۸ تا بهترین برنامه آهنگسازی حرفه ای و مبتدی برای ویندوز ، مک و لینوکس

قطعا آهنگ سازی یکی از زیباترین و سرگرم کننده ترین حرفه های دنیاست. آهنگسازی شامل یک جهانی دیگر میشود و آهنگساز، به معنای واقعی در هنگام نوازیدن و کار بر روی موسیقی خود در دنیای دیگری سیر میکند! انتتخاب بهترین نرم افزار آهنگسازی به عوامل مختلفی نیازمند است. شما باید در حد توانایی و سلایق خود بهترین برنامه آهنگ سازی را انتخاب کنید تا بتوانید آن چه را که در ذهن دارید به بیرون بریزید. با ۸ تا بهترین برنامه آهنگسازی حرفه ای و مبتدی همراه انزل وب باشید.

دانلود بهترین نرم افزار آهنگ سازی ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ ، مک و لینوکس

Download The Best Music Production Software For Windows 10, 8, 7, Mac And Linux

امروز و در این پست قصد معرفی ۱۰ تا بهترین برنامه آهنگسازی حرفه ای و مبدتی به شما را داریم. احتمالا کلمه اختصاری DAW را دیده اید. این کلمه مخفف شده‌ی عبارت Digital Audio Workstation است. به معنای محیطی برای آهنگ سازی دیجیتال. اگر به دنبال بهترین محیط برای کار های صوتی خود هستید، این مطلب را دنبال کنید.

در زیر لیست ما برای شما ۸ تا از بهترین DAW برتر را آماده و تا جای ممکن آن ها را برای شما معرفی کردیم. سطح مورد نظر خود را در نظر بگیرید زیرا از مهمترین عوامل بهترین نرم افزار آهنگسازی، سطح کاری و هدف شماست.

نرم افزار بیت سازی کامپیوتر Ableton Live

دانلود نرم افزار بیت سازی رپ برای کامپیوتر

از زمان معرفی این نرم افزار در سال ۱۹۹۹، Ableton Live به طور دائمی و به عنوان بهترین نرم افزار آهنگسازی با کامپیوتر در حال رشد است. همچنین Ableton Live از بهترین نرم افزار موسیقی برای اجرای زنده است. این نرم افزار قابلیت های مختلفی را برای اجرا به طور زنده به همراه کتابخانه (Library) های متعددی است. خوشبختانه این نرم افزار آهنگسازی هم برای ویندوز و هم برای مک در دسترس است.

البته اگر فقط به دنبال نرم افزاری هستید که بتوانید موزیک ها را برش یا میکس کنید یا آهنگ زنگ برای خود بسازید، انتخاب از میان این نرم افزار ها قطعا کار معقولی نیست. شما میتوانید اینکار را هم با موبایل اندرویدیتان انجام دهید. اگر قصد ویرایش یا برش و یا میکس موزیک هایتان را دارید، حتما ۶ روش ویرایش آهنگ اندروید برای ضبط، میکس و ساخت زنگ گوشی را بخوانید.

دانلود نرم افزار آهنگسازی حرفه ای برای کامپیوتر FL Studio

بهترین نرم افزار آهنگسازی با کامپیوتر

قطعا اگر کمی به دنبال دانلود نرم افزار ساخت آهنگ برای کامپیوتر بوده باشید، نام FL Studio را شنیده اید. میتوان گفت این نرم افزار جزو بهترین نرم افزار آهنگسازی برای شروع کردن و وارد شدن به این حیطه است. محیط کاربری جذاب و مبتدی پسند از جمله ویژگی های کلیدی آن است که تقریبا هر مبتدی‌ای میتواند با آن سازگاری بالایی داشته باشد. خوشبختانه برای FL Studio در فضای وب آموزش ها و ویدیو های بسیار بالایی وجود دارد. به طوری که شما برای یادگیری آن تقریبا به هیچ کلاس حضوری یا استادی نیاز نداشته باشید. این نرم افزار بیت سازی حرفه ای همچنین از صفحه کلید MIDI نیز پشتیبانی میکند. اگر نمیدانید MIDI چیست و چکار میکند، صفحه Midi در ویکی‌پدیا را مطالعه کنید. FL Studio برای کاربران Windows (ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷) و Mac عرضه شده است.

نرم افزار بیت سازی کامپیوتر مک Apple Logic Pro X

دانلود برنامه آهنگسازی برای کامپیوتر کم حجم

یکی از بی نظیر ترین نرم افزار های بیت سازی مخصوص کاربران مکینتاش. آنچه که درباره Logic Pro مشخص است رابط کاربری بسیار پیشرفته آن برای کمک به فرایند ساخت موسیقی و فرایند های ترکیب آهنگ، لایه بندی ابزار ها و میکس و .. است. هر چند محیط این نرم افزار بسیار حرفه ای و شاید هم پیچیده باشد و برای مبتدیان چندان پیشنهاد نشود، اما یادگیری آن که ممکن از ۲ یا ۳ ماه طول بکشد خالی از لطف نیست چرا که شما در حال یادگیری یکی از بهتری های برنامه آهنگ سازی هستید.

برنامه ساخت اهنگ بیس دار Avid Pro Tools

نرم افزار بیت سازی مبتدی

قطعا اگر از هر تولید کننده حرفه ای یا مهندس صدا سوال کنید، آنها خواهند گفت که هر چیز دیگری در جهان DAW به غیر از نرم افزار Avid Pro Tools فقط اتلاف وقت است. نرم افزار Avid Pro Tools هم با Mac و هم با PC سازگار است. البته لازم به ذکر است که در ابتدا فقط برای Mac عرضه شد پس طبیعتا عملکرد بهتری را بر روی این سیستم عامل دارد. البته میتوان گفت که این نرم افزار آهنگسازی فقط برای کارشناسان موسیقی و اشخاص حرفه‌ای قابل استفاده است.

از جمله ویژگی های این نرم افزار ساخت آهنگ حرفه ای برای کامپیوتر میتوان به ضبط و تنظیم با کیفیت بالاتر صدا با Headroom بیشتر در فرمت ۳۲bit و امکان ذخیره مستقیم میکس‌ ها بر روی SoundCloud اشاره کرد.

دانلود نرم افزار ساخت آهنگ پاپ کامپیوتر Propellerhead Reason

بهترین نرم افزار آهنگ سازی ویندوز

محصولی فوق العاده از کمپانی Propellerhead که متاسفانه کمتر کسی در جامعه موسیقی با آن آشناست. نرم افزاری که برای اشخاص کمی بالاتر از مبتدی تا نیمه حرفه ای بسیار مناسب است. محیط کاری حرفه ای این نرم افزار شامل از قسمت های مختلف :  Rack -Recording – Mixing – Instruments – Effects میباشد.

نرم افزار بیت سازی مبتدی Apple Garageband

دانلود نرم افزار ساخت آهنگ برای کامپیوتر

اپلیکیشن Apple GarageBand توسط اپل، یک DAW بسیار محبوب است، به خصوص در بین مبتدیان. و بسیار مناسب برای کسانی که در مراحل آغازین موسیقی هستند  به ویژه جوانترها یا کسانی که صرفاً می خواهند آهنگ هایی را تنظیم کنند. شکل و ظاهر جدید این برنامه و طراحی شده برای ساخت موسیقی آسان از ویژگی های متمایز این برنامه است.

دانلود نرم افزار ساخت آهنگ پاپ کامپیوتر Steinberg Cubase

برنامه ساخت اهنگ بیس دار

نرم افزاری پیشرفته و از قدیمیترین نرم افزار های حوزه موسیقی و تکنولوژی صدا از کمپانی Steinberg که برای نیمه مبتدی و حرفه‌ای تر ها ساخته شده. از زمان تولید Steinberg Cubase در سال ۱۹۸۹ تا به امروز تحولات و پیشرفت های بسیاری را پشت سر گذاشته است و هم اکنون با انتشار نسخه دهم خود یکی از بهترین نرم افزارهای میکس و آهنگ سازی در این صنعت می باشد. این نرم افزار بر روی دو سیستم عامل Windows و Mac قابل استفاده است.

دانلود نرم افزار بیت سازی رپ برای کامپیوتر Cockos Reaper

بهترین نرم افزار آهنگ سازی ویندوز

نرم افزار Reaper با انتشار برنامه های آهنگ سازی Ableton و Logic Pro اندکی محبوبیت خود را از دست داده است. اما خوشبختانه تا آنجا که از یک DAW اختصاص می رود این برنامه قدرت خود را حفظ کرده و در واقع برای کسانی که در میکس یا مسترینگ نیاز به انعطاف پذیری دارند، بسیار مفید است.

تمام ۸ نرم افزاری که امروز در این مطلب خدمت شما معرفی شد، نرم افزار های نصبی یا حجم تقریبا بالا بودند. اما اگر توانایی دانلود نرم افزار های حجیم را ندارید و از طرفی فقط قصد برش، ریمیکس و ویرایش موزیک ها را دارید، میتوانید این کار را به طور آنلاین هم انجام دهید. پس در این صورت حتما معرفی ۴ سایت برای برش ، ریمیکس و ویرایش آنلاین موزیک را ببینید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز با موضوع دانلود برنامه اهنگسازی برای ویندوز ، مک و لینوکس همراه شما بودیم. از نظر شما بهترین نرم افزار آهنگسازی کدام است؟ آیا خودتان تابحال از این برنامه ها استفاده کرده اید؟ اگر نرم افزار بهتر دیگری در زمینه آهنگسازی با کامپیوتر می شناسید یا نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید، می توانید آن را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش سریع برای دانلود آهنگ از یوتیوب
آموزش ۹ روش سریع برای دانلود آهنگ از یوتیوب
آموزش 4 روش آپلود موزیک در ساند کلود
آموزش ۴ روش آپلود موزیک در ساند کلود (SoundCloud)
15 تا از بهترین ابزار و سایت های پیدا کردن آهنگ های مشابه
۱۵ تا از بهترین ابزار و سایت های پیدا کردن آهنگ های مشابه
بهترین برنامه های پیدا کردن آهنگ از روی صدا ، ویدیو و... اندروید
دانلود ۱۲ تا از بهترین برنامه های پیدا کردن آهنگ از روی صدا ، ویدیو و… اندروید

نظرات