آموزش 10 روش حل مشکل لگ زدن بازی اندروید

آموزش ۱۰ روش حل مشکل لگ زدن و هنگ کردن بازی اندروید

بازی کردن با گوشی های هوشمند، یکی از سرگرمی های ما در اوقات فراغت می باشد. اما اگر در هنگام بازی مشکلاتی مانند کند شدن، لگ داشتن ، هنگ کردن ، افت فریم و.. پیش آید، حس خوشایندی نخواهیم داشت. در گوشی های اندروید می توان با استفاده از روش های مختلفی این مشکلات را تا حدودی رفع کرد یا بهبود بخشید. امروز در انزل وب روش حل مشکل لگ بازی اندروید را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه رفع مشکل هنگ کردن و لگ بازی در اندروید

How to Reduce Lag in Android Games 

دلایل متعددی وجود دارد که گوشی اندرویدی شما در اجرای روان بازی به مشکل برخورد. لگ زدن به تاخیر ناشی از دستور شما و اجرای آن توسط بازی گفته می شود. اولین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید، توانایی گوشی شما است. بهتر است ابتدا بررسی کنید که بازی روی گوشی شما به خوبی قابل اجرا هست یا خیر. لگ زدن بازی در اندروید و افت فریم و.. معمولا به دلیل عدم وجود منابع کافی برای پردازش بازی رخ می دهند. به صورت کلی بازی هایی که مقداری مشکل لگ در اندروید دارند را می توان تا حدی کاهش داد و یا آن را به صورت کامل رفع کرد. برای آشنایی با این روش ها تا انتهای مطلب با همراه باشید.

کاهش رزولوشن بازی برای رفع مشکل هنگ، لگ بازی اندروید و..

اگر شما از بازی های گرافیکی سنگین استفاده می کنید، باید در نظر داشته باشید که گوشی شما توانایی پردازش آن را در رزولوشن انتخابی داشته باشد. اگر بازی در رزولوشن بالایی اجرا شود، ممکن است افت فریم یا لگ را تجربه کنید. هر چه وضوح بالاتر باشد، منابع پردازشی بیشتری مورد نیاز است. پس پیشنهاد می کنیم برای رفع لگ بازی اندروید رزولوشن را در تنظیمات بازی مربوطه پایین تر بیاورید.

کاهش رزولیشن بازی برای رفع مشکل هنگ، لگ بازی اندروید و..

همچنین اگر تمایل دارید که از دسته های بازی در گوشی استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش ۵ روش اتصال دسته بازی PS ،Xbox و کامپیوتر به گوشی اندروید را هم مطالعه نمایید.

آفلاین شدن در هنگام بازی با گوشی برای کاهش لگ بازی اندروید

پس از کاهش گرافیک بازی اندروید پیشنهاد می شود که در هنگام اجرای بازی، WiFi و داده های همراه را خاموش کنید. ضمن اینکه خود وای فای و داده های سیم کارت نیاز به پردازش دارند، برنامه های آنلاین که در پس زمینه سیستم فعالیت می کنند هم منابع سیستم شما را مصرف کرده و باعث ایجاد لگ و هنگ در بازی می شوند. همچنین می توانید به صورت دستی با رفتن به تنظیمات گوشی و قسمت Apps، برنامه های غیر ضروری را غیر فعال کنید.

آفلاین شدن در هنگام بازی با گوشی برای کاهش لگ بازی اندروید

استفاده از برنامه رفع لگ بازی اندروید (Anti-Lag)

برای حل مشکل لگ در بازی اندروید قبل از شروع بازی می توانید یک برنامه Anti-Lag را دانلود و استفاده کنید. این برنامه ها فرآیند های غیر ضروری در گوشی اندروید را خاموش می کنند تا قسمت بیشتری از منابع شما مانند RAM در اختیار بازی قرار بگیرد. با جستجو در اپ استور های اندروید می توانید برنامه های مختلف فعال در این زمینه را پیدا کنید.

استفاده از برنامه رفع لگ بازی اندروید (Anti-Lag)

دانلود برنامه Task-Killer برای جلوگیری از لگ بازی در اندروید

علاوه بر روش و برنامه قبل رفع لگ بازی اندروید ، برنامه های Task-Killer هم می توانند انتخاب دیگر شما باشند. این برنامه ها اقدام به بستن فعالیت ها و اپلیکشن های غیر ضروری می کنند. به این شکل درصد بیشتری از پردازنده های گرافیکی و CPU شما آزاد و در اختیار بازی قرار می گیرند.

دانلود برنامه Task-Killer برای جلوگیری از لگ بازی در اندروید

آپدیت کردن بازی برای رفع هنگ بازی اندروید

پس از ارائه بازی به بازار، معمولا توسعه دهندگان شروع به بهینه سازی بیشتر آن با دستگاه ها می کنند. با این بهینه سازی اجرای بازی در گوشی های ضعیف تر، راحت تر و بهتر می شود. بنابراین برای رفع لگ بازی اندروید بازی خود را به آخرین نسخه موجود آپدیت کنید تا مشکلات احتمالی رفع شود.

آپدیت کردن بازی برای رفع هنگ بازی اندروید

خاموش کردن Power Saving Mode در اندروید

حالت Power Saving Mode تاثیر خوبی روی کاهش مصرف باتری دارد. اما یکی از معایب آن محدود کردن برخی از منابع سیستم مانند پردازنده است. پردازنده محدود شده نمی تواند به خوبی از پس اجرای بازی سنگین برآید. پس در هنگام اجرای بازی های سنگین در اندروید این حالت را خاموش کرده و بهتر است هنگامی که گوشی شارژ کافی دارد از آن جهت بازی کردن استفاده کنید.

خاموش کردن Power Saving Mode در اندروید

همینطور اگر با ارور لایسنس در بازی هم مواجه شدید، مطالعه مطلب ۵ راه برای حل مشکل ارور لایسنس بازی ها در اندروید برای شما کاربردی و. مفید خواهد بود.

فعال کردن تنظیمات Force 4x MSAA در گوشی اندروید

فعال کردن تنظیمات Force 4x MSAA می تواند تجربه بازی روان تر و بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد. این تنظیمات گوشی را مجبور به استفاده بیشتر از پردازنده گرافیکی می کند. تنها عیب این روش حل مشکل کند بودن بازی ها در اندروید، تخلیه سریعتر شارژ باتری است. جهت فعال کردن این قسمت دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

ابتدا به تنظیمات بروید.

فعال کردن تنظیمات Force 4x MSAA درگوشی اندروید

About Phone را انتخاب کنید.

فعال کردن تنظیمات Force 4x MSAA درگوشی اندروید

حال روی Build Number گوشی خود به طور متوالی ۳ یا ۴ بار ضربه بزنید.

فعال کردن تنظیمات Force 4x MSAA درگوشی اندروید

بعد از این کار پیام You are a Developer را مشاهده خواهید کرد.

فعال کردن تنظیمات Force 4x MSAA درگوشی اندروید

اکنون در تنظیمات گوشی، گزینه جدید Developer Options که به آن اضافه شده است را انتخاب و باز کنید.

فعال کردن تنظیمات Force 4x MSAA درگوشی اندروید

ابتدا این تظنظیمات رافعال کرده و سپس گزینه Force 4x MSAA را هم فعال کنید.

فعال کردن تنظیمات Force 4x MSAA درگوشی اندروید

خالی کردن حافظه گوشی برای حل مشکل لگ در بازی اندروید

بازی های بزرگ، حافظه زیادی را هم جهت نصب و اجرا نیاز دارند. اگر حافظه آزاد و خالی گوشی شما کم است، بازی نمی تواند به راحتی فایل های مورد نیاز را ایجاد و مدیریت کند. پس برای حل مشکل لگ در بازی اندروید باید اقدام به خالی کردن فضای بیشتری کنید.

خالی کردن حافظه گوشی برای حل مشکل لگ در بازی اندروید

سایر نکات آموزش رفع لگ بازی اندروید

همچنین برای رفع لگ بازی PUBG Mobile و.. به نکات دیگری هم باید توجه داشته باشید. به طور مثال دستگاه خود را خنک نگه دارید. اگر قاب یا محافظ روی گوشی نصب است، آن را خارج کنید. جهت کاهش گرمایش گوشی، می توانید نور صفحه را کمتر کنید. همچنین تقریبا هر هفته یکبار گوشی خود را ریبوت و ریستارت کرده و سعی کنید مقدار بیشتری حافظه کش و دیتا را هم خالی نگه دارید.

ارتقا سخت افزاری و گوشی برای اجرای بازی های سنگین در اندروید

اگر شما به طور مداوم از بازی های گرافیکی و سنگین گوشی استفاده می کنید، باید از گوشی قدرتمند و جدید استفاده کنید. این بازی ها به پردازنده های قوی نیاز دارند و در صورتی که گوشی شما توانای اجرای بدون مشکل بازی را نداشته باشد، جهت اجرای بازی های سنگین در اندروید راهی جز تغییر گوشی با مدل های بالاتر ندارید. در هنگام انتخاب مدل و خرید گوشی جدید برای بازی، توجه بیشتری به قدرت گرافیکی آن داشته باشید.

ارتقا سخت افزاری و گوشی برای اجرای بازی های سنگین در اندروید

در پایان اگر نیاز داشتید که فایل APK بازی را هم استخراج کنید، مطالعه مطلب ۷ روش بدست آوردن و استخراج فایل نصب یا APK برنامه و بازی اندروید را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه هایی جهت کاهش لگ، گیر و هنگ کردن بازی های اندروید را به شما معرفی کردیم. کدام راه حل ها بیشترین تاثیر را روی اجرای بازی شما داشت؟ جهت دریافت نتیجه بهتر می توانید اکثر روش ها را با هم انجام دهید. همینطور می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه رفع لگ بازی اندروید را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

منظور از نسخه مود شده بازی یا برنامه چیست؟ (راهنما کامل به زبان ساده)
منظور از نسخه مود شده بازی یا برنامه چیست؟ (راهنما کامل به زبان ساده)
معرفی و دانلود 15 تا از بهترین بازی کلمات انگلیسی اندروید و آیفون
معرفی و دانلود ۱۵ تا از بهترین بازی کلمات انگلیسی اندروید و آیفون
معرفی و دانلود 40 تا از بهترین بازی های استراتژیک اندروید جدید
معرفی و دانلود ۴۰ تا از بهترین بازی های استراتژیک اندروید جدید
معرفی و دانلود 14 تا از بهترین بازی ماشین اندروید جدید
معرفی و دانلود ۱۸ تا از بهترین بازی ماشین اندروید جدید

نظرات

  • محمد درویشی says:

    سلام بر دوستان عزیز من گوشیم s20 plus هست گرافیک بازی رو رو لو میزارم و فریم ریت مکس و موقعی که یکم کالاف بازی میکنم بتل بعد از ۲۰ دقیقه گوشی خیلی داغ میکنه و حافظه گوشیمم خالی هست ولی بعد چند دقیقه گوشی سنگین کار میکنه و انگار فریم بازی میاد پایین نمیدونم چیکار کنم ممنون

  • ادریس رخشانی says:

    گوشیم بیشتره بازی هارو نصب می کنه اما میرم رو بازی هی خودش می پره از رو بازی دو بازه نمی ره

  • Pouya says:

    سلام خسته نباشین میشه یکی کمکم کنه من گوشیم ردمی نوت ۱۰ پرو با ۶ گیگ رم ولی تو کالاف اونم تو گرافیک لو لگ داره به شدت رو اعصابه اگه کسی میدونه مشکل چیه ممنون میشم کمکم کنین

    • ممد says:

      دقیقا گوشی من نوت ۹ اس هست اول بالاترین گرافیکی تو کالاف میزاشتم آخ نمی گفت الان رو کمترین هم اگر خالص

  • Abol says:

    سلام یچیز مهم میگم خواهشن جواب بدید یه بازی هست که خیلی ضعیفه و وقتی خیلی بازیش میکنی حافظه سیوش میره بالا هنگ میکنه و خیلی لگ میگیره چطوری میتونم قدرتشو ببرم بالا؟

  • محمد says:

    داداش اینارو بچه پنج ساله هم میدونه خوبه گزینه خاموش کردن گوشیو نزاشتین روش افلاین شدن تو گیم انلاین خیلی گزینه ی خوبی بود فقط اونی که صاحب سایته رو کار دارم ساقیش حلال خوره

    • محمد says:

      دهنت سرویس راس میگی به خدا شماره ساقیشو نمیده دهن سرویس🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  • احد says:

    سلام من گوشیم A2cor همه کار هایی که گفتین رو کردم تو بازی mortalkombat هنگ کم تر شده ولی بازم لگ داره میگین چکار کنم خوب بشه

  • Aryan says:

    با عرض سلام
    من گوشی A50 سامسونگ دارم لگ خالصه ، برنامه ای که لگ رو کم میکنه نصب کردم خیلی خیلی بهتر شد اما بازم لگ دارم کلی هم حافظه دارم یعنی باید گوشی عوض کنم؟

    • saleh says:

      گرافیک باری رو بیار پایین و همه ی برنامه های بازو ببند

      • Gost says:

        سلام گوشیم a51 قبلا که کالاف دیوتی بازی میکردم لگ نداشت اصلا الان تقریبا ۱ ماه موقع تیر زدن لگ خالصه
        هرکاریم میکنم درست نمیشه
        کسی میدونه دلیلش چیه؟؟-!!

  • شهاب says:

    من تبلت لنوو دارم اندرویدشهم ۴ و در بازی است اسلحه میپره بیرون و خیلی کم لگ داره این مشکلی که میپره بیرون اینه که بعد ۱۰ دقیقه میپره بیرون عصابمو خورد کرده یه راه حل بگید

    • ابولفضل says:

      سلام تبلت من جی ال ایکسه اندرویدشم ۶ بازی کلاچ مود نصب کردم وستاش میاد بیرو کمک کنید

  • شهاب says:

    من تبلت لنوو دارم اندرویدشهم ۴۴ و در بازی شش اسلحه میپره بیرون و خیلی کم لگ داره این مشکلی که میپره بیرون اینه که بعد ۱۰ دقیقه میپره بیرون عصابمو خورد کرده یه راه حل بگید

  • محمد says:

    سلام و خسته نباشین.

    گوشی من سامسونگ s3 neo هستش وقتی بازی کلاچ روش نصب میکنم و بازی میکنم لگ زیادی داره و وسط بازی میپره بیرون،قسمت ترافیکش هم خاموش کردم.

    بازی اسفالت ۸ هم نصب کردم بدون هیییچ لگی اجرا میکنه.

  • فربد says:

    واقعا عالی
    تبلت من اندروید ۵ هست و همیشه توی لگ هنگام بازی
    اما با ترفند های شما حتی یک بار هم لگ نشده
    و بازی های سنگین را به طور راحت باز میکند
    دستتون درد نکنه?????????????????

  • Pouya says:

    واقعا کمک کردین که بازی های سنگین رو بدون لگ بازی کنم ممنون از سایت خوب و ادمینش

  • مش سون says:

    تو شرکت … بودم که به مشکل خوردم انزل وب راهنمایی فوق العاده بود برام ممنون

  • محمد حسین میری پور says:

    با سلام و خسته نباشید.
    من همه این راه‌ها رو امتحان کردم به جز راه آخری،چون بازی سنگینی نبود و برای همین امتحان نکردم.
    بازی هم سیتی لند۲ و سیتی لند۳ بود که خیلی کند اجرا می شه