نکات مهمی که در هنگام خرید پکیج باید بدانیم

نکات مهمی که در هنگام خرید پکیج باید بدانیم [رپورتاژ آگهی]

یکی از دغدغه های صاحبان ساختمان های مسکونی و اداری بهره مندی از جدیدترین و به روز ترین سیستم ها جهت تامین آبگرم بهداشتی و آبگرم مورد نیاز سیستم های گرمایشی نظیر رادیاتورها می باشد. در این زمینه وسایل و تجهیزات متفاوتی در بازار موجود است که هریک ویژگی های مختص به خود را دارند. یکی از سیستم هایی که در حال حاضر در اکثر ساختمان های مسکونی، اداری و یا تجاری کاربرد گسترده ای داشته و با استقبال فراوانی روبه رو شده است پکیج گرمایشی می باشد.

این نوع تجهیزات به دلیل برخوداری از مزایای بی شمار جایگزین موتورخانه های قدیمی شده و بسیاری از افراد به جهت تامین آبگرم مصرفی مورد نیاز ساکنین و نیز آبگرم مورد نیاز سیستم های تامین کننده ی گرمای ساختمان از انواع پکیج استفاده می نمایند. پکیج های گرمایشی دارای هزینه نصب و نگهداری کمتر، اشغال کم فضای مفید ساختمان، کاهش اتلاف و هدررفت انرژی هستند. این مدل سیستم های گرمایشی توسط شرکت های داخلی و خارجی بسیاری در دو مدل پکیج دیواری و زمینی با ظرفیت حرارت دهی متفاوت تولید و در بازار موجود می باشند.

در ساختمان هایی آپارتمانی که متراژی کمتر از ۳۰۰ متر دارند استفاده از پکیج دیواری توصیه می گردد زیرا به خوبی و با کمترین میزان مصرف انرژی آبگرم ساختمان را تامین می کند. اما هنگام خرید اگر اطلاعات کافی در این خصوص داشته باشیم به راحتی می توان خریدی مطمئن و مقرون به صرفه داشت. در ادامه برخی نکات طلایی و عوامل تاثیرگذار که در خرید پکیج باید بدانیم را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

هنگام خرید پکیج گرمایشی به مارک سازنده آن توجه نمایید. با توجه به درخواست مشتری و نیاز بازار در حال حاضر شرکت های سازنده ی داخلی و خارجی بسیاری در این زمینه در حال فعالیت هستند که سالانه میلیون ها دستگاه را تولید و روانه بازار رقابت می نمایند. یکی از برندهای که در بازار ایران موجود بوده و از سطح کیفیت بسیار مطلوبی برخودار است می توان به پکیج ایران رادیاتور اشاره نمود.

برند پکیج از این جهت حائز اهمیت است که علاوه بر اطمینان از کیفیت و اصل بودن کالا، می توان از دیگر خدمات که شرکت سازنده ی پکیج گرمایشی در اختیار مشتری قرار می دهد بهره مند شد. در دسترس بودن مراکز سرویس دهی، گارانتی و خدمات پس از فروش از سری مزایای خرید برند معتبر پکیج است که در صورت نیاز و بروز مشکل براحتی می توان از این خدمات بهره برد.

از دیگر نکات مهمی که خرید پکیج باید بدانیم توجه به ظرفیت مناسب آن می باشد. تمامی پکیج های گرمایشی دارای ظرفیت حرارت دهی متفاوتی هستند، یکی از عوامل تاثیر گذار در انتخاب ظرفیت متناسب با نیاز ساکنین در نظر گرفتن متراژ محیط می باشد. به طور معمول پکیج های دیواری دارای ظرفیت حرارت دهی کمتری نسبت به نوع زمینی آن هستند و در اکثر سازه های آپارتمانی و اداری که دارای متراژ کمتری می باشند استفاده از پکیج دیواری گزینه ی مناسب و ایده آلی می باشد.

علاوه بر متراژ فضا، باید موقعیت ساختمان را نیز در نظر داشت، قطعا ساختمان هایی که در اقلیم کوهستانی بنا شده اند به ظرفیت حرارت دهی بالاتری نیازمندند و یا در مورد آفتابگیر بودن بنا نیز باید این نکته را مورد توجه قرار داد، که هرچه قدر تابش آفتاب به ساختمان کمتر باشد در نتیجه محیط درونی سازه سردتر خواهد بود، پس به پکیج گرمایشی با ظرفیت گرمادهی بالاتر نیازمندیم. بهتر است هنگام انتخاب ظرفیت مناسب با محیط از کارشناسان با تجربه در این زمینه درخواست راهنمایی و مشاوره داشته باشیم.

پکیج تک مبدل بخریم یا دو مبدله. وظیفه ی اصلی و مهم مبدل در تمامی مدل های پکیج دیواری تامین گرمای مورد نیاز آب سرد ورودی به سیستم می باشد. آب ورودی به پکیج با عبور از مبدل حرارتی دمای موردنیاز را کسب کرده و اماده ی خروج از سیستم می شود.

بنابراین به علت تماس مستقیم مبدل ها با آب شهری بدون شک بعد از مدتی دچار رسوب خواهند شد. همانطور که اشاره شد پکیج ها وظیفه ی تامین آبگرم بهداشتی موردنیاز ساکنین و نیز آبگرم سیستم های گرمایشی نظیر رادیاتورها را دارا می باشند. در پکیج های دو مبدل، یک مبدل آب گرم بهداشتی و دیگری به طور مجزا آبگرم مدار گرمایشی را تامین می کند در این صورت این نوع پکیج ها دیرتر دچار رسوب گیری خواهند شد. بنابراین در مناطق و شهرهایی که رسوب و املاح آب پایین تر استفاده از این نوع پکیج ها توصیه می گردد.

شما بازدیدکنندگان عزیز می توانید با مراجعه به فروشگاه تاسیسات دماپویا نسبت به مشاهده و خرید سایر سیستم های گرمایشی اقدام نمایید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات