حل مشکل حرف ی در ورد ، فتوشاپ ، کورل و.. ویندوز

۸ روش حل مشکل تایپ حرف ی در ورد ، فتوشاپ ، کورل و.. ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

احتمالا همه شما می دانید که چگونه زبان فارسی را در ویندوز فعال کرده و از آن استفاده کنید. با این حال گاهی با این مشکل مواجه می شویم که برخی حروف به خوبی در جای خود قرار نمی گیرند یا به هم ریخته نمایش داده می شود. یکی از این حروف که معمولا به دفعات زیادی با این مشکل روبرو می شود تایپ حرف ی فارسی است. این مشکل می تواند به دلایل گوناگونی رخ داده باشد. در این مطلب انزل وب چند روش حل مشکل تایپ حرف ی در ورد ، فتوشاپ ، کورل و.. ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را بررسی خواهیم کرد.

رفع مشکل جدا نوشتن و نسچبیدن حرف ی در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How to Fix Type Persian Letter in Windows 10 , 8 and 7

هنگام نوشتن برخی از حروف فارسی مثل ی در محیط ها و نرم ازفارهای مختلف ممکن است با مشکلاتی مثل بهم ریختگی حروف یا نچسبیدن آن به دیگر کلمات مواجه شوید. در یان مطلب انزل وب شما را با روش های رفع مشکل تایپ ، جدا نوشتن و نسچبیدن حرف ی در ویندوز آشنا خواهیم کرد.

نحوه تایپ حرف ی در کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر

برای نوشتن حرف ی در کیبوردهای استاندارد باید کلیدهای Shift+D را با هم بفشارید. البته همانطور که گفته شد این مورد در کیبوردهای استاندارد رعایت می شود. کیبوردهایی که معمولا برای کامپیوترهای شخصی مورد استفاده قرار می گیرند. در عوض در برخی مدل های لپ تاپ ممکن است این قضیه اندکی متفاوت باشد و جابجایی حروف و نچسبیدن حرف ی در نرم افزارهایی نظیر Word را شاهد باشیم. برای مثال در بعضی از لپتاپ ها باید از کلیدهای Shift+N برای تایپ حرف “ی” استفاده کرد.

مشکل حرف ی در فتوشاپ

پس دقت کنید که همواره از کلید درست برای تایپ این حرف بهره می برید. البته در صورتی که مایلید از کیبوردهای استاندارد در لپ تاپ خود نیز بهره ببرید می توانید از برنامه Keyboard Layout Manager استفاده نمایید.

مشکل حرف ی در گوگل کروم

این برنامه به شما اجازه می دهد که ترتیب و جایگذاری حروف کیبورد را در تنظیمات پیش فرض آن تغییر دهید. البته قبل از انجام این کار حتما زبان صفحه کلید خود را به فارسی تغییر داده باشید. برای این کار می توانید مطلب آموزش کامل تصویری اضافه کردن کیبورد فارسی در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را نیز مطالعه بفرمایید.

مشکل حرف ی در گوگل کروم ، ورد ، فتوشاپ و..  به خاطر وجود دو کیبورد در تنظیمات

گاهی اوقات مشکل نشناختن یک حرف در ویندوز به خاطر شناساندن چندین کیبورد به آن به صورت همزمان است. برای اینکه این مشکل را حل کنید از مراحل زیر استفاده نمایید:

۱- به کنترل پنل ویندوز بروید

۲- در اینجا این مسیر را دنبال کنید: Region and Language > Keyboard and Languages > Change keyboards‎

مشکل حرف ی در ورد

۳- حالا روی دکمه Change keyboards‎ کلیک کرده و سپس به سربرگ General بروید.

رفع مشکل جدا نوشتن و نسچبیدن حرف ی در ویندوز 10 ، 8 و 7

۴- پس از انتخاب صفحه کلید Farsi یا Persian روی دکمه Remove کلیک کنید.

۵- حالا احتمالا مشکل حرف ی در ویندوز ۱۰ و.. رفع فقط یک کیبورد فارسی در ویندوز خواهید داشت. اگر برخی دکمه های کیبورد کار نمی کنند حتما مطلب ۱۰ روش رفع مشکل کار نکردن بعضی از دکمه های کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر را در انزل وب مطالعه کنید.

حل مشکل جدا شدن حرف ی در ورد ، کورل و.. از طریق Safe Mode ویندوز

۱- برای رفع مشکل جدا نوشتن حرف ی در کورل ، فایرفاکس و.. ابتدا فایل kbdfa.dll را دانلود کنید.

۲- حالا کامپیوتر را ریستارت کنید. ئدر هنگام روشن شدن مجدد آن مرتبا کلید F8 را بفشارید تا منویی نمایش داده شود. از این منو گزینه safe mode را انتخاب کنید.

۳- پس از بالا آمدن ویندوز، فایل دانلود شده را در مسیر C:\Windows\System32 کپی کنید. در پیغامی که داده می شود دکمه Yes را انتخاب نمایید.

مشکل حرف ی در گوگل کروم

۴- در برخی موارد ممکن است این مسیر برای شما متفاوت باشد. در این صورت پس از فشردن کلیدهای Win+R، عبارت system32  را نوشته و دکمه Enter را بزنید. حالا در پنجره ای که باز می شود فایل مورد نظر را قرار دهید.

۵- پس از انجام این مراحل، مجددا کامپیوتر را ریستارت کنید و اجازه دهید که ویندوز بالا بیاید.

اگر با اجرای فایل دانلود شده به مشکل برخوردید می توانید به مطلب ۱۲ روش حل مشکل ارور فایل های DLL در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ مراجعه کنید.

حل مشکل حرف ی در کورل و نرم افزارهای دیگر از طریق نصب فونت

روش دومی که می توانید برای حل مشکل  نسچبیدن حرف ی در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ به کار گیرید استفاده از فونت های فارسی سری B است. این فونت ها از معروف ترین فونت های فارسی هستند که توسط کاربران ورد استفاده می شوند و می توانند مشکل شما را حل کنند. این فونت ها را می توانید از اینترنت دریافت کنید.

نچسبیدن حرف ی در word

حل مشکل جدا شدن حرف ی در فتوشاپ و..

اگر هیچ کدام از روش های بالا برای مشکل تایپ حرف ی در فایرفاکس ، گوگل کروم ، ورد و.. پاسخگو نبودند می توانید از حرف ی عربی که زیر آن دو نقطه وجود دارد استفاده نمایید. برای تایپ این حرف باید کلیدهای Shift+x را با هم بفشارید.

نوشتن حرف ی با استفاده از کیبورد مجازی کیت ست

شما در سایت کیت ست تقریبا هر موردی را که نیاز به محاسبه داشته باشد می توانید پیدا کنید. مواردی مثل محاسبه تاریخ و زمان، تبدیل ها، انواع موارد مربوط به حوزه مالی و.. . اما یکی دیگر از امکانات مفید این سایت، کیبورد و فارسی نویس آنلاین آن است. با ورود به این صفحه دو باکس متنی در اختیار شما قرار می گیرد.

نوشتن حرف ی با استفاده از کیبورد مجازی کیت ست

شما باید در باکس سمت چپ تحت عنوان “متن شما”، حروفی را که مشکل دارند بنویسید. در ادامه در باکس سمت راست می توانید فرمتی از آن حرف را که قابل استفاده در نرم افزارهای دیگر است بلافاصله مشاهده نمایید. حالا با کپی کردن این حرف می توانید از آن در هر جایی که نیاز دارید استفاده نمایید.

برای اصلاح غلط های املایی خود نیز می توانید از بهترین برنامه و سرویس های اصلاح غلط املایی فارسی آنلاین و آفلاین استفاده نمایید.

استفاده از برنامه های فارسی نویس ویندوز

علاوه بر سایتی که معرفی کردیم، نرم افزارهایی هم جهت حل مشکل تایپ کلمات فارسی در محیط های گوناگون توسعه داده شده اند. از جمله این برنامه ها می توان به فارسی نویس مریم، شتاب فارسی نگار برای سیستم عامل ویندوز و نرم افزارهای Medad Persian، LeoMoon برای سیستم عامل مک اشاره کرد.

نصب مجدد ویندوز برای رفع مشکل حرف ی

گاهی اوقات مشکلاتی مثل تغییر یونیکد ویندوز پیش می آید که موجب عدم تایپ صحیح حروفی مثل “ی” می شود. اگر چنینی مشکلی رخ داده باشد در حال حاضر تنها راه حل آن تغییر ویندوز خواهد بود. توصیه میشود که این راه را به خاطر زمان بر بودن به عنوان آخرین روش حل مشکل ی در فونت به کار گیرید.

برای آشنایی با بهترین کیبوردها در گوشی و کامپیوتر می توانید به مطلب معرفی بهترین کیبورد های فارسی و فارسی نویس های گوشی و کامپیوتر در انزل وب رجوع کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب سعی کردیم تمام راهکارهایی که برای حل مشکل تایپ حرف ی به کار می رود را به شما معرفی کنیم، چنانچه شما راه حل دیگری سراغ دارید می توانید آن را در بخش دیدگاه زیر با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما کامل گذاشتن نیم فاصله در کیبورد ویندوز و مک (به همراه میانبرهای جدید)
راهنما کامل گذاشتن نیم فاصله در کیبورد ویندوز و مک (به همراه میانبرهای جدید)
راهنما کامل حل مشکل فونت فارسی در اتوکد (روش های حل ساده و حرفه ای)
راهنما کامل حل مشکل فونت فارسی در اتوکد (روش های حل ساده و حرفه ای)
آموزش نحوه تایپ صوتی و گفتاری ویندوز 10 و ویندوز 11
آموزش نحوه تایپ صوتی و گفتاری ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱
آموزش تایپ انگلیسی و فارسی کنار هم در ورد بدون به هم ریختگی کلمات
آموزش تایپ انگلیسی و فارسی کنار هم در ورد بدون به هم ریختگی کلمات

نظرات

  • مرتضی says:

    سلام
    Ctrl+f
    انتخاب replace
    نوشتن حرف ی در کشویی اول
    گرفتن کلید shift+x
    replace all
    وتمام

  • حمید says:

    دررررررروووووود بر شما مشکل حرف ی رو با ٍshift + x حل کردم ….ممنوووووووون

  • کامران says:

    احیتاج به این کارا نیست و نصب نرم افزاری جانبی نیست
    کنترل پنل / region and language / تب فرمت / فرمت رو روی پرشین بزارید
    و از تب آخر administrative دکمه change system location رو بزنید و روی persian قرار بدید

  • کاوه says:

    عالی بود ممنونم. در برنامه \اور دایرکتور فارسی تای\ نمیشد که با سایت کیت ست حل شد

  • احسانی says:

    سلام خسته نباشید علت عربی شدن ی در سایت چیست. وقتی در word یا noteoad نوشته میشه ی فارسی و بدون نقطه هستش اما به محض کپی در سایت عربی میشه. لطفا کمکم کنید ممنون میشم