بهترین سایت های عکاسی و عکاسان فارسی و خارجی

۱۲ تا از بهترین سایت های عکاسی و عکاسان فارسی و خارجی

سایت های عکاسی می توانند در همه حال به کمک شما بیایند. چه یک عکاس تازه کار باشید که در پی بهترین آموزش ها در این زمینه است و چه یک عکاس حرفه ای که به دنبال جایی برای انتشار کارهای خود است. به همین دلیل در این مطلب انزل وب به بررسی بهترین سایت های عکاسی و عکاسان فارسی و خارجی خواهیم پرداخت.

بهترین سایت های عکاسان و عکاسی جهان و ایران

 The Best Photography Websites

در این مطلب انزل وب ضمن معرفی بهترین سایت های معتبر عکاسی جهان به بررسی چند سایت داخلی نیز در این زمینه پرداخته ایم. همه اینن سایت ها خدمات متنوعی را در زمینه عکس و عکاسی به کاربران خود عرضه می کنند. بنابراین اگر یک عکاس هستید حتما باید با آن ها آشنا باشید.

۱x سایت عکاسان معروف و مرجع عکس های با کیفیت بالا

سایت ۱x یکی از معتبرترین منابع و مراجع عکس های عکاسان برتر دنبا است . پذیرش عکس در این سایت، بسیار سخت و دشوار است. از این رو عکس های گذاشته شده در این سایت از کیفیت و اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند.

سایت های معتبر عکاسی جهان

با ورود به صفحه اول سایت با حدودا ۲۰ موضوع مختلف مواجه می شوید که در هر کدوم از آنها عکسهایی با سوژه های عالی و کیفیت بسیار مناسب از عکاسان معروف قرار داده شده است . ضمنا شما می توانید محبوب ترین عکس های روز بر حسب بازدید را مشاهده و آن ها را به صورت رایگان ذخیره کنید .

سایت عکاسی خارجی Petapixel

سایت فارسی عکاسی

در سایت Petapixel می توانید جدیدترین اخبار مربوط به دنیای عکاسی را دنبال کنید. همچنین می توانید به محتواهایی مانند مرور انواع عکس ها و نیز انواع دوربین ها برای مقاصد گوناگون دست پیدا کنید. یکی از امکانات جالب در این سایت این است که عکاسان می توانند تجربیات خود را در قالب مقاله هایی در سایت ارائه کنند. این مقاله ها می توانند حوزه های مختلفی را از بعد فنی گرفته تا حتی مشکلاتی که در خصوص حق کپی رایت پیش می آید در برگیرند.

۵۰۰px از سایت های معتبر عکاسی جهان

سایت عکاسان حرفه ای

۵۰۰px یک شبکه اجتماعی نسبتا حرفه ای در زمینه عکاسی است. این جامعه آنلاین می تواند مکانی برای الهام گرفتن از سایر عکاسان و ارتباط گرفتن با آن ها باشد. شما می توانید به جستجوی دیگر کارها پرداخته و در صورت علاقه آن ها را لایک نمایید یا نظر خود را در خصوص آن بنویسید. یکی از نشانه های استقابل از این سایت را می توان در تعداد بیش از ۶ میلیون عکاس مبتدی، نیمه حرفه ای و حرفه ای دانست که در آن عضو شده اند.

بهترین وب سایت های دانلود عکس با کیفیت بالا را نیز می توانید در انزل وب پیدا کنید.

FStoppers سایت عکاسان حرفه ای

سایت عکاسان ایران

FStoppers یک سایت بسیار خوب برای عکاسان است. طراحی آن ساده و در عین حال چشم نواز است و به گونه ای سازماندهی شده است که همه اطلاعات مورد نیاز خود را می توانید به راحتی پیدا کنید. محتوای موجود در این سایت تخصصی دوربین عکاسی برای افزایش اطلاعات راجع به دنیای عکاسی بسیار خوب و مفید است.

سایت تخصصی دوربین عکاسی Digital Photography Review

سایت Digital Photography Review باید جزو اولین انتخاب های هر عکاسی برای به دست آوردن انواع اطلاعات باشد. در این سایت عمدتا می توانید مرور فنی ویژگی ها و قابلیت های انواع دوربین ها را بررسی کنید. اگر بخواهیم فقط به این بررسی های فنی توجه کنیم می توان به راحتی به آن نمره قبولی داد.

ولی مشکلی که در این سایت وجود دارد را می توان جنبه ظاهری و طراحی نسبتا ساده آن دانست. بهترین بخش این سایت را می توان فروم آن دانست که از طریق آن می توانید به ارتباط مستقیم و تبادل نظر با دیگر کاربران و متخصان حوزه عکاسی بپردازید.

برای بررسی انواع دوربین ها می توانید به مطلب بررسی ۶ سایت تخصصی مقایسه دوربین های عکاسی مراجعه کنید.

Photo.net سایت مرجع عکس های با کیفیت بالا

سایت مرجع عکس های با کیفیت بالا

Photo.net یکی از قدیمی ترین سرویس های مربوط به عکاسی است که از ۲۵ سال پیش یک جامعه اینترنتی را برای عکاسان به ارمغان آورده است. با بیش از ۵۰ میلیون تصویر که از این لحاظ فقط اندکی پشت سر سایت ۵۰۰px قرار می گیرد. البته این سایت بیشتر از عکاسان بر روی خود تصاویر تمرکز دارد. در این سایت آموزش عکاسی هم از طریق فروم می توانید در مباحث گوناگون مرتبط با عکاسی به طرح مشکلات و نظرات خود با دیگر کارابران بپردازید.

Digital Photography School از بهترین سایت های آموزش عکاسی

سایت Digital Photography School همانطور که از اسمش هم پیداست شامل آموزش همه نکات و تکنیک هایی است که برای عکاسی بدان نیاز خواهید داشت.

بهترین سایت های آموزش عکاسی

در ابتدای ورود به سایت می توانید ۶ مقاله دریافت کنید که شامل تشریح حوزه های مختلف مربوط به عکاسی است. نویسندگان و متخصصانی از سرتاسر جهان می توانند به تولید محتوای غنی این وبسایت کمک کنند. بنابراین می توان گفت که موضوعی در عکاسی نیست که در این سایت از آن غفلت شده باشد.

قبلا در انزل وب مطلبی راجع به بهترین سایت های افکت گذاری بر روی عکس نیز منتشر شده است.

اخبار عکاسی در سایت ایرانی Chiilick

وبسایت چیلیک علاوه بر ارائه انواع خبرها درباره دنیای عکاسی داخل و خارج کشور امکاناتی چون آموزش عکاسی، معرفی تورهای عکاسی، نگارخانه و نیز بانک اطلاعاتی عکاسان داخلی و بین المللی را نیز دارا است.

سایت فارسی عکاسی

مثلا در بخش نگارخانه می توانید عکس های به نمایش در آمده در جشنواره های مختلف داخلی که در گذشته برپا شده اند را مشاهده کنید یا به اطلاعاتی در مورد نمایبشگاه های در حال برگزاری دست یابید. یکی دیگر از امکانات جالب سایت، کتاب عکس است که در ان می توانید کتاب هایی که در موضوعات مختلف عکاسی منتشر شده اند را با قیمت هایی مناسب خریداری نمایید.

NIPS سایت عکاسان ایرانی

سایت عکاسان معروف

این سایت NIPS که متعلق به انجمن عکاسان ایران است به ارائه اخبار رسمی این انجمن می پردازد. از طریق سایت می توانید با انجمن در ارتباط باشید یا حتی در صورت امکان برای عضویت در آن ثبت نام نمایید. در صفحه اصلی سایت علاوه بر آخرین اخبار عکاسی کشور می توانید به مقالاتی که در این حوزه توسط متخصصان عکاسی داخلی نگاشته شده است نیز دسترسی داشته باشید.

Akkasee از سایت های عکس داخلی

سایت عکاسی به اطلاع رسانی در رابطه با خبرهای عکاسی در ایران و جهان می پردازد. علاوه بر این مباحث آموزشی و نقد و بررسی انواع کارهای عکاسی را نیز مد نظر خود قرار داده است.  این سایت برگزار کننده کلاس های مختلف آموزش عکاسی نیز است که می توانید در آن ها به ثبت نام بپردازید.

سایت های معتبر عکاسی جهان

همچنین دارای فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی نیز است که می توانید انواع کتاب ها در حوزه ها و موضوعات مختلف عکاسی را در آن خریداری نمایید. اما شاید مهم ترین وجه تمایز این سایت نسبت به دیگر سایت های عکاسی داخلی، تالار گفتگو یا همان فروم آن است که از آن طریق می توانید به تبادل نظرات خود با دیگر کاربران سایت بپردازید.

بهترین سایت ها برای دانلود تصاویر پس زمینه را می توانید در مطلب ۲۰ سایت برتر دانلود عکس برای تصویر زمینه گوشی های اندروید ، آیفون پیدا کنید.

وانپیکس سایت عکاسان معروف ایرانی

وانپیکس در واقع یک گالری مجازی برای عکاسان حرفه‌ای است که در آن می توانند به ارسال عکس های خود بپردازند تا توسط داورانی که هر کدام از آن ها از سرآمدان رشته عکاسی در کشورمان هستند مورد بررسی قرار گیرند. در پایان هر دوره عکس های منتخب در نمایشگاهی که توسط مدیران سایت مدیریت می شود به نمایش در می آیند.

اخبار عکاسی

این سایت با برگزاری منظم نمایشگاه های سالانه و نیز تیم قوی که در پشت صحنه آن قرار دارند از اعتبار بسیار خوبی نزد عکاسان سراسر کشور برخوردار شده است.

Lenzak سایت فارسی عکاسی

بهترین سایت های عکاسان و عکاسی جهان و ایران

سایت لنزک به ارائه محتواهایی در زمینه های مختلف عکاسی می پردازد. همچنین آموزش عکاسی، بررسی روش های عکسبرداری و نیز دوربین ها و تجهیزات مختلف، آموزش شیوه های مختلف ویرایش عکس و در نهایت پاسخ به سوالات کاربران در خصوص مسائل مختلف عکاسی از بخش های متفاوت این سایت است. شاید تنها ایرادی که می توان به این سایت وارد دانست این است که حجم تبلیغات آن کمی بیش از حد معمول است.

برای پیدا کردن عکس های مد  نظرخود حتما مطلب معرفی بهترین ترفندهای جستجو عکس در گوگل را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب بهترین سایت های عکاسان و عکاسی جهان و ایران معرفی شدند. آیا سایت خوب دیگری در این زمینه می شناسید؟ شما نیز می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در این خصوص در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 7 روش دانلود عکس پروفایل اینستاگرام اندروید ، آیفون و کامپیوتر
آموزش ۸ روش دانلود عکس پروفایل اینستاگرام اندروید ، آیفون و کامپیوتر
آموزش 6 روش دانلود رایگان عکس از شاتراستوک (Shutterstock)
آموزش ۷ روش دانلود رایگان عکس از شاتراستوک (Shutterstock)
۵ روش دانلود عکس پروفایل ، پست ، استوری و.. با کیفیت اصلی از اینستاگرام
۵ روش دانلود عکس پروفایل ، پست ، استوری و.. با کیفیت اصلی از اینستاگرام
آموزش 5 روش دانلود عکس از گوگل مپ (Google Maps)
آموزش ۵ روش دانلود عکس از گوگل مپ (Google Maps)

نظرات

  • هادی رسولی says:

    سلام و سپاس از زحمات شما –
    پیوسته شاد و پیروز و موفق باشید

  • علی نظری زاده says:

    سلام. مرسی که این سایت ها رو معرفی کردید. اجازه میخوام که من هم سایتی که جدیدا باهاش آشنا شدم رو معرفی کنم. سایت رضاصاد خیلی خوبه . درسته که از نظر حجم مقالات به اندازه این سایت ها نیست ، اما فن بیان فوق العاده ی رضاصاد و قلم قشنگی که داره واقعا من رو تحت تاثیر قرار داد . مرسی