آموزش ان ال پی به سبک سجاد زمانی

آموزش ان ال پی به سبک سجاد زمانی [رپورتاژ آگهی]

در سالهای گذشته روش های مختلفی مانند ان ال پی (NLP)، تحلیل رفتار متقابل ، قانون جذب و… معرفی شده اند که بکارگیری هر یک از آنها تحولی عمیق در زندگی انسانها رقم زده است. در این مقاله می خواهیم به روش جدید ان ال پی بپردازیم که در سالهای اخیر استفاده از تکنیک های عالی آن در سراسر جهان رواج یافته است. امروزه از این تکنیک برای رفع فوبیا، دستیابی به اهداف شخصی، کمرنگ کردن خاطرات ناگوار، درمان وسواس، ترک سیگار، کاهش وزن و… استفاده میشود.

آیا میدانید روش ان ال پی چیست؟

اگر بخواهیم بطور ساده به پرسش ان ال پی چیست؟ پاسخ دهیم، باید بگوییم ان ال پی روش تغییر سبک زندگی از طریق ایجاد رفتارهای جدید است. NLP مخفف  Neuro Linguistic Programming به معنی برنامه ریزی عصبی کلامی است و باور دارد ذهن هر یک از ما از بدو تولد دارای یک برنامه ریزی مشخص است که بر اساس فرهنگ، نوع تربیت و موارد دیگر شکل گرفته است اما لزوما نمیتواند بطور کامل درست باشد، بنابراین در این روش ابتدا باور یا رفتار مورد نظر را شناسایی می کنیم سپس با ایجاد مسیرهای عصبی جدید، رفتار و باورهای جدید و سازنده را جایگزین می کنیم.

اگر کسی میتواند، من هم میتوانم….

اصول کلی ان ال پی بر اساس الگوبرداری از انسانهای موفق بنا شده است. فرض کنید در زمینه کاری شما یک فرد بهترین عملکرد را دارد و به موفقیت های بیشماری دست یافته است. NLP باور دارد باتوجه به یکسان بودن سیستم عصبی انسانها (نرم افزار ذهنی) اگر کسی در زمینه مورد نظر ما به موفقیتی دست یافته است، ما هم با استفاده از تکنیک های مدلینگ در ان ال پی میتوانیم به موفقیت هایی مشابه او دست یابیم.

آیا میدانید روش ان ال پی چیست؟

فواید روش ان ال پی چیست؟

کمرنگ کردن خاطرات ناگوار

ترک عادات نامطلوب (ناخن جویدن، وسواس ذهنی، ترک سیگار و…)

مدلسازی افراد موفق و دستیابی به اهداف شخصی

کاهش وزن و لاغری دائمی از طریق تغییر برنامه ریزی ذهن

تغییر باورهای محدود

از بین بردن فوبیا (ترس از ارتفاع، ترس از تاریکی، ترس از حشرات و…)

توانایی انجام فعالیت هایی که در گذشته از انجام دادن آنها هراس داشتید.

یافتن رسالت فردی در زندگی

تیپ شخصیتی شما چیست؟

در ان ال پی سه نوع کانال ادراکی یا تیپ شخصیتی وجود دارد که با دانستن آنها میتوانیم ارتباطی عالی را تجربه کنیم. در ادامه به سه کانال ادراکی دیداری، شنیداری و حسی می پردازیم و مشخصات هر یک را بررسی می کنیم:

تیپ شخصیتی شما چیست؟

۱-مشخصات افراد دیداری:

افرادی دیداری عمدتا دارای تن صدایی بالاتر از سایر تیپ های شخصیتی دارند و به ظاهر افراد اهمیت می دهند. برای ارتباط با آنها حتما از ارتباط چشمی مستقیم و جملات بدون حاشیه استفاده کنید و منظور خود را بطور واضح بیان نمایید. آنها بیشتر ازکلماتی مانند: دیدگاه من این است… آینده روشن است… چشم انداز و… استفاده می کنند. اگر میخواهید آنها را خوشحال کنید از هدایا و کادو های جذاب و پرزرق و برق استفاده کنید.

۲-مشخصات افراد شنیداری:

دومین دسته از کانال ادراکی در ان ال پی ، افراد شنیداری یا سمعی هستند. حتما افرادی را دیده اید که در هنگام انجام کارها باخود زمزمه میکنند و زیر لب چیزهایی را می گویند. این افراد دارای مکالمات تلفنی نسبتا طولانی هستند و شمرده صحبت می کنند. آنها به تن صدای شما و تعریف و انتقادی که از آنها میکنید به سرعت واکنش نشان میدهند بنابراین در هنگام انتتقاد ازچنین افرادی با احتیاط عمل کنید.

۳- مشخصات افراد حسی

دسته سوم افراد حسی یا لمسی هستند که تمایل دارند از طریق لمس کردن و تجربه بدنی با دنیای پیرامون خود ارتباط برقرار کنند.  از جملاتی مثل: حس میکنم، احساس من این است، سنگینی روی دوشم حس می کنم، او مثل کوه سخت است و… استفاده می کنند.

در پایان اگر علاقمند شدید تا روش ان ال پی را بطور آکادمیک بیاموزید میتوانید به سایت خانه ان ال پی ایران مراجعه کرده و از مشاوره رایگان با استاد سجاد زمانی مدرس بین المللی NLP بهره مند شوید. سجاد زمانی باتجربه سالها فعالیت در زمینه آموزش ان ال پی ، هیپنوتیزم اریکسونی، تحلیل رفتار متقابل و کوچینگ سازمانی تلاش دارد تا رسالت فردی خود در زمینه توانمندسازی فردی را به انجام برساند تا همه افراد بتوانند به اهداف شخصی خود دست یابند.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات