راهنمای خرید ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی خوب و مناسب با شرایط شما

حتما تا بحال برای شما پیش آمده که لباس های کثیف و نشسته‌ تان آنقدر زیاد و انباشته شده باشد که کلافه شوید! در این حالت باید به شما بگوییم که هیچ راه فراری نیست به جز داشتن یک ماشین لباس شویی خوب و قابل اعتماد. ماشین لباسشویی که بتواند خیال شما را تا سال ها بابت لباس های کثیفتان که نیاز به شستشو دارند راحت کند! انتخاب لباسشویی مناسب از مهمترین انتخابات یک خانواده برای لوازم خونه است. در ادامه با راهنمای خرید ماشین لباسشویی در خدمت شما هستیم.

نکات مهم در خرید ماشین لباسشویی ال جی ، سامسونگ ، بوش و..

Washing Machine Buyer Guide: Important Tips In Buying The Right Washing Machine

همه ماشین های لباسشویی بر اساس ظرفیت، نوع و ویژگی هایی که دارن دسته بندی میشوند. اکثر خانواده ها به سراغ ماشین لباسشویی هایی میروند که دو عمل شستن و خشک کردن لباس ها را انجام دهند. به طوری که عملا ماشین هایی که قابلیت خشک کن ندارند بسیار بسیار کمتر از ماشین های لباسشویی با قابلیت خشک کن به فروش میرسند.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی دوقلو

یک ماشین لباسشویی که روی پارچه ها بیشتر کار میکند و به طور سخت قصد در پاک کردن لکه دارد، حتما آن ماشین لباسشویی رویایی نیست که شما دنبالش هستید. عوامل دیگه‌ای هم در انتخاب لباسشویی مناسب دخیل است. عواملی مثل میزان آب مصرفی برای شست و شو، میزان انرژی لازم برای خشک کردن لباس ها، میزان سبک تر کردن لکه های لباس و یا حتی میزان آب خروجی در هنگام خشک کردن لباس ها. ماشینی که آب بیشتری رو خشک کردن لباس ها به خارج استخراج کند، یعنی زمان کوتاه تری برای خشک کردن مصرف میکند و این ماشین لباسشویی نمره بالاتری را در تست ها دریافت میکند.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی دوقلو

عوامل مهم دیگری مانند میزان لرزش ماشین لباسشویی، میزان سر و صدای آن و ارتعاشات دیگر آن هم از نکات مهم در خرید ماشین لباسشویی مناسب است. لازم به ذکر است ماشینی که در شستشو خوب عمل میکند ولی زمان بسیار زیادی برای انجام آن صرف میکند، نمیتواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

انواع ماشین لباسشویی ، بهترین مارک لباسشویی یا عملکرد آنها؟

هر نوع ماشین لباسشویی دارای معایب و مزایی است. آیا شما ترجیح میدهید درب ماشین لباسشویی از بالا باز شود و لباس ها را بدون نیاز به خم شدن درون آن قرار دهید یا درب آن از قسمت رو به رو باز شود و برای قرار دادن لباس ها که گاها هم میتوانند سنگین باشند، نیاز به خم شدن داشته باشید؟

در اینجا قصد داریم انواع ماشین های لباس شویی و نکاتی برای خرید لباسشویی خوب را بررسی کنیم و در آخر سعی میکنیم مقرون به صرفه ترین ماشین لباسشویی را با توجه به بودجه مورد نظرمان انتخاب کنیم. همچنین معایب و مزایای هرکدام را نیز ذکر خواهیم کرد.

مقرون به صرفه ترین ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی درب از بالا

این نوع از ماشین های لباسشویی همانطور که از اسمشان پیداست، دارای یک درب اصلی رو به بالا هستند که خوشبختانه در بازار دارای قیمت کمتری از ماشین های لباسشویی درب از جلو میباشند و میتوان آن ها را از مقرون به صرفه ترین ماشین لباسشویی قرار داد. شما برای قرار دادن لباس هایتان در ماشین، نیاز به خم شدن ندارید. این نکته مثبت در هنگام شستشوی لباس های سنگین بسیار موثر خواهد بود. در اینجا قصد داریم مزایا و معایب این نوع از ماشین های لباسشویی را بررسی کنیم.

مزایا

  • معمولا ا ارزانترین گزینه ها هستند.
  • زمان چرخش کوتاه تری را برای شستشوی لباس ها مصرف میکنند.
  • قدرت بسیار مناسب برای شستشوی لباس های کثیف

معیاب 

  • خشک و خشن بودن در هنگام شستشوی لباس های لطیف
  • مصرف زیاد از آب برای شستشو
  • به کار بردن زمان طولانی تر برای خشک کردن

البته نمونه‌ای دیگه از ماشین های لباسشویی درب از بالا وجود دارد که با نماد HE (مخفف High-Efficiency) شناخته میشود. از ویژگی های آن میتوان به ظرفیت بزرگتر، زمان کوتاه تر برای خشک کردن و مصرف آب کمتر اشاره کرد. البته نسبت به نسخه معمولی، در هنگام شستشو آرامتر نیز هستند.

نکات خرید ماشین لباسشویی درب از جلو

این نوع از ماشین لباسشویی دارای یک درب اصلی از جلو میباشند. شما برای قراردادن لباس ها در آن میبایست به سمت پایین خم شوید و متاسفانه اگر حجم لباس ها زیاد باشد، کار کمی برایتان سخت خواهد شد. این نوع از ماشین های لباسشویی نیز دارای مزایا و معایبی هستند که آن ها را برسی میکنیم.

مزایا

  • امتیاز بالا در تمیز کردن لباس ها و لکه بری
  • بر خلاف ماشین لباسشویی درب از بالا، دارای لطافت بیشتری برای شستشو هستند.
  • از آب کمتری برای شستشو استفاده میکنند و در عوض انرژی بیشتری را ذخیره صرف شستشو میکنند.
  • صرف زمان کوتاه برای خشک کردن لباس ها

معایب

  • زمان زیادی را برای شستشو صرف میکنند (۶۰ تا ۱۲۰ دقیقه برای شستشوی مناسب در حالت عادی)
  • برخی از اتعاشات و لرزش ها را هنگام شستشو به کف انتقال میدهند (خصوصا در کف های چوبی)

البته از این نوع ماشین های لباسشویی نسخه کم حجم تر نیز وجود دارد که معمولا بخاطر عرض ۲۴ اینچی و کوچک تر بودنشان از نوع عادی این ماشین لباسشویی، بیشتر در جاهایی که فضای کمتری وجود دارد استفاده میشود. لازم به ذکر است که ماشین های لباسشویی درب از جلوی فشرده، بخاطر حجم کوچترشان، قیمت آنچنان کمی ندارند و زمان شستشو و خشک کن آنها نیز طولانی است.

فضای خود را اندازه گیری کنید

راهنمای خرید ماشین لباسشویی ایرانی

ماشین های لباسشویی که ظرفیت بزرگتری دارند، حدودا ۲ یا ۳ اینچ از ماشین های معمولی با سایز ۲۷ اینچی بزرگتر هستند. این قضیه در مورد ماشین خشک کن نیز صادق است. در هنگام قراردادن ماشین لباسشویی در جای خود، حداقل ۶ اینچ بین ماشین لباسشویی و پشت آن فاصله بذارید تا فضای مناسب برای لوله ها های آب داشته وجود داشته باشد. اگر دستگاه خشک کن را در کنار ماشین لباسشویی قرار میدهید، فاصله‌ی ۱ اینچی بین آن و ماشین لباسشویی را رعایت کنید.

معمولا خانم های خانه علاقه دارند که ماشین لباسشویی شان در آشپزخانه یا خصوصا در کنار یخچال قرار بگیرد. پس به اندازه کافی فضای کافی را برای قرار دادن ماشین لباسشویی و یخچال در آشپزخانه خود ایجاد کنید. اگر همچنان یخچال مناسب و دلخواه خود را خریداری نکردید پیشنهاد میکنیم حتما از راهنمای خرید یخچال فریزر معمولی ، دوقلو و.. دیدن فرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز با موضوع بهترین و مقرون به صرفه ترین ماشین لباسشویی در خدمت شما بودیم. همانطور که گفتیم، انتخاب لباسشویی مناسب از تصمیمات مهم و کلیدی برای هر خانواده خصوصا برای خانم های خانه محسوب میشود. منتظر ارسال نظرات، پیشنهادات و تجربیات شما در زمینه راهنمای خرید لباسشویی خوب هستیم.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات