کاربرد جالب و خلاقانه از فویل آلومینیومی در خانه!

۴۴ کاربرد جالب و خلاقانه از فویل آلومینیومی در خانه!

امروزه انواعی از مواد وجود دارند که به خاطر کاربردهای خاصی که دارند از آن ها به عنوان فلز معجزه گر یاد می شود. فویل های آلومینیومی یکی از این مواد هستند. علاوه بر کاربردهای معمول که برای این ورقه های براق می شناسیم انواع بسیار زیادی از دیگر کاربری ها می توان برای آن متصور بود که در این مطلب انزل وب به تعدادی از کاربردهای جالب و خلاقانه از فویل آلومینیومی در خانه خواهیم پرداخت.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

کاربرد و استفاده جالب از فویل آلومینیوم

Unusual Uses for Aluminum Foil

یکی از نشانه های خلاقیت را می توان در استفاده از ساده ترین چیزها برای حل مسائل گاها پیش پا افتاده دانست. در این مطلب می خواهیم به شما نشان دهیم که ورقه های آلومینیومی چه کاربردهای متنوعی دارند به طوری که برای جل مسائلی که شاید حتی فکرش را هم نمی کردید می توان از آن ها بهره جست. بنابراین در این پست انزل وب به مرور چند کاربرد جالب فویل آلومینیومی پرداخته شده است.

خلاقیت با فویل در ساخت نگه دارنده شمع

خلاقیت با فویل

با استفاده از فویل های آلومینیومی می توان به راحتی یک پایه نگه دارنده شمع ساخت که در برابر گرمای شمع نیز مقاوم است. همه کاری که شما باید کنید این است که آن را تا کرده و به شکل دلخواه خود بسته بندی کنید و سپس در جای دلخواه خود قرار دهید. این پایه به راحتی می تواند از هر چیزی در برابر ذوب شدن موم شمع محافظت نماید.

کاربرد ورق آلومینیوم به عنوان ضد آب

قسمت براق فویل

فویل های آلومینیومی دارای خاصیت ضد آب هستند. بنابراین می توانید هر چیزی را درون فویل قرار داده و خیالتان از عدم نفوذ آب به آن راحت باشد. نکته جالب اینکه با کاهش جریان هوا درون فویل می توان از زنگ زدن اجسام فلزی نیز جلوگیری کرد. بنابراین گر می خواهید هر نوع وسیله ای را از رطوبت دور نگه دارید استفاده از فویل های آلومینیومی را به شما توصیه می کنیم.

کاربرد ورق آلومینیوم در ماهیگیری

ساخت قایق با ورق آلومینیوم

ماهی ها جزو جانوران باهوش به حساب نمی آیند. آن ها از مغز کوچکی به نسبت بدنسان برخوردارند. به همین دلیل توجهشان تقریبا به هر چیز درخشان و سو سو کننده ای جلب می شود. بنابراین می توانیم از خاصیت درخشندگی فویل نیز در اینجا بهره ببریم. یک تکه فویل آلومینیومی را به قلاب ماهیگیری ببندید و آن را درون آب بیندازید. خواهید دید با این کاربرد جالب فویل آلومینیومی به زودی چند ماهی کوچک نصیبتان خواهد شد.

استفاده از ورق آلومینیومی به عنوان ظرف

کشیدن فویل روی بخاری

از فویل های آلومینیوم می توان به عنوان ظرف غذا نیز استفاده کرد. کافیست آن را به صورت چند لایه تا کنید تا از ریخته نشدن غذا اطمینان حاصل کنید. هر چند که ظرف های آلومینیومی آماده نیز در فروشگاه ها قابل دسترس است. ضمنا این ظرف ها را می توان به راحتی روی اجاق گاز قرار داد و غذا را گرم نمود.

نور بیشتر

آموزش کاردستی با ورق آلومینیوم

اگر از مقدار نور ساطع شده از یک چراغ یا شمع ، راضی نیستید می توانید به راحتی با استفاده از سطح بازتابنده فویل، بر شدت این نور بیفزایید. برای این کار ابتدا باید آن را به شکل یک سازه مخروطی در آورده و سپس در نزدیکی منبع نور قرار دهید. از این ترفند برای به دست آوردن نور بیشتر در طبیعت وحشی نیز می توان استفاده کرد. زیرا فویل قابلیت گسترش شعاع نور ساطع شده را دارد و می تواند آن را گسترش دهد.

کاربرد جالب آلومینیوم در تقویت سیگنال وای فای

طرح انداختن روی فویل

آیا سیگنال مودم وای فای را به سختی در بعضی از بخش های خانه دریافت می کنید؟ قصد دارید برد آن را تا جایی افزایش دهید که بتوانید در حیاط یا حتی خانه همسایه نیز قادر به استفاده از اینترنت باشید؟ خوشبختانه حتی در این مورد هم می توان از فویل های آلومینیومی استفاده کرد. برای این کار ابتدا درون یک بشقاب را از فویل بپوشانید. سپس آن را پشت روتر (مودم) خود قرار دهید. بدین ترتیب می توانید با چرخاندن بشقاب، مسیر اراسال سیگنال های وای فای را نیز تعیین کنید.

جلوگیری از چکه کردن بستنی قیفی

خلاقیت با فویل

بچه ها هنگام خوردن بستنی قیفی ممکن است لباس شان یا خانه تان را کثیف کنند. با دادن یک برگه ورق آلومینیومی به آنها و قرار دادن آن زیر بستنی از این مورد جلوگیری کنید.

سرعت اتوکشی خود را افزایش دهید

کاربرد ورق آلومینیوم

وقتی لباس اتو می کنید، بخش زیادی از حرارت اتو جذب میز اتو می شود و باید چندین بار برای رفع چروک اتو زدن را تکرار کنید. برای سرعت بخشیدن به اتوکشی، یک ورق فویل آلومینیوم زیر پوشش میز اتو بگذارید. این فویل گرما را به لباس منعکس می کند و لباس تان سریعتر صاف می شود

ریختن فویل در کود

ورق آلومینیومی

برای اینکه گیاهان باغ تان را از خطر حشرات در امان نگهدارید مقداری از نوارهای فویل را در کود باغ تان بریزید. علاوه بر این، یکی دیگر از مزیت های فویل این است که نور را نیز به سمت گیاهان منعکس می کند.

یک پای خوشمزه بپزید

فویل آلومینیوم چیست

از کاغذ فویل در آشپزخانه هم می توان استفاده کرد. لبه های پای های خانگی را با نوارهایی از کاغذ فویل پوشش دهید تا نسوزند. فویل مانع از پختن بیش از حد و در نتیجه سوختن لبه های پای شده و در نهایت شما یک پای برشته یکدست خواهید داشت.

طرح انداختن روی فویل

طرح انداختن روی فویل

می توانید کیکی به شکل خرس عروسکی برای تولد، به شکل قلب برای روز ولنتاین و یا کیکی درختی برای کریسمس یا به هر شکل دیگری و برای هر مناسبتی بپزید. فقط کافیست یک  قطعه دوتایی از ورق ضخیم آلومینیوم را به شکل دلخواه درآورده و مواد کیک تان را درون آن بریزید.

شکر قهوه ای را نرم کنید

کاربرد جالب آلومینیوم

اگر بخواهید شکر قهوه ای سفت شده خود را به حالت پودری برگردانید، مقدار مورد نظرتان را در ورقه فویل آلومینیومی قرار داده و در فر با دمای ۳۰۰ درجه فارنهایت (۱۵۰ درجه سلسیوس) به مدت ۵ دقیقه بگذارید.

آموزش کاردستی با ورق آلومینیوم

استفاده از فویل در فر

برای تزیین کیک با خامه می توان از یک ورق فویل استفاده کرد. به این ترتیب که ورق را بصورت یک لوله درآورده و خامه را داخل آن میریزیم و کیک مان را تزیین می کنیم. مزیت این کار در این است که این لوله آلومینیومی پس از اتمام کار نیاز به تمیز کردن ندارد و می توان به عنوان یک کیسه یک بار مصرف نیز از آن استفاده کرد.

رول ها و نان هایتان را گرم نگه دارید

کاربرد فویل آلومینیوم

آیا می خواهید برای گرم نگهداشتن رول های خانگی یا نان هایتان برای مهمانی شام از گرمای فر خانگی استفاده کنید؟ پس قبل از اینکه سبدتان را آماده کنید غذاهایتان را در دستمال  تمیزی قرار داده و در لایه ای از فویل بپیچید تا گرم بماند.

ظروف نقره خود را پولیش کنید

طرح انداختن روی فویل

آیا ظروف نقره تان کدر شده است؟ می توانید از روش تبادل یونی استفاده کنید، یک واکنش مولکولی که در آن از آلومینیوم به عنوان کاتالیزور استفاده می شود. همه کاری که باید انجام دهید این است که کف تابه ای را با ورق آلومینیوم پوشانده و روی آن را با آب سرد پر کنید و سپس ۲ قاشق چای خوری نمک به آن اضافه کنید. نقره های کدر شده را داخل این محلول گذاشته، اجازه دهید ۲ تا ۳ دقیقه بماند، سپس آن ها را خارج کرده، بشویید و خشک کنید.

نگهداری از ظروف نقره

ساخت توپ آلومینیومی

ظروف نقره تان را روی یک ورق فویل نگه دارید تا از کدر شدن آن ها جلوگیری کنید. برای ذخیره سازی دراز مدت ظروف نقره، ابتدا هر قطعه ای را در بسته بندی سلفون پوشش دهید و  مطمئن شوید که هوا را تا حد ممکن فشرده کرده اید، سپس روی فویل قرار دهید و انتهای آن را ببندید.

قابلمه های تان را پاک کنید

طرز استفاده از فویل آلومینیومی

اگر پد تمیز کننده در اختیار ندارید، یک ورق فویل را مچاله کرده و برای تمیز کردن قابلمه ها از آن استفاده کنید.

فویل آلومینیومی در فر

کاردستی با فویل آلومینیومی

آیا تا بحال لازانیا یا غذای دیگری در فر پخته اید؟ با قرار دادن یک یا دو صفحه فویل در بخش زیرین ظرف غذا در فر از کثیف شدن آن بوسیله چکه های غذا جلوگیری کنید. توجه کنید که کاغذ فویل را مستقیما در تماس با فر قرار ندهید، چون خطر آتش سوزی وجود دارد.

مطلب چندین کاربرد جالب از دریل را نیز می توانید مطالعه نمایید.

کارایی رادیاتور را بهبود ببخشید

آموزش کاردستی با ورق آلومینیوم

یک راه ساده برای افزایش گرمای رادیاتورهای قدیمی بدون حتی افزایش ذره ای به صورت حساب گاز یا نفت شما این است که یک منعکس کننده گرما پشت آن ها قرار دهید. دیوار پشت رادیاتور را با ورق آلومینیوم بپوشانید تا امواج تابشی گرمایش در اثر برخورد به آن دوباره به اتاق برگردد و بدین ترتیب ضمن صرفه جویی در مصرف، از گرمای بیشتری نیز بهره مند می شوید.

محافظت از تشک بچه ها

کشیدن فویل روی بخاری

همان طور که هر پدر و مادری می دانند خیس کردن تشک اتفاق می افتد. اما یک راه برای پیشگیری از خیس شدن تشک نیز وجود دارد. اما می توان تشک را با چند ورق آلومینیوم فویل نیز پوشاند و روی آن  یک حوله مناسب قرار داد. در نهایت روکش تشک را روی آن بگذارید. با این کار از خیس شدن تشک جلوگیری می کنید.

قیچی های تان را تیز کنید

فویل آینه ای

با تکه های باقیمانده آلومینیوم فویل چکار می توان کرد؟ از آنها برای تیز کردن قیچی های کند استفاده کنید. در صورت لزوم آنها را صاف کرده و به چند قسمت تقسیم کنید و سپس برش را شروع کنید. هفت یا هشت بار با قیچی این نوارها را ببرید تا تیز شود. به همین سادگی.

تمیز کردن جواهرات

قسمت براق فویل

برای تمیز کردن جواهرات به سادگی از یک کاسه کوچک پوشیده با فویل استفاده کنید. کاسه را با آب داغ پر کنید و با یک قاشق غذاخوری از مواد شوینده شستشوی پودری (بدون مایع) مخلوط کنید. جواهرات را در محلول قرار داده و یک دقیقه خیس کنید. سپس آن را در معرض هوا خشک کنید. این روش باعث استفاده از فرایند شیمیایی معروف به مبادله یونی می شود که می تواند برای تمیز کردن وسایل نقره ای نیز استفاده شود.

مبلمان را به آسانی حرکت دهید

فویل آلومینیومی در فر

برای جابجا کردن مبلمان می توان قطعات فویل را دور پایه مبل پیچید و آن را حرکت داد. برای این کار بخش کند فویل را به طرف بیرون می گذاریم چون این بخش، لغزنده تر از قسمت براق فویل است.

باطری های شل شده را ثابت نگه دارید

طرز استفاده از فویل آلومینیومی

آیا چراغ قوه، واکمن یا اسباب بازی کودکانتان بطور پیوسته کار می کند؟ محفظه باطری آنها را بررسی کنید. فنرهای آنها که باطری ها را در جای خود نگه می دارد بعد از مدتی ممکن است کشش خود را از دست بدهد، بنابراین باطری ها شل می شوند. با استفاده از یک قطعه فویل که آن را بصورت یک پد با ضخامت مناسب درآورده ایم این مشکل رفع می شود. این پد را بین باطری و فنر قرار می دهیم.

از رنگی شدن عینک تان جلوگیری کنید

طراحی روی ورق آلومینیوم

اگر می خواهید حین رنگ کردن موهایتان به مطالعه کتاب بپردازید ولی بدون عینک قادر به این کار نیستید، برای جلوگیری از رنگی شدن عینک تان می توانید از یک ورق فویل که به دور دسته عینک می پیچید استفاده کنید.

کشیدن فویل روی بخاری و شومینه

کاردستی با زرورق

آیا به دنبال یک راه حل آسان برای پاک کردن خاکستر شومینه خود هستید؟ یک ورق دوتایی از فویل سنگین را زیر چوب های شومینه قرار دهید. روز بعد یا زمانی که مطمئن شدید خاکسترها سرد شده اند آنها را از شومینه به راحتی خارج کنید.

اتو را تمیز کنید

آموزش حکاکی روی فویل آلومینیوم

برای از بین بردن لکه های ناشی از آهار لباس روی اتو، اتوی داغ تان را روی یک ورق فویل بگذارید.

حفاظت از تنه درخت با ورق آلومینیومی

اموزش ساخت گل با فویل آلومینیوم

موش ها، خرگوش ها و دیگر حیوانات اغلب در زمستان از پوست درختان جوان تغذیه می کنند. یک راه ارزان و مؤثر برای جلوگیری از آن، این است که تنه درختان را در اواخر پاییز با دو لایه ورق فویل سنگین بپوشانید. و در بهار آن ها را باز کنید.

باربیکیو خود را تمیز کنید

فویل آلومینیوم چیست

بعد از درست کردن کباب، وقتی هنوز زغال داغ و قرمز است یک ورق آلومینیومی را روی گریل باربیکیو قرار داده تا باقیمانده غذاها روی آن را بسوزاند. دفعه بعد که خواستید کباب درست کنید به سادگی ورق فویل برداشته و خورد کنید، سپس غذای تان را بپزید.

طرز استفاده از فویل آلومینیومی در نورپردازی

ساخت توپ آلومینیومی

با قرار دادن یک بازتابنده آلومینیومی پشت لامپ های الکتریکی فضای حیاط پشتی یا جلوی خانه تان را روشن تر کنید. این نوارهای آلومینیومی را در اطراف لامپ های تان ثابت کنید و توجه داشته باشید که با لامپ تماس مستقیم نداشته باشند.

کاربردهای جالب چسب حرارتی را نیز در انزل وب مطالعه بفرمایید.

کیسه خواب خود را خشک نگه دارید

کاردستی با زرورق

یک تکه آلومینیوم سنگین را زیر کیسه خواب تان بگذارید تا آن را در برابر رطوبت، عایق بندی کنید. در این صورت خیس نشده و شب راحتی خواهید داشت.

خشک نگه داشتن کبریت ها

ساخت قایق با ورق آلومینیوم

این یک راه درست و امتحان شده است. کبریت های تان را در تکه ای از فویل نگه دارید تا از خیس شدن و رطوبت در امان باشند.

پوشش غلتک های رنگی

طرز استفاده از فویل آلومینیومی

تمیز کردن غلتک های رنگی کار عذاب آوری است به همین خاطر بسیاری از مردم از حوله های یک بار مصرف استفاده می کنند. اما پوشاندن غلتک با یک ورق فویل کاری ساده و ارزان است.

قلم موی رنگ را مرطوب نگه دارید

اموزش ساخت گل با فویل آلومینیوم

آیا می خواهید ادامه رنگ آمیزی را به روز بعد موکول کنید؟ برای تمیز کردن قلم مو نگران نباشید، تنها رنگ اضافه را از روی قلم مو برداشته و سپس آن را در لایه ای از ورق فویل قرار دهید. یک باند پلاستیکی را روی فویل و در قسمت دسته قلم مو محکم ببندید. برای اینکه برس مرطوب بماند تا فردا به کارتان ادامه دهید این قلم موی پیچیده شده را در فریزر قرار دهید. فراموش نکنید برای اینکه یخ قلم مو باز شود یک ساعت قبل از شروع کار آن را از فریزر خارج کنید.

بازتابنده نور در عکاسی

کشیدن فویل روی بخاری

عکاسان حرفه ای از بازتابنده ها برای پرتاب نور اضافی در زمینه های تاریک موضوع خود و حتی روشنایی کلی استفاده می کنند. برای درست کردن یک بازتابنده می توانید از یک تکه چوب سبک یا یک مقوای ضخیم که آن را با لاستیکی پوشانده اید استفاده کنید و روی آن را قسمت براق ورق فویل قرار دهید. شما می توانید یک بازتابنده در سایز دلخواه خود بسازید اما بهتر است که سه پنل جدا ساخته و آن ها را کنار هم قرار دهید تا به راحتی کنار هم ایستادگی کنند و راحت تر حمل شوند.

مطالعه مطلب چندین کاربرد حیرت انگیز خمیردندان را در انزل وب از دست ندهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب به تشریح استفاده خلاقانه و ایده های جالب با فویل آلومینیومی پرداختیم. اگر در این زمینه تجربه ای دارید و یا ایده ها و ترفندهای کاربردی دیگری نیز به ذهن شما رسیده است می توانید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات