علت ارور 509 سایت چیست و چگونه رفع میشود؟

علت ارور ۵۰۹ سایت چیست و چگونه رفع میشود؟

مواجه شدن با هر اروری در هنگام مشاهده سایت، چه برای بیننده و چه مدیر سایت ناخوشایند خواهد بود. یکی از ارور هایی که ممکن است با آن رو به رو شوید، ارور ۵۰۹ می باشد. امروز در انزل وب قصد داریم تا ارور ۵۰۹ Bandwidth Limit Exceeded سایت را معرفی کنیم و نحوه رفع کردن آن را هم بررسی کنیم.

دلیل پیغام خطای ۵۰۹ Bandwidth Limit Exceeded چیست؟

What is Error 509 Bandwidth Limit Exceeded and How to Fix It?

ارور ۵۰۹ از آنجایی که می تواند نمایش وبسایت را برای بازدید کننده به صورت کلی قطع کنند، خطای قابل توجهی محسوب می شود. دلایل این خطا عمدتا به سرور مربوط می شود و رفع آن باید توسط مدیران سایت صورت گیرد. در نتیجه اگر شما فقط بازدید کننده سایت هستید، نمی توانید این مشکل را رفع کنید اما می توانید آن را به مدیران سایت گزارش دهید.

ارور ۵۰۹ سایت چیست؟

ارور ۵۰۹ چیست؟ ارور ۵۰۹ یک خطای سمت سرور می باشد و معمولا به صورت Error 509 – Bandwidth Limit Exceeded بری بازدید کنندگان نمایش داده می شود. این خطا به استفاده بیش از محدوده پهنای باند (Bandwidth) و به اتمام رسیدن ظرفیت مشخص شده از سمت هاست اشاره دارد.

ارور 509 سایت چیست؟

اگر شما برای میزبانی سایت خود، پلن محدود خرید کرده باشید، مقدار محدود و مشخص شده ای به عنوان پهنای باند به صورت ماهانه به شما و سایت شما تخصیص داده می شود. بنابراین اگر میزان پهنای باند مصرفی به حد مشخص شده برسد، این ارور نمایش داده می شود. بسته به طرح معمولا میزان پهنای باند به صورت ماهانه شارژ می شود.

همچنین در صورت مشاهده ارور ۵۰۲ هم پیشنهاد می کنیم مطلب ارور ۵۰۲ سایت چیست؟ ۱۱ روش حل ارور ۵۰۲ Bad Gateway در مرورگر را مطالعه نمایید.

پهنای باند سایت یا هاست چیست؟ دلیل ارور ۵۰۹

حال ممکن است در زمان مشاهده ارور ۵۰۹ و آشنایی با دلیل آن، این سوال برای شما ایجاد شود که اصلا پهنای باند یا Bandwidth چیست؟ میزان پهنای باند برای سایت و هاست را می توان به عنوان حداکثر مقدار داده ای که می توان در یک بازه منتقل شود، تعریف کرد. البته باید توجه داشته باشید که مقدار پهنای باند را با ترافیک سایت اشتباه نگیرید.

در هنگام خرید هاست و سرور برای میزبانی سایت، بسته به هزینه شما مقداری ترافیک ماهانه و پهنای باند مشخصی در اختیار شما قرار می گیرد. ترافیک میزان داده ای است که در آن کاربران از سایت شما دانلود یا آپلود می کنند. برای درک بهتر به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید که اداره آب برای شما یک انشعاب خط لوله قرار داده است. بسته به اندازه لوله و فشار، شما می توانید مقدار مشخصی آب در هر ثانیه از لوله دریافت کنید. در صورتی که لوله محدود باشد (جنس فلزی و..)، نمی توان مقدار عبوری را از حداکثر آن افزایش داد. به طور مثال می توانید در هر ثانیه ۲۰ لیتر آب از لوله بگیرید. اما اداره آب حجمی را هم مثلا ۱۵۰۰۰ هزار متر مکعب به شما تخصیص می دهد. میزان خروجی آب (۲۰ لیتر در ثانیه) در اینجا به مثال پهنای باند و میزان حد مصرف (۱۵۰۰۰ متر مکعب) به مثال ترافیک مصرفی می باشد.

پهنای باند سایت یا هاست چیست؟ دلیل ارور 509

بنابراین پهنای باند همراه همراه ترافیک مصرف شده و هنگامی که سایت به حد ظرفیت پهنای باند خود رسید، ارور ۵۰۹ ظاهر می شود. وبسایت های پربازدید به پهنای باند بالایی نیازمند هستند.

رفع ارور ۵۰۹ سایت، حل مشکل ۵۰۹ Bandwidth Limit Exceeded سایت

این ارور می تواند بسیار مهم باشد. علاوه بر اتلاف هزینه و از دست دادن بازدید، از دیدگاه SEO نیز دچار مشکل می شوید. اگر سایت به مدت طولانی در این وضعیت بماند، موتور های جستجو آن را غیر فعال شناسایی کرده و موقتا از لیست آن ها حذف می شوید.

رفع ارور 509 سایت، حل مشکل 509 Bandwidth Limit Exceeded سایت

معمولا برای حل مشکل ۵۰۹ سایت دو راه حل دارید:

  • از مدیر هاست بخواهید که ظرفیت پهنای باند شما را افزایش دهد.
  • پلن خود را به صورت کلی تغییر و ارتقا دهید و از پهنای باند نامحدود استفاده کنید.

شما بسته به بودجه خود، وضعیت سایت و پیش بینی و محاسبه پهنای باند، می توانید یکی از این راه ها را انجام داده و مشکل ارور ۵۰۹ را رفع کنید.

در صورت مشاهده ارور ۵۰۳ هم مطالعه مطلب ارور ۵۰۳ چیست؟ ۵ روش رفع ارور ۵۰۳ Service Unavailable سایت برای شما کاربردی خواهد بود.

محاسبه پهنای باند سایت برای رفع ارور ۵۰۹

پیش بینی پهنای باند مورد نیاز دشوار است. اما به صورت حدودی می توانید از یک راه تخمینی استفاده کنید. ابتدا موارد زیر را محاسبه کنید.

  • APS: میانگین اندازه حجم صفحه بر مبنای KB
  • ANDV: میانگین تعداد بازدید کنندگان روزانه
  • ANPV: میانگین تعداد بازدید صفحه در روز برای هر بازدید کننده

سپس آن ها را در فرمول زیر قرار دهید.

ANPV x APS x ANDV x 30

تعداد ۳۰ در بالا تعداد روز های یک ماه است. مقدار به دست آماده تقریبی است و بهتر است ۵۰ درصد را هم به آن اضافه کنید. شما حداقل به این مقدار پهنای باند ماهانه نیاز خواهید داشت.

در نهایت یکی دیگر از خطا هایی که ممکن است با آن رو به رو شوید، ارور ۵۰۰ است. در همین زمینه مطالعه مطلب آموزش رفع ارور ۵۰۰ سایت در مرورگر کروم ، فایرفاکس و.. را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز ارور ۵۰۹ سایت را به شما معرفی کرده و راه های رفع آن را هم بررسی کردیم. می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه حل پیغام خطای ۵۰۹ سایت را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

رفع ارور You don’t have permission to access / on this server
۷ روش رفع ارور You don’t have permission to access / on this server
آموزش 18 روش حل مشکل ارور Request Timeout در شبکه ، مرورگر و.. ویندوز 10 ، 8 7
۱۸ روش حل مشکل ارور Request Timeout در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
ارور 502 سایت چیست؟ 11 روش حل ارور 502 در مرورگر
ارور ۵۰۲ سایت چیست؟ ۱۱ روش حل ارور ۵۰۲ Bad Gateway در مرورگر
ارور 503 چیست؟ روش رفع ارور 503 سایت در مرورگر
ارور ۵۰۳ چیست؟ ۵ روش رفع ارور ۵۰۳ Service Unavailable سایت

نظرات