آموزش کامل تصویری نصب و کار با برنامه Tinder

آموزش کامل تصویری نصب و کار با برنامه Tinder

در بازار داغ شبکه های اجتماعی و برنامه های دوستیابی آنلاین، اپلیکشن های مختلف با ارائه ویژگی های جالب سعی دارند تا کاربران زیادی را جذب خود کنند. یکی از برنامه هایی که شما را در یافتن دوستان جدید کمک می کند، برنامه Tinderیا تیندر است. سرویس دوستیابی آنلاین تیندر ویژگی ها جالبی دارد که امروز در انزل وب روش کامل ثبت نام ، تنظیمات ، نصب و کار با برنامه Tinder را به صورت تصویری به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش نصب ، ثبت نام و کار با برنامه تیندر (Tinder)

How to Use the Tinder App

تیندر (Tinder) یکی از شبکه های اجتماعی است که تمرکزش روی ایجاد ارتباط جدید با افراد دیگر و آنلاین دیتینگ است و در رده برنامه های دوستیابی آنلاین قرار می گیرد. در این برنامه ویژگی های جالبی در اختیار شما قرار داده می شود تا بتوانید افرادی که مورد علاقه و متناسب با سلایق شما هستند را پیدا کنید. تیندر در حال رشد و افزایش کاربر است که شما هم می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. Tinder در پلتفرم های اندروید، iOS و نسخه تحت وب در دسترس است.

آموزش استفاده از Tinder، تیندر چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، برنامه تیندر یک سرویس با محوریت آشنایی با افراد جدید یا دوستیابی آنلاین است که محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در این برنامه شما می توانید با افرادی که در نزدیکی شما هستند، ارتباط برقرار کنید. تصویر، نام، سن افراد، جنسیت و نزدیک بودن آن ها به شما (از لحاظ جغرافیایی) از اولین مشخصاتی است که می توانید ببینید.

آموزش استفاده از Tinder، تیندر چیست؟

هر شخص در این برنامه می تواند یک پروفایل شامل عکس ها و اطلاعاتی راجب خود قرار دهد. شما می توانید پروفایل افراد نزدیک خود را مشاهده کنید. اگر تمایل به آشنایی با شخصی داشتید، می توانید شخص را انتخاب کنید. این حرکت فقط بین شما و تیندر باقی خواهد ماند و شخص اطلاعی از این موضوع نخواهد داشت تا زمانی که او هم برای آشنایی بیشتر با شما علاقه مند باشد. در این صورت برنامه شما را که به صورت نامحسوس همدیگر را انتخاب کرده اید، بهم وصل می کند و می توانید اقدام به برقراری ارتباط و مکالمه در چت خصوصی کنید. برای استفاده از این برنامه می توانید با کمک اکانت فیسبوک خود لاگین کنید و دوستان جدیدی پیدا کنید.

همچنین اگر فقط به دنبال برنامه ای برای چت کردن بدون نیاز به شماره و.. هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب بهترین برنامه چت ، تماس صوتی و تصویری بدون نیاز به شماره تلفن، سیم کارت و ثبت نام را مطالعه نمایید.

آموزش نصب تیندر در گوشی

برای استفاده از این سرویس باید ابتدا برنامه آن را از اپ استور ها برای اندروید یا آیفون دانلود و نصب کنید.

اموزش نصب تیندر در گوشی

حال در منوی گوشی خود برنامه را خواهید دید. آن را باز کنید.

اموزش نصب تیندر در گوشی

بعد از باز کردن برنامه برای اولین بار، دو گزینه را جهت ساخت اکانت تیندر خواهید دید. برای ایجاد حساب کاربری تیندر، می توانید از حساب کاربری فیسبوک استفاده کنید برای این کار روی LOG IN WITH FACEBOOK تاچ کنید. در صورتی که اکانت فیسبوک ندارید می توانید با انتخاب گزینه Phone Number از طریق شماره تلفن خود در برنامه ثبت نام کنید. قابل ذکر است که در صورت عدم اتصال به اکانت فیسبوک ممکن است امکان دسترسی به برخی از امکانات برنامه را نداشته باشید.

اموزش نصب تیندر در گوشی

پس از وارد کردن اطلاعات ورود به حساب فیسبوک، در صورت درست بودن اکانت روی Continue تاچ کرده و برای تایید دسترسی به اطلاعات فیسبوک در پیام نشان داده شده OK را بزنید.

اموزش نصب تیندر در گوشی

همانطور که اشاره کردیم، در این برنامه افراد نزدیک شما مشخص می شوند بنابراین باید موقعیت مکانی شما در برنامه ثبت شود. برای این کار در پیامی از شما اجازه دسترسی به سرویس Location می شود. روی OK و یا Allow تپ کنید.

اموزش نصب تیندر در گوشی

حال در مورد مدیریت اعلان ها از شما سوال می شود. اعلان های مورد نیاز که می خواهید به شما یادآوری شود را انتخاب کنید.

اموزش نصب تیندر در گوشی

پس از اتمام این کار اکانت Tinder شما با استفاده از اطلاعات حساب فیسبوک شما ساخته شده است و می توانید از برنامه استفاده کنید. این برنامه به صورت رایگان در دسترس است اما امکان پرداخت هزینه برای دسترسی به ویژگی های بیشتر را دارد.

آموزش کار با Tinder و معرفی محیط کاربری

در ادامه آموزش نصب برنامه تیندر ، پس از ساخت حساب کاربری، در صفحه اصلی شما می توانید تصاویر و اطلاعات سایر افراد نزدیک به خود را به صورت کارت های مختلف مشاهده کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید روی هر کارت تاچ کرده تا اطلاعات بیشتری را ببینید.

آموزش کار با Tinder و معرفی محیط کاربری

در زیر هر عکس شما ۵ دکمه در اختیار خواهید داشت. با کمک این دکمه ها می توانید کار های مختلفی انجام دهید که آن ها را به ترتیب از چپ به راست معرفی می کنیم:

آموزش کار با Tinder و معرفی محیط کاربری

  • Undo: با تاچ روی این دکمه آخرین Swipe یا هر یک از دکمه های دیگری را که زده باشید را غیر فعال می کند. برای استفاده از این ویژگی باید اشتراک Tinder Plus را خریداری کرده باشید. بنابراین اگر اشتراک ویژه ندارید، حواستان باشد که اشتباهی شخصی را لایک یا دیسلایک نکنید!
  • Dislike: اگر از پروفایلی خوشتان نیامد، روی دکمه دیسلایک یا دوست نداشتن تاچ کنید تا این پروفایل دیگر نشان داده نشود. (می توانید پروفایل را به سمت چپ بکشید یا Swipe کنید)
  • Boost: با استفاده از این دکمه اکانت شما به مدت ۳۰ دقیقه به صورت ویژه در اول لیست سایر افراد نزدیک شما نمایش داده می شود. شما می توانید در حساب رایگان فقط ۱ بار در ماه از این ویژگی استفاده کنید.
  • Like: با انتخاب این دکمه یعنی شما پروفایل شخص را دوست دارید و مایل به گفتگو هستید. (می توانید پروفایل را به سمت راست بکشید یا Swipe کنید) اگر شخص مقابل هم اکانت شما را لایک کند (یکدیگر را لایک کرده باشید)، شما دو نفر بهم وصل خواهید شد و امکان گفتگو خواهید داشت.
  • Super Like: با انتخاب این گزینه یعنی تمایل زیادی به برقراری ارتباط با شخص دارید و ضمن لایک کردن، یک نوتیفیکشن یا اعلان هم برای شخص مقابل ارسال می شود که اعلام می کند شما او را لایک کرده اید. (می توانید پروفایل را به سمت بالا بکشید یا Swipe کنید) در یک ماه قادر به استفاده از ۳ سوپر لایک رایگان هستید.

تیندر چطور کار میکند؟ معرفی سایر قسمت های برنامه

برای دسترسی به پبام های ارسال و دریافت شده، روی نماد پیام در گوشه بالا و سمت راست برنامه تاچ کنید تا سابقه گفتگو و مکالمات شما در برنامه نشان داده شود.

تیندر چطور کار میکند؟ معرفی سایر قسمت های برنامه

برای مشاهده پروفایل خود هم می توانید روی آیکن پروفایل در سمت چپ و بالای صفحه تاچ کنید. با این کار پروفایل شما باز شده و امکان تنظیم آن را خواهید داشت.

تیندر چطور کار میکند؟ معرفی سایر قسمت های برنامه

همینطور مطالعه مطلب ۱۰ تا از کاربردی ترین نرم افزار چت تحت شبکه ویندوز، لینوکس و مک هم می تواند برای شما کاربردی و مفید باشد.

آموزش استفاده از Tinder، تنظیمات تیندر

برای دسترسی به تنظیمات تیندر، روی Settings در صفحه پروفایل تپ کنید.

آموزش استفاده از Tinder، تنظیمات تیندر

در تنظیمات DISCOVERY بخش های مربوط به جستجوگر تیندر و افرادی که خواهید دید را می توانید از طریق ابزار های زیر، آن را  مدریت کنید.

آموزش استفاده از Tinder، تنظیمات تیندر

  • Location در آیفون یا Swiping in در اندروید: می توانید مکان خود را تغییر دهید.
  • Maximum Distance در آیفون یا Search Distance در اندروید: حداکثر فاصله از موقعیت شما یا به عبارت دیگر شعاع جستجو برای یافتن افراد را تنظیم کنید.
  • Gender در آیفون یا Show me در اندروید: جنسیت مورد علاقه خود برای یافتن افراد جدید را انتخاب کنید. شما می توانید مردان (Men) – زنان (Women) یا هر دو را انتخاب کنید.
  • Age Range در آیفون یا Show Ages در اندروید: سن افرادی که می خواهید ببینید را انتخاب کنید.

همچنین می توانید به سایر تنظیمات مانند اعلان ها، Privacy Policy یا خروج از اکانت هم دسترسی داشته باشید.

آموزش استفاده از Tinder، تنظیمات تیندر

بعد از اتمام تغییر تنظیمات می توانید با تاچ روی Done در آیفون یا زدن بک (Back) در کنار آیکن تنظیمات اندروید، تنظیمات را اعمال و از این قسمت خارج شوید.

آموزش استفاده از Tinder، تنظیمات تیندر

آموزش برنامه تیندر، ویرایش اطلاعات شخصی در برنامه

در ادامه نحوه کار با برنامه Tinder و برای ویرایش اطلاعات شخصی به تب پروفایل در برنامه بروید (روی دکمه پروفایل تپ کنید). حال در کنار تنظیمات، گزینه Edit Info را مشاهده می کنید که باید روی آن تپ کنید.

آموزش برنامه تیندر، ویرایش اطلاعات شخصی در برنامه

شما میتوانید چند تصویر برای خود انتخاب کنید. همچنین می توانید آن ها را آپلود کرده یا از تصاویر فیسبوک خود استفاده کنید. با تاچ روی ضربدر قرمز گوشه عکس ها می توانید آن ها را حذف و با زدن + در گوشه باکس های خالی یک عکس اضافه کنید. مربع یا باکس بزرگ عکس اصلی شما را نشان می دهد. تیندر با کمک ویژگی Smart Photos واکنش ها را به عکس شما بررسی می کند و کمک می کند تا محبوب ترین عکس را به عنوان عکس اصلی قرار دهد.

آموزش برنامه تیندر، ویرایش اطلاعات شخصی در برنامه

در قسمت About هم می توانید در باره خودتان بنویسید. محدودیت حداکثر ۵۰۰ کاراکتر برای این بخش در نظر گرفته شده است.

آموزش برنامه تیندر، ویرایش اطلاعات شخصی در برنامه

در قسمت اطلاعات پروفایل هم می توانید گزینه های زیر را کامل کنید:

آموزش برنامه تیندر، ویرایش اطلاعات شخصی در برنامه

  • Current Work: شغل فعلی شما (با تپ کردن می توانید گزینه های مختلفی را انتخاب کنید)
  • School: می توانید نام مدرسه خود را از پروفایل فیسبوک انتخاب کرده و یا هیچ گزینه ای را اضافه نکنید.
  • My Anthem: موزیک مورد علاقه خود را از Spotify انتخاب کنید.
  • Show My Instagram Photos: می توانید اینستاگرام خود را هم لینک کنید تا افراد برای آشنایی بیشتر بتوانند عکس های اینستاگرام شما را هم ببینند.
  • I Am یا Gender: جنسیت خود را انتخاب کنید.

بعد از اتمام تنظیم پروفایل خود می توانید با تاچ روی Done در آیفون یا زدن بک (Back) در کنار آیکن ویرایش پروفایل اندروید، تنظیمات را اعمال و از این قسمت خارج شوید.

جستجوی پروفایل و برقراری ارتباط با تیندر

قابل ذکر است با تاچ روی نماد آتش در بالای صفحه می توانید به صفحه اصلی تیندر برگردید.

جستجوی پروفایل و برقراری ارتباط با تیندر

جستجوی پروفایل و برقراری ارتباط با تیندر

همانطور که پیش تر در آموزش نرم افزار تیندر توضیح دادیم، برای این که تمایل خود را برای گفتگو و آشنایی با کسی اعلام کنید، باید دکمه Like را روی پروفایل شخص بزنید. همچنین با کشیدن (Swipe) به راست هم می توانید می توانید این کار را انجام دهید.

جستجوی پروفایل و برقراری ارتباط با تیندر

با زدن دکمه ضربدر قرمز یا کشیدن به چپ هم نشانه عدم علاقه شما به ایجاد ارتباط با شخص است، پروفایل شخص دیگر در فید یا صفحه اصلی شما نشان داده نمی شود.

جستجوی پروفایل و برقراری ارتباط با تیندر

در صورتی که شما شخصی را لایک کنید و او هم شما را لایک کند، یک نوتیفیکشن برای شما ارسال می شود و یک مسابقه آغاز می شود! شما می توانید با این شخص در قسمت پیام های خود صحبت کنید.

جستجوی پروفایل و برقراری ارتباط با تیندر

برای شروع صحبت به قسمت پیام ها در برنامه بروید.

جستجوی پروفایل و برقراری ارتباط با تیندر

در اینجا افرادی که لایک کرده اید را در گروهی خواهید دید. شخصی که بک لایک داده است به صورت جدا گانه نشان داده می شود. با کمک قسمت سرچ هم می توانید شخص مورد نظر را سریع تر پیدا کنید.

جستجوی پروفایل و برقراری ارتباط با تیندر

حال می توانید پیام خود را تایپ کنید. سعی کنید اولین پیام خود را به صورت رسمی و قوی بنویسید. اولین پیام می تواند تاثیر زیادی در ادامه رابطه داشته باشد.

جستجوی پروفایل و برقراری ارتباط با تیندر

به همین راحتی می توانید با یکدیگر آشنا شوید.

حساب های ویژه و برنامه های غیر رایگان تیندر

حساب های ویژه و برنامه های غیر رایگان تیندر

از آن جایی که برنامه در حال توسعه است، ویژگی های آن تغییر می کنند اما به هر حال اگر شما می خواهید از همه امکانات آن استفاده کامل و بدون محدودیت کنید، باید اشتراک آن را بخرید. در خرید اکانت تیندر هزینه هم بر اساس هر شخص بسته به سن، مشخصات و.. متفاوت است (حدودا بین ۱.۴۹ تا ۱۴.۹۹ پوند در ماه). علاوه بر آن برنامه هایی دیگر مانند Tinder Gold توسط این شرکت ایجاد شده است که به صورت غیر رایگان ارائه می شود و در آن ویژگی های بیشتری دارید. به طور مثال می توانید ببینید که چه کسی شما را لایک کرده است. 

حساب های ویژه و برنامه های غیر رایگان تیندر

پس از معرفی و آموزش نرم افزار Tinder پیشنهاد می کنیم همیشه جوانب احتیاط را هم رعایت کنید زیرا تایید هویت در شبکه های اجتماعی یک مشکل است و ممکن است افراد سواستفاده گر، خود را به جای شخص دیگری معرفی کنند و اقدام به سو استفاده از شما کنند.

در پایان اگر از این برنامه بازی دوستیابی رضایت نداشتید و به دنبال برنامه های مشابه بودید، مطالعه مطلب ۱۵ برنامه متفاوت چت و دوستیابی با قابلیت جستجو اطراف و افراد نزدیک را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز برنامه Tinder را معرفی کرده و روش استفاده و کار با آن هم به صورت تصویری مرور کردیم. تیندر یکی از محبوب ترین برنامه های دوستیابی آنلاین است و روند رو به رشدی را طی می کند اما نظر شما راجب این برنامه چیست؟ آیا به راحتی از آن استفاده کردید و به نظر شما آینده این برنامه در ایران چگونه خواهد بود؟ منتظر ارسال نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه آموزش نرم افزار Tinder و آنلاین دیتینگ را در دیدگاه این پست هستیم.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

رفع مشکل لاگین ، نصب و.. برنامه تیندر (Tinder)
آموزش ۱۱ روش رفع مشکل لاگین ، نصب و.. برنامه تیندر (Tinder)

نظرات

  • سمیه says:

    نمیدونم چرا شروع کرد به ریویو کردن اکانتم، و نوشته چند دقیقه طول میکشه، اما چند ساعته همینه

  • مهسا says:

    سلام وقت بخیر ، من یه سوال داشتم، زمانی که کسی وارد تیدر میشه و از نظر میلومتر جابجا میشه کیلومتر را درست میزنه،؟؟؟ یا حتی اگر داخل تیندر نباشه و کیلیمترش جالجا بشه باز نا متوحه میشیم؟؟؟
    منظورم اینه که ممکنه بدونه اینکه داخل برنامه باشه کیلومتر جابجا بشه

  • ملانی says:

    سلام وقتتون بخیر.من قبلا تیندر رو نصب کرده بودم.و دی اکتیو شد.الان که میخوام نصب کنم با قیسبوکم می گه شما قبلا نصب کردید ولی الان نمی تونید حسابتون رو مجدد برگردونید چکار باید کنم؟ میشه راهنماییم کنید؟

  • عامری says:

    سلام، ببخشید من تیندر را نصب کردم، اما هرکاری که بخوام انجام بدم نمی‌تونم چون حتمآ باید پول پرداخت کنی، چرا؟ راهی وجود دارد که این مشگل حل شود؟

  • عاطفه says:

    سلام ببخشید من از طریق فیسبوک وارد شدم ولی هر کی منو لایک میکنه اصلا نمیتونم ببینم میگه که باید اشتراک خریداری کنید ؟! دقیقا باید چیکار کنم که بتونم ببینم

  • Saeid says:

    با سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم کسی را که به اشتباه در تیندر بلاک کردیم چگونه میتوان آنبلاک کرد ممنون

  • A says:

    سلام ، ممنون از راهنماییتون، دوتا سوال داشتم، ۱. با کسی مچ شدیم ، پیام دادیم،چند روز پیامی ندادیم، بعد وارد شدم دیدم کلا پاک شده، اسم و سرچ کردم نیومد چطور میتونم دوباره بهش دسترسی پیدا کنم، ۲. محدوده ای که هستم کم کسی رو نشون میده، جستجوگر ظاهرا کار میکنه ولی حتی همون دو سه نفری هم که بودن تکرار نمیکنه، امکان داره با حذف کد اختلال ایجاد شده باشه؟ وبعد تو فیس بوک با آدرس دیگه ای هستم چجوری اینارو به هم متصل کنم؟ ممنون از راهنماییتون؟

  • نسیم says:

    داخل تیندر نمیشه با شماره ایران عضو بشیم
    من با شماره مجازی داخلش عضو شدم خوبه میشه استفاده کرد مشکل نداره

    • rez says:

      من خواستم با شماره مجازی وارد شدم قبول نمیکنه
      از اپ textnow و nextplus استفاده کردم
      شما از چه اپی استفاده کردین ؟؟؟؟؟؟

    • بابی says:

      آی پی خودتون رو به کشور کانادا تغییر بدید (حتما کانادا)
      اینکارو با برنامه های *فندق شکن* حرفه ای انجام میشه
      برنامه پیشنهادی : greennet

  • معراج بیگی says:

    قابل توجه همه دختر و پسرهای شیطون ، عرض کنم خدمتتون که از آنجا که بچه های ایران خیلی بیچاره هستند برنامه تیندر هم همانند برنامه بیتاک برای بچه های داخل ایران به خاطره ها پیوست ، ایران رو تحریم‌ کردن و خودت رو هم بکشی تیندر و بیتاک دیگه بهت کد نمیده پس خودت رو خسته نکن ، مگر اینکه شماره دوستی آشنایی رو بدی بهش مثلا تو کانادا بعدش اون برات کد رو بفرسته و بری تو برنامه با شماره اون شخص ، که من پیشنهاد نمیکنم این حرکت رو زیرا عواقب خاص خودش رو میتونه در پی داشته باشه ، با عرض تاسف و حسرت فراوان خدا یارو دوست داره شما ??

  • سارا says:

    چرا تیندر به من‌کد نمیده دیگه دلیلش چیه

  • محمد says:

    سلام و خسته نباشید
    برای ثبت نام در برنامه تیندر کشور ایران رو نداره و نمیشه جوین شد لطفا راهنمایی کنید

  • محمد says:

    چطوری میتوان از طریق برنامه تندر پیام به کسی دیگه فرستاد؟؟؟

  • محمد says:

    چطوری کسی که مارا لالیک کردا را ببینیم؟؟
    اینجا روش کلیک میکنیم میگه تو باید تندر گولد را خریداری کنی لطفا پاسخ دهید متشکرم

  • Eva says:

    من نمیتونم از طریق فیس بوک داخل شوم شماره ام رو هم کد ایران رو پیدا نکردم چیکار میتونم بکنم؟!

    • Ss says:

      سلام
      من میخوام اکانت تیندرمو دیلیت کنم باید کدوم گزینه رو انتخاب کنم لطفا راهنماییم کنین سپاسگزارم ?

  • mohammad says:

    سلام
    من عضو بودم ، الان شماره ایران جز لیست نیست باید چیکار کرد؟

  • مهدی says:

    برای من قسمت کسایی که من رو لایک کردن رو نشون نمیده چرا؟؟؟
    ممنون میشم جواب بدین؟

  • مریم says:

    ایا در نسخه ی رایگان میشه متوجه بشیم کی ما رو سوپر لایک کرده.؟

    • Nnasrin says:

      عزیزمً من مدتی است عضو تیندر هستم ایرانی هستم با اقایان ایرانی چت می کردم مدت ٢ ماه است اقایان خارجی را نشان می هد درلوکیشن قسمت تنظیات هم ایران تهران نوشته شده چکار کنم تا دو باره اقایان ایرانی را داشته باشم ممنون

      • شهرام says:

        سلام خسته نباشید. مدتی هست که معرفی افراد داخل ایران برای من به افراد خارج از ایران تغییر پیدا کرده در حالیکه تنظیمات من درست هستش ولی بجای مخاطبین داخل کشور مخاطبین خارج رو بهم نمایش میده، لطفا من رو راهنمایی کنید. ممنون

  • alireza says:

    تیندر افراد نزدیک به خودمون فقط نشون میده اگه بخوایم یه شهر یا یه کشور دیگه رو نشون بده باید چه کاری انجام بدیمم

  • محمد says:

    بدون فیلتر شکن بار نمیشه اصلا نرم افزار . جای تاسف داره واقعا

  • صدف says:

    سلام. ببخشید در حال حاضر تیندر در ایران کار نمیکنه دیگه، درسته ؟ چون در قسمت شماره کد ایران وجود نداره ! و من در این مرحله موندم و تیندرم کار نمیکنه. با اینکه قبلا هم تیندر داشتم و اکانتم رو دیلیت کرده بودم. ولى الان که دوباره نصب کردم این مشکل هست ! ممنون میشم راهنمایى کنید.