تا از بهترین روش های مقایسه آنلاین سیستم مورد نیاز بازی کامپیوتر

۴ تا از بهترین روش های مقایسه آنلاین سیستم مورد نیاز بازی کامپیوتر

بازی کردن بر روی کامپیوترها به سادگی انجام آن در کنسول های مخصوص بازی نیست. زیرا بر خلاف کنسول ها، این سیستم ها مخصوص بازی طراحی نشده اند و به همین دلیل ممکن است از قدرت سخت افزاری لازم برای اجرای برخی از بازی ها برخوردار نباشند. اما چگونه می توان قبل از دانلود یا خریدن یک بازی از اجرا شدن آن روی سیستم خود مطمئن شویم؟ در این مطلب انزل وب به موضوع معرفی سرویس های مقایسه آنلاین سیستم مورد نیاز بازی کامپیوتر خواهیم پرداخت.

بهترین سایت حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی در کامپیوتر

Online System Requirements Checker for Games

همیشه مشکل اجرای بازی روی کامپیوتر یکی از بحث های داغ بین افراد علاقه مند به بازی های کامپیوتری است. مهم ترین دلیل این امر می تواند کافی نبودن مشخصات سخت افزاری کامپیوتر یا لپ تاپ برای اجرای برخی از بازی ها باشد. در این پست از انرل وب می خواهیم به بررسی روش های موجود جهت شناسایی سیستم مورد نیازی اجرای بازی در ویندوز ، مک و… بپردازیم.

مشکل گرافیک آنبرد اینتل برای اجرای بازی

دانلود نرم افزار system requirements lab detection

بهتر است قبل از اینکه به بحث مقایسه مشخصات سخت افزاری سیستم جهت اجرای بازی ها بپردازیم به یکی از مشکلات بسیار متداول در اجرای بازی ها اشاره کنیم. بساری از مادربوردها علاوه بر کارت گرفیک مجزا که بر روی سوکت نصب می شود درای یک کارت گرافیک مجتمع اینتل هم هستند. این کارت گرافیک از قیمت و البته قدرت کم تری برخوردار است و فقط برای پاسخ گویی به نیازهای اولیه سیستم روی مادربورد تعبیه شده است. در لپ تاپ ها استفاده از این کارت گرافیک مجتمع به نوع استفاده شما بر می گردد و سیستم به صورت خودکار و در صورت نیاز از آن بهره خواهد برد. استفاده از این کارت مجتمع در کامپیوترهای شخصی نیز تاثیر زیادی در کاهش قیمت آن ها دارد.

گرچه خرید کارت گرافیک مجزا و نصب آن در این کامپیوترها به آسانی صورت می گیرد. با این حال برخی از نرم افزارها و بازی ها این کارت مجتمع را به عنوان کارت گرافیک پیش فرض برای اجرای خود شناسایی می کنند که همین مساله باعث عدم اجرای صحیح آن ها می شود. این قطعه سخت افزاری علیرغم پیشرفت هایی که در سالیان اخیر داشته است هنوز به حدی نرسیده است که بتواند به اجرای بازی هایی که نیاز به گرافیک بالایی دارند بپردازد. بنابراین اگر فقط از این کارت گرافیک آنبرد در سیستم خود بهره می برید از اجرا نشدن بازی های خود تعجب نکنید و در صورتی که از کارت گرافیک مجزای Nvidia یا AMD هم در سیستم خود استفاده می کنید حتما از انتخاب آن ها در تنظیمات بازی مطمئن شوید.

بررسی سیستم مورد نیاز بازی های سنگین و معمولی

شما می توانید از نرم افزار Speccy برای مشاهده مشخصات دقیق سخت افزاری سیستم خود استفاده کنید. در صفحه اصلی این نرم افزار می توانید این مشخصات را مشاهده نمایید:

  • نوع سی پی یو و سرعت آن
  • مقدار رم به گیگابایت
  • مدل کارت گرافیک کامپیوتر و مقدار رم آن

سایت سیستم مورد نیاز بازی ها

پس از دیدن این مشخصات می توانید مشخصات سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای بازی مورد نظر خود را از طریق وبسایت آن یا در سایتی که به دانلود آن پرداخته اید نیز مشاهده کرده و به مقایسه این دو بپردازید. مخصوصا توجه خود را معطوف به پردازنده، حافظه و کارت گرافیک کنید.

تست سیستم کامپیوتر برای بازی

بهتر است سیستم شما از لحاظ سخت افزاری از حداقل مشخصات مورد نیاز برای اجرای بازی بالاتر باشد. با این حال اگر حداقل مشخصات سخت افزاری بازی را نیز در اختیار داشته باشید می توانید به اجرای آن بپردازید. گرچه شاید مجبور شوید که بازی را در ساده ترین حالت آن اجرا نمایید.

شما می توانید مطلب رفع مشکل ارور ISDone.dll هنگام نصب بازی را نیز در انزل وب مطالعه نمایید.

System Requirements Lab سایت سیستم مورد نیاز بازی ها

شما می توانید از طریق وبسایت ها هم به بررسی سازگار بودن مشخصات سخت افزاری سیستم خود با بازی های مورد علاقه تان بپردازید. یکی از بهترین سایت ها در این زمینه سایت  Systemrequirementslab است که توسط شرکت های بزرگی همچون AMD نیز پشتیبانی می شود.

ولی قبل از اینکه به توضیح نحوه عملکرد این سایت پرداخته شود، بهتر است از نرم افزار تست سخت افزار برای اجرای بازی آن که قابل نصب بر روی کامپیوتر نیز است استفاده گردد. شما پس از دانلود نرم افزار System Requirements Lab Detection می توانید به اجرای آن پرداخته تا با اسکن سیستم کامپیوتری شما، به ایجاد کوکی هایی بپردازید که در مراجعه به سایت می تواند به آن در جهت شناخت مشخصات سیستم شما کمک کند. بدین ترتیب شما پس از ورود به سایت دیگر نیازی به نصب نرم افزارهای جانبی نخواهید داشت.

سیستم مورد نیاز بازی ها

پس از اجرای این ابزار، می توانید به وبسایت مورد نظر مراجعه کنید. در اینجا ابتدا باید نام بازی مورد نظر خود را در بخش Search for a game تایپ کنید. در این هنگام بازی هایی که شبیه نام مورد نظر شما هستند پیشنهاد داده می شود. پس از انتخاب بازی مورد نظر خود روی دکمه Can You Run It کلیک کنید.

اجرای واچ داگز روی سیستم ضعیف

در صفحه بعد می توانید نتایج بررسی را مشاهده کنید. در اینجا می توانید ببینید که وضعیت سیستم شما در مقایسه با حداقل و حداکثر تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای آن بازی چگونه است. این کار با برررسی و اعلام نتایج برای هر کدام از سخت افزارهای گرافیک، سی پی یو، رم، فضای دیسک و حتی نسخه ویندوز انجام می گیرد.

تست سخت افزار برای اجرای بازی

بدین ترتیب می توانید قبل از دانلود یا خرید هر بازی به راحتی متوجه شوید که آیا بر روی کامپیوتر شما قابل اجرا خواهد بود یا خیر. فقط به خاطر داشته باشید که همان طور که گفته شد این سایت با استفاده از کوکی ها متوجه مشخصات سخت افزاری سیستم شما می شود. بنابراین اگر اقدام به پاک کردن کوکی در مرورگر اینترنتی خود کنید، باید نرم افزار دانلود شده را یک بار دیگر اجرا نمایید.

سایت Game system requirements جهت تست سیستم کامپیوتر برای بازی

سایت معرفی حداقل ساخت افزار مورد نیاز بازی ها Gamesystemrequirements که از قدمتی بیش از ده سال برخوردار است را می توان پایگاه داده ای از انواع بازی ها و تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای آن ها دانست. در این سایت اطلاعات بیش از ۵۰۰۰ بازی است. ضمن اینکه محبوبیت آن باعث شده است به جامعه ای آنلاین برای افراد علاقه مند به دنیای بازی ها شده است. همچنین می توانید اخبار، ویدیوها و نقد و بررسی های مربوط به بازی ها را نیز دنبال کنید.

در این سایت برای اینکه به بررسی این بپردازید که آیا سیستم شما مناسب اجرای یک بازی به خصوص است یا خیر می توانید از چند راه استفاده کنید. ابتدا از نوار جستجو واقع در بالای سایت عنوان بزای مورد نظر خود را تایپ کنید. در لیست نتایج ظاهر شده، بازی مورد نظر خود را انتخاب کنید. در صفحه مربوط به این بازی می توانید سیستم مورد نیازی اجرای بازی در ویندوز ، مک ، و.. را مشاهده کنید.

سایت سیستم مورد نیاز بازی ها

در همین صفحه از بخش Comparison می توانید نوع CPU و GPU سیتم مورد نظر خود به همراه نسخه سیستم عامل نصب شده روی آن را انتخاب کنید. سپس روی دکمه Compare کلیک کنید. بدیپن ترتیب می توانید به مقایسه سخت افزار سیستم خود با سخت افزار مورد نیاز بازی نیز بپردازید.

سیستم مورد نیازی اجرای بازی در ویندوز ، مک ، و...

Game-debate سایت معرفی حداقل ساخت افزار مورد نیاز بازی ها

سایت Game-debate به طور تخصصی به مباحث مربوط به بازی ها و دنیای سرگرمی می پردازد. مباحثی چون اخبار مربوط به بازی ها، اخبار توسعه سخت افزارهای جدید و قدرتمند برای گیمرها و نیز نقد و بررسی بازی های منتشر شده. یکی از بخش های این سایت مربوط به شناسایی سیستم مورد نیاز بازی ها است. در این بخش ابتدا باید بازی مورد نظر خود را از بخش Select Game انتخاب کنید.

تست سخت افزار برای اجرای بازی

پس از آن باید مشخصات سیستم خود نظیر پردازنده، کارت گرافیک و نیز مقدار رم را نیز مشخص کنید. در نهایت با کلیک بر روی دکمه Can You Run It می توانید نتیجه بررسی را مشاهده بفرمایید.

سیستم مورد نیاز بازی های سنگین

برای مثال نتیجه یکی از بررسی های انجام شده را در تصویر زیر مشاهده می کنید. طبق نتیجه به دست آمده، سیستم مورد نظر از لحاظ مقدار رم و سی پی یو مشکلی برای اجرای بازی ندارد. ولی کارت گرافیک آن به هیچ وجه مناسب اجرای بازی مورد نظر نیست.

سایت معرفی حداقل ساخت افزار مورد نیاز بازی ها

۶ اقدام برای اجرای بهتر بازی ها را نیز می توانید در انزل وب مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز روش های مختلفی جهت تست سیستم کامپیوتر برای بازی به شما معرفی کردیم. آیا این روش ها در جهت حل مشکل شما در شناسایی بازی های سازگار با سیستم کامپیوتری تان کارساز بودند؟ شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش و راهنما کامل حل مشکل بازی کالاف دیوتی موبایل
آموزش و راهنما کامل حل مشکل بازی کالاف دیوتی موبایل

نظرات

  • یه گیمر خسته says:

    دمت گرم خیلی دنبال این سایت هایی که معرفی کردی بودم

  • shayan says:

    سلام درحال حاضرآخرین گزینه مناسب هست ولی بازم جایه سوال پیش چرااطلاعات بعضی بازیااینجافرق می کنه مثلافلان بازی رودانلودکردم دیدم فکرکردم مناسب باشه gtx460 برای۵۲۰ ولی تواین سایت زده چون ۴۵۰و۵۷۰gtx ولی گرفته gt 520اخطارداده هیچ تنظیمی برای گرافیکش نیست میگه رو [x1920 x 1080]جواب نمی ده اجرانمیشه امکان داره این سایت به طوردقیق نباشه به طورتقریبی بیان کنه اشتباه کنه مثلاهمین بازی wwe2k16روسیستم اجراشه موقع که رزولشن پایین بیاد؟چون گفته wwe2k15میشه روتنظیم lowاجراکرد
    منم ندوسته ازغذاwwe2k16رودانلودکردم