روش پيدا كردن مشخصات مالک يک دامنه و صاحب امتیاز سايت

۴ روش پیدا کردن مشخصات مالک یک دامنه و صاحب امتیاز سایت

پشت هر وب سایتی که در اینترنت مشاهده می کنید یک شخص حقیقی قرار دارد که به خرید و ثبت دامنه مورد نظر پرداخته است. خوشبختانه اطلاعات مربوط به اشخاصی که صاحب دامنه های اینترنتی هستند به راحتی قابل دسترسی است. ضمن اینکه ممکن است به دلایلی نیاز به اطلاعاتی در مورد هر دامنه اینترنتی داشته باشید که این امکان هم در حال حاضر به راحتی فراهم است. از این رو در این مطلب انزل وب به روش های پیدا کردن مشخصات مالک یک دامنه و شناسایی صاحب امتیاز سایت خواهیم پرداخت.

روش بررسی و فهمیدن صاحب امتیاز سایت و مالکیت دامنه IR ، COM و..

How To Find Out Who The Domain Owner Is

پیش از این در انزل وب به بررسی ۱۵ موتور جستجو برای پیدا کردن افراد از طریق نام ، شماره موبایل ، ایمیل و همچنین پیدا کردن و فهمیدن صاحب خط ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و شماره تلفن ثابت پرداخته شده است. اما در این مطلب قصد داریم به بررسی روش های بررسی مالکیت یک دامنه اینترنتی بپردازیم.

مشاهده اطلاعات مالک دامنه در سایت Whois

اگر می خواهید صاحب یک وبسایت را بشناسید یا بدانید که دامنه مورد نظرتان چه زمانی انقضا خواهد شد (البته در صورت عدم تمدید آن توسط صاحب دامنه) می توانید از وبسایت WHOIS کمک بگیرید. اگر کلمه WHOIS  را در گوگل جستجو کنید به لیستی از نتایج خواهید رسید که البته معمولا همان لینک اول، سایتی است که شما به دنبالش هستید. با استفاده از وب سایت Whois نه تنها قادر به یافتن نام صاحب هر دامنه هستید بلکه تاریخ خرید دامنه و نیز تاریخ انقضای آن را  هم می توانید مشاهده کنید.

جستجوی مالکیت دامنه در این سایت بسیار ساده است. همه کاری که باید کنید این است که آدرس وبسایت مورد نظرتان را وارد کرده و دکمه Enter را بزنید. سپس همه اطلاعات مورد نیازتان به شما نشان داده خواهد شد. برای مثال در این سایت به دنبال اطلاعاتی از خود وبسایت Whois می رویم. در تصویر زیر نتیجه به دست آمده را مشاهده می کنید. در این تصویر مشخص است که این دامنه در سال ۱۹۹۷ میلادی خریداری شده است و فعلا تا سال ۲۰۲۰ تمدید شده است:

بررسی مالکیت یک دامنه

با اینکه WHOIS مرجعی بسیار خوب برای به دست آوردن اطلاعات در مورد هر دامنه و صاحب امتیاز سایت است ولی گاهی اوقات این کار به همین سادگی ها هم پیش نمی رود. بسیاری از شرکت ها پس از خرید یک دامنه از مزیت ثبت نام محرمانه استفاده میکنند تا از این طریق مانع نمایش اطلاعات شخصی صاحب دامنه شوند. در این مواقع برای ارتباط با صاحب دامنه بهتر است که از طریق بخش تماس با ما در خود سایت مد نظر اقدام نمایید.

می توانید مطلب بهترین روش های جستجو و یافتن آدرس ایمیل دیگران از طریق اینترنت را هم در انزل وب مطالعه نمایید.

استعلام مالکیت دامنه .COM و .IR در سایت ICANN

یکی دیگر از سایت هایی که می توانید از آن برای بررسی اطلاعات مربوط به صاحب دامنه های ایتنرنتی استفاده نمایید سایت whois.icann.org است. شیوه کار در این سایت هم به سادگی وبسایت قبلی است. باید ابتدا به صفحه اصلی بروید. سپس در بخشی که در تصویر زیر مشخص شده است آدرس وبسایت مورد نظر را وارد نمایید و برای شناسایی مالک دامنه روی دکمه Lookup کلیک کنید.

مالکیت دامنه com

در اینجا هم می توانید اطلاعاتی مثل تاریخ خرید و ثبت دامنه، آدرس ایمیل و شماره تلفن صاحب دامنه، تاریخ انقضای آن و دیگر مواردی از این دست را مشاهده نمایید.

قبلا از این در انزل وب به مرور روش های پیگیری موقعیت و پیدا کردن مشخصات مزاحم تلفنی،هکر تلگرام،واتس اپ،فیس بوک نیز پرداخته شده است.

شناسایی مالکیت دامنه IR

تا اینجا به بررسی سایت های خارجی جهت بررسی مالکیت یک دامنه پرداختیم. شما از طریق این وبسایت ها معمولا قادر به بررسی و مشاهده دامین فارسی هم خواهید بود. اما اگر بخواهید این اطلاعات را به صورت کاملا فارسی مشاهده کنید خوشبختانه سایت هایی در یان زمینه در داخل کشورمان هم فعالیت می کنند.

یکی از بهترین این سایت ها جستجوی مالکیت دامنه فارسی و داخل کشور را می توان سایت nic دانست. این سایت که در واقع مرکز ثبت دامنه ir هم است علاوه بر امکان نمایش اطلاعات مربوط به هر دامنه، امکانات دیگری نظیر ثبت یا انتقال دامنه را هم تحت پوشش خود قرار داده است. اما برای کسب اطلاعات راجع به هر دامنه پس از مراجعه به صفحه پرس و جوی دامنه در این سایت باید آدرس سایت مورد نظر را در آن وارد نموده و پس از وارد کردن کد امنیتی روی دکمه پرس و جو کلیک کنید.

مشاهده مالکیت دامنه

احراز مالکیت دامنه IR از طریق نماد اعتماد الکترونیکی

گاهی اوقات پیدا کردن صاحب یک دامنه اینترنتی حتی ساده تر از این روش هایی که تا کنون معرفی کردیم هم ممکن خواهد بود. امروزه در اکثر وب سایت های داخلی نمادی تحت عنوان نماد اعتماد الکترونیکی را در گوشه و کنار آن می توانید مشاهده می کنید.

یافتن مالک دامنه
همچنین برای بررسی مالکیت یک دامنه نمادی تحت عنوان نماد ثبت ارشاد هم در برخی از سایت ها استفاده شده است.
مشاهده دامین فارسی

وجود این نماد ها نشان دهنده احراز هویت مالک دامنه از طریق مبادی رسمی است که می تواند اعتماد شما را در استفاده از خدمات آن سایت افزایش دهد. با کلیک بر روی هر کدام از این نمادها می توانید اطلاعاتی مختصر راجع به مالک دامنه مورد نظر را مشاهده نمایید.

برای پیدا کردن افراد مد نظرتان می توانید مطلب بهترین موتور جستجو فارسی برای پیدا کردن گمشده ، وکیل ، دکتر را نیز در انزل وب مطالعه کنید.

تجربه و پیشنهادات شما ؟

اگر از سرویس های معرفی شده برای شناسایی مالک یک دامنه اینترنتی استفاده کردید نظرات خود را با ما در میان بگذارید و در صورتی که سرویس مفید دیگری در این زمینه  میشناسید حتما آن را در بخش دیدگاه ها معرفی نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

پیدا کردن کدپستی از روی آدرس و نقشه در چند قدم ساده (پیدا کردن کدپستی فراموش شده)
پیدا کردن کدپستی از روی آدرس و نقشه در چند قدم ساده (پیدا کردن کدپستی فراموش شده)
راهنما با جزئیات برای استعلام وضعیت سند خودرو
راهنما با جزئیات برای استعلام وضعیت سند خودرو
4 ترفند استعلام شماره سیم کارت های به نام شما در ایرانسل
۴ ترفند استعلام شماره سیم کارت های به نام شما در ایرانسل
آموزش 5 روش استعلام تعداد سیم کارت ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و..
آموزش ۵ روش استعلام تعداد سیم کارت ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و..

نظرات

  • زحمتکش says:

    سلام. دامین سایتی تمام شده مالک هم فوت کرده، من از کجا بفهمم از کدوم دامین استفاده می کردن. سایت برامون مهمه. شکت هاست رو دارم.

  • شروین says:

    با سلام…..چطور بفهمیم مالکای قبلی سایت چه کسانی بودن؟؟؟سایت چندبار خریدوفروش شده???