کامل راه اندازی و تنظیمات هات اسپات اندروید

آموزش کامل راه اندازی و تنظیمات هات اسپات (Hotspot) اندروید

هات اسپات کردن اینترنت (Hotspot) و ایجاد شبکه هات اسپات راهی متداول برای به اشتراک گذاری اینترنت از طریق گوشی های همراه و اشتراک داده ها بر روی شبکه وای فای است. در این مطلب انزل وب به آموزش فعال سازی هات اسپات اندروید در گوشی های مختلف نظیر سامسونگ ، هواوی و.. خواهیم پرداخت.

آموزش طریقه فعال سازی و راه اندازی هات اسپات در اندروید

How to Turn Your Phone Into a Wi-Fi Hotspot

تقریبا همه گوشی های همراه هوشمند قابلیت استفاده به عنوان یک مودم اینترنت را دارند. این کار از طریق قابلیت هات اسپات ممکن شده است. با استفاده از هات اسپات می توان کاری کرد که تنها با استفاده از یک گوشی هماره به ۵ تا ۱۰ گوشی یا ابزار دیگری که توانایی اتصالات وای فای را دارد اینترنت داد. در این مطلب از انزل وب شما را با نحوه ایجاد هات اسپات در اندروید آشنا خواهیم کرد.

فعال سازی هات اسپات اندروید

۱- به طور کلی جهت فعال سازی هات اسپات هواوی ، شیائومی ، سامسونگ و سایر گوشی های اندروید به تنظیمات گوشی در Settings بروید.

۲- گزینه Network & Internet را انتخاب کنید.

۳- در اینجا گزینه Hotspot & tethering را انتخاب نمایید.

۴- روی Wi-Fi hotspot کلیک کنید.

طریقه هات اسپات اندروید

در این صفحه به گزینه هایی دسترسی دارید که از طریق آن می توانید قابلیت ها و ویژگی های مربوط به هات اسپات را فعال یا غیر فعال کنید. هچنین قادر به تغییر رمز عبور، نام شبکه و.. نیز خواهید بود.

راه اندازی هات اسپات گوشی سامسونگ

۱- به Settings بروید.

۲- در اینجا اول از همه وارد گزینه Wireless & networks و سپس منوی Connections شوید.

۳- دکمه Mobile Hotspot and Tethering را لمس کنید.

۴- در اینجا گزینه Mobile Hotspot را فعال نمایید تا از این طریق، هات اسپات را روشن کنید.

نرم افزار کنترل هات اسپات اندروید

برای بررسی بیشتر تنظیمات مربوط به هات اسپات بار دیگر گزینه Mobile Hotspot را لمس کنید. شما می توانید پسورد پیش فرض را تغییر داده تا سطح امنیت را افزایش دهید. همچنین می توانید به تغییر نام روتر (SSID) بپردازید. مهم تر از همه اینکه می توانید از بخش به مدیریت کاربرانی که از طریق هات اسپات می توانند از اینترنت گوشی شما استفاده کنند نیز بپردازید. همه این قابلیت ها و رمزگذاری هات اسپات گوشی در بخش Wi-Fi Hotspot Settings قابل دسترسی خواهند بود.

فعال سازی هات اسپات اندروید Google Nexus

۱- به Settings بروید.

۲-  از بخش  Wireless & Networks روی More کلیک کنید.

۳- گزینه Tethering & Portable Hotspot را لمس کنید.

۴- Set Up Wi-Fi Hotspot را لمس کنید تا از طریق آن بتوانید رمز عبور هات اسپات را تعیین کنید. سپس روی Save لمس کنید.

۵- در نهایت با فعال کردن اسلایدر کنار گزینه  Portable Wi-Fi Hotspot را فعال کنید تا بتوانید از هات اسپات استفاده کنید.

نحوه ایجاد هات اسپات در اندروید HTC

۱- بخش نوتیفیکیشن در بالای صفحه را به پایین بکشید.

۲- گزینه Hotspot را می توانید در سطر پایینی مشاهده کنید. آن را انتخاب کنید تا بتوانید پسورد مورد نظر خود را وارد نمایید.

۳- دوباره پس از پایین کشیدن بخش نوتیفیکیشن این بار روی Wi-Fi Hotspot Active را لمس کنید.

۴- مطمئن شوید که گزینه Portable Wi-Fi Hotspot روشن باشد.

هات اسپات در گوشی LG

۱- ابتدا بخش نوتیفیکیشن را پایین بکشید.

۲- سپس نوار Quick Settings را به سمت راست بکشید تا گزینه Mobile HotSpot را پس از گزینه Rotation مشاهده کنید.

۳- وارد Mobile HotSpot شده و تنظیمات مورد نظر خود را در آن اعمال کنید.

تنظیمات هات اسپات Sony Xperia

۱- برای ایجاد هات اسپات در اندروید سونی اکسپریا از بخش نوتیفیکیشن گزینه Quick Settings را انتخاب کنید.

۲- Mobile Hotspot را لمس کنید.

۳- در این صفحه تنظیمات مربوط به هات اسپات را می توانید مشاهده کنید.

پیدا کردن و اتصال به هات اسپات

وقتی هات اسپات فعال شد گوشی ها و ابزارهای دیگر را می توانید به آن متصل کنید. به این طریق که در هر کدام از دستگاه هایی که قصد استفاده از اینترنت به اشتراک گذاری شده را دارند گزینه Wi-Fi hotspot را پیدا کنید. معمولا ویندوز در کامپیوتر، تبلت یا گوشی هوشمند شما پس از فعال کردن این گزینه پیغامی حاوی شبکه های در دسترس را به شما نشان می دهد. بدین ترتیب شما به راحتی با لمس یا کلیک بر روی نام شبکه مورد نظرتان و وارد کردن پسورد صحیح می توانید از اینترنت هات اسپات استفاده کنید.

دانلود نرم افزار هات اسپات اندروید FoxFi 

اگر به هر دلیلی موفق نشدید از طریق تنظیمات خود گوشی، هات اسپات را فعال و از آن استفاده کنید می توانید از نرم افزارهایی که برای این کار طراحی شده اند بهره ببرید. یکی از بهترین نرم افزارها در این زمینه، FoxFi است که حتی در صورت روت بودن گوشی شما می تواند امکانات بسیار بیشتری نسبت به خود گوشی در اختیارتان بگذارد. البته ممکن است به دلایل امنیتی برخی از اپراتورها از نصب چنین برنامه هایی جلوگیری کنند. بنابراین اگر در استفاده از این نرم افزار مصر هستید باید ابتدا فایل Apk آن را از طریق مرورگر خود گوشی  دانلود و سپس نصب کنید. برای این کار اول از همه بایداز طریق تنظیمات گوشی و در بخش Security، گزینه Unknown sources را فعال کرده باشید.

هات اسپات در گوشی هواوی

پس از اجرای برنامه، قادر به تغییر تنظیمات هات اسپات حتی قبل از فعال سازی آن نیز خواهید بود. برای بهره وری بهتر از هات اسپات مطمئن شوید که گزینه های زیر تنظیم و مقدار دهی شده باشند:

  • Network Name: هر شبکه بی سیم باید دارای نام باشد تا بتوان آن را از سایر شبکه های در دسترس متمایز نمود. بهتر است از اطلاعات شخصی برای انتخاب نام هات اسپات استفاده نکنید.
  • Password: جهت تعیین رمز هات اسپات در اندروید است ، هر شبکه بی سیم باید دارای رمز عبوری باشد تا از این طریق امنیت آن حفظ شده و قابل مدیریت باشد.

رمزگذاری هات اسپات گوشی سامسونگ

پس از اعمال تنظیمات مورد نظر خود می توانید گزینه Activate WiFi Hotspot را تیک بزنید تا از این طریق هات اسپات گوشی روشن شود.

دانلود نرم افزار هات اسپات اندروید

از نرم افزار FoxFi می توان برای اتصال به هات اسپات نیز استفاده کرد. به این ترتیب که پس از باز کردن آن، منوی Connect to network را لمس کنید تا بتوانید لیست شبکه های در دسترس را مشاهده نمایید. شبکه مورد نظر خود را انتخاب کنید تا پس از وارد کردن رمز عبور بتوانید از آن استفاده کنید.

نصب هات اسپات برای اندروید

یکی دیگر از قابلیت های نرم افزار FoxFi این است که می توانید با استفاده از آن به نظارت بر داده های مصرفی اینترنت خود نیز بپردازید. این مساله از انجا مهم است که معمولا حجم مصرف شده از اینترنت در حالت هات اسپات بسیار بیشتر از زمان هایی است که به صورت عادی از آن استفاده می کنید. برای مدیریت حجم مصرفی داده های خود می توانید از بخش  Wireless & Networks واقع در منوی Settings، گزینه Data usage را فعال نمایید.

هات اسپات هواوی کجاست

در صورتی که از گوشی های آفون استفاده می کنید می توانید مطلب رفع مشکل هات اسپات آیفون را نیز مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش های راه اندازی و تنظیمات هات اسپات اندروید را آموزش دادیم. شما نیز می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما تخصصی حل مشکل هات اسپات آیفون (iOS)
راهنما تخصصی حل مشکل هات اسپات آیفون (iOS)
آموزش 2 روش فعال سازی و ساخت هات اسپات در ویندوز 11
آموزش ۲ روش فعال سازی و ساخت هات اسپات در ویندوز ۱۱
آموزش کامل 20 روش حل مشکل هات اسپات ویندوز 10
آموزش کامل ۲۰ روش حل مشکل هات اسپات ویندوز ۱۰
آموزش 13 روش حل مشکل Hotspot یا هات اسپات آیفون
آموزش ۱۳ روش حل مشکل Hotspot یا هات اسپات آیفون

نظرات

  • کیا says:

    سلام خیلی مطلب خوبی بود بابام بدون اینترنت بود، پیشمم نبود که براش انجام بدم، سرچ کردم ازینجا بهش گفتم هات اسپاتش وصل شد کارش راه افتاد، خوشحال شد. همیشه خوشحال باشید