آموزش ۷ روش گذاشتن ، تغییر و حذف کامنت در ورد (Word)

اضافه کردن یک کامنت و توضیح در یک فایل ورد ، زمانی که احتیاج به یادداشت کردن مواردی که نیاز به توجه بیشتر یا رفع مشکلاتی را دارند ، به کار می آید. و در مواقعی برای اضافه کردن توضیحات بیشتر برای یک مطلب یا یک بخش نیز به کار می روند. این اطلاعات مفید می تواند خواندن متن را برای دیگران ساده تر کرده و ویراستیاران می توانند تغییرات لازم را اعمال کنند. امروز در انزل وب به آموزش روش های گذاشتن ، تغییر و حذف کامنت در ورد (Word) می پردازیم.

نحوه ویرایش ، نوشتن و برداشتن کامنت در ورد

How to Edit, Insert and Delete Comments in Word

در مطالب قبلی از سری آموزش های ورد به توضیح آموزش حذف صفحه اضافی و خالی و آموزش تنظیم ، حذف و ایجاد کادر بندی و آموزش حذف خط قرمز، سبز و آبی زیر کلمات پرداختیم. امروز به بررسی تمامی جوانب قابلیت Comment در ورد می پردازیم.

اضافه کردن یک کامنت جدید

همانطور که توضیح دادیم اضافه کردن کامنت و توضیحات در خود متن ، برای استفاده آسان تر و ویرایش بهتر متن بسیار کاربردی است و برای گذاشتن کامنت در ورد می توانید مراحل را به ترتیب دنبال کنید.

نوشتن کامنت در ورد در نسخه ۲۰۱۳ و بالاتر:

اضافه کردن کامنت
نشانگر موس را بر روی مکانی از متن که می خواهید کامنتی را اضافه کنید ببرید. همچنین می توانید یک یا چند کلمه را انتخاب کنید و برای آن ها کامنتی قرار دهید. درون بخش Insert در بخش فهرست روی گزینه Comments کلیک کنید.(همچنین می توانید از بخش Review و انتخاب گزینه New Comment ، این کار را انجام دهید) نظر و کامنت مورد نظر به متن اضافه می شود و در سمت راست صفحه قابل مشاهده است. برای واردکردن نظر دلخواه ، روی قسمت کامنت کلیک کنید. (توجه داشته باشید که در نسخه ورد ۲۰۱۶ و بالاتر با انتخاب بخشی که نیاز به ایجاد کامنت دارد و راست کلیک می توانید به گزینه New Comment دسترسی داشته باشید.)

کامنت گذاشتن در ورد نسخه ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰:

اضافه کردن کامنت
نشانگر موس را بر روی مکانی از متن که می خواهید کامنتی را اضافه کنید ببرید. همچنین می توانید یک یا چند کلمه را انتخاب کنید و برای آن ها کامنتی قرار دهید. درون بخش Review روی گزینه New Comment کلیک کنید. نظر و کامنت مورد نظر به متن اضافه می شود و در سمت راست صفحه قابل مشاهده است. برای واردکردن نظر دلخواه ، روی قسمت کامنت کلیک کنید.

در نرم افزار ورد نسخه ۲۰۰۳ و پایین تر:

نشانگر موس را بر روی مکانی از متن که می خواهید کامنتی را اضافه کنید ببرید. همچنین می توانید یک یا چند کلمه را انتخاب کنید و برای آن ها کامنتی قرار دهید. در منوی بالای صفحه برنامه ورد روی گزینه Insert کلیک کنید و در منوی کشویی باز شده گزینه Comments را انتخاب کنید.

ویرایش کامنت در ورد

برای ویرایش یک توضیح و کامنت در Word ، ابتدا کامنت موردنظر را در متن پیدا کرده و سپس در قسمت کامنت ها در سمت راست صفحه نرم افزار ، اقدام به ویرایش آن نمایید.

حذف کامنت در ورد

حذف کامنت

حذف کامنت ها را به دو روش می توان انجام داد. در روش اول برای حذف و برداشتن کامنت در ورد ابتدا با استفاده از موس ، کامنت موردنظر را پیدا کنید و در قسمت کامنت ها در سمت راست صفحه و کلیک راست کردن بر روی کامنت و انتخاب گزینه Delete Comments اقدام به حذف آن نمایید.

حذف کامنت

در روش دوم با انتخاب کامنت مورد نظر و رفتن به بخش Review و انتخاب گزینه Delete Comment این عمل انجام خواهد شد.

حذف کلی کامنت ها

برای حذف کلی کامنت ها در ورد به بخش Review رفته و با کلیک بر روی علامت فلش کنار آیکون دکمه Delete و انتخاب Delete All Comments in Document ، می توانید تمامی کامنت های موجود در متن را حذف کنید.

حل کامنت در ورد

حل کامنت

حتما در نسخه های Office 365 ، Word for Mac و Word 2016 به بالا ، گرینه دیگری را نیز در کنار حذف کامنت به عنوان حل کامنت مشاهده کرده اید. حذف نظر، آن را برای همیشه از سند حذف می کند و هیچ سابقه ای در فایل ذخیره نمی شود اما انتخاب گزینه Resolve به شما این قابلیت را می دهد تا اصلاحات و توضیحات درست شده را که داوران و خوانندگان متن آن را تایید کرده اند مشاهده کنید و در مرحله آخر اقدام به حذف آن ها در پایان ویرایش کنید. وقتی کامنتی درست و حل می شود رنگ آن کمرنگ می شود اما همچنان در ناحیه نشانه گذاری و قسمت کامنت ها موجود است.

تنظیمات کامنت در ورد : نحوه نشان دادن کامنت ها در متن

نشان دادن کامنت

در سربرگ Review و قسمت Tracking شما می توانید نحوه مشاهده کامنت ها و مارک آپ های آن را تغییر دهید تا به سادگی به کامنت ها دسترسی داشته باشید. با حذف هر کامنت ، عمل حذف مارک آپ در ورد نیز انجام می شود.
Simple Markup

در ابتدا با انتخاب این گزینه تنها قسمت کامنت ها در سمت راست صفحه نشان داده می شود که می توان این صفحه را با خاموش کردن گزینه Show Comments موجود در بخش کامنت های سربرگ Review پنهان کرد که با انجام این کار یک علامت ساده کادر نظرات در کنار هر دو سطر نشان داده می شود که شما را به کامنت های موجود در آن دو سطر هدایت می کند.

All Markup

تمام تغییراتی که در متن خود ایجاده کرده اید را با قرمز کردن متن کامنت دار و کادرهای کامنت در سمت راست صفحه نشان می دهد و آن ها را با نقطه چین قرمز به یکدیگر وصل می کند. برای حذف خط قرمز عمودی در ورد میتوانید این گزینه را غیرفعال کنید.

No Markup

انتخاب این گزینه تنها متن اصلی و تغییرات ایجاد شده را نشان می دهد و دیگر خبری از متن قرمز و کادر کامنت ها نیست اما کامنت ها حذف نشده اند تنها از دید پنهان شده اند.

Original

نمایش متن اصلی بدون تغییرات اعمال شده انجام می دهد.

پاسخ دادن به کامنت در ورد

شما می تواند با استفاده از دکمه Reply ، برای هر کامنت پاسخ و یا نظری جداگانه برای اعمال تغییرات و ارائه توضیحات بگذارید. این کار به سادگی با انتخاب کامنت موردنظر و انتخاب گزینه Reply موجود در پایین هر کامنت و یا با راست کلیک کردن روی کامنت ، میسر است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز با بررسی بخش کامنت ها در ورد و چگونگی کار با آن ، همراه شما بودیم. آیا این مطلب برایتان مفید بود؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و سوالات خود را در زمینه بخش کامنت در ورد را در بخش دیدگاه این پست مطرح کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • Shahim says:

    بعضی وقتها فایل ر ا توی ورد با نسخه پایینتر استفاده میکنید و بعد وقتی به نسخه بالاتر برمیگرده، قابلیت resolve خاموش میشه

    برای درست کردنش، از منو گزینه info انتخاب کنید و بعد convert را بزنید تا نسخۀ فایل بروز بشه و مشکل حل بشه