آموزش 2 روش رفع رپیورت و ارور Temporarily Banned واتس اپ

آموزش ۲ روش رفع ریپورت و ارور Temporarily Banned واتس اپ

پس از تلگرام اکنون واتس اپ به نرم افزار پیام رسان محبوب و پراستفاده‌ی ما تبدیل شده است. اما گاهی پیش می‌آید که با مشکل مسدود شدن حساب در آن مواجه می‌شویم. امروز در انزل وب روش‌های رفع مشکل مسدودیت ریپورت حساب و ارور Temporarily Banned واتس اپ و نسخه های مود شده آن نظیر واتس اپ جی بی (WhatsApp GB) و واتساپ پلاس (WhatsApp Plus) را معرفی و بررسی می‌کنیم.

نحوه رفع مسدودی و ریپورت با پیغام خطای Temporarily Banned واتس اپ

How to Fix Temporarily Banned from WhatsApp

ممکن است وارد برنامه واتس اپ شوید و با پیام Temporarily Banned مواجه شوید. این مشکل ممکن است برای خیلی‌ها پیش بیاید و دسترسی کاربر را به چت هایش محدود کند. قبلا در انزل وب در مورد اختلال در دسترسی به اینترنت و اتصال به واتس اپ صحبت کرده بودیم. امروز روش‌های برای حل مشکل مسدود شدن و پیغام خطای Temporarily Banned واتس اپ ارائه می‌کنیم.

رفع مسدودیت حساب واتس اپ

ابتدا لازم است بدانید ریپورت در واتساپ چیست و مسدودی واتس اپ شما از چه نوعی است. دو نوع ریپورت در واتس اپ وجود دارد:

Temporary  یا موقت: نوعی اخطار ریپورت در واتس اپ که در بیشتر موارد آن‌ها خودشان پس از گذشت چند روز، حساب را باز می‌کنند.

Permanent یا دائمی: شما “قوانین” آن‌ها را نقض کرده اید، دراین مواقع روند رفع ریپورت در واتس اپ سخت تر است.

بنابراین، اول از همه، بیایید به همین ترتیب عمل کنیم و دریابیم که علت مسدود شدن واتس اپ چیست؟ تا چه مدت و چگونه می توان از بروز مشکل در آینده جلوگیری کرد. پس از اتمام این کار، در واقع می‌توانیم ببینیم که چگونه خود را از بلاک واتس اپ در بیاوریم.

توجه کنید که روند رفع ریپورت در واتس اپ همیشه کارآمد نیست (به خصوص در موارد ریپورت دائمی) ، زیرا تیم واتس اپ ممکن است احساس کند که دلایل کافی برای مسدود شدن حساب واتس اپ شما دارند. قبل از شروع آموزش ترفند رفع بلاک در واتس اپ خوب است اطلاعاتی در مورد دو نوع ریپورت در واتس اپ داشته باشید.

Temporary Lock: که با ارور Your temporarily banned from whatsapp نمایش داده میشود می تواند به مدت یک یا چند روز دوام داشته باشد و توسط یک تایمر در صفحه اصلی برنامه مشخص شده باشد. علت مسدود شدن موقت واتس اپ به این صورت است اگر از برنامه‌های غیررسمی برای دسترسی به واتس اپ استفاده می کنید مانند WhatsApp GB و یا اگر پیام های زیادی را به افراد “ناشناخته” (که شماره شما را  ندارند) فرستاده اید، می توانید ریپورت موقت حساب خود را تجربه کنید.

همچنین اگر گروه‌هایی با تعداد زیادی از کاربران ایجاد کردید که جزو مخاطبین شما نیستند و یا اگر در مدت زمان نسبتاً کوتاهی توسط تعداد قابل توجهی از افراد بلاک شده باشید و یا پیام را برای بسیاری از افراد (حتی بدون اینکه بصورت یکجا ارسال کرده باشید) ارسال می‌کنید باز هم دچار بن شدن موقت در واتس اپ می‌شوید.

Permanent Locking: این نوع مسدود شدن در واتس اپ برای همیشه باقی می‌ماند. مگر اینکه بتوانید اثبات کنید که این مسئله در نتیجه خطایی از طرف تیم واتس اپ است.

ممکن است در صورت استفاده از واتس اپ برای ارسال تبلیغات، ارسال اسپم، ارسال محتوای غیرقانونی (تصاویر ، فیلم ها و مطالب دیگری که محتوای جنسی، توهین آمیز، مضر، خشن و یا تشویق نفرت نسبت به شخص یا چیزی خاص داشته باشد) ممکن است برای همیشه قفل شوید. بیایید بررسی کنیم که برای رفع مسدودیت حساب واتس اپ باید چه کاری انجام دهیم.

رفع مشکل ریپورت موقت در واتس اپ

رفع مشکل ریپورت موقت در واتس اپ

اگر حساب شما فقط به طور موقت بن شده است و شمارش معکوس ۲۴ ساعته، ۴۸ ساعته یا طولانی‌تر را روی صفحه اصلی برنامه مشاهده می‌کنید، می‌توانید با از بین بردن دلایل مسدودیت، دسترسی به واتس اپ را بازگردانی کرده و صبر کنید تا ریپورت موقت واتس اپ منقضی شود.

همانطور که قبلاً مشاهده کردیم ، علل بن شدن موقت در واتس اپ می تواند بیشمار باشد. اگر پیام های زیادی را برای افراد ناشناس ارسال کرده اید یا در مدت زمان کوتاهی توسط تعداد زیادی از کاربران مسدود شده اید، لازم نیست به هیچ وجه کاری انجام دهید مگر اینکه صبر کنید تا شمارش معکوس به صفر برسد.

وقتی شمارش معکوس تمام شد ، باید دوباره به همه مکالمات خود دسترسی پیدا کنید و برای جلوگیری از ممنوعیت مجدد، از ارسال پیام به افرادی که شماره تلفن شما را در دفترچه آدرس خود ندارند خودداری کنید.

اگر، شما از برنامه‌های غیر رسمی واتس اپ استفاده کرده اید که توسط واتس اپ پشتیبانی نمی شوند، فورا آنها را از تلفن خود حذف، صبر کنید تا قفل تمام شود و برنامه رسمی Android و iPhone را مجدداً نصب کنید. اما بهتر است ابتدا از چت‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

تهیه نسخه پشتیبان از چت‌های موجود در برنامه‌های غیر رسمی واتس اپ

اگر در یک برنامه‌ی غیر رسمی واتس اپ یک پیام درون برنامه‌ای با عنوان “Temporarily Banned” به این معنی است که حساب شما از سوی واتساپ موقتا مسدود شده است و ریپورت شدن در آن به این دلیل است که شما به جای برنامه رسمی واتس اپ از نسخه پشتیبانی نشده آن استفاده می کنید. اگر بعد از تحریم موقت از برنامه رسمی استفاده نکنید، ممکن است حساب شما به طور دائم از استفاده از واتس اپ ممنوع شود.

برنامه های پشتیبانی نشده مانند WhatsApp Plus ، GB WhatsApp یا برنامه هایی که ادعا می کنند چت های واتس اپ شما را بین تلفن‌ها جابجا می کنند، نسخه های تغییر یافته واتس اپ هستند. این برنامه‌های غیر رسمی توسط اشخاص ثالث ایجاد شده و شرایط خدمات واتس اپ را نقض می کنند. واتس اپ از این برنامه‌های شخص ثالث پشتیبانی نمی کند زیرا نمی‌تواند اقدامات امنیتی آنها را تأیید کند.

نحوه جابجایی به برنامه رسمی واتس اپ

خوب است قبل از رفتن به برنامه رسمی واتس اپ برای حل مشکل گزارش شدن و مسدود در واتساپ ، از سابقه چت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. نام برنامه پشتیبانی نشده ای که از آن استفاده می کنید تعیین می کند که آیا باید سابقه چت خود را انتقال دهید یا خیر. با ضربه زدن روی گزینه های More Options > Settings > Help > App info، نام برنامه را پیدا کنید. بر اساس نام برنامه Plus  WhatsApp یا GB WhatsApp مراحل زیر را دنبال کنید:

اگر از برنامه دیگری غیر از WhatsApp Plus یا GB WhatsApp استفاده می کنید، توصیه می کنیم قبل از دانلود برنامه رسمی واتس اپ، سابقه چت خود را ذخیره کنید.

ذخیره چت در GB WhatsApp برای انتقال به برنامه رسمی و رفع ریپورت واتس اپ

توصیه می کنیم مراحل زیر را برای ذخیره و انتقال سابقه چت خود دنبال کنید. عدم پیروی از این مراحل می تواند منجر به از دست رفتن سابقه چت شود. لطفا توجه داشته باشید که ما نمی توانیم تضمین کنیم که این یک انتقال موفق سابقه چت باشد زیرا واتس اپ از برنامه های غیررسمی پشتیبانی نمی کند.

صبر کنید تا مشکل Temporarily Banned واتس اپ شما تمام شود. تایمر طول ممنوعیت را به شما نشان می دهد.

در GB WhatsApp ، روی گزینه‌های More options > Chats > Back up chats  کلیک کنید.

در تنظیمات تلفن به مسیر Settings > tap Storage > Files بروید.

پوشه GB WhatsApp را پیدا کنید و برای انتخاب آن ضربه بزنید و نگه دارید.

درگوشه بالا سمت چپ روی More > Rename کلیک کرده و نام پوشه را به WhatsApp تغییر دهید.

برای دانلود واتس اپ Play Store بروید و اگر به Play Store دسترسی ندارید برنامه اصلی واتس اپ را دانلود کنید.

در واتس اپ شماره تلفن خود را تایید کنید.

در صفحه پشتیبان پیدا شده ، روی گزینه Restore> Next ضربه بزنید.

واتس اپ باید چت‌های شما را بارگیری کند.

ذخیره چت در WhatsApp Plus برای انتقال به برنامه رسمی و رفع بن شدن واتس اپ

اگر سابقه گپ شما قبلا ذخیره شده بود، باید به طور خودکار به برنامه رسمی واتس اپ منتقل شود.

برای دانلود واتس اپ Play Store بروید و اگر به Play Store دسترسی ندارید برنامه اصلی واتس اپ را دانلود کنید.

در واتس اپ شماره تلفن خود را تایید کنید.

در صورت استفاده از نسخه‌ی اصلی واتس اپ اگر شما شرایط استفاده از سرویس را نقض نکرده اید دسترسی به حساب کاربری شما طی چند روز دوباره برقرار می شود.

رفع مشکل ریپورت دائمی در واتس اپ

ریپورت شدن در واتساپ

باز کردن قفل WhatsApp پس از مسدود شدن حساب شما به طور دائم (هنگامی که صفحه اصلی برنامه پیام ” Your number is no longer enabled to use our service” را نشان می دهد) به هیچ وجه آسان نیست.

تنها راه حلی که می توانید جهت رفع مسدودی واتساپ استفاده کنید ارسال ایمیل به پشتیبانی فنی WhatsApp و درخواست تجزیه و تحلیل عمیق تر پرونده برای اثبات این است که شما مرتکب تخلفاتی نشده اید که منجر به ممنوعیت دائمی حساب شما شده است. آدرس های ایمیل پشتیبانی شده برای ارسال پیام (به زبان انگلیسی) در زیر ذکر شده است که بر اساس نوع سیستم عامل شما می‌باشد.

آدرس ایمیل پشتیبانی برای کاربران واتس اپ در Android: android_web@support.whatsapp.com

آدرس ایمیل پشتیبانی برای رفع اسپم و.. کاربران واتساپ در iPhone: iphone_web@support.whatsapp.com

آدرس ایمیل پشتیبانی برای رفع بلاک و.. کاربران واتس اپ در Windows Phone: wp_web@support.whatsapp.com

آدرس ایمیل پشتیبانی برای رفع مسدودیت حساب واتساپ در وب و دسکتاپ : webclient_web@support.whatsapp.com

آدرس ایمیل پشتیبانی برای کاربران واتس اپ در سیستم عامل‌های دیگر:  support@whatsapp.com

دقت کنید که مرتکب اشتباه بزرگی نشوید. راه حل های زیادی در وب وجود دارد که وعده باز کردن حساب های مسدود شده دائمی و یا سرعت بخشیدن به شمارش معکوس برای حساب های مسدود شده موقت را دارند. باید بدانید که آنها کار نمی‌کنند و در بیشتر مواقع، حامل بدافزار هستند ، بنابراین توصیه می‌شود که از آنها دوری کنید!

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطب ۲ روش رفع رپیورت و ارور Temporarily Banned واتس اپ با انواع مسدودی در واتس اپ و روش های رفع ریپورت در واتس اپ آشنا شدیم. امیدواریم که این مطلب برای شما کاربردی باشد. می‌توانید نظرات و پیشنهادات و تجربیات خود در مورد روش‌های رفع ریپورت در واتس اپ را در دیدگاه این پست با ما درمیان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

چرا کد واتساپ نمیاد؟ این 12 راه حل را امتحان کنید
چرا کد واتساپ نمیاد؟ این ۱۲ راه حل را امتحان کنید
راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
آموزش جدید 9 روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه ها
آموزش جدید ۹ روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه های مختلف
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی

نظرات

صفحات 1 2