حل مشکل کرش شدن و بیرون پریدن از برنامه ها در آیفون

۹ روش حل مشکل کرش شدن و بیرون پریدن از برنامه ها در آیفون

گیر کردن برنامه ها یا به اصطلاح، کرش کردن آن ها در یک گوشی آیفون به کیفیت و قدرتش مشهور است می تواند تجربه ناامید کننده ای باشد. اما این مشکل می تواند برای هر دستگاهی رخ دهد و عمده دلایل آن به ضعف های نرم افزاری یا مسائلی که خود کاربر رعایت نکرده است بر می گردد. در این مطلب انزل وب ضمن بررسی دلیل از کار افتادن برنامه ها در آیفون به راه های حل مشکل کرش شدن و بیرون پریدن از برنامه ها در آیفون نیز خواهیم پرداخت.

رفع مشکل خارج شدن از برنامه ها هنگام باز شدن آنها در آیفون

Best Way to Fix iPhone, iPad Apps Freezing and Crashing

در این مطلب انزل وب قصد داریم به روش های حل مشکل بسته شدن برنامه ها در آیفون بپردازیم. منتهی باید به یک نکته در این خصوص توجه کنید. در این مطلب فرض بر این است که وجود مشکلی در گوشی باعث بروز این اتفاق شده است. اما اگر با طی همه مراحلی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت هم موفق به حل مشکل خود نشدید پس شاید مشکل از جانب خود برنامه باشد. در این مواقع بهتر است برنامه را پاک کرده و آن را با نرم افزاری که کاربرد مشابهی با آن دارد جایگزین نمایید.

خارج شدن از برنامه ها در آیفون

مشکل بیرون پریدن از برنامه ها در آیفون

در اینگونه مواقع که با مشکلاتی نظیر هنگ کردن برنامه ها و خارج شدن از برنامه مواجه می شویم می توانیم همیشه از ساده ترین راه حل شروع کنیم و آن بستن برنامه است. البته مطمئنا در این هنگام نمی توان برنامه را به شیوه همیشگی بست. پس می توانید از راه زیر اقدام به این کار کنید:

۱- روی دکمه Home را لمس کنید.

۲- حالا پیش نمایشی از برنامه های باز شده را مشاهده می کنید.

۳- می توانید با کشیدن صفحه به سمت چپ و راست، برنامه مورد نظر خود را پیدا کنید.

۴- پس از پیدا کردن این برنامه، آن را به بالا بکشید تا بسته شود. حالا به صفحه Home برگشته و برنامه را مجددا باز کنید.

استفاده از ریست نرم در هنگام مشکل بیرون آمدن از برنامه در آیفون

کرش شدن برنامه ها در آیفون

با استفاده از این نوع ریست می توانید همه فرایندها و برنامه های در حال اجرا در بک گراند گوشی را متوقف کنید. بدین ترتیب، حافظه خالی می شود. پر بودن حافظه و اجرای چندین برنامه به صورت همزمان می تواند از دلایل بروز مشکلاتی مثل بسته شدن برنامه ها به محض باز شدن باشد. برای ریست نرم گوشی های آیفون به شکل زیر عمل کنید:

۱- دکمه Home را به همراه دکمه Sleep/wake به صورت همزمان فشار دهید.

۲- این کار را تا دیدن لوگوی اپل بر روی صفحه نمایش ادامه دهید.

رفع مشکل بیرون آمدن از برنامه در آیفون با به روز رسانی آن

دو سیستم عامل اپل و اندروید در مقام مقایسه تفاوت های زیادی با هم دارند. با این حال شباهت هایی نیز بین این دو وجود دارد. مخصوصا وقتی صحبت از نحوه عملکرد برنامه ها می شود. حتی بسیاری از راه های حل مشکل کرش شدن برنامه ها نیز در هر دو سیستم عامل یکسان است. یکی از این راه ها اطمینان از آپدیت بودن این برنامه ها است. مخصوصا اگر برنامه ای به طور متوالی با این مشکل روبرو می شود حتما آن را از لحاظ به روز بودن بررسی کنید. برای این کار می توانید به App Store رفته و روی Updates کلیک کنید. در اینجا می توانید انتخاب کنید که همه برنامه ها آپدیت شوند یا فقط برنامه هایی که خودتان مد نظر دارید.

خالی کردن فضای ذخیره سازی جهت حل مشکل بسته شدن برنامه ها در آیفون

نداشتن فضای کافی برای ذخیره سازی انواع فایل ها می تواند یکی از مهم ترین دلایل کرش شدن برنامه ها در آیفون و وقوع چنین ارورهایی در آن باشد. همه ما عادت هایی مثل نگهداری از ویدیوها، تصاویر و آهنگ ها را در گوشی خود داریم. بهتر است با تهیه یک کپی از این فایل ها در کامپیوتر خود، کمی از فضای اشغال شده در گوشی را خالی کنید.

بروز رسانی سیستم عامل جهت رفع کرش برنامه های آیفون

حل مشکل بسته شدن برنامه ها در آیفون

با به روز رسانی سیستم عامل گوشی خود می توانید بسیاری از مشکلات آن از جمله کرش برنامه های آیفون را حل کنید. وقتی برنامه ها به درستی کار نمی کنند، فکر می کنیم که مشکل باید حتما از خود برنامه باشد. اما نباید این را فراموش کنیم که وجود مشکلاتی در سیستم عامل نیز می تواند موحب اختلال در عملکرد برنامه ها و علت بیرون پریدن گوشی از برنامه شود. هر نسخه جدید از iOS دارای بهبودهایی در عملکرد و امنیت گوشی است. برای آپدیت کردن سیستم عامل گوشی آیفون خود به شکل زیر عمل کنید:

۱- به یک شبکه وای فای متصل شوید.

۲- به تنظیمات آیفون بروید.

۳- روی General و سپس Software Update را لمس کنید.

۴- روی دکمه Download and Install را لمس کنید.

رفع مشکل باز نشدن برنامه های آیفون با نصب مجدد برنامه

رفع مشکل باز نشدن برنامه های آیفون

برای حل مشکل خارج شدن از برنامه آیفون باید ابتدا برنامه را از روی گوشی پاک کرده و سپس با باز کردن اپ استور و دانلود آخرین نسخه برنامه مورد نظر، به نصب مجدد آن بپردازید. برای پاک کردن برنامه ها در آیفون به شکل زیر عمل کنید:

۱- به صفحه Home بروید.

۲- آیکون برنامه ای را که قصد پاک کردنش را دارید فشار داده و نگه دارید.

۳- در اینجا می بینید که این آیکون می لرزد.

۴- حالا باید روی علامت X ظاهر شده در بالای این آیکون را لمس کنید. بدین ترتیب این برنامه پاک می شود.

در نهایت همانطور که گفته شد به اپ استور رفته و برنامه را مجددا دانلود کنید.

تماس با توسعه دهنده برای علت بیرون پریدن گوشی از برنامه

گاهی اوقات تماس با توسعه دهندگان برنامه نیز می تواند در حل مشکل مشکل بیرون پریدن از برنامه ها در آیفون اثر گذار باشد. معمولا در هر برنامه ای، بخشی به این کار اختصاص داده شده است  که از طریق آن می توانید یا به صورت مستقیم یا با ایمیل و روش هایی دیگر، مشکل خود را با توسعه دهندگان یا پشتیبان برنامه مورد نظر در میان بگذارید. بدین صورت آن ها می توانند راهنمایی های لازم را در اختیار شما بگذارند.

مطلب حل مشکل خالی شدن باتری آیفون را نیز در انزل وب مطالعه کنید.

ریست فکتوری برای رفع مشکل بیرون پریدن از برنامه ها در آیفون

خارج شدن از برنامه ها در آیفون

هیچ کدام از روشهایی که تا اینجا گفته شد در رفع مشکل باز نشدن برنامه های آیفون موثر نبود؟ پس شاید تنها راه باقی مانده برای حل مشکل، برگرداندن آیفون به تنظیمات کارخانه باشد. اگر می خواهید از این روش استفاده کنید ابتدا باید از همه اطلاعات مهم خود بکاپ بگیرید زیرا همه این اطلاعات پس از انجام مراحلی که در ادامه خواهیم گفت، پاک خواهند شد:

۱- به Settings بروید.

۲- General را انتخاب کنید.

۳- در مرحله بعد روی Reset کلیک کنید.

۴- در اینجا گزینه Erase all content and settings را انتخاب کنید.

۵- ابتدا رمز ورود به گوشی را باید وارد نمایید.

۶- در پیغام نمایش داده شده گزینه Erase iPhone را انتخاب کنید.

۷- حالا آیفون ریستارت می شود و پس از چند دقیقه به حالت اولیه خود بازخواهد گشت.

دلیل از کار افتادن برنامه های ایرانی در آیفون

اگر در هنگام استفاده از برنامه های ایرانی به این مشکل برخورده اید، شاید هیچ کدام از راه هایی که تاکنون شرح داده شد نتوانند مشکل شما را حل کنند. زیرا دلیل بروز این مشکل در نرم افزارهای ایرانی به احتمال فراوان، تحریم هایی است که از سوی شرکت اپل برای توسعه دهندگان ایرانی اعمال شده است و Verify نشدن برنامه ها در آیفون به دنبال آن پیش می آید. در این مواقع تنها گزینه ای که تا زمان رفع تحریم ها در دسترس شما قرار دارد استفاده از نسخه وب اپلیکیشن این برنامه ها (در صورت توسعه این نسخه از برنامه) می باشد. این نسخه از برنامه در واقع یک آدرس اینترنتی است که با ورود به آن می توانید به کار در محیط برنامه (منتهی این بار از طریق مرورگر) بپردازید.

شیوه حل مشکل ارور Your Apple ID has been disabled را نیز می توانید مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب ۹ روش حل مشکل بسته شدن برنامه ها به محض باز شدن آیفون را آموزش دادیم. شما با چه روشی مشکل خود را حل کردید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 5 روش حل مشکل iPhone Unavailable
آموزش ۵ روش حل مشکل iPhone Unavailable
آموزش 16 روش حل ارور Unable To Install در آیفون
آموزش ۱۶ روش حل ارور Unable To Install در آیفون
آموزش 8 روش حل مشکل Is No Longer Available در آیفون
آموزش ۸ روش حل مشکل Is No Longer Available در آیفون
آموزش 12 روش رفع ارور Unable to Load Photo در آیفون
آموزش ۱۲ روش رفع ارور Unable to Load Photo در آیفون

نظرات

  • پویا says:

    ممنون اما بجز زیست فکتوری همه رو امتحان کردم و جواب نداد

    نمیشه برای یک اپ تلگرام گوشی ایفون رو ریست فکتوری کرد اصلا منطقی نیست حتی اگر ج بده

    عملا این مشکل حل نشده هست

  • امیر says:

    موثر نبود چرا بازی امانگ اس رو ایفون اجرا نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟؟

  • محسن says:

    اصلا موثر نبود

    • سهیل says:

      گوشی من اپل ۶پلاس است گوشی خود ب خود لمس میکند پشت سرهم مثلا عکس پشت سرهم میگیرد یا تایپ میکند