تنظیم ، هماهنگ سازی و آوردن زیرنویس در VLC Player

آموزش تنظیم و هماهنگ سازی زیرنویس در VLC Player

حتما برای شما هم پیش آمده که در حال تماشای فیلمی باشید و متوجه این موضوع شوید که زمانبندی زیرنویس با صدای فیلم مطابقت ندارد. این مسئله کاملا آزار دهنده است. در این صورت شما باید زیرنویس را با صدای فیلم هماهنگ سازی کنید که این کار با سهولت تمام انجام میشود. اگر زمان بندی زیرنویس در VLC Player را بخاطر ندارید، با تنظیم و هماهنگ سازی زیرنویس در VLC Player همراه انزل وب باشید.

آموزش جلو و عقب بردن و تنظیم زیر نویس در پلیر VLC

How To Adjust Subtitle in VLC Media Player

روش های مختلفی برای تنظیم زمان زیرنویس در VLC player وجود دارد که امروز در انزل وب به برسی بهترین و آسان ترین آنها میپردازیم. پس اگر شما هم با مشکل عدم هماهنگ بودن زیرنویس با صدای فیلم مواجه هستید، با ما باشید تا چگونگی حل مشکل زیرنویس در VLC player را بیاموزید.

همچنین اگر قصد نمایش دو زیرنویس همزمان در فیلمی که درحال مشاهده آن هستید را دارید، می توانید از ۵ روش اجرا و پخش همزمان دو زیرنویس دیدن کنید. در آن مطلب شما یاد خواهید گرفت که چگونه بر روی یک فیلم در پلیر های مختلف، دو یا چند زیرنویس متفاوت اضافه کنید.

زمان بندی زیرنویس در VLC player با کلید های میانبر

 تنظیم زیرنویس در vlc player

یکی از آسان ترین روش هایی که می توان برای تنظیم سرعت زیرنویس در vlc بکار برد، استفاده از کلید های میانبر برای عقب و جلو بردن زیرنویس در VLC Player است. توسط کلید های h و g می توان به راحتی زیر نویس را جلو و عقب برد. اگر زیرنویس جلوتر از صدای فیلم است (مثلا بعد از اتمام صحبت های گوینده، زیرنویس نمایش داده میشود) باید توسط کلید g بر روی کیبورد سرعت زیرنویس را کمتر کنید. حالا اگر زیرنویس عقب تر از صدای فیلم است (مثلا قبل از شروع صحبت های گوینده، زیرنویس نمایش داده میشود) باید توسط کلید h سرعت پخش زیرنویس را بیشتر کنید.

البته گاهی اوقات شاید زیرنویس کاملا با صدای فیلم تنظیم باشد اما نمایش کارکتر های زیرنویس خصوصا در زبان فارسی به درستی انجام نشود. مثلا زیرنیس مربع مربع باشد. برای حل این مشکلات ۶ روش رفع مشکل زیرنویس فارسی kmplayer، mx player، vlc player را ببینید.

تنظیم زمان زیرنویس در VLC با تنظیمات برنامه

علاوه بر روش بالا روش دیگری نیز برای حل مشکل عقب جلو بردن زیرنویس در VLC وجود دارد. اگر به هر دلیل نتوانستید از روش بالا نتیجه بگیرید، برای هماهنگ سازی زیرنویس در VLC player ابتدا فیلم مورد نظر خود را پخش کنید و در هین پخش از منوی بالا مسیر Tools > Track Synchronization را دنبال کنید.

 آموزش جلو و عقب بردن و تنظیم زیر نویس در پلیر VLC

در قسمت Subtitle Track Synchronization میبینید که می توان سرعت زیرنویس را به طور دقیق تنظیم کرد. همچنین می توانید از گزینه های + و – کنار عدد مربوط به سرعت زیرنویس برای تنظیم و بدست آوردن دقیق ترین زمان بندی استفاده کنید.

امروز و در این پست ما به بررسی و حل موضوع تنظیم زیرنویس در VLC Player پرداختیم. ولی همانطور که می دانید، یکی از انتخاب های محبوب برای تماشای فیلم برنامه KMPlayer است. اگر شما از KMPlayer استفاده میکنید و با مشکل هماهنگ نبودن زیرنویس مواجه هستید میتوانید از هماهنگ کردن زیرنویس فیلم با تصویر در پلیر KMPlayer استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب به موضوع تنظیم زیرنویس در VLC Player پرداختیم. به نظر شما بهترین روش برای تنظیم و هماهنگ سازی زیرنویس چیست؟ شما از چه روشی استفاده میکنید؟ همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون جلو و عقب بردن و تنظیم زیر نویس در پلیر VLC در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 2 روش دیدن فیلم با زیرنویس در آیفون
آموزش ۲ روش دیدن فیلم با زیرنویس در آیفون
آموزش تعمیر فایل ویدیویی خراب MP4
آموزش ۴ روش تعمیر فایل ویدیویی خراب MP4
آموزش نمایش دو زیرنویس همزمان در KMPlayer ، PotPlayer و VLC
آموزش نمایش دو زیرنویس همزمان در KMPlayer ، PotPlayer و VLC
آموزش 12 روش حل مشکل لگ زدن فیلم در ویندوز 10 ، ویندوز 11 و..
آموزش ۱۲ روش حل مشکل لگ زدن فیلم در ویندوز ۱۰ ، ویندوز ۱۱ و..

نظرات

  • دیانا نظری says:

    سلام واقعا ممنون دیگه داشتم روانی میشدم از دست زیرنویسای ناهماهنگ

  • نازی نادی says:

    سلام،دوست عزیز،مشکل من اینه که من VLC player رو توی گوشیم ریختم و نمیدونم با گوشیم چجوری باید زیرنویس رو با فیلم هماهنگ کنم،اصلا گزینه ی tools توی آپشن ها وجود نداره،میشه لطفا راهنمایی کنید،ممنون میشم.

    • دیانا نظری says:

      سلام اون پایین یه گزینه هست به اسمزینویس ناهماهنگ. اونو بزنید اتوماتیک هماهنگش میکنه.

  • کوشا says:

    ببخشید من الان میخوام کارتون ببینم ولی زیرنویس ها هماهنگ نیست میخواستم بدونم با کدوم یک از روش های بالا میتونم زیرنویس ها رو هماهنگ کنم؟

  • مهران says:

    سلام خسته نباشید
    من مدتی هست که سریال زیاد نگاه میکنم با بارها برام پیش آمده که زیرنویسی برای آن کیفیتی از فیلم که دانلود کردم منطبق نیست ابتدای فیلم زیرنویس منطبق هست و در انتها باید زیرنویس چند ثانیه جلو برده شود برای مثال ۷.۵sec جلوشود تا هماهنگ شه برای این مثال مجاسبه کردم و باید درصد سرعت پخش زیرنویس %۰.۳ در طول کل فیلم افزایش پیدا کند تا تنظیم شود.
    میخواستم بپرسم که VLC میتونه این کار را انجام بده؟
    اگر نه برنامه ای هست که کار من را راه بیاندازه؟