حل مشکل ارور Runtime Error در ویندوز 10 ، 8 و 7

۱۱ روش حل مشکل ارور Runtime Error در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

شاید شما هم از آن دسته از کاربران ویندوز باشید که با خطایی به نام Runtime Error مواجه شده اند. این خطا در موقعیت های گوناگون به وقوع می پیوندد و اغلب مانع از اجرای صحیح برنامه ها می شود. از این رو بررسی روش های رفع آن الزامی به نظر می رسد. به همین دلیل در این مطلب انزل وب به شیوه های حل مشکل ارور Runtime Error در نرم افزار های ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ خواهیم پرداخت.

رفع مشکل پیغام خطای ران تایم ارور یا Runtime Error در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How to Fix Windows 10 , 8 and 7 Runtime Errors

پیش از این در انزل وب به حل مشکل نمایش ارور ۰xc00007b و نیز ارور فایل های DLL پرداخته بودیم. در همین راستا این بار هم قصد داریم به شیوهای رهایی از یکی دیگر از خطاهای تقریبا متداول در ویندوز یعنی خطا ران تایم در سیستم عامل وبندوز بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

پاک کردن درایور کارت گرافیک برای رفع ارور Runtime 339

گاهی اوقات، خراب بودن درایور کارت گرافیک موجب ایجاد این ارور می شود. بنابراین بهتر است آن را حذف کرده و مجددا نصب کنید. برای حذف درایور طبق مسیر زیر عمل کنید:

۱- در منوی استارت ویندوز، عبارت device manager را تایپ کنید. از لیست، گزینه device manager را کلیک کنید.

حل مشکل ران تایم ارور در ویندوز 10

۲- در پنجره باز شده، بخش Display adapters را باز کرده و روی کارت گرافیک، کلیک راست کنید. گزینه Uninstall device را انتخاب نمایید.

ارور runtime error در ویندوز 10

۳- در پنجره کوچکی که باز می شود گزینه Delete the driver software for this device را انتخاب و سپس روی Uninstall کلیک کنید.

رفع ارور هنگام نصب نرم افزار

۴- پنجره Device Manager را ببندید و سیستم را ریستارت کنید.

حتما برای نصب مجدد درایور کارت گرافیک، از آخرین نسخه آپدیت آن استفاده کنید.

انجام Clean boot برای رفع مشکل ران تایم در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

گاهی اوقات برخی از برنامه هایی که در شروع کار ویندوز اجرا ی شوند علت ارور Run Time Error هستند. برای حل این مشکل باید از طریق زیر، فرایندی تحت عنوان Clean boot را انجام داد:

۱- کلیدهای Windows + R را فشار دهید و عبارت msconfig را تایپ نمایید. سپس با فسردن کلید Enter گزینه OK را انتخاب کنید تا پنجره System Configuration باز شود.

حل مشکل ران تایم ارور در ویندوز 10

۲- روی سربرگ Services کلیک کرده و سپس گزینه Hide all Microsoft services را فعال نمایید. سپس دکمه Disable all را کلیک کنید.

رفع ارور microsoft visual c++ runtime library

۳- حالا به سربرگ General بروید. ابتدا گزینه Selective startup را فعال کنید. همچنین باید تیک گزینه Load startup items را بردارید. سپس روی Apply و در نهایت OK کلیک کنید.

حل مشکل runtime error 9

۴- پس از انجام این کارها باید ویندوز را ریستارت کنید.

رفع ارور Assertion Failed با نصب مجدد ++Microsoft Visual C

۱- جهت حل مشکل ارور Runtime Error نرم افزار ویندوز وارد کنترل پنل ویندوز شده و Programs and Features را انتخاب کنید.

حل مشکل ران تایم ارور ویندوز 7

۲- در پنجره باز شده باید روی Microsoft Visual C++ Redistributable دابل کلیک کرده تا آن را حذف نمایید.

رفع ارور run time error 13

پس از حذف موفقیت آمیز آن، باید آخرین نسخه ++Visual C را از وبسایت مایکروسافت دانلود نمایید. البته شما می توانید بدون حذف این برنامه نیز از شیوه زیر به تعمیر آن بپردازید.

۱- مجددا به بخش Programs and Features بروید.

۲- حالا نسخه ای را که می خواهید تعمیر کنید انتخاب کرده و روی Change کلیک کنید.

حل مشکل runtime error

۳- در پنجره باز شده روی Repair کلیک کنید و سپس طبق موارد گفته شده در پنجره مورد نظر عمل نمایید.

علت ارور run time error در 7

حل مشکل Runtime Error با ایجاد حساب کاربری جدید

۱- برای حل  ارور Runtime Error در ویندوز ۱۰ و.. کلیدهای Windows + I را فشرده و به Accounts بروید.

رفع ارور هنگام نصب نرم افزار

۲- گزینه Family & other people را از بخش چپ انتخاب کنید. حالا از بخش راست روی Add someone else to this PC کلیک کنید.

۳- روی لینک I don’t have this person’s sign-in information کلیک کنید.

خطا ران تایم

۴- سپس روی Add a user without a Microsoft account کلیک نمایید.

رفع ارور assertion failed

۵- نام مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید.

رفع مشکل ارور 0x80240017

پس از اینکه این حساب کاربری جدید را ایجاد کردید از حساب قدیمی خود خارج گشته و این بار با نام کاربری جدید وارد ویندوز خود شوید. اگر این بار دیگر خبری از خطای Runtime Error نبود، یعنی مشکل از حساب کاربری قبلی شما بوده است.

حل مشکل ران تایم ارور ویندوز ۷ ، ۸ و ۱۰

حالت Compatibility در ویندوز باعث می شود بتوانید نرم افزارهای قدیمی را روی نسخه های جدیدتر این سیستم عامل نصب و استفاده کنید. اما گاهی اوقات این قابلیت می تواند موجب خطاهایی مثل  Visual C++ Runtime ،  ارور runtime exception در کتیا و.. شود. بنابراین برای غیر فعال کردن آن طبق مراحل زیر اقدام نمایید:

۱- روی برنامه قدیمی نصب شده که این حالت را برای آن فعال کرده اید کلیک راست کرده و گزینه Properties را از منو انتخاب کنید.

runtime error در کوئر

۲- به سربرگ Compatibility رفته و مطمئن شوید که گزینه Run this program in compatibility mode for فعال نباشد. سپس روی Apply و OK کلیک کنید.

خطای run time error 62

رفع ارور هنگام نصب نرم افزار

اگر با اجرای یک نرم افزار خاص با خطای run time error 62 و.. مواجه می شوید شاید بهتر باشد این برنامه را دوباره نصب کنید. نصب مجدد برنامه می تواند به راحتی مشکلات مربوط به آن را حل کند. البته همیشه حواستان باشد که آخرین نسخه هر نرم افزاری را دانلود نمایید.

رفع مشکل ارور ۰x80240017 با نصب آنتی ویروس

ویروس ها و بد افزارهای کامپیوتری می توانند موجب اخلال در عملکرد حافظه شوند. چیزی که می تواند باعث بروز ارور Runtime شود. اگر از برنامه ضد ویروس استفاده می کنید مطمئن شوید که آخرین نسخه آن روی کامپیوتر نصب است. اما اگر از چنین نرم افزاری بهره نمی برید حتما یکی از بهترین و بروز ترین برنامه های ضد ویروس را دانلود کرده و از آن استفاده نمایید.

حذف افزونه ها برای حل مشکل Runtime Error 9

بسیاری از این مشکلات به خاطر نصب افزونه ها یا پلاگین های جدید برای انواع نرم افزارها و بازی ها در ویندوز به وجود می آید. اگر به تازگی افزونه ای نصب کردید آن را پاک یا غیر فعال کنید. سپس بررسی نمایید که آیا باز هم با این ارور مواجه می شوید یا خیر. اگر دلیل ایجاد ارور، همین گزینه بود بهتر است از آخرین نسخه افزونه استفاده نمایید یا حتی دیگر افزونه ها و پلاگین های شبیه آن را جایگزین کنید.

نصب مجدد Intel True Key

۱- کلیدهای Windows + I را فشرده و به Apps بروید.

۲- به پایین صفحه باز شده رفته و گزینه Intel True Key را انتخاب کنید.

۳- دکمه Uninstall را انتخاب کرده و روی Yes کلیک نمایید.

پس از حذف شدن این برنامه، یک بار سیستم را ریستارت کنید و سپس بررسی نمایید که آیا باز هم با این مشکل روبرو می شوید یا خیر.

حل مشکل ران تایم ارور در ویندوز ۱۰ با استفاده از سرویس Diagnostics

۱- کلیدهای Ctrl + Shift + Esc را به صورت همزمان فشرده و به سربرگ Process بروید.

۲- به دنبال فرایند (Windows Explorer(explorer.exe باشید. پس از پیدا کردن آن، کلیک راست کرده و End task را انتخاب کنید.

۳- حالا کلیدهای Windows + R را فرده و سپس عبارت MdSched را تایپ کنید.

۴- گزینه  Restart now and check for problems را انتخاب نمایید.

با انجام این کار، سیستم ریستارت شده و به هنگام بالا آمدن مجدد سعی می کند منبع مشکلات به وجود آمده را بررسی و شناسایی کند.

بررسی مشکلات سخت افزاری

هرچند احتمال این موضوع کم است ولی بهرحال مشکل سخت افزاری (مخصوصا RAM) هم می تواند موجب ایجاد ارور Runtime شود. بنابراین اگر همه مراحلی را که در این مطلب گفته شد به کار بردید ولی به نتیجه ای نرسیدید حتما کامپیوتر خود را به یک متخصص نشان دهید تا از لحاظ عملکرد سخت افزاری، آن را تست نماید.

نصب مجدد ویندوز برای حل مشکل ران تایم

اگر هیچ کدام از روش های بالا پاسخگو نبودند باید برای حل این مشکل، ویندوز را مجددا نصب کنید. شما می توانید آموزش نصب ویندوز ۱۰ را در انزل وب به صورت کامل فرا بگیرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟‎

در مطلب امروز روش های مختلفی را برای رفع ارور Runtime در ویندوزهای ۷، ۸ و ۱۰  آموزش دادیم. شما با استفاده از کدام راه حل مشکل خود را رفع کردید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 5 روش رفع ارور Runtime Error 217 ویندوز 10 و ویندوز 11
آموزش ۵ روش رفع ارور Runtime Error 217 ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

نظرات

  • محمد says:

    مرحله اول و انجام دادم حالا دیگه سیستم بالا نمیاد الان باید چیکار کنم

  • Kasra says:

    سلام من یک سی دی بازی خریدم اما تا اومدم دیسک اول باز کنم نوشت runtime error
    External exception

  • michael de santa says:

    نباید ویندوز اکسپلورر رو ببندی وگرنه ویندوز نمیتونه برنامخ ای رو باز کنه سعی کن دوباره ویندوز اکسپلورر رو دوباره ران کنی

  • Narges says:

    سلام من اون روش ک گفتین ctrl +shift+ esc رو زدم و ویندوز اکسپلور روend task زدم روی الان صفحم مشکی شده کلید ویندوز و R رو میزنم دیگ هیچ صفحه ای برام باز نمیشه چیکارش کنم حالا ؟؟؟

  • امیر علی says:

    سلام من فوتبال پی اس ۲۰۱۳ رو میخوام نصب کنم توی کامپیوتر خطای Reuntime Error ate(142:3235) میاید بعد هرکاری میکنم نصب بشه نمیشه تا اخر مراحل نصب میره ولی بعد که روی ایکون برنامه میزنم که اجرا بشه نمیشه سیستمم مینی کیس دل رمش۴ کورای۲ کارت گرافیک هم اینل هستش لطفا راهنمایی کنید ادمین جان

  • رضا says:

    من ران تایم رو پاک کردم کامپیوترم نابود شد دستتون طلا فقط بگید کجا میتونم بگیرم

  • Ahmad says:

    اقا تورو به خدا کمکم کنید خیلی گیر افتادم من یه بازی به نام افسانه قلعه نصب کردم این ارور رو میده مشکل چیه ؟ کمک کنید مال من سی دی هست هر کاری میکنم نمیشه ؟ جواب بدید