ترفند و کاربرد های جالب از دریل در خانه

۱۷ ترفند و کاربرد جالب از دریل در خانه که از آنها بی خبریم!

خیلی از ابزارها هستند که وقتی به آنها فکر می کنیم ذهنمان به سمت کارهای سنگین و بسیار تخصصی می رود. اما باید بدانیم که با کمی خلاقیت می توان هر چیزی را به شکلی کاملا متفاوت از آنچه فکر می کنید به کار بگیرید. در این مطلب انزل وب با آموزش ترفند های جالب با دریل در خانه این حرف را ثابت خواهیم کرد.

ترفند ، ایده های جالب و خلاقانه استفاده از دریل

Cool Things to Do With Your Drill

اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید متوجه میشوید که وسایل زیادی وجود دارند که تنها با اندکی خلاقیت و البته سلیقه می توان از آن ها ابزاری برای رفع انواع مشکلاتی ساخت که شاید در ابتدای امر چندان به آن ربط نداشته باشند. ابزارهایی مثل اتو، سشوار و یا حتی دریل! در این پست از انزل وب شما را با چند مورد از ساخت ابزار با دریل و کارهای جالب با آن آشنا خواهیم کرد.

برش چوب با دریل

آموزش کار با دریل و مته

یکی از خوبی های دریل این است که با تهیه انواع مته ها می توانید به ایجاد هر سوراخ و منفذی که مورد نیازتان باشد بپردازید. چه این منفذ در دیوار باشد چه در یک مبلمان چوبی یا حتی آلومینیوم و سنگ. حواستان باشد که اگر می خواهید از دریل برای سوراخ کردن چوب استفاده کنید از سرعت پایین آن بهره ببرید تا دقت کارتان بیشتر باشد. البته بر خلاف تصور، دریل برای ایجاد سوراخ های خیلی بزرگ هم می تواند کاربرد داشته باشد.

خلاقیت با دریل

فقط کافیست مته مورد نیاز خود را از بازر تهیه کرده و به دریل وصل کنید.

بستن پیچ با دریل

فیلم دریل کاری

شما می توانید از دریل برای باز و بسته کردن انواع پیچ ها هم استفاده کنید. کافیست سر پیچ مناسب آن را تهیه کرده و پس از اتصال به دریل به راحتی به کار با آن بپردازید.

ساخت ابزار با دریل

ساخت پولیش با دریل

دریل ها یکی از متداول ترین ابزارها برای ساخت و تعمیر لوازم خانگی هستند. شما با استفاده از آن می توانید به تعمیر مبلمان، قاب عکس و تقریبا هر چیز دیگری که متشکل از چوب و فلز است در خانه خود بپردازید. برای مثال دستگاه اتصال زن Kreg jig شما را قادر می سازد که با انواع پیچ و مهره ها برای محکم سازی ابزار چوبی خود بدون آن که ظاهرشان دستخوش تغییر شود کار کنید.

کاربرد دریل به عنوان مخلوط کننده

آموزش کار با دریل و مته

اگر در خانه مخلوط کننده ندارید لازم نیست از دستان خود برای مخلوط کردن انواع غذاها استفاده کنید. بلکه به سادگی می توانید با یک دریل این کار را انجام دهید. فقط ته یک چنگال را در آن قرار داده و شروع به هم زدن کنید.

ایده های جالب با دریل

ساخت ابزار با دریل

یک بشقاب کاغذی تهیه کنید. با استفاده از ماژیک و مداد شمعی طرح دلخواه خود را روی آن رسم کنید. حالا دو بشقاب کاغذی دیگر برداشته و زیر این بشقاب طرح دار قرار دهید. یک سوراخ در وسط آن ها ایجلد کنید. به گونه ای که یک پیچ به راحتی از آن رد شود. سر دیگر پیچ را به دریل وصل کنید. با استفاده از یک مهره هم جای آن را در وسط بشقاب محکم نمایید. حالا دریل را روشن کنید تا از اثر هنری ساده خود لذت ببرید.

خلاقیت با دریل از طریق ایجاد یک چوب جادویی

ایده های جالب با دریل

می خواهید یک چوب جادو داشته باشید؟ پس دست به کار شوید. تکه ای چوب پیدا کنید. یک سر آن را به دریل وصل کنید. برای اینکه کنترل کامل تری روی ان داشته باشید می توانید از یک جعبه با راتفاع یکسان استفاده کنید. حالا دریل را در سرعت کم روشن کنید. به آرامی چسب مایع را دور تا دور چوب پخش کنید. به این شکل می توانید پستی و بلندی های روی چوب را نیز تعیین کنید. پس از اینکه چسب مایع خشک شد شما یک چوب جادویی در اختیار خواهید داشت.

کاربرد جالب دریل برای گل کاری

ساخت پولیش با دریل

شاید جالب باشد که بدانید می توان از دریل برای کاشت گل در بالکن خانه هم استفاده کرد. محدودیت مکان باعث میش ود که نتوانیم چال مناسبی برای کاشت گل در بالکن ایجاد کنیم. اینجاست که دریل می تواند به کمک ما بیاید. یک مته به قطر ۱.۵ اینچ به آن وصل کنید. حالا از آن برای ایجاد یک سوراخ کوچک درون خاک استفاده کنید و سپس بذر گل را درون آن قرار دهید.

سفت کردن پایه های درخت کریسمس با دریل

خلاقیت با دریل

یک درخت کاج تزئین شده می تواند جلوه خاصی به خانه ببخشد. اما شاید سغت کردن پیچ های پایه آن با دست خالی کار سختی باشد. در اینجا هم می توانید از دریل کمک بگیرید. یک قلاب چشمی تهیه کرده و ان را به دریل وصل کنید. حالا قلاب را درون یکی از پیچ های پایه قرار داده و با روشن کردن دریل به آسانی آن را بچرخانید. به همین راحتی می توانید پیچ های پایه و اسنتد درخت را باز و بسته کنید.

کاربرد دریل برای ریسیدن نخ

کاربرد جالب دریل

نخ ریسی شاید در نگاه اول نیاز به کلی دم و دستگاه و البته مقدار زیادی حوصله داشته باشد! اما دریل در اینجا هم کاربرد خودش را دارد. یک قلاب درون دریل قرار دهید. پشم یا موی مورد نظر را برداشته و مقداری از آن را دور قلاب و مقداری نیز دور دست یا انگشتان خود بپیچید. حالا دریل را روشن کنید. شاید در ابتدای کار کمی برایتان سخت باشد. ولی با اندکی تمرین می توانید یک تجربه نخ ریسی واقعی داشته باشید.

در صورت تمایل کاربردهای حیرت انگیز خمیر دندان را نیز مطالعه کنید.

درست کردن طناب از طریق کار با دریل

آموزش کار با دریل و مته

یک کیسه پلاستیکی برداشته و با استفاده از قیچی آن را به چند بخش تقسیم کنید. حالا یکی از آن ها را برداشته و به سر دریل قلاب کنید. سپس با روشن کردن دریل ان را به دور خود بپیچید. به این ترتیب یک طناب در اختیار خواهید داشت.

ترفند های جالب و کاربردی با دریل

ترفند های جالب با دریل

یک مداد برداشته و آن را به دریل وصل کنید. یک سر نخ را به مداد ببندید و سپس شروعع به چرخاندن ان با استفاده از دریل کنید. بدین ترتیب می توانید به راحتی نخ های در هم و بر هم را مرتب کنید. از همین روش برای مرتب کردن سیم های در هم و پیچیده به هم نیز می توانید استفاده کنید.

کارهای جالب با دریل

استفاده به عنوان در باز کن

ترفند های جالب با دریل

اگر در باز کن برای باز کردن در بطری پیدا نکردید کافیست از یک دریل و پیچ برای این کار استفاده کنید. پیچ را به دریل وصل کرده و پس از فرو کردن ان در سر بطری آن را بچرخانید تا به راحتی باز شود.

ساخت پولیش با دریل

طبق چیزی که در تصویر می بینید می توانید از دریل به عنوان ابزاری برای پولیش کردن کفش خود نیز استفاده کید. بدین ترتیب به راحتی کفش خود را براق تر از همیشه می کنید.

ترفند های جالب با دریل

از همین استفاده خلاقانه از دریل برای گردگیری خانه نیز می توانید استفاده کنید.

کاربرد جالب دریل

کاربرد دریل در برش دادن یک پیچ یا میله

ساخت ابزار با دریل

اگر می خواهید یک پیچ را برش داده و کوتاه تر کنید اجازه دهید که دریل در انجام سخت ترین قسمت کار به شما کمک کند. ابتدا دو مهره را تا جایی که می خواهید پیچ را برش دهید داخل آن بگذارید. حالا پیچ را به دریل وصل کنید. اره آهن بری را هم در مکان مورد نظر روی پیچ بگذارید. حالا با چرخاندن دریل، پیچ به تدریج برش داده خواهد شد.


سایر ترفندهای جالب با دریل و مته

می توانید در ویدیوی زیر فیلم دریل کاری و سایر روش های ایجاد کاربرد و خلاقیت با دریل را نیز مشاهده نمایید:

اگر به کارهای خلاقانه علاقه مند هستید روش های جالب ساخت کولر در خانه را حتما مشاهده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب به تشریح استفاده خلاقانه و ایده های جالب با دریل پرداختیم. اگر در این زمینه تجربه ای دارید و یا ایده ها و ترفندهای کاربردی دیگری نیز به ذهن شما رسیده است می توانید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات