعه کنید.

حل مشکل عدم نمایش پیام واتساپ با ریست کردن تنظیمات شبکه

برای این کار می توانید به مسیر Settings> General> Reset بروید. در اینجا باید روی گزینه Reset Network Settings کلیک کنید.

waiting for this message در واتس اپ

پیش از این به ۱۰ روش رفع مشکل اتصال و کار نکردن واتس اپ وب نیز در انزل وب پرداخته شده است.

ریست فکتوری کردن گوشی همراه در صورت نمایش waiting for this message در واتس اپ

آخرین روشی که باید برای حل مشکل ” در انتظار برای این پیام ممکن است قدری طول بکشد ” واتس اپ به کار گیرید این است که گوشی خود را ریست کنید. با انجام این کار همه اطلاعات ذخیره شده روی گوشی به همراه تنظیماتی که رویان اعمال کرده اید پاک خواهند شد و در واقع گوشی به حالت اول خود باز خواهد گشت. بنابراین این روش را تنها در زمانی به کار گیرید که همه روش های قبلی را امتحان کرده و به جوابی نرسیدید. برای انجام این کار باید به مسیر Settings> General> Reset بروید. در اینجا گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید.

در انتظار برای این پیام ممکن است قدری طول بکشد

پس از ریست شدن گوشی همراه که چند دقیقه ای به طول خواهد انجامید دوباره نسخه آپدیت شده واتس اپ را دانلود کرده و آن را نصب نمایید.

بررسی تنظیمات Notifications در صورت دیر رسیدن پیام در واتس اپ

شاید براییتان گاهی این سوال پیش آمده باشد که چرا تا وارد واتساپ نشویم پیام دریافت نمیکنیم؟ در جواب باید گفت که برای اپلیکیشن واتساپ تنظیماتی وجود دارد که طبق آن می توان این اپلیکیشن را به گونه ای تنظیم نمود که تا زمانی که واتساپ را باز نکردیم نوتیفیکیشن های آن نمایش داده نشود. بنابراین یکی از دلایل عدم نمایش نوتیفیکیشن ها می تواند فعال بودن این تنظیمات باشد. بنابراین به مسیر Settings > Apps > WhatsApp > Notifications رفته و بررسی کنید که گزینه Block all حتما غیر فعال باشد.

حل مشکل دریافت پیام در واتساپ با بررسی تنظیمات باتری

اگر هنوز به سوال چرا تا وارد واتساپ نشم پیام نمیاد شما پاسخ صحیح داده نشده است باید بگوییم که در برخی از گوشی ها تنظیماتی برای مصرف بهینه باتری وجود درادکه طبق آن تنها زمانی این اپلیکیشن ها اجرا می وشند که توسط کاربر باز شده باشند. در واقع اجازه فعالیت این اپلیکیشن ها در پس زمینه گوشی داده نمی شود. زیرا همین فعالیت به ظاهر اندک هم باعث مصرف انرژی می شود. این تنظیمات معمولا در بخش power saving mode در قسمت تنظیمات مربوط به Battery در هر گوشی قرار دارد. به این قسمت رفته و مطمئن شوید که این ویژگی غیر فعال است.

عدم نمایش پیام واتساپ روی صفحه

سپس واتساپ را تست نموده تا متوجه شوید که آیا مشکلتان حل شده است یا خیر.

اگر به هر دلیلی نگران امنیت اطلاعات شخصی خود در واتساپ هستید می توانید مطلب امنیت واتساپ چقدر است و خطرناک ترین تهدیدات امنیتی آن کدامند؟ را در انزل وب مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز ۹ روش حل مشکل نیامدن و دیر دریافت کردن پیام ها در واتساپ را بررسی کردیم. نظر شما راجع به این روش ها چیست؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

چرا کد واتساپ نمیاد؟ این 12 راه حل را امتحان کنید
چرا کد واتساپ نمیاد؟ این ۱۲ راه حل را امتحان کنید
راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
آموزش جدید 9 روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه ها
آموزش جدید ۹ روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه های مختلف
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی

نظرات

  • ناشناس says:

    سلام من میتونم تو واتساپ پیام بفرستم ولی پیام های بقیه به صورت waiting for this message this may take a while برام میاد
    چیکار کنم؟

  • Pm says:

    دقیقا😭 من میتونم پیام بدم اما پیامارو دیر دریافت میکنم

    • Ela says:

      دقیقا منم مدتیه اینطوری شده میتونم پیام بدم زنگ بزنم نوشته انلاینم انلاینی مخاطبا هست اما هیچ پیامی دریافت نمیکنم بعد چند ساعت یا یک روز میان
      علتش چیه؟ چرا اینجوری شدن؟ هر واتی نصب میکنم وضعش همینه همه واتارو امتحان کردم:/
      اگه هم واتو حذف و نصب کنم چند ساعت کار میکنه بعدش خراب میشه!

    • Sonnet says:

      نزدیک ۲ سال بود این مشکل زو داشتم هم تو جی بی هم تو یو برای همین فقط واتساپ اصلی نصب میکردم یا وقتی میخواستم با یکی چت کنم میرفتم تو واتساپ اصلی الان درست شد امیدوارم دائمی باشه کلی دعات کردم عزیز 🌹🌹

    • عسل says:

      منم همینطور .واتساپمو عوض کردم اما بعد از چند ساعت اینطور شد پیامارو دیر دریافت میکننم🥺

    • Helna says:

      چطوری درس شد واتساپت اعلان میومد که پیام اومده اما میزد جست و جو برای دریافت پیام درسته؟ چیکار کردی آلان درست شده برات؟

  • زهرا says:

    چرا پیام اینقدر دیر میاد

  • Ali says:

    سلام من میتونم تو واتساپ پیام بدم ولی هیچ پیامی نمیتونم دریافت کنم جریانش چیه لطفاً بگید

  • یدبخت says:

    سلام، من واتساپم ورژن اصلیه. از ساعت ۷ هیمکودوم از پیامام نرفت. حذف کردم دوبازه نصب کنم، وقتی شمارمو میزنم میره رو کانتکتینگ و همونجا میمونه. سایت واتساپم ک باز میکنم ارور ۵ ایکس ایکس سرور میده. چیکار کنم؟ بیزنس هم کار نکرد

  • کارن says:

    من واتساپم حذف شده بعد وقتی دوباره نصب کردم گروه ها برام هیچکدوم نیومدن چیکار کنم دو دفعه هم حذف و نصب کردم و اینکه واتساپم جی بی هست

  • مهسا says:

    منم دقیقا همین مشکلو دارم پیامام خیلی دیر تیم میخورن بعد ده بیست دقیقه لطفا اگه کسی می‌دونه راهنماییم کنه خیلی رو مخه😐🥴

    • الن says:

      من جی بی واتساپ دارم الان دو روزه ی آیکون برای ورژن جدیدش اومده میگه نصب کنید نصب کردم ولی باز هم ک واردش میشم اون آیکونه هس اصلا نمیتونم وارد واتساپ شم لطفا راهنمایی کنید مشکل چیه 😭

    • Shajan says:

      سلام
      من تا وارد واتساپ نشم معلوم نمیشه برام پی ام یا زنگ اومده باید چیکار کنم؟؟😑😑

  • ĐEAĎ DÈVÎL says:

    سلام
    کسایی ک واتساپ جی بی یا واتساپ یو یا واتساپ های مود دیگ دارن و پیاما براشون نمیاد مشکل از بخش jimods/privacy and security/ اونجا بخش های contacts و groups عه اونجا باید تیک های hide second tick و hide blue microphone رو غیرفعال کنید اونطوری درس میشه

    • FT says:

      واییی برای من درست شد
      ممنون

    • Sonnet says:

      نزدیک ۲ سال بود این مشکل زو داشتم هم تو جی بی هم تو یو برای همین فقط واتساپ اصلی نصب میکردم یا وقتی میخواستم با یکی چت کنم میرفتم تو واتساپ اصلی الان درست شد امیدوارم دائمی باشه کلی دعات کردم عزیز 🌹🌹

    • فرانک says:

      برای منم اینجوری درست شد بعد ار مدت ها.
      ممنوووون

    • Roghii says:

      سلام من این گزینه هایی ک گفتین غیرفعالن برام ، ولی بازم وقتی پی میدم یه تیک میخوره برا مخاطبم اون بهم پی میده هم نمیاد باید چکار کنم ک درست شه تروخدا راهنماییم کنین

    • آیناز نارویی says:

      چطوری این کدوم قسمته من میگردم نیست تو واتساپ من یو واتساپ هس🥲

  • خودم says:

    پیامای خودم واسع بقیه میرن ولی پیامای بقیه نمیان حالا مشکل کجااااااست؟؟؟؟؟

    خواهشششش میکنم اگه میدونین مشکل چیع بگین😪

  • Nfs says:

    پیامم میره ولی ج نمیاد
    واتساپم جی بی هس

    • Negin says:

      وقتی میخام پیام بدم پیامم اصلا نمیره مثلا یه بیست دقیقه طول میکشه تا بره
      سرعت نتمم عالی هست و واتم جی بی

      • نمد چی بنویسم says:

        پیام میاد / میره
        بات پیامی ک از طرف میاد صداش پخش نمیشع
        با اینکه رو سایلنتم نیع

    • دقیقا says:

      اره منم واتساپم حیبیه از دیروز تاالان مشکل داره

    • شهرزاد says:

      دقیقامشکل منم همینع پیام من میره ولی پیامی دریافت نمیکنم پیامم سین نمیشه استوریامم کسی نمیبینه

    • ناشناس says:

      ببخشید میشه بگید چجوری درست شد مال من همین جوری شده

  • یکی.. says:

    پی امم میره برا طرف ولی اینکه چی جواب داده نمیاد
    واتساپم هم جی بی
    کسی میدونه چیکار باید بکنم؟؟؟ممنون میشم اگه جواب بدین 😭😭❣

  • a says:

    سلام من پیام های دیگران برام نیاد ولی پیام های خودم نمیره
    چیکار کنم

    • رها says:

      واتساپم او جی هست پیاما واسم نمییاد یاچند ساعت بعد می یاد خودم هم که پیام میدم ارسال نمیشه واسشون کسی میدونه مشکلش چی هست😑😐🤔🤔🤔

  • a says:

    سلام
    من پیام های بقیه برام میاد ولی پیام های خودم نمیره
    چرا وچیکار کنم؟

    • مهسا says:

      منم دقیقا همین مشکلو دارم پیامام خیلی دیر تیم میخورن بعد ده بیست دقیقه لطفا اگه کسی می‌دونه راهنماییم کنه خیلی رو مخه😐🥴

  • اسرا says:

    اگه یو واتساپ باشه میتونی بازیابی کنی

  • نيما says:

    سلام
    محبت کنید به من بگید
    من شماره هاى مشترى زیادى دارم که شماره منو سیو ندارن و من وقتى میخوام پیام بدم تو واتساب بهشون اونا دریافت نمیکنن چون منو سیو ندارن چیکار کنم

  • امین says:

    سلام یه سوال اگه برنامه رو پاک کنیم آیا تمام چت ها و گروه هایی که در آن بوده ایم پاک می‌شود؟