سوزاندن خط دائمی و اعتباری سیم کارت همراه اول

آموزش ۳ روش سوزاندن خط دائمی و اعتباری سیم کارت همراه اول

امروزه اکثر افراد از گوشی های همراه و معمولا چندین سیم کارت استفاده می کنند. اما ممکن است سیم کارت شما مفقود شده و یا به سرقت برود. در این صورت احتمال سواستفاده از سیم کارت شما بسیار بالا است و در آینده مشکلات مختلفی را برای شما ایجاد می کند. در این زمان شما باید اقدام به سوزاندن سیم کارت خود کنید. امروز در انزل وب روش های سوزاندن سیم کارت همراه اول خط دائمی و اعتباری را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه سوزاندن غیرحضوری و حضوری سیم کارت همراه اول

How to Disable And Burning Hamrahe Aval (MCI) SIM Cards

در حال حاظر در ایران تعداد مشترکین سیم کارت از تعداد جمعیت هم بیشتر شده است و شاهد وجود بیش از ۹۰ میلیون سیم کارت هستیم. قبلا در انزل وب آموزش قطع کردن و سوزاندن سیم کارت ایرانسل با پوکه و بدون پوکه را به شما آموزش دادیم. اما درصد زیادی از مشترکین از سیم کارت های همراه اول هم استفاده می کنند. در صورت مفقودی یا سرقت، راه های مختلف حضوری و غیر حضوری برای سوزاندن سیم کارت همراه اول وجود دارد که آن را در ادامه معرفی می کنیم.

روش حضوری سوزاندن سیم کارت همراه اول

در روش حضوری سوزاندن سیم کارت اعتباری همراه اول و دائمی، مالک سیم کارت یا وکیل قانونی وی باید به یکی از دفاتر پیشخوان دولت یا نمایندگی های همراه اول، ادارات مشترکین استان، مراکز تلفن ثابت ارائه دهنده خدمات خاص همراه اول مراجعه کرده و تقاضای قطع و سوزاندن سیم کارت همراه اول خود را داشته باشند. سپس باید اقدام به تکمیل کردن و امضای فرم درخواست کنید. پس از غیر فعال کردن سیم کارت قبلی، می تواند درخواست دریافت سیم کارت جدید بدهید. برای مراجعه حضوری باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • اصل و کپی کارت ملی
  • برگه مشخصات سیم کارت
  • اصل قبض پرداختی دوره آخر (برای مشترکین دائمی)
  • ارائه اصل وکالتنامه و کپی آن (در صورت مراجعه وکیل)

روش حضوری سوزاندن سیم کارت همراه اول

در صورتی که خودتان به عنوان مالک اصلی نتوانید به دفاتر مراجعه کنید، بستگان درجه اول (پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر) مالک می توانند برای سوزاندن سیم کارت اعتباری و دائمی همراه اول به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی و یا مراکز تلفن ثابت (در تهران) و ادارات مشترکین (سایر استانها) مراجعه کرده و با ارائه اصل مدارک ذکر شده، سیم کارت را غیر فعال کنند.

همچنین اگر کارت بانکی شما هم مفقود شد یا به سرقت رفت، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش ۵ روش مسدود کردن و سوزاندن کارت بانک از طریق اینترنت ، تلفن و.. را هم مطالعه نمایید.

سوزاندن سیم کارت همراه اول به صورت تلفنی

شما به صورت تلفنی هم می توانید اقدام به غیر فعال کردن سیم کارت خود و سوزاندن غیر حضوری خط همراه اول کنید. برای این کار با سامانه گویا ۴۴۴ (برای سیم کارت های اعتباری) تماس بگیرید. بعد از درخواست غیر فعال سازی، باید کد PUK2 را اعلام کنید. همچنین می توانید با سامانه ۹۹۹۰ از خطوط دائمی و اعتباری همراه اول و یا ۰۹۱۲۹۹۹۰ هم از سایر خطوط تماس حاصل کنید. در این روش سوزاندن غیر حضوری خط همراه اول نیاز به اطلاعات شما هم برای احراز هویت وجود دارد.

سوزاندن سیم کارت همراه اول به صورت تلفنی

در قطع کردن سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول کد PUK2 روی پوکه سیم کارت نوشته شده است و یکی از راه های احراز هویت شما به عنوان مالک می باشد.

سوزاندن سیم کارت همراه اول به صورت تلفنی

همینطور آیا با هک سیم کارت آشنا هستید؟ مطالعه مطلب بررسی : هک سیم کارت چیست؟ راه های جلوگیری کدامند؟ برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

روش غیر حضوری و سوزاندن سیم کارت همراه اول از طریق اینترنت

اگر شما خدمات غیرحضوری (E-care) رافعال کرده باشید می توانید با مراجعه به سایت همراه اول، اقدام به قطع و وصل سیم کارت خود جهت سوزاندن سیم کارت دائمی همراه اول و اعتباری به صورت آنلاین کنید. در این روش مدت زمان قطع تلفن همراه حداکثر ۳ ماه می باشد. شما امکان استفاده از ارسال کد میانبر *۱۳۱*۲# را هم برای این سرویس دارید.

همچنین فرآیند سوزاندن سیم کارت همراه اول سرقتی و.. به صورت حضوری هم قابل انجام است و می توانید به دفاتر مربوط مراجعه کرده و با ارائه مدارک، سیم کارت خود را موقتا غیر فعال کنید.

روش غیر حضوری و آنلاین سوزاندن سیم کارت همراه اول

پس از آن با درخواست تعویض سیم کارت، می توانید برای همیشه سیم کارت را غیر فعال کرده و سیم کارت جدید دریافت کنید.

نکات مربوط به سوزاندن شماره همراه اول

نکات مربوط به سوزاندن شماره همراه اول

  • اگر از سیم کارت خط ثابت همراه اول استفاده می کنید، پس از غیر فعال کردن آن (قطع مفقودی) باید ظرف مدت ۲۰ روز جهت دریافت سیم کارت مراجعه کنید. در غیر اینصورت سیم کارت مربوطه مجدد فعال می شود.
  • برای سیم کارت های اعتباری قطع و تعویض سیم کارت به صورت همزمان صورت می پذیرد.
  • اگر در یکی از دفاتر خدمات ارتباطی درخواست سوزاندن سیم کارت همراه اول داده باشید، تعویض سیم کارت فقط در همان دفتر خدمات ارتباطی صورت می گیرد.
  • صدور سیم کارت مشترکین که در یکی از شهرها اقدام به قطع مفقودی یا غیر فعال کردن سیم کارت خود نموده اند، در ادارات مشترکین مراکز استان ها امکان پذیر می باشد.
  • هزینه تعویض سیم کارت و اخذ سیم کارت جدید از میزان اعتبار مشترک کسر می گردد.

در پایان پس از دریافت سیم کارت جدید برای فعال سازی آن، مطالعه مطلب ۱۴ روش فعال سازی سیم کارت جدید و هدیه ایرانسل، همراه اول و رایتل را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های غیر فعال کردن و سوزاندن سیم کارت همراه اول را به شما آموزش دادیم. شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه چگونه یک سیم کارت همراه اول را بسوزانیم را در دیدگاه این پست با ما به اشترک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

5 روش سوزاندن خط رایتل به صورت غیر حضوری و حضوری
۵ روش سوزاندن خط رایتل به صورت غیر حضوری و حضوری

نظرات

  • واحد قنبرزهی says:

    سلام با کارت ملی من سیم کارت گدفتن باید چکار کنم توی روستا هستم اینجا دفتر نیست لطفا راهنمای کنید فقط زود شماره من ۰۹۱۶۴۷۶۳…

    • ムЯSみɨ∂ム says:

      من میخواهم سیمکارت همراه اولم رابسوزونم به صورت غیرحضوری سیمکارتم اعتباری هستش میشه راهنماییم کنیدکه چگونه سیمکارتم رابسوزونم

    • ムЯSみɨ∂ム says:

      من سیمکارت همراه اولم رامیخواهم بسوزونم سیمکارتم اعتباری هستش میشه بگین چطوربایدبسوزونمش به صورت غیرحضوری

      • صدرا says:

        گام اول ی ظرف چهار لیتری تهیه بکن..
        گام دوم فندک
        گام سوم مکان
        گام چهارم آتشششششش😜😂

  • پسر بد says:

    سلام من دوتا سیمکارت دارم یه همراه اول و یه ایرانسل میخوام جفتشونو بسوزونم که دیگه کار نکنن باید چی کار کنم

  • نجمه says:

    من میخوام یه خط بگیرم ولی بهم نمیدن چون خطا یی که به اسمم هست ببشتره نمیدن وحتما باید بگیرم چون یه نفر همیشه شمارما گیر میاره وپخش میکنه الان میخوام خطا رو بسوزونم پوکه هاشونا ندارم باید چیکار کنم میسوزونن برام خواهش میکنم کمک کنید

  • محمد says:

    سلام من میخاستم بدونم برای سوزوندن سیمکارت هایی که به نام من هستش باید حتما puk2 باشه؟ اگه نباشه غیر فعال نمیکنن؟

  • سحر says:

    من ی ساله رفتم م
    خابرات همراه اول سیم کارتهای اضافیم سلب امتیاز بشن چرا هنوز سلب نشدن؟؟

  • رضا says:

    اگر سیم کارت بسوزنیم اطلاعات پاک میشه