آموزش 9 روش رفع مشکل جی پی اس در برنامه ویز (Waze)

آموزش ۹ روش رفع مشکل جی پی اس در برنامه ویز (Waze)

برنامه ویز (Waze) یکی از محبوب ترین برنامه های مسیریابی و نقشه می باشد. با وجود امکانات متنوعی که این سرویس برای کاربران خود فراهم کرده است، مخاطبان زیادی را جذب کرده است. اما برخی از کاربران ممکن است در استفاده ویز با مشکل جی پی اس (GPS) و مکان یابی مواجه شوند. امروز در انزل وب قصد داریم تا راه های رفع مشکل جی پی اس یا ارور No GPS در ویز را به شما معرفی کنیم.

حل مشکل ارور No GPS در برنامه Waze اندروید و آیفون

How to Fix No GPS Error in Waze for Android and iOS

قطعا برای این که بتوانید به خوبی از همه امکانات ویز استفاده کنید، باید از اطلاعات جی پی اس شما در آن استفاده شود. بدون این کار نمی توانید اقدام به مسیر یابی کنید. گاهی برای برخی از کاربران ارور هایی با عنوان No GPS نشان داده می شود و ویز نمی تواند از جی پی از گوشی استفاده کند. در برخی از موارد دلیل آن ناشی از مشکلات نرم افزاری و یا سخت افزاری گوشی بوده و در برخی موارد هم به خود ویز مربوط است.

خاموش و روشن کردن گوشی برای رفع مشکل GPS Waze

ریستارت کردن می تواند حلال بسیاری از مشکلات مانند رفع مشکل جی پی اس ویز باشد. تلفن همراه خود را خاموش کرده و در صورت امکان باتری آن را خارج کنید. بهتری است مدتی در حدود ۱۰ ثانیه صبر کرده و مجدد گوشی را روشن کنید. با همین فرایند ساده ممکن است مشکل ارور No GPS در Waze رفع شود.

خاموش و روشن کردن گوشی برای رفع مشکل GPS Waze

همچنین در صورتی که از ویز خسته شده اید و یا به دنبال جایگزین دیگری برای آن هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب ۹ برنامه مسیریاب و نقشه یاب جایگزین ویز (Waze) اندروید، آیفون و.. را هم مطالعه نمایید.

حل مشکل GPS در Waze با بررسی جی پی اس گوشی

شما ابتدا باید مطمئن شوید که GPS گوشی شما سالم است. برای این کار می توانید دیگر برنامه هایی که از جی پی اس استفاده می کنند را امتحان کنید. برخی از برنامه ها هم که به نام GPS Status شناخته می شوند، می توانند سیگنال های جی پی اس گوشی را تست کنند. در صورت عدم کار کردن جی پی اس، می توانید با اپراتور خود تماس بگیرید و یا گوشی را جهت بررسی سخت افزاری به تعمیرگاه های تخصصی بسپارید. اما در صورت کار کردن جی پی اس، سایر راه های ذکر شده را انجام دهید.

رفع مشکل جی پی اس در ویز با چک کردن وضعیت ویز

مشکلاتی که در خود برنامه ویز یا سرور های آن به وجود می آید، می تواند زمینه ساز ایجاد مشکل GPS در ویز شود. پس بهتر است در قدم های اولیه، وضعیت پایداری برنامه ویز را به صورت آنلاین چک کنید تا مطمئن شوید که برنامه به صورت سالم در حال استفاده است و این مشکل فقط برای شما رخ داده است. در صورتی که مشکل از ویز باشد، تنها می توانید به مدیران آن اطلاع داده و منتظر بمانید تا مشکل رفع شود.

خاموش و روشن کردن جی پی اس برای حل مشکل No GPS در ویز

نوار نوتیفیکیشن گوشی را باز کرده و GPS یا Location را غیر فعال کنید. چند ثانیه منتظر بمانید و مجدد GPS را فعال کنید. شما می توانید این فرایند را از طریق تنظیمات گوشی هم انجام دهید.

خاموش و روشن کردن جی پی اس برای حل مشکل No GPS در ویز

همچنین تقویت سیگنال های جی پی اس هم می توانید این مشکل را رفع کند. به همین منظور مطالعه مطلب آموزش افزایش برد، سرعت و دقت GPS گوشی و تبلت اندروید و آیفون هم برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

رفع مشکل No GPS در Waze روی اندروید

به تنظیمات گوشی رفته و وارد قسمت Security & location شوید. سپس روی Location تپ کرده و دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا مطمئن شوید که گزینه Use location فعال است.
  2. سپس به قسمت App-level permissions رفته و مطمئن شوید که Waze فعال است.
  3. روی Advanced > Google Location Accuracy تپ کرده و Improve Location Accuracy را هم فعال کنید.
  4. حال روی Scanning تپ کرده و مطمئن شوید که Wi-Fi scanning و Bluetooth scanning  هم فعال باشند.

قابل ذکر است که اگر از اندروید ۸.۱ و پایین تر استفاده می کنید، روی Mode تپ کرده و High accuracy را انتخاب کنید.

روش مشکل GPS در ویز روی iOS آیفون

ابتدا به تنظیمات گوشی رفته و وارد قسمت Privacy شوید. مطمئن شوید که Location Services برای Waze روی Always یا While Using the App تنظیم شده باشد. سپس دستورالعمل زیر را هم دنبال کنید.

  1. به تنظیمات آیفون رفته و وارد قسمت Privacy > Location Services شوید. سویچ مربوط به این قسمت را خاموش کنید.
  2. حال آیفون خود را Hard Reset کنید.
  3. مجدد وارد تنظیمات و قسمت Privacy > Location Services  شوید و اینبار سویچ مربوط به این قسمت را فعال کنید.

مشکل شما باید رفع شود.

خارج شدن از اکانت ویز برای رفع مشکل مکان یابی در ویز

گاهی مشکل ارور No GPS در ویز از خود ویز هم می تواند باشد. اگر شما وارد حساب کاربری خود در ویز شده اید، برای خروجی از سیستم در ویز، روی Menu تپ کرده و گزینه Settings را بزنید. حال در تنظیمات وارد قسمت Account & Login شده و روی Log out تاچ کنید. پس از خروج از سیستم، برنامه را ببندید و مجدد وارد حساب خود شوید.

همچنین در صورت مشاهده مشکل روشن شدن ناخواسته جی پی اس هم می توانید مطلب ۴ روش رفع مشکل روشن شدن ناخواسته و خودکار GPS در اندروید را بخوانید.

پاک کردن کش برنامه ویز برای رفع خطای No GPS Showing Approximate Location در ویز

پر شدن حافظه کش برنامه و یا معیوب شدن آن نیز می تواند منجر به ایجاد مشکلاتی در اجرای برنامه ها شود. پس با کمک مطلب روش پاک کردن کش برنامه ها، اقدام به حذف حافظه کش و دیتا برای Waze کرده و مشکل را مجدد بررسی کنید. همچنین شما می توانید برنامه را به صورت کامل حذف کرده و مجدد نصب کنید.

پاک کردن کش برنامه ویز برای رفع خطای no gps showing approximate location در ویز

دقت کنید که برنامه شما باید به آخرین نسخه ارئه شده آپدیت شده باشد.

بازگشت به تنظیمات کارخانه برای رفع مشکل جی پی اس ویز

اگر با هیچ راه حلی مشکل GPS در Waze شما رفع نشود، یکی از کارهای نهایی که می توانید انجام دهید، ریست فکتوری کردن گوشی برای اندروید و آیفون است. معیوب شدن سیستم عامل می تواند مشکلات چنینی را به وجود آورد. پس از باز گشت به تنظیمات کارخانه، سیستم عامل خود را به آخرین نسخه هم آپدیت کنید.

در پایان اگر هنوز مشکل پیغام No GPS در Waze را داشتید، به عنوان گامی بیشتر مطالعه مطلب ۱۸ روش رفع مشکل جی پی اس GPS در گوشی اندروید ، آیفون و.. را هم فراموش نکنید و روش های ذکر شده در این مطلب را هم حتما انجام دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه هایی برای رفع مشکل جی پی اس در ویز اندروید و آیفون به شما معرفی کردیم. مشکل شما با کدام روش رفع شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه حل مشکل GPS در Waze را در دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 8 روش پيدا كردن مختصات جغرافيايی در اندروید
آموزش ۸ روش پیدا کردن مختصات جغرافیایی در اندروید
آموزش 14 روش حل مشکل GPS و لوکیشن در آیفون
آموزش ۱۴ روش حل مشکل GPS و لوکیشن در آیفون
چگونه در اندروید و آیفون موقعیت مکانی GPS خود را تغییر دهیم؟
چگونه در اندروید و آیفون موقعیت مکانی GPS خود را تغییر دهیم؟
آموزش 11 روش رفع مشکل پیغام No GPS در Waze
آموزش ۱۱ روش رفع مشکل پیغام No GPS در Waze اندروید و آیفون

نظرات

  • میرهاشمی says:

    ویز مدتیست کار نمی کنه راهکارها رو به جز ریست انجام دادم نشد
    باز می کنم یک صفحه آبی میاد گوشه ی پایین می زنه در حال اسکن ترافیک اطراف شما

  • کورش says:

    با سلام و تشکر از برنامه خوب و همیشه به عنوان رفع مشکل بنده فقط به این برنامه مراجعه کردم ولی ویز در گوشی اندروید هواوی من مدتی است مشگل شبکه دارد و مدام در جستجوی شبکه.. را اعلام میکند و نمیدانم همان جی پی اس است یا چیز دیگر که راهنمایی بفرمایید ممنون میشم