نرم افزار برتر گرفتن اسکرین شات اندروید : اسکرین شات قسمتی از صفحه ، بلند و..

۱۳ نرم افزار گرفتن اسکرین شات اندروید : ثبت قسمتی از صفحه تا تمام آن

امروزه گرفتن اسکرین شات (Screenshot) در گوشی های همراه، کار معمول و پرکاربردی محسوب می شود. در گوشی ها می توان به صورت پیش فرض و بدون نصب برنامه اسکرین شات گرفت اما معمولا تنظیمات خاصی به شما داده نمی شود. امروز در انزل وب قصد داریم تا چند نرم افزار گرفتن اسکرین شات اندروید با قابلیت هایی مثل : اسکرین شات گرفتن قسمتی از صفحه ، اسکرین شات بلند و.. را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با امکانات و تنظیمات بیشتری اسکرین شات بگیرید.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

دانلود بهترین برنامه گرفتن اسکرین شات با کیفیت بالا اندروید

Best Screenshot Apps For Android

نرم افزار اسکرین شات پیش فرض در اندروید، می تواند کار شما راه بیاندازد اما اگر بخواهید با کیفیت بالاتر عکس بگیرید، از قسمتی از صفحه عکس بگیرید و.. دیگر امیدی به برنامه پیش فرض نخواهد ماند. برای حل مشکلات در این زمینه، می توانید از راه هایی مانند نصب اپلیکشن ها استفاده کنید.

نحوه اسکرین شات گرفتن در اندروید

به صورت پیش فرض شما می توانید در گوشی های اندروید بدون نصب برنامه خاصی اقدام به گرفتن اسکرین شات از فیلم اندروید و.. کنید. برای این کار معمولا باید دکمه های کاهش حجم صدا را همزمان با Power نگه دارید. مزیت این روش سریع بودن آن، عدم نیاز به استفاده و نصب برنامه بوده و معایب آن هم گاهی مشکل بودن فشار دادن همزمان دکمه ها، عدم وجود ابزار ویرایش و تنظیمات و امکانات بیشتر است.

همچنین در صورتی که نیاز به گرفتن اسکرین شات در ویندوز را دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب ۸ راه گرفتن اسکرین شات در ویندوز به صورت حرفه ای و بدون نرم افزار را هم مطالعه نمایید.

استفاده از دستیار های صوتی اندروید برای گرفتن اسکرین شات

شما با استفاده از برنامه های دستیار صوتی که گاهی به صورت پیش فرض نصب هستند، مانند Google Assistant برای گوشی های اندروید و یا Bixby برای سامسونگ، اسکرین شات بگیرید. برای این کار، ابتدا دستیار صوتی را در گوشی خود فعال کنید. بعد از تنظیم دستگاه می توانید با گفتن Ok, Google آن را اجرا کنید. پس از اجرا با گفتن دستور Take a screenshot از صفحه شما عکس گرفته می شود.

استفاده از دستیار های صوتی اندروید برای گرفتن اسکرین شات

طریقه اسکرین شات سامسونگ ، هواوی ، شیائومی و..، ترفند های مربوط به رابط کاربری

رابط های کاربری سعی در ایجاد راه های جدید برای گرفتن اسکرین شات هستند. به طور مثال در OnePlus و MIUI می توانید کشیدن ۳ انگشت اسکرین شات بگیرید. همچنین در رابط جدید سامسونگ، با کشیدن کف دست روی صفحه می توانید از آن تصویر بگیرید. همینطور در برخی از گوشی ها گزینه ای در دکمه پاور قرار داده شده است که با نگه داشتن دکمه پاور، آن را خواهید دید. این ویژگی در اندروید ۹ Pie در تمام دستگاه ها وجود خواهد داشت.

دانلود برنامه اسکرین شات اندروید

دانلود برنامه اسکرین شات اندروید

یکی از بهترین اپلیکشن های قابل استفاده در این زمینه، برنامه گرفتن اسکرین شات اندروید Screenshot Touch می باشد. این برنامه علاوه بر گرفتن اسکرین شات، می تواند از صفحه نمایش شما فیلمبرداری هم کند. علاوه بر این امکانات دیگری مانند ویرایش تصاویر و انجام تغییرات روی آن، ذخیره در چندین پوشه، ریستور کردن داده ها و.. را هم خواهید داشت. این برنامه رایگان است اما تبلیغات را نشان می دهد که برای عدم نمایش آن باید اشتراک ویژه را خریداری کنید.

برنامه Screen Master برای گرفتن اسکرین شات در اندروید بدون روت

برنامه Screen Master برای گرفتن اسکرین شات در اندروید بدون روت

برنامه Screen Master یکی از ابزار های گرفتن اسکرین شات در اندروید و ویرایش عکس است که رابط کاربری ساده ای دارد. از قابلیت های این برنامه می توان به اضافه کردن دکمه شناور (Floating Button) برای عکس گرفتن و یا تکان دادن گوشی اشاره کرد. این برنامه نیازی به روت بودن گوشی ندارد. با وجود قابلیت های ویرایش عکس، پس از گرفتن اسکرین شات می توانید از فلش، ترسیم خط و.. هم برای کامل کردن آن استفاده کنید.

همینطور مطالعه مطلب ۱۰ نرم افزار حرفه ای برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز ، مک و لینوکس هم می تواند برای شما کاربردی باشد.

برنامه گرفتن اسکرین شات در اندروید Super Screenshot

برنامه گرفتن اسکرین شات در اندروید Super Screenshot

Super Screenshot فقط ابزاری برای گرفتن اسکرین شات نیست. بلکه می توانید با دانلود این برنامه گرفتن اسکرین شات از صفحه اندروید تصویر را با اضافه کردن متن، روشنی و تیرگی، تغییر اندازه و.. ویرایش کنید. همچنین ویژگی های ضبط فیلم از صفحه، اسکرین شات از بخشی از صفحه گوشی اندروید ، اشتراک گذاری عکس ها و.. این برنامه را کامل تر می کند. این برنامه رایگان و استفاده از تبلیغات است که از قابلیت حرکات برای گرفتن عکس هم پشتیبانی می کند.

دانلود گرفتن اسکرین شات Touchshot اندروید

دانلود گرفتن اسکرین شات Touchshot اندروید

یکی دیگر از برنامه هایی که می توانید از ان برای اسکرین شات در گوشی سامسونگ و.. استفاده کنید، Touchshot است. در این برنامه می توانید کیفیت تصویر و.. را هم تنظیم کنید. همچنین این برنامه به خوبی با دستورات لمسی کار می کند.

دانلود برنامه برای گرفتن اسکرین شات اندروید

دانلود برنامه برای گرفتن اسکرین شات اندروید

اگر به دنبال برنامه ای برای گرفتن اسکرین شات در اندروید و همینطور ویرایش آن هستید، Screenit می تواند یکی از گزینه های شما باشد. برش اتوماتیک، حالت انتخاب قسمتی از صفحه، آیکن شناور و.. از ویژگی های این برنامه می باشد.

گرفتن اسکرین شات بدون دکمه با Screener

گرفتن اسکرین شات بدون دکمه با Screener

Screener یکی دیگر از برنامه های گرفتن اسکرین شات بلند و.. است که امکاناتی مانند استفاده از جلوه ها و پیش زمینه های جذاب را دارد. امکانات مختلفی هم در این برنامه جای گرفته اند.

دانلود Screen Crop برای گرفتن اسکرین شات از صفحه گوشی اندروید

دانلود Screen Crop برای گرفتن اسکرین شات از صفحه گوشی اندروید

برنامه Screen Crop ترکیبی از ابزار های گرفتن اسکرین شات و ضبط فیلم از صفحه است. پس از گرفتن تصویر، می توانید آن را مستقیما در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. ویژگی اصلی این برنامه که از نامش مشخص است، امکان انتخاب قسمتی از صفحه برای تصویر است.

 دانلود برنامه اسکرین شات سامسونگ و..

 دانلود برنامه اسکرین شات سامسونگ و..

برنامه  Screenshot بیشتر برای افرادی که عمدتا فقط یک دست از گوشی استفاده می کنند مناسب تر است. سایر ویژگی های موجود در برنامه های مشابه دیگر هم در این ابزار قابل استفاده می باشد.

دانلود برنامه اسکرین شات قسمتی از صفحه اندروید

دانلود برنامه اسکرین شات قسمتی از صفحه اندروید

اگر هنوز سرویسی را برای گرفتن اسکرین شات در اندروید انتخاب نکرده اید Screenshot Crop & Share می تواند گزینه مناسبی باشد. ابزار های برش و ویرایش از ویژگی های مهم این برنامه هستند.

برنامه Screenshot Capture Recorder برای اسکرین شات بلند اندروید

برنامه Screenshot Capture Recorder برای اسکرین شات بلند اندروید

همانطور که از نام Screenshot Capture Recorder پیدا است، به خوبی برای گرفتن اسکرین شات و ضبط فیلم از صفحه می توانید از آن استفاده کنید. این برنامه جهت گوشی های با سیستم عامل نسخه ۵ یا بالاتر در دسترس است.

برنامه AZ Screen Recorder برای اندروید

برنامه AZ Screen Recorder برای اندروید

برنامه AZ Screen Recorder هم با وجود امکاناتی مانند تایمر و ضبط فیلم بدون محدودیت می تواند برای شما قابل استفاده باشد.

گرفتن اسکرین شات در اندروید با Firefox ScreenshotGo Beta

گرفتن اسکرین شات در اندروید با Firefox ScreenshotGo Beta

معمولا استفاده از نسخه Beta نرم افزار ها توصیه نمی شود اما Firefox ScreenshotGo Beta امکانات زیادی را برای شما فراهم کرده است که در نتیجه وارد استثنا ها می شود. امکاناتی مانند توانایی استخراج متن از اسکرین شات این برنامه را متمایز می کند.

اسکرین شات گرفتن با دستورات ADB

اسکرین شات گرفتن با دستور ADB

یکی از سخت ترین راه ها برای گرفتن اسکرین شات در گوشی هواوی و.. که در مواقع خاص کاربرد دارد، استفاده از دستور ADB است. ما قبلا ADB در اندروید را به شما معرفی کرده ایم. با وارد کردن دستور زیر، اسکرین شات از صفحه گرفته شده و معمولا در کامپیوتر شما ذخیره می شود.

adb exec -out screecap -p > screen.png

در پایان اگر از مرورگر کروم استفاده می کنید و اسکرین شات از صفحه وب برای شما لازم است، مطالعه مطلب حرفه ای و تخصصی: ۷ مورد از برترین افزونه اسکرین شات گوگل کروم را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های مختلف و برنامه های گوناگونی را برای گرفتن اسکرین شات در اندروید را به شما معرفی کردیم. شما استفاده از کدام راه را انتخاب کردید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه نرم افزار گرفتن اسکرین شات از صفحه اندروید را در دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

تمام روش های سریع و کاربردی برای گرفتن اسکرین شات در آیفون (همه نسخه ها)
تمام روش های سریع و کاربردی برای گرفتن اسکرین شات در آیفون (همه نسخه ها)
آموزش نجوه گرفتن اسکرین شات کامل در صفحات کروم اندروید
آموزش نجوه گرفتن اسکرین شات کامل در صفحات کروم اندروید
گرفتن اسکرین شات در مک بوک
آموزش ۶ روش گرفتن اسکرین شات در مک بوک و سیستم عامل مک
افزونه اسکرین شات گوگل کروم
حرفه ای و تخصصی: ۷ مورد از برترین افزونه اسکرین شات گوگل کروم

نظرات