بهترین نرم افزار ویرایش متن اندروید

معرفی ۸ تا از بهترین نرم افزار ویرایش متن اندروید

معمولا از گوشی های همراه یا تبلت ها برای کارهایی مثل نوشتن و ویرایش کردن متون استفاده نمی شود. زیرا ناگفته پیداست که بدون کیبورد، انجام این کار می تواند بسیار سخت و خسته کننده باشد. اما خوشبختانه برنامه هایی مخصوص این ابزارها توسعه داده شده اند که می توانند تجربه ویرایش متن ها را حتی در صفحات کوچک گوشی ها برای ما لذتبخش تر کنند. در این مطلب انزل وب به معرفی بهترین نرم افزار ویرایش متن اندروید خواهیم پرداخت.

دانلود بهترین برنامه ی ویرایش متن فارسی و انگلیسی اندروید

Best Text Editing Apps For Android

در این مطلب انزل وب قصد داریم به معرفی چند مورد از بهترین برنامه ویرایش گر متن اندروید بپردازیم. با استفاده از این برننامه ها، علاوه بر تایپ حروف می توان انواع ویرایش های مد نظر خود را روی متن ها انجام داد و حتی در صورت نیاز با استفاده از آن ها به کارهایی چون اسکریپت نویسی نیز پرداخت. در ادامه با این برنامه ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

IA Writer برنامه تکست نویسی حرفه ای اندروید

برنامه ویرایش متن فارسی اندروید

بسیاری از افراد، برنامه iA Writer را به ععنوان یک پردازشگر کلمه برای مک و iOS می شناسند. اما این تصور اشتباه است. iA Writer یک برنامه ویرایشگر متن بسیار خوب است که انواع قابلیت ها را در اختیار شما می گذارد. جستجوگر فایلی که در این برنامه به کار رفته است کار شما را برای جستجوی فایل های متنی در گوشی همراه خود بسیار آسان می کنند. داشتن حالت هایی مثل Night Mode نشان دهنده این است که که سازنندگان برنامه از لحاظ ظاهری هم حسابی به آن توجه داشته اند. با استفاده از iA Writer می توانید از متن خود در قالب های پی دی اف، HTML و حتی مایکروسافت ورد خروجی بگیرید. همچنین قابلیت اشتراک گذاری مستقیم فایل ها در سرویس های ابری گوگل درایو و دراپ باکس در آن گنجانده شده است.

Monospace نرم افزار ویرایش متن اندروید

ویرایش گر متن اندروید

برنامه ویرایش متن برای اندروید Monospace علیرغم رابط کاربری نه چندان خوبی که دارد ولی از بهترین برنامه های ویرایشگر متن است. رابط کاربری برنامه به گونه ای طراحی شده است که همه ابزار لازم برای ویرایش متن در اختیار کاربر قرار گیرد. منتهی مشکلی که در اینجا وجود دارد عدم ظرافت در طراحی محیط کاربری این برنامه است. در این برنامه فقط از یک فونت استفاده می شود و شما قادر به تغییر آن نخواهید بود. همچنین قابلیت پشتیبانی از هشتگ نیز در این برنامه گننجانده شده است که البته شاید برای یک برنامه ویرایش گر متن، چندان کاربردی نباشد. برنامه Monospace برای استفاده کاملا رایگان است.

بهترین روش های تبدیل متن به عکس را در انزل وب مطالعه نمایید.

دانلود برنامه ویرایش متن برای اندروید Writer Plus

برنامه تکست نویسی حرفه ای اندروید

نرم افزار ویرایش متن اندروید Writer Plus را می توان در جایی بین دو برنامه ای که پیش از این معرفی کردیم قرار داد. هدف و تمرکز اصلی این برنامه در استفاده بهینه از منابع سیستم و حداقل بهره بردن از انرژی باتری است. از این جهت، Writer Plus را می توان یک انتخاب بسیار خوب برای گوشی های اندرویدی قدیمی تر دانست. از لحاظ قابلیت ها و امکانات نیز اکثر موارد مورد انتظار کاربران در این برنامه گنجانده شده است. ابزاری مثل سازماندهی پوشه های ذخیره شده، مشخص کردن بخشی از متن، شمارشگر حرف و کلمه و حالت ظاهری شب. همچنین در صورتی که گوشی اندرویدی شما از کیبورد پشتیبانی کند می توانید از آن در این برنامه استفاده نمایید.

دانلود برنامه طراحی متن برای اندروید JotterPad

دانلود نرم افزار ویرایش متن

اگر به دنبال کار با محتواهای متنی خلاقانه تری هستید می توانید از JotterPad استفاده کنید. زیرا با قابلیت هایی که دارد امکان کنترل بیشتری را برای کاربر قائل شده است. ضمن اینکه انواع امکانات ویرایشی که درآن گنجانده شده است می تواند کار شما را برای رسیدن به هدفتان ساده تر کنند. از جمله امکانات JotterPad می توان به پشتیبانی از انواع شورتکات ها، جستجوی عبارتی خاص، فونت های سفارشی و انواع تم ها نام برد. ضمن اینکه می توانید سند خود را به فرمت های مختلفی استخراج نمایید. این برنامه در دو نسخه رایگان و پولی در دسترس علاقه مندانش قرار گرفته است.

QuickEdit ویرایشگر حرفه ای متن برای اندروید

نرم افزار ویرایش متن اندروید

اگر نیاز به یک ویرایش گر متن با قابلیت برنامه نویسی دارید حتما QuickEdit را امتحان کنید. در این برنامه می توانید به ۴۰ زبان برنامه نویسی دسترسی داشته باشید. زبان هایی مثل C#, C++, Java, PHP, Python, Ruby و Swift. البته امکانات این برنامه به همینجا محدود نمی شود و قابلیت های ویرایشی خوبی هم در آن قرار داده شده است. امکاناتی مثل باز کردن چند فایل به صورت همزمان، توانایی Undo و Redo کردن کارها، جستجو و جایگزینی کلمات، پیش نمایش فایل های HTML و CSS، همگام سازی با سرویس های ابری و بسیاری از موارد دیگر. این برنامه نیز دارای دو نسخه رایگان و پولی است که البته امکانات فراهم شده در نسخه رایگان هم می تواند انتظارات شما را به خوبی برآورده سازد.

ویرایش گر متن اندروید +Jota

ویرایشگر حرفه ای متن برای اندروید

این برنامه هم در واقع برای برنامه نویسان طراحی شده است. با استفاده از +Jota می توان به زبان های طراحی وب مانند HTML, CSS و جاوا اسکریپت دسترسی داشت. همچنین امکان کار با زبان هایی مثل  C, C++, Lua, PHP, Python و Ruby نیز در آن وجود دارد. قابلیت هایی مثل جستجو و جایگذاری کلمات، تنظیمات فونت های سفارشی، رابط کاربری سفارشی و کار با سرویس های ابری نیز در این برنامه در دسترس کاربران خواهد بود. یکی از مشکلات این برنامه را می توان در وجود تبلیغات فراوان در نسخه رایگان آن دانست که شاید به مذاق بسیاری از کاربران خوش نیاید. اما اگر به هر دلیلی امکان کار با QuickEdit برایتان فراهم نبود می توانید از +Jota به عنوان یک جایگزین خوب برای آن استفاده نمایید.

استفاده از مرورگر به عنوان ویرایشگر متن را می توانید در انزل وب یاد بگیرید.

Notepad نرم افزار ویرایش متن

دانلود بهترین برنامه ی ویرایش متن فارسی و انگلیسی اندروید

ویرایشگر متنی Notepad در اندروید، نرم افزاری مخصوص اسکریپت نویسان است. زیرا در آن فقط امکان کار با فایل هایی نظیر Text EditorTXT, HTML, CSS, PHP و XML فراهم شده است. رابط کاربری Notepad چندان به روز به نظر نمی رسد و قابلیت های زیادی هم در آن گنجانده نشده است. ولی واقعیت این است که اگر یک اسکریپت نویس باشید احتیاج چندانی هم به امکانات ویرایشی جانبی نخواهید داشت. شما می توانید این برنامه را به صورت رایگان دریافت نمایید.

Microsoft Word برنامه ویرایش متن فارسی برای اندروید

برنامه ویرایش متن فارسی برای اندروید

مطمئنا تجربه کار کردن با محیط آشنای ورد در گوشی های اندرویدی می تواند بسیار جالب باشد. خوشبختانه مایکروسافت با توسعه نسخه ای اندرویدی از واژه پرداز محبوب خود به این خواسته، جامه عمل پوشانده است. با استفاده از برنامه Microsoft Word می توانید به ویرایش متن فارسی در اندروید ، ایجاد، ویرایش، نمایش و اشتراک گذاری انواع اسناد متنی و کپی پیست کردن آن ها بپردازید. چه یک بلاگر باشید، چه روزنامه نگار و نویسنده یا حتی یک دانش آموز، مطمئنا از کار با این برنامه لذت خواهید برد. زیرا با قابلیت های فراوانی که در اختیارتان می گذارد می تواند به راحتی پاسخگوی انواع نیازهای شما باشد. برای مثال از این برنامه می توانید به عنوان ابزاری برای خواندن فایل های PDF هم استفاده کنید. در کنار آن می توانید اسناد خود را به انواع فرمت های متنی دیگر نیز تبدیل نمایید.

روش های حذف متن از روی عکس در اندروید را نیز می توانید در انزل وب یاد بگیرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست به معرفی چند نرم افزار ویرایش متن اندروید پرداخته و قابلیت های هر کدام از آن ها را خدمت شما ارائه کردیم. آیا تاکنون از نرم افزارهای معرفی شده استفاده کرده اید؟ کدامیک را ترجیح میدهید؟ لطفا دیدگاه خود را با ما و دوستانتان در انزل وب به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

سریع و ساده : آموزش کار و استفاده از قابلیت های گوگل داکس (Google Docs)
سریع و ساده : آموزش کار و استفاده از قابلیت های گوگل داکس (Google Docs)
بهترین نرم افزار های جایگزین نوت پد ویندوز 10 ، 8 و 7
۱۰ تا از بهترین نرم افزار های جایگزین نوت پد ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
سایت تایپ متن با کاراکتر خاص ، زیبا و جالب
۵ تا از بهترین سرویس های تایپ متن با کاراکتر خاص ، زیبا و جالب
10 تا از بهترین نرم افزار ویرایشگر و ادیتور کد HTML, PHP, CSS و.. آنلاین
۱۰ تا از بهترین نرم افزار ویرایشگر و ادیتور کد HTML, PHP, CSS و.. آنلاین

نظرات

  • مهدی says:

    سلام وقت بخیر. برنامه ویراستیار که غلط یاب باشه و علائم نگارشی و.. برای متون فارسی درست و رعایت کنه، وجود داره؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
    ژ