کاربرد دکمه Pause Break کیبورد کامپیوتر و لپ تاپ چیست؟

کاربرد دکمه Pause Break کیبورد کامپیوتر و لپ تاپ چیست؟

صفحه کلید یا کیبورد (Keyboard) از دکمه های مختلفی تشکیل شده است. کاربرد کلیدهای کیبورد متفاوت است که استفاده برخی از دکمه های آن برای کاربران کمی گنگ هستند. در قسمت بالا و تقریبا سمت راست اکثر کیبورد های کامپیوتر، دکمه ای به نام Pause Break وجود دارد. اکثر کاربران با کاردبرد این دکمه آشنایی ندارند. امروز در انزل وب دکمه Pause Break و کاربرد های آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

کلید Pause Break کجاست و چه کاری انجام میدهد؟

What is a Pause Break key? Why & when is it used?

کیبورد به صورت استاندارد از ۱۰۱ کلید مختلف تشکیل شده است. هر کدام از کلید ها، کار خاصی را انجام می دهد که ممکن است با همه آن ها آشنا نباشیم. دکمه Pause Break می تواند کاربرد هایی در هنگام انجام بازی و.. داشته باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

دکمه Pause Break چیست؟

کلید Pause Break در صفحه کلید از ترکیب دو دکمه Pause و Break ایجاد شده است.

دکمه Pause Break چیست؟

همانطور که از نام دکمه Pause پیدا است، از این دکمه می توان برای مکث کردن یا Pause کردن استفاده کرد. به طور مثال هنگامی که در حال بازی کردن هستید، با فشار دادن این دکمه می توانید بازی را موقتا متوقف یا Pause کنید. توجه داشته باشید که بسته به بازی و یا برنامه مورد نظر، ممکن است نیاز به نگه داشتن دکمه های Shift یا Ctrl هم همراه با این دکمه داشته باشید.

اما دکمه Break به جا مانده از زمان قرن نوزدهم و دکمه ای برای شکستن دور یا گردش تلگراف بود. در استفاده مدرن، به خوبی کاربرد این دکمه به تنهایی مشخص نیست! اما از آنجایی که در زمان معرفی صفحه کلید IBM در سال ۱۹۸۵ که به مدل M 101-key شناخته می شد، این دکمه با ترکیب Pause Break به صورت یک کلید استفاده شد، به صورت رسم در نسل جدید هم شاهد وجود این دکمه با این اسم هستیم.

همینطور اگر قصد تعمیر یا تمیز کردن این دکمه کیبورد را داشتید، پیشنهاد می کنیم مطلب ۴ روش تعمیر ، جا زدن و تمیز کردن دکمه های کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر را هم مطالعه نمایید.

کاربرد دکمه Pause Break چیست؟ کاربرد کلید Pause Break

همانطور که اشاره کردیم، Pause کردن بازی و.. از کاربرد های شایع این دکمه می باشد. از دیگر کاربرد های دکمه Pause Break، باز کردن پنجره System Properties در ویندوز است. یکی دیگر از متداول ترین کارهای دکمه Pause Break برای Pause کردن صفحه خروجی از بایوس در زمان اولین بوت کردن است.

همینطور برای ایجاد مکث در نمایش دستورات اجرا شده در محیط هایی مانند Command Prompt می توانید از این دکمه استفاده کرد. به طور مثال اگر در Command Prompt دستور ping anzalweb.ir -t را تایپ و اینتر کنید، خروجی به صورت اکتیو نشان داده می شود. با زدن دکمه Pause شاهد اجرای مکث در ادامه نمایش هستیم.

قابل ذکر است که دکمه Pause Break در صفحه کلید اپل وجود ندارد. همچنین در برخی از لپتاپ های کوچک هم این دکمه وجود ندارد.

دکمه Pause Break در کیبورد کامپیوتر کجاست؟

اما کلید Pause Break کجاست؟ کلید Pause Break در کیبورد ممکن است با نام های Pause و Pa هم نشان داده شود. این دکمه در بخش کلید های کنترلی در بالا ترین ردیف صفحه کلید وجود دارد. معمولا این دکمه در سمت راست کیبورد قرار داده می شود.

دکمه Pause Break در کیبورد کامپیوتر کجاست؟

قابل ذکر است در کامپیوتر های اپل، ممکن است به جای این دکمه، کلید عملکرد F15 قرار داده شود.

دکمه Pause Break در کیبورد لپ تاپ کجاست؟

در کیبورد لپ تاپ نمی توان مکان ثابت قرار گیری این دکمه را مشخص کرد و حتی ممکن است برخی از لپ تاپ های کوچک آن را نداشته باشند. اما معمولا مکان این کلید در کیبورد لپ تاپ هم تقریبا مشابه صفحه کلید های اکسترنال است. شما می توانید در اطراف کلید Backspace دنبال این دکمه باشید.

دکمه Pause Break در کیبورد لپ تاپ کجاست؟

البته در برخی از لپتاپ ها ممکن است این دکمه با Insert ترکیب شده باشد و در این صورت نیاز است تا دکمه Fn را هم بگیرید تا بتوانید از عملکرد Pause Break استفاده کنید.

دکمه Pause Break در کیبورد لپ تاپ کجاست؟

آموزش صفحه کلید کامپیوتر، جایگزین Pause Break در کیبورد

اگر به کاربرد ها و کار Pause Break نیاز دارید اما در کیبورد شما چنین کلیدی وجود ندارد، می توانید با کمک یکی از دستورالعمل های زیر، یک جایگزین برای استفاده از Pause Break پیدا کنید.

استفاده از کلید های ترکیبی به عنوان جایگزین Pause Break

یکی از راه های شما، خرید کیبورد جدید یا استفاده از صفحه کلید اکسترنال برای لپ تاپ است. اما اگر قصد خرید کیبورد جدید را ندارید، می توانید از کلید های ترکیبی استفاده کنید که آن ها را معرفی می کنیم:

  • Fn+B
  • CTRL+Fn+B
  • CTRL+Scroll Lock
  • CTRL+Fn+S
  • CTRL+C
  • CTRL+Fn+Pause
  • Fn+Right SHIFT
  • CTRL+Fn+INSERT
  • Fn+F12

توجه داشته باشید که کاربرد ترکیب این دکمه های بستگی به کامیپوتر، لپ تاپ و کیبورد شما دارد. در صورتی که هیچکدام از ترکیب های ذکر شده برای شما کار نکرد، دفترچه راهنمای کاربر دستگاه خود را مطالعه کنید.

برای آشنایی با سایر کلید های ترکیبی، مطالعه مطلب بهترین کلیدهای ترکیبی میانبر کیبورد در برنامه ها و محیط ویندوز ۱۰ ، ۸٫۱ و.. می تواند برای شما کاربردی باشد.

استفاده از کلید روی صفحه (On-Screen Keyboard)

همچنین شما می توانید از کیبورد روی صفحه نمایش هم استفاده کنید. برای این کار دکمه های Win+R را فشار دهید. سپس osk را تایپ کرده و اینتر را بزنید.

استفاده از کلید روی صفحه (On-Screen Keyboard)

اگر فقط می خواهید از کلید Pause استفاده کنید، به راحتی با موس روی آن کلیک کنید. برای استفاده از Break هم باید Ctrl یا Fn را نگه داشته و سپس Pause را بزنید.

اضافه کردن دکمه Pause Break در رجیستری (جایگزین کلید Pause Break)

در این روش جایگزین کلید Pause Break شما می توانید با استفاده از دکمه های Ctrl+F10 یک ترکیب بسازید تا به جای دکمه Pause Break برای شما کار کند.

قبل از انجام این روش، از رجیستری خود بکاپ بگیرید.

دکمه های Win+R را فشار دهید. عبارت regedit را تایپ و اینتر کنید. در صورت نمایش پیام، Yes را بزنید.

حال به دایرکتوری HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Current Control Set\Control\Keyboard Layout بروید.

سپس در سمت راست پنجره، راست کلیک کرده و گزینه New و بعد Binary Value را انتخاب کنید.

اضافه کردن دکمه Pause Break در رجیستری (جایگزین کلید Pause Break)

برای نام، Scancode Map را وارد کنید.

روی Scancode Map دابل کلیک کنید و کد زیر را تایپ کنید:

۰۰ ۰۰ ۰۰ ۰۰ ۰۰ ۰۰ ۰۰ ۰۰ ۰۲ ۰۰ ۰۰ ۰۰ ۴۶ E0 44 00 00 00 00 00

اضافه کردن دکمه Pause Break در رجیستری (جایگزین کلید Pause Break)

روی OK کلیک کرده و ادیتور رجیستری را ببندید. ویندوز را ریستارت کرده و بعد از آن می توانید از دکمه Ctrl+F10 به عنوان Pause / Break استفاده کنید.

در پایان اگر علاوه بر کیبورد، با برخی از دکمه های موس هم خیلی آشنا نیستید، می توانید با بررسی دکمه DPI شروع کنید. در همین راستا مطالعه مطلب دکمه DPI روی موس چیست و چه کاربردی دارد؟ آموزش تنظیم DPI موس را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز دکمه Pause Break را به همراه کاربرد های آن به شما معرفی کردیم. نظر شما راجب این کلید چیست و آیا کاربرد های آن برای شما مفید است؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه کاربرد دکمه Pause Break را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش حل مشکل کار نکردن دکمه های عدد کیبورد ویندوز 11 ، 10 ، 7 و..
آموزش ۹ روش حل مشکل کار نکردن دکمه های عدد کیبورد ویندوز ۱۱ ، ۱۰ ، ۷ و..
آموزش حل مشکل کار نکردن دکمه Space
آموزش حل مشکل کار نکردن دکمه Space کیبورد
آموزش ۸ روش تغییر دکمه های پایین صفحه گوشی اندروید
آموزش ۸ روش تغییر دکمه های پایین صفحه گوشی اندروید
آموزش 6 روش حل مشکل کار نکردن کلید ترکیبی Alt+F4 در ویندوز
آموزش ۶ روش حل مشکل کار نکردن کلید ترکیبی Alt+F4 در ویندوز

نظرات