۷ روش استعلام کد ملی افراد به صورت آنلاین ، از طریق گوشی و..

در اکثر کار های اداری، سازمانی و مواردی که نیاز به تایید هویت شما می باشد، معمولا از کد ملی و انطباق مشخصات آن استفاده می شود. استعلام کد ملی بیشتر برای سازمان ها و ارگان ها مورد نیاز است ولی ممکن است برخی از افراد عادی نیز به دلایلی مانند اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده و.. نیاز به استعلام کد ملی افراد به صورت آنلاین و.. داشته باشند. امروز در انزل وب روش استعلام آنلاین کد ملی را به شما معرفی می کنیم.

سامانه استعلام آنلاین کد ملی اشخاص حقیقی

Online Services For Checking Iranian National Code Validity

در کشور ایران، برای هر شخص حقیقی بالای ۱۵ سال و دارای شناسنامه، کد ملی و کارت ملی منحصر به فرد تعیین می شود. کد ملی هر شخص منحر به فرد بوده و نشان دهنده هویت شما است. اطلاعات هویتی شما (مانند سال و محل تولد، شماره تلفن و سایر سوابق) با کد ملی ثبت می شود و در صورت استعلام آن، قابل دسترسی است. بنابراین در سازمان ها نیاز به استفاده از آن برای تایید هویت وجود دارد. برای استعلام کد ملی هم راه های مختلفی وجود دارد که در ادامه آن را معرفی می کنیم.

ساختار کد ملی

قبل از استعلام کد ملی بهتر است با ساختار آن آشنا شویم. همانطور که اشاره کردیم، کد ملی منحصر به فرد بوده و ساختار مشخصی دارد. کد ملی یک شماره ۱۰ رقمی می باشد که سمت چپ ۳ رقم آن کد شهرستان محل صدور شناسنامه است. ۶ رقم بعدی هم یک کد منحصر به فرد برای هر فرد دارنده شناسنامه در محل صادر شده است. رقم آخر هم یک عدد کنترلی بوده که از روی روی ۹ رقم سمت چپ به دست می آید.

ساختار کد ملی

همچنین اگر نیاز به استعلام وضعیت ممنوع الخروجی دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش کامل استعلام ممنوع الخروجی گذرنامه افراد به صورت آنلاین را هم مطالعه نمایید.

روش استعلام کد ملی برای سازمان ها و ارگان ها جهت بررسی آنلاین کد ملی

برای استعلام کد ملی برای سازمان ها، شما باید به سامانه درگاه ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه کرده تا شرایط دریافت این امکان را مطالعه کنید. به صورت کلی برای احراز هویت مشتریان و پرسنل دستگاهها در پیشخوان ها به صورت الکترونیکی از پایگاه داده ثبت احوال به شکل استعلام کد ملی، باید مراحل زیر را طی کنید.

روش استعلام کد ملی برای سازمان ها و ارگان ها جهت بررسی آنلاین کد ملی

  1. ارسال نامه به رئیس سازمان
  2. بررسی تفاهم نامه و مجوز و برگزاری جلسات فنی
  3. در صورت مثبت بودن بند ۲ تحویل توکن و نام کاربری و دستور العمل
  4. بهربرداری از سامانه

استعلام کد ملی برای افراد عادی

اگر شما به عنوان یک فرد عادی می خواهید استعلام کد ملی  و تایید کد ملی آنلاین را انجام دهید، باید بدانید که دسترسی به جزییات اطلاعات شخصی افراد برای اشخاص عادی امکان پذیر نمی باشد. اما به هر حال با داشتن کد ملی هر شخص می توانید اعتبار آن و محل صدور کارت ملی را بدانید. برای این کار می توانید از سرویس استعلام آنلاین کد ملی استفاده کنید.

 

استعلام کد ملی برای افراد عادی

برای مشاهده اطلاعات کامل در این سامانه نیاز به ثبت نام دارید. حتمالا قبل از ثبت نام، شرایط و قوانین سایت را مطالعه نمایید.

روش دریافت و استعلام کد ملی با شماره شناسنامه

قابل ذکر است که شماره شناسنامه و کد ملی افراد متولد سال ۱۳۶۸ به بعد یکسان است. اما در متولدین سال های قبل این دو شماره متفاوت می باشد. شما می توانید از طریق تماس با تلفن گویا ثبت احوال، از طریق شماره شناسنامه، کد ملی را به دست آورید یا عکس این کار را انجام دهید.

تلفن: ۶۶۷۱۰۲۷۰- ۶۶۷۴۲۸۷۶ -۰۲۱

دریافت کد ملی از طریق نام و نام خانوادگی

امکان فهمیدن و دریافت کد ملی از طریق نام و نام خانوادگی برای اشخاص عادی امکان پذیر نمی باشد. البته در موارد قانونی در صورت ثبت شکایت و.. در نیروی انتظامی، می توانید از طریق مراجع قانونی و دریافت نامه و استعلام کد ملی از ثبت احوال را انجام دهید.

همینطور جهت استعلام اطلاعات دارو هم مطالعه مطلب ۵ سرویس آنلاین استعلام و جستجو اطلاعات دارو موجود و کمیاب برای شما کاربردی خواهد بود.

دریافت کد ملی در صورت مفقود شدن کارت ملی و یا عدم دریافت آن

اگر هم کد ملی خود را به خاطر نداشته باشید و یا هنوز کارت ملی خود را دریافت نکرده باشید، می توانید با شماره گویای ۰۲۱۶۶۷۰۷۱۳۱ تماس گرفته تا از کد ملی خود مطلع شوید. همچنین از این سامانه برای استعلام کد ملی متوفی و.. هم می توانید استفاده کنید.

روش بررسی صحت کد ملی آنلاین، جستجوی آنلاین کد ملی

اگر هدف شما از استعلام کارت ملی فقط بررسی صحت آن است، می توانید از سرویس آنلاین بررسی صحت کد ملی بیمه دانا استفاده کنید. با وارد کردن کد ملی در این سامانه، به شما اعلام می شود که کد وارد شده صحیح است یا خیر.

روش بررسی صحت کد ملی آنلاین، جستجوی آنلاین کد ملی

استعلام صحت کد ملی همراه با شهر محل صدور

دیگر سرویس که می تواند به صورت آنلاین صحت کد ملی را بررسی کند، ابزار جستجو و استعلام آنلاین کد ملی شهرهای ایران کیت ست می باشد. این سایت علاوه بر تایید صحت شماره ملی، امکان جستجو بر اساس شهر  محل صدور را هم فراهم کرده است.

استعلام صحت کد ملی همراه با شهر محل صدور

برنامه استعلام کد ملی و محل تولد اندروید

اگر قصد استعلام صحت کد ملی و محل تولد با گوشی اندرویدی خود دارید، پیشنهاد می کنیم برنامه استعلام کد ملی و محل تولد را دانلود و نصب کنید. در این نرم افزار استعلام کد ملی با وارد کردن کد ملی و تاچ کردن دکمه بررسی، صحت کد ملی به همراه معرفی نام استان و شهر انجام می شود.

برنامه استعلام کد ملی و محل تولد اندروید

در پایان اگر قصد استعلام خلافی ماشین را هم دارید، مطالعه مطلب ۶ روش گرفتن استعلام خلافی ماشین از طریق اینترنت، SMS، تلگرام، VIN، تلفن و.. را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های استعلام کد ملی برای سازمان ها و افراد عادی را معرفی کردیم. چنانچه در مورد مطلب امروز و در زمینه صحت کد ملی آنلاین نظر، پیشنهاد و یا تجربه ای دارید، می توانید آن را از طریق دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • عابد‌خشت says:

    پیدا کردن‌کد‌ملی

  • عباس سلطانیها ف عزت اله says:

    سلام ازکا شناسی خوبتون من شماره ملی یا کد ملی ام را نمی‌دونم اما ش شناسنامه ۹۶۸۱هست لطف کنید شماره م بگید ممنونم

صفحات 1 2 3 4