بررسی: معنی کالا استوک چیست؟ لپ تاپ ، گوشی Stock چه تفاوتی دارند؟

بررسی: معنی کالا استوک چیست؟ لپ تاپ ، گوشی Stock چه تفاوتی دارند؟

خیلی از افراد واژه استوک (Stock) را شنیده اند ولی شاید به خوبی معنی آن را ندانند. خصوصا در هنگام خرید یک وسیله مانند وسایل الکترونیکی و.. ممکن است با این کلمه مواجه شوید. به همین منظور امروز در انزل وب قصد داریم تا معنی کالا استوک را بررسی کنیم. همینطور به این موضوع خواهیم پرداخت که یک لپ تاپ یا گوشی Stock چه تفاوتی با مدل نو دارد؟

گوشی و لپ تاپ استوک چیست؟

What Does Stock Product Mean?

اگر قصد خرید وسیله ای داشته باشید، تبلیغات لوازم استوک را خواهید دید. خصوصا در زمینه موبایل و لپ تاپ که برخی از فروشندگان با عبارات Stock اروپایی و.. اجناس خود را به فروش می گذارند. این اجناس معمولا کم کارکرد و در حد نو معرفی می شوند که در ادامه بیشتر به معرفی آن می پردازیم.

معنی کلمه Stock چیست؟ استوک چیست؟

کلمه Stock در زبان انگلیسی به کالای موجود در انبار یا ذخیره شده گفته می شود. بنابراین اگر در سایت های خارجی قصد خرید داشته باشید، واژه In Stock را برای کالاهای موجود در انبار خواهید دید. اما در ایران خود کلمه استوک به کالا های دسته دوم و استفاده شده گفته می شود. بنابراین هر گاه از واژه استوک در ایران استفاده شود، اشاره به کالا های کارکرده و عموما وارد شده دارد. از کالا های مشهور می توان به آیفون استوک، لپ تاپ استوک و.. اشاره کرد.

همچنین اگر قصد خرید لپ تاپ دسته دوم را دارید،پیشنهاد می کنیم مطلب نکات مهم و راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم : تست و بررسی سخت افزار و نرم افزار را هم مطالعه نمایید.

به چه کالاهایی استوک گفته می شود؟ لپ تاپ استوک چیست؟

کالا هایی که در ایران با نام Stock فروخته می شوند، غالبا کارکرده هستند اما در مدل های Stock وارداتی و خارجی مانند Stock اروپایی، میزان کارکردن این دستگاه ها بسیار پایین است که آن هم به دلیل منابع تامین و شرایط استفاده و نگهداری است.

به چه کالاهایی استوک گفته می شود؟

منبع عمده ای که کالاهای استوک را تشکیل می دهد، اجناس اداری هستند که توسط شرکت ها، سازمان و.. مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به قانون زود هنگام فرسودگی ماشین های اداری، معمولا پس از استفاده نسبتا کوتاه مدت و اصولی، دستگاه ها به صورت عمده فروخته شده و با کسب امتیاز و..، با مدل نو جایگزین می گردند. از آن جایی که معمولا افرادی مسئول نگهداری و تعمیر هستند، این دستگاه ها نیز با کارکردی معقول، در وضعیت تقریبا مناسبی به سر می برند.

البته منابع دیگری هم هستند. به طور مثال در برخی از فروشگاه های بزرگ دنیا، شما می توانید تا گذشت چند روز بعد از خرید، کالا را به هر دلیلی به فروشگاه پس دهید. از آنجایی که کالا از کارتن اورجینال خارج شده و ممکن است استفاده شده باشد، فروشگاه هم کالا ها را در انبار دسته بندی کرده و بر اساس دستخوردگی در درجه های A, B, C و D قرار داده و سپس به صورت عمده از همان انبار به فروش می رساند. پس بسته به نوع درجه بندی جنس، ممکن است حتی کالای مورد نظر (درجه A) از بسته بندی هم خارج نشده باشد و یا در درجات پایین تر مشکلاتی هم مانند خط و خش، قطعات تعویضی و.. داشته باشد.

تفاوت لپ تاپ و موبایل استوک و نو (آیفون استوک ، گوشی استوک)

همانطور که اشاره کردیم، بسته به درجه بندی محصول لپ تاپ یا موبایل Stock هم جزو لوازم کارکرده محسوب می شوند. ولی معمولا کارکرد آن ها کم بوده و از نظر ظاهری مناسب به نظر می رسند. تفاوت دیگر قیمت است. قیمت گوشی و لپ تاپ استوک نسبت به مدل نو ارزان تر است و خرید مقرون به صرفه ای را برای شما فراهم می کند. بسته به هزینه خود در صورتی که قصد خرید این محصولات را دارید، دستگاه را به خوبی بررسی کنید.

کالای استوک بخریم یا نه؟

معایب خرید کالای Stock چیست؟

  • دستگاه های Stock اروپایی با برق ۲۲۰ ولت کار کرده وبا برق این مشکلی ندارند اما دستگاه های استوک آمریکایی یا ژاپنی از برق ۱۱۰ ولت استفاده می کنند. از این دستگاه ها با تبدیل برق می توان استفاده کرد ولی در صورت بروز مشکل، پیدا کردن قطعه معیوب که با برق ۱۱۰ ولت متناسب باشد در ایران بسیار مشکل است.
  • عدم وجود گارانتی مناسب نسبت به اجناس آکبند با گارانتی

معایب خرید کالای استوک

همینطور برای آشنایی با محصولات OEM نیز مطالعه مطلب راهنما: OEM چیست؟ محصول OEM چه تفاوتی با دیگر محصولات دارند؟ برای شما کاربردی خواهد بود.

مزایای خرید کالای استوک (لباس ، کابینت ، چرخ خیاطی و..)

مهمترین مزیت کالای Stock، قیمت آن است. قیمت کالای استوک بنا بر درجه آن، بسیار ارزان تر از نمونه آکبند می باشد. همین اختلاف قیمت نیز توجیه عمده برای خرید این دستگاه ها می باشد.

مزایای خرید کالای استوک

کالای استوک بخریم یا نه؟

کالای استوک خصوصا در بخش موبایل و لپ تاپ بسیار در فروشگاه های استوک یافت می شود. نکته مهم درجه بندی محصول است. درجات بالا حتی بدون خط و خش هستند و درجات پایین ضمن داشتن خط و خش، ممکن است قطعات تعویضی هم داشته باشند. بنا بر این باید دقت کافی حین خرید داشته باشید و تست های کافی جهت اطمینان از سلامت و میزان کارکرد دستگاه انجام دهید تا از کالای خود راضی بمانید.

در پایان در صورتی که قصد خرید گوشی تلفن همراه دارید، مطالعه مطلب روش های فهمیدن دست دوم بودن گوشی ، راهنما و نکات مهم خرید گوشی کارکرده را هم فراموش نکنید.

نظرات و پبشنهادات شما؟

در مطلب امروز استوک را به شما به معرفی کردیم. نظر شما راجب کالای Stock چیست و آیا تجربه استفاده از آن را دارید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه کالای Stock را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

بهترین منابع دانلود ویدیو استوک با کیفیت
معرفی بهترین منابع دانلود رایگان ویدیو و کلیپ استوک با کیفیت برای میکس ، تبلیغات و..
مخفی کردن تصاویر پولی سایت های استوک از نتایج جستجو عکس گوگل
مخفی کردن تصاویر پولی سایت های استوک از نتایج جستجو عکس گوگل
برترین وب سایت های دانلود تصاویر با کیفیت بالا
بهترین وب سایت های دانلود عکس با کیفیت بالا

نظرات