راهنمای خرید اتو مو : چگونه بهترین اتو مو مناسب خود را انتخاب کنیم؟

راهنمای خرید اتو مو : چگونه بهترین اتو مو مناسب خود را انتخاب کنیم؟

همه ما از لوازم متفاوتی برای رعایت بهداشت شخصی و حفظ سلامتی بدن استفاده می کنیم. یکی از اجزای مهم بدن که اتفاقا شاید کمتر از بقیه به آن توجه می کنیم موها هستند. لوازم مختلفی برای حفظ سلامتی یا بخشیدن ظاهری زیبا به مو ها وجود دارند که یکی از آن ها اتو مو می باشد. در این مطلب انزل وب به راهنمای خرید اتوی مو زنانه و مردانه با توجه به انواع و مدل های مختلف آنها خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید و آموزش نکات مهم در خرید اتوی مو زنانه و مردانه

Buying Guide: How to Choose the Best Hair Straightener

اتو مو یکی از پرطرفدارترین دستگاه هایی است که برای حفظ سلامتی و زیبایی موها استفاده می شود. امروزه مدل ها و انواع مختلفی از اتو مو در بازار وجود دارند که می تواند کار شما را برای انتخاب از میان آن ها سخت کند. از این رو در این مطلب انزل وب به مواردی به راهنمای خرید بهترین اتو مو  مردانه و زنانه با توجه به جنس مو پرداخته ایم.

نکات مهم در خرید اتو مو

یک اتو موی خوب می تواند تا سال ها سلامت موهای شما را تا حد زیادی تضمین کند. ولی باید توجه داشته باشید که صرفا پرداخت هزینه بیشتر به منزله تهیه و انتخاب بهترین اتو مو نخواهد بود. در هنگام خرید اتو مو نیز باید به موارد متعددی توجه کنید که در ادامه به تفصیل به آن ها می پردازیم.

مدل مناسب آن را انتخاب کنید

اتو موها دارای انواع و مدل های متفاوتی مثل اتو مو مسافرتی ، همه کاره ، کراتینه ، بخاردار و.. هستند که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم. با توجه به کارایی مورد انتظار خود، یکی از این مدل ها را انتخاب نمایید.

اتو موی ساده

این نوع از اتو مو با اینکه ساده ترین نوع آن به شمار می رود ولی بسیار محبوب است. این اتو موها با اینکه از لحاظ ظاهری معمولا به یک شکل هستند ولی می توانند از جنس ها و مواد مختلفی ساخته شوند.

راهنمای خرید بهترین اتو مو با توجه به جنس مو

کسی که از اتو مو مکس ، بابلیس و سایر مدل ها استفاده می کند باید موی خود را بین دو صفحه داغ آن قرار داده و بفشارد. سپس اتو مو را در امتداد موهای خود به آرامی بکشد. محبوبیت این مدل هم به دلیل سادگی استفاده از ان و البته قیمت پایین تری است که نسبت به دیگر مدل ها دارد.

اتومو آیونیک

خرید اتو مو خوب

این مدل در سالیان اخیر مورد توجه قرار گرفته است. این مدل در واقع با تحریک ذرات یونی موجب زودتر خشک شدن موها و جلوگیری از وز شدن آن ها می شود. اگر می خواهید موهای خود را صاف نگه دارید و البته اگر قصد براق تر کردن آن ها را نیز داشته باشید استفاده از این مدل پیشنهاد می شود.

اتو موی خشک بخاردار یا وتر

بیشتر اتو موها قابل استفاده برای موهای تر نیستند و حتما باید ابتدا خیسی موها با استفاده از یک سشوار گرفته شود تا بتوان از آن استفاده کرد. بی توجهی به این امر می تواند آسیب جدی به موها وارد کند. به همین دلیل است که مدل هایی از اتو مو مخصوص همین کار تولید شدند.

قیمت اتو مو مکس

مدل های خشک و اتو موی بخاردار هر دو قابل استفاده برای موهای خیس هستند و با کمک آن ها می توانید به خشک کردن موهای خود نیز بپردازید. بنابراین اگر معمولا وقت کمی برای استفاده از سشوار و سپس اتو مو دارید می توانید از این مدل بهره ببرید.

در مطلب ۱۰ کاربرد شگفت انگیز سشوار در زندگی روزمره با کاربردهای مختلف و جالب سشوار اشنا شوید.

برس های حرارتی صاف کننده مو

اتو مو چند کاره

این نوع از اتوموها انجام فرایند صاف کردن یا حالت دهی به موها را بسیار ساده می کنند. شما می توانید به جای اینکه از یک اتو مو و یک برس مو به صورت جداگانه استفاده نمایید، از این برس های حرارتی استفاده کنید.

قبلا در انزل وب به راهنمایی در خصوص انتخاب و خرید بهترین محافظ برق و شیوه صحیح استفاده از آن نیز پرداخته بودیم.

به جنس کفی اتو مو توجه کنید

کفی اتو مو که اصلی ترین بخش آن است از عناصر متفاوتی می تواند ساخته شود که برای خرید اتو موی خوب باید به آن دقت کرد. نمی توان به طور دقیق گفت که کدام یک از این مدل ها بهترین اتو مو موجود در بازار است. بلکه انتخاب هر کدام از آن ها با توجه به چیزی که از اتو مو انتظار دارید باید صورت بگیرد:

اتو مو با کفی سرامیک

سرامیک به این دلیل که قابلیت پخش حرارت و دما را به صورت یکنواخت دارد در انواع مدل های اتو مو به کرات استفاده می شود. این ویژگی بسیار مهم است زیرا باعث می شود موی شما راحت تر حالت بگیرد. ضمنا احتمال خراب شدن مو بر اثر دمای زیاد در یک نقطه را هم به شدت کاهش می دهد.

خرید اتو مو خوب

البته کیفیت سرامیک به کار رفته در این مدل ها متفاوت است و بر اساس آن درای رنج قیمتی متفاوتی نیز هستند. گرچه به طور کلی این نوع از اتو موها در مقایسه با انواع دیگر از قیمت های پایین تری برخوردارند. یکی از مشکلاتی که ممکن است در کار با این مدل از اتو مو پیش بیاید این است که در صورت افتادن از ارتفاع، ممکن است به راحتی بشکند.

کفی تورمالین برای اتو مو

در این مدل از پودر تورمالین که کاربرد زیادی در صنعت آرایشی دارد استفاده می شود. این پودر موجب نفوذ حرارت به داخل ساقه مو علاوه بر سطح آن می شود.

اتو مو کراتینه

در مدل های تورمالین هم حرارت به صورت یکنواخت تقسیم می شود و علاوه بر این نسبتا سریع تر از مدل های دارای کفی سرامیکی کار می کند. این مدل به صاف شدن و براق کردن موهای وز نیز بسیار کمک می کند.

استفاده از کفی تیتانیوم در اتو مو

اتوهایی با کفی تیتانیوم بسیار زود داغ می شوند و به خوبی این گرما را نیز حفظ می کنند. البته همین امر استفاده از آن را اندکی مشکل تر می کند. شما نباید مدت زیادی این اتو را روی نقطه ای خاص از موها نگه دارید زیرا می توانتد باعث سوختگی و آسیب رساندن به موها شود.

نکات مهم در خرید اتو مو

اگر موهای شما به حرارت زیاد روی خوشی نشان نمی دهند بهتر است از این مدل استفاده نکنید. ولی اگر مدت زمان آماده به کار شدن اتو مو برایتان مهم است، مدل های دارای کفی تیتانیوم بهترین انتخاب خواهند بود.

به اندازه و عرض کفی اتو مو توجه کنید

هرچه اتو مو بزرگتر باشد، حجم بیشتری از موهای خود را در هر بار می توانید اتو کنید. با این حال اگر برای مثال قصد مسافرت دارید شاید ترجیحتان استفاده از اتو موهای کوچکتر باشد. در ادامه به انواع اتو مو از لحاظ اندازه کلی و عرض کفی آن ها پرداخته ایم:

اتو موهای کوچک

بهترین اتو مو

اگر دارای موهای کوتاهی هستید یا فقط برای بخش کوچکی از موهای خود نیاز به اتو مو دارید این مدل ها بهترین انتخاب برای شما خواهند بود. زیرا با توجه به کوچک و باریک بودن، به راحتی می توانید آن را در کنترل خود داشته باشید به این نوع اتوها اتو مو مسافرتی نیز گفتشه میشود. عرض این مدل از اتو موها مععمولا کمتر از ۱ اینچ است.

اتو موهای متوسط

خرید اتو مو مسافرتی

اگر موهای نسبتا بلندی دارید باید از این مدل از اتو موها استفاده کنید. از این اتو موها می توانید به شکل های مختلف استفاده کنید. آن ها به اندازه ای کوچک هستند که بتوانید موهای نسبتا کوتاه را با آن اتو کنید و از طرفی دیگر آنقدر بزرگ هستند که بتوانید حجم بیشتری از موها را در هر بار اتو کردن تحت پوشش قرار دهید. معمولا عرض این اتو موها حدود ۱ تا ۱.۵ اینچ است.

اتو موهای بزرگ و پهن

خرید اتو مو ارزان

این مدل از اتو موها برای موهای بسیار بلند و اغلب پر مناسب هستند. معمولا اتو کردن مو برای این دسته از افراد با دردسرها و مشکلات زیادی همراه است. ولی استفاده از این اتوهای پهن می تواند کار آن ها را بسیار راحت تر کند.

توجه به تنظیمات و قابلیت های اتو مو

یکی دیگر از تفاوت هایی که در انواع اتو موها و اتو مو چند کاره می توانید مشاهده کنید نوع و تعداد تنظیماتی است که در اختیار کاربر قرار می دهند. برخی از آن ها که فقط دکمه ای برای روشن و خاموش کردن و بالطبع قیمتی بسیار پایین تر دارند. اما مدل هایی هم هستند که تنظیمات بیشتری را در اختیارتان می گذارند و حتی به شما اجازه تنظیم دقیق دمای اتو مو را می دهند.

اتو مو بابلیس

بعضی از آن ها نیز دارای قابلیتی هسند که پس از طی گذشت زمانی مشخص، به طور خودکار خاموش می شوند تا خطری متوجه مکانی که اتو مو در آن قرار دارد نباشد. این زمان می تواند از نیم ساعت تا یک ساعت پس از روشن شدن اتو مو باشد و برای پیشگیری از خطراتی نظیر آتش سوزی بسیار مفید است. همچنین اتو موی بخاردار از جریان بخار برای انجام وظیفه خود بهره می برد. اغلب مدل های خشک و تر دارای چنین قابلیتی هستند تا از آن برای خشک کردن موهای خیس استفاده کنند.

اتو موی بخاردار

در خرید اتو مو مردانه و زنانه تهیه مدل هایی که انواع تنظیمات، ویژگی ها و قابلیت ها را در اختیار مشتری خود قرار می دهند می تواند برای افرادی که به سلامتی و زیبایی موهای خود بسیار اهمیت می دهند مفید باشد.

توجه به طول کابل اتو مو

 اتو مو همه کاره

از آنجایی که باید همه بخش های موی خود را توسط اتو مورد پوشش قرار دهید پس حرکت آزادانه و بدون مزاحمت آن بسیار مهم است. آنقدر مهم که هر گونه اشکالی در این بخش می تواند کلا کار با اتو مو را دچار اختلال کند. بنابراین در انتخاب اتو مو دقت کنید که حتما سیم برق آن از طول کافی برخوردار باشد.

برای تمیز کردن وسایل الکترونیکی خود حتما مطلب ۴ نکته مهم در شستن و تمیز کردن وسایل و قطعات الکترونیکی رامطالعه نماید.

هزینه و بودجه

پس از بررسی همه موارد فنی و ظاهری مربوط به راهنمای خرید اتوی مو ، شاید تنها نکته ای که در پایان باقی می ماند توجه به قیمتی است که قرار است برای آن پرداخته شود. مثل هر کالای دیگری، اتو مو نیز با توجه به کیفیت های مختلفی که دارد از قیمت های کم تا قیمت های زیاد را تحت پوشش قرار می دهد. مطمئنا شما با خرید اتو مو ارزان نمی توانید از آن انتظار زیادی در مقایسه با مدل های بالاتر اتو مو داشته باشید. عوامل بسیاری در تعیین قیمت اتو مو نقش دارند که در بررسی ویژگی ها و انواع مختلف آن نیز اشاره مختصری به این مورد داشته ایم.

قیمت اتو مو مکس

به طور کلی اول از همه نوع کارکرد و انتظار خود از اتو مو را مشخص کنید، مدت زمانی که می خواهید از آن استفاده کنید را مد نظر قرار دهید (چند ماه یا چند سال؟)، حتی مکانی که از آن استفاده می کنید را تعیین کنید (آیا در خانه از آن استفاده می کنید یا در حین مسافرت و جابجایی) و در نهایت با توجه به هر کدام از مواردی که قبل ازا این گفته شد به تعیین بودجه مدنظر خود پرداخته و سعی در انتخاب بهترین مدل در رنج قیمتی مورد نظر خود داشته باشید.

اگر سشوارتان خراب شده است می توانید مطلب آموزش گام به گام تصویری تعمیر سشوار در خانه را در انزل وب مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب به بررسی نکات مهم در خرید اتو مو پرداختیم. آیا این نکات در خرید اتو مو به شما کمک کردند؟ اگر نظر یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 11 روش تمیز کردن کف اتو بخار سوخته
آموزش ۱۱ روش تمیز کردن کف اتو بخار سوخته

نظرات