معرفی و اطلاعات موزه‌های تهران

معرفی و اطلاعات موزه‌های تهران [رپورتاژ آگهی]

شاید تهران را تنها شهری بسیار شلوغ بدانید که به عنوان پایتخت ایران فقط مرکز سیاسی و اقتصادی کشور است. اما این چنین نیست؛ تهران با برخورداری از مجموعه ای بی‌نظیر از جاذبه‌های گردشگری یکی از برترین مقاصد گردشگری در کشور به شمار می‌رود. بخش مهمی از این جاذبه‌های گردشگری را موزه‌های تهران تشکیل می‌دهند. اگر علاقه مند به آشنایی با موزه‌ها هستید با این مطلب از مِستر بلیط که به معرفی و اطلاعات مهم‌ترین موزه‌های تهران می‌پردازد همراه شوید.

اگر ساکن تهران نیستید ولی قصد سفر به این شهر را دارید شاید جالب باشد که با دید یک گردشگر به این شهر سفر کنید. در هر نقطه ای از ایران که باشید می‌توانید با خرید بلیط هواپیما تهران به آسانی به این شهر سفر کرده و از مجموعه‌ی جالب توجه از جاذبه‌های گردشگری‌اش دیدن کنید. با خرید اینترنتی بلیط هواپیما می‌توانید تجربه ای لذت بخش و آسان از سفر را برای خود رقم بزنید. مِستر بلیط یکی از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های فروش آنلاین بلیط هواپیما، اتوبوس و قطار است که با نمایش کامل‌ترین و ارزان‌ترین لیست پروازها به مقصد تهران و دیگر شهرهای داخلی و خارجی امکان خریدی آسان را برای شما فراهم می‌کند.

موزه‌ی ملی ایران

یکی از مشهورترین و مهم‌ترین موزه‌های تهران، موزه‌ی ملی ایران است. این موزه در حقیقت گنجینه ای از آثار دوران تاریخی و پیش از تاریخ ایران است. موزه‌ی ملی ایران دارای دو ساختمان می‌باشد: موزه‌ی ایران باستان که در سال ۱۳۱۶ افتتاح شد و موزه‌ی باستان شناسی و هنر دوران اسلامی ایران که در سال ۱۳۷۵ گشایش یافته است. موزه‌ی ملی ایران را می‌توان به عنوان موزه‌ی مادر در بین موزه‌های ایران دانست.

موزه‌ی ملی ایران در خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر، خیابان پروفسور رولن، شماره‌ی یک واقع شده است. این موزه در بهار و تابستان همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۷ عصر و در پاییز و زمستان از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر میزبان بازدیدکنندگان است. در زمان نگارش این متن بهای بلیط موزه‌ی ایران باستان ۵ هزار تومان و موزه‌ی هنر اسلامی ۳ هزار تومان است. علاقه‌مندان به بازدید از این موزه جهت دسترسی آسان می‌توانند از ایستگاه‌های مترو حسن آباد و میدان امام خمینی استفاده کنند.

موزه‌ی جواهرات ملی

موزه‌ی جواهرات ملی و یا همان خزانه‌ی جواهرات ملی را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین خزانه‌های جواهرات در کل دنیا دانست. در این موزه با حجم وسیعی از انواع مختلف جواهرات، تاج‌های پادشاهی و دیگر اشیاء ارزشمند مواجه و شگفت زده می‌شوید. اکثر این جواهرات مربوط به دوران صفویان، افشاریان و حکومت‌های بعد از آن‌هاست. از جمله مشهورترین جواهرات موجود در خزانه‌ی جواهرات ملی می‌توان به الماس دریای نور، جقه‌ی نادری، کره‌ی جواهرنشان، تخت طاووس و تخت نادری اشاره کرد.

موزه‌ی جواهرات ملی در خیابان فردوسی، پایین‌تر از چهارراه استانبول، ساختمان بانک مرکزی قرار گرفته است. بازدید از این موزه در روزهای شنبه تا سه شنبه ساعت ۲ تا ۴:۳۰ بعدازظهر میسر است. بهای بلیط موزه‌ی جواهرات ملی برای بازدیدکنندگان ۴ هزار تومان می‌باشد.

موزه‌ی آبگینه و سفالینه‌ی تهران

موزه‌ی آبگینه و سفالینه در بنایی تاریخی مربوط به دوران قاجار قرار دارد. این موزه یکی از پربازدیدترین موزه‌های ایران است؛ سالانه ۲ میلیون نفر از موزه‌ی آبگینه دیدن می‌کنند. بنای مجموعه بین سال‌های ۱۳۰۰ تا ۱۳۳۰ متعلق به قوام السلطنه، نخست وزیر وقت ایران بود، سپس این بنا در اختیار سفارت‌های مصر، افغانستان و بانک بازرگانی قرار گرفت. جالب است بدانید طراحی موزه توسط مهندسان ایرانی و طراحی ویترین‌ها و فضای داخلی آن به دست یکی از معماران برجسته‌ی اتریشی به نام هانس هولاین انجام گرفت. موزه‌ی آبگینه ساختمانی هشت ضلعی دارد و در میان باغی بسیار بزرگ قرار گرفته است. ساختمان از بخش‌های مختلفی مانند تالار صدف، تالار زرین و تالار لاجورد تشکیل شده که شیشه‌ها و سفال‌های مربوط به دوران پیش از تاریخ، سفال‌های قرن سوم و چهارم شهر نیشابور، ظروف زرین فام دوران سلجوقی، گلاب پاش‌های دوران صفوی و لعاب‌های فیروزه ای رنگ به جا مانده از دوره‌ی ایلخانی را در دل خود جای داده اند.

موزه‌ی آبگینه و سفالینه‌ی تهران در خیابان جمهوری، خیابان سی تیر واقع شده است. بازدید از موزه در نیمه‌ی اول سال همه روزه به غیر از ایام تعطیل از ساعت ۹ صبح الی ۷ عصر و در نیمه‌ی دوم سال از ساعت ۸ صبح الی ۵ عصر امکان پذیر است. بهای بلیط این موزه ۲۵۰۰ تومان می‌باشد.

موزه‌ی پول ایران

موزه‌ی پول که با نام تماشاگه پول نیز شناخته می‌شود در واقع اولین موزه‌ی تخصصی و دائمی سکه و اسکناس در ایران است. موزه‌ی پول که در سال ۱۳۷۶ تأسیس شده شامل ۱۴۰۰ سکه و ۷۵۰ قطعه اسکناس و ۲۰۰ قطعه اشیاء غیر از اسکناس و سکه است. این مجموعه از زبان سکه‌ها تاریخی را روایت می‌کند که بر ایران گذشته است. موزه‌ی پول از سه بخش به نام‌های بخش ماقبل پول، سالن‌های مربوط به تاریخ سکه و سالن‌های مربوط به تاریخ اسکناس شکل گرفته است.

موزه‌ی پول ایران در خیابان میرداماد، نرسیده به پل میرداماد واقع شده و همه روزه به غیر از ایام تعطیل از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۸ شب میزبان بازدیدکنندگان است. بهای بلیط این موزه ۲ هزار تومان می‌باشد.

از دیگر موزه‌های مهم تهران می‌توان به موزه‌ی تاریخ، موزه‌ی دفاع مقدس، موزه‌ی هنرهای معاصر، مجموعه‌ی گلستان، مجموعه‌ی سعدآباد، موزه‌ی فرش و مجموعه‌ی نیاوران اشاره کرد.

مستر بلیط تجربه ای دلخواه از خرید اینترنتی بلیط هواپیما را برای شما رقم می‌زند. مستر بلیط ارزان‌ترین نرخ بلیط از شهرهای متفاوت به مقصد تهران، مانند بلیط هواپیما کیش تهران یا بلیط هواپیما مشهد تهران را برای شما فراهم می‌کند.

منبع : ویرلن

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات