رفع مشکل نمایش مخاطبین در واتس اپ اندروید و آیفون

۶ روش رفع مشکل نمایش مخاطبین در واتس اپ اندروید و آیفون

این روزها نقش پر رنگ اپلیکیشن ها و نرم افزارهای پیام رسان در زندگی ما کاملا مشهود است و شاید بتوان گفت که بدون استفاده از آن ها در طول روز ارتباط ها کمی مشکل می شود. به همین جهت امروز در این مطلب انزل وب قصد داریم تا یکی از مشکلاتی که ممکن است با یکی از محبوب ترین نرم افزارهای پیام رسان یعنی واتس اپ برایتان پیش بیاید را بررسی و راه حل هایی برای آن ارائه دهیم. مبحثی که به آن خواهیم پرداخت حل مشکل نمایش مخاطبین در واتس اپ اندروید و آیفون می باشد. اگر این مشکل برای شما پیش آمده و یا حتی پیش نیامده اما یکی از کاربران همیشگی واتس اپ هستید با ما همراه باشید.

حل مشکل بالا نیامدن مخاطبین در واتس اپ

How to Fix WhatsApp Contacts Not Showing on iPhone/Android

از طریق واتس اپ میلیاردها نفر در سراسر جهان با خانواده و دوستان خود به راحتی در تماس هستند اما ممکن است این راحتی گاهی با مشکلاتی همراه شود. مشکل عدم نمایش مخاطبین در واتس اپ شاید یکی از رایج ترین مشکلاتی باشد که برای کاربران واتس اپ رخ می دهد، این مشکل دو حالت دارد:

۱- زمانی که کانتکت های واتس اپ شما بر روی گوشی اندرویدی یا آیفون نمایش داده نمی شود.

۲- زمانی که شماره ها بدون نام مخاطب در واتس اپ نمایش داده می شوند.

در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد که چگونه مشکل نیامدن مخاطبین در واتساپ را حل کنید.

در این وضعیت نخستین چیزی که به ذهن کاربر خطور می کند احتمال حذف مخاطبان در واتس اپ است، پیش از اینکه به سراغ احتمالات و روش های حل این مشکل بروید از موارد زیر که علت بالا نیامدن مخاطبین در واتساپ هستند مطمئن شوید:

  • شماره دوست یا مخاطب شما در دفترچه تماس تلفن موجود است و واتس اپ امکان دسترسی به آن را دارد.
  • مخاطبین شما از واتس اپ استفاده می کنند و بر روی واتس اپ حساب کاربری دارند، در غیر اینصورت نباید انتظار نمایش شماره آن ها در واتس اپ را داشته باشید.
  • واتس اپ شما در آخرین نسخه بروزرسانی شده است زیرا نسخه های قدیمی ممکن است قطعی ها و مشکلاتی داشته باشند.

حل مشکل مخاطبین واتس اپ با بررسی امکان دسترسی به مخاطبان

کاربران اندرویدی باید از اینکه مشخصات مخاطبان برای واتس اپ قابل دسترسی است اطمینان حاصل کنند. بدین منظور دفترچه تلفن گوشی خود را باز کنید و Settings را انتخاب کنید و مطمئن شوید که تمامی حساب های (SIM, Google, YAHOO و …) و گروه ها به عنوان گزینه قابل نمایش تیک خورده اند. اگر تیک خورده اند بد نیست که تیک را برداشته و مجدد آن ها را تیک بزنید. سپس واتس اپ را باز کرده به بخش کانتکت ها می رویم و از طریق دکمه منو یا سه نقطه در سمت راست و بالای صفحه گزینه Refresh را انتخاب می کنیم تا بررسی کنیم که آیا مشکل رفع شده است یا نه.

مشکل عدم نمایش مخاطبین در واتس اپ

رفع مشکل عدم مشاهده مخاطبین در واتساپ با اجازه دسترسی

زمانی که واتس اپ اجازه خواندن اطلاعات دفترچه تلفن را طبق تنظیمات گوشی ندارد نمی تواند اطلاعات را نمایش دهد. کاربران iOS می توانند از مسیر Settings > WhatsApp گزینه Contacts را جهت اجازه دسترسی به مخاطبین در واتساپ آیفون فعال کنند. برخی کاربران اندروید نیز می توانند برای اجازه دسترسی به مخاطبین در واتساپ اندروید از مسیر Settings > Apps/Manage Apps/All Apps > WhatsApp و برخی دیگر از مسیر Security > Permission > Application > WhatsApp می توانند گزینه Contacts را فعال کرده و دسترسی به دفترچه تلفن را به واتس اپ بدهند. بر اساس برند یا مدل گوشی ممکن است مسیرهای مختلفی برای فعال کردن این دسترسی وجود داشته باشد. فقط به یاد داشته باشید شما باید دسترسی خواندن اطلاعات دفترچه تلفن یا Contacts را به واتس اپ بدهید و سپس مخاطبان (Contacts) واتس اپ را Refresh کنید.

به عنوان روشی جایگزین شما می توانید تمامی مخاطبین را به جای مخاطبین قابل نمایش انتخاب کنید. بدوین منظور از طریق دکمه منو به مسیر Settings > Contacts رفته و گزینه Show all contacts را تیک می زنیم.

اجازه دسترسی به مخاطبین در واتساپ

رفع مشکل مشکل نشان ندادن مخاطبین در واتساپ با رفرش کردن

اگر به تازگی مخاطبانی را به دفترچه تلفن خود اضافه نموده اید اما آن ها را در داخل واتس اپ مشاهده نمی کنید، دفترچه مخاطبان واتس اپ را از طریق دکمه منو یا سه نقطه Refresh کنید .

گام نخست : کاربران اندروید می توانند از مسیر Run Settings > Account > WhatsApp > WhatsApp و سپس دکمه منو یا بیشتر در سمت راست و بالای صفحه گزینه Remove Account را انتخاب کنند.

گام دوم : حساب کاربری خود را در Settings > Account اضافه کنید.

گام سوم : به مسیر WhatsApp > Contacts بروید و از طریق دکمه منو و سه نقطه در سمت راست و بالای صفحه گزینه Refresh را انتخاب کرده و سپس نمایش مخاطبان را در واتس اپ بررسی می کنیم.

مشاهده مخاطبین در واتس اپ با ری استارت گوشی و یا لاگین مجدد

فرض کنید تمام مراحل بالا را طی کرده ایم و هنوز مشکل به قوت خود باقیست یا شماره را بدون نام اشخاص نمایش می دهد. شاید مشکل از خود واتس اپ بوده و نیازمند راه اندازی مجدد باشد. در این حالت برای حل مشکل نشان ندادن مخاطبین در واتساپ باید نام کاربری و رمز عبور خود را برای ورود مجدد وارد نمایید.

کاربرانی که با سیستم عامل iOS کار می کنند نمی توانند Clear Data Cache را اجرا کنند. بنابراین برای خارج شدن از حساب واتس اپ به دانلود مجدد اپلیکیشن نیازمندند. زمانی که از Clear Data استفاده می کنیم یا برنامه را حذف می کنیم، داده ها پاک یا حذف خواهند شد. پس به خاطر داشته باشید که قبل از این فرآیند از داده هایی که به آن ها نیاز دارید نسخه پیشتیبان بیگیرید. شیوه پشتیبان گیری از داده ها در بخش بعدی توضیح داده شده است.

چرا مخاطبین تو واتس اپ نمیاد

حل مشکل مخاطبین واتس اپ با توقف اضطراری و پاک کردن Cache (فقط اندروید)

Cache مجموعه ای از فایل های کوچک است که که ممکن است به سرعت اجرای برنامه ها کمک کند، در حالی که وقتی فایل ها آسیب دیده باشند موجب کند شدن اپلیکیشن می شوند. بنابراین ممکن است عدم نمایش مخاطبین یا نمایش بدون نام آن ها به همین دلیل باشد. پس بد نیست این راه حل را امتحان کنیم بدین منظور اگر کاربر اندرودی هستید به مسیر Settings > Apps > WhatsApp گزینه Force Stop و سپس Clear Cache را در همان صفحه انتخاب می کنیم.

حل مشکل بالا نیامدن مخاطبین در واتس اپ

مشاهده مخاطبین در واتس اپ با دانلود مجدد

همانطور که در روش های قبلی مشاهده کردید. ممکن است مشکل درست نشان ندادن لیست مخاطبین در واتس اپ ناشی از برخی مشکلات خود برنامه واتس اپ باشد، بنابراین می توانید این اپلیکیشن را حذف کرده و مجدد از طریق Google Play (کاربران اندرویدی) یا App Store (کاربران iOS) نصب کنید. همچنین برای پاک کردن کش در iOS می بایست اپلیکیشن را حذف و مجدد نصب کنیم. پیش از حذف واتس اپ ایجاد یک نسخه پشتیبان برای داده های خود را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این آموزش، مراحل و روش های حل مشکل بالا نیامدن مخاطبین در واتس اپ آسان و قابل درک بود؟ در کدام مرحله دچار ابهام شدید؟ در صورتی که نکته ای برای تکمیل این مطلب در راستای حل این مشکل مد نظر دارید حتما نظرات و پیشنهادات خود در بخش دیدگاه پست با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
آموزش جدید 9 روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه ها
آموزش جدید ۹ روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه های مختلف
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی
آموزش جدید گذاشتن ویس و پیام صوتی در استاتوس و استوری واتساپ
آموزش جدید گذاشتن ویس و پیام صوتی در استاتوس یا استوری واتساپ

نظرات

  • Hlim says:

    منم مثل دوست عزیزsamanاینجوری میشه وی باید بکنم

  • Saman says:

    سلام چرا مخاطبین من دو قسمت شدن یه قسمت بدون اسم یه قسمت با اسم بازخوانی میزنم یه لحظه درست میشه ولی برمیگردن به همون حالت

  • مریم says:

    شماره های که سیو میکنم. بعد تو واتساپ برعکس نشون داده میشه و انگار که طرف واتساپ نداره. چکار کنم

  • یاسمین says:

    ممنونم از مقاله مفیدتون ..عالی بود.مشکلمو حل کردین

  • حدیث says:

    برا من همش این پیام میاد is denied read contactsنمیدونم چکار کنم هیچ مخاطبی هم تو واتساپ نیست هر کاری میکنم درست نمیشه یکی بگه ؟

صفحات 1 2