آموزش حل مشکل سامسونگ اکانت (تمام ارور و مشکلات رایج کاربران)

آموزش حل مشکل سامسونگ اکانت (تمام ارور و مشکلات رایج کاربران)

یکی از خدمات مهم سامسونگ، سامسونگ اکانت است که به کاربر 🧑 این امکان را می دهد تا داده ها و تنظیمات را بین دستگاه های سامسونگ خود انتقال دهد.

با این حال، ممکن است کاربران با مشکلاتی در ورود به حساب خود مواجه شوند. در این مطلب از انزل وب، آموزش حل مشکل سامسونگ اکانت را برای تمام ارور و مشکلات رایج کاربران ارائه می کنیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

حل مشکل سامسونگ اکانت

How to Fix Samsung Account Problems

به طور خلاصه از جمله مشکلات سامسونگ اکانت، مشکل ورود به اکانت، عدم دریافت کد تایید دو مر حله ای، فراموشی رمز عبور و … می باشد. در ادامه نحوه رفع این مشکلات و دیگر ارورها را ارائه می کنیم.

۱- حل مشکل ورود به سامسونگ اکانت

اگر پس از ساخت اکانت سامسونگ، برای ورود به حساب خود مشکل دارید، ابتدا بررسی کنید که Caps Lock فعال نیست زیرا همه رمزهای عبور به حروف بزرگ و کوچک حساس هستند. همچنین اطمینان حاصل کنید که دستگاه به اینترنت متصل است.

اگر مطمئن هستید که آدرس ایمیل و رمز عبور مرتبط با اکانت سامسونگ شما صحیح است اما همچنان برای دسترسی به حساب خود با مشکل مواجه هستید، می توانید از Find ID یا Reset Password در Samsung.com استفاده کنید.

Sign in را انتخاب کنید.

حل مشکل اکانت سامسونگ بعد از ریست

Find ID را انتخاب کنید.

حل مشکل ساخت سامسونگ اکانت

برای بازیابی اکانت سامسونگ، شماره تلفن یا ایمیل بازیابی را وارد کنید سپس Continue را انتخاب کنید. اگر از شماره تلفن یا ایمیل بازیابی مطمئن نیستید، Trouble getting your account ID را انتخاب کنید.

حل مشکل ورود به سامسونگ اکانت

اطلاعات خود شامل نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد را وارد کنید و بر روی Continue تپ کنید.

حل مشکل اکانت سامسونگ بعد از ریست

ممکن است یک ایمیل در این مرحله نمایش داده شود. Sign in now را انتخاب کنید.

حل مشکل اکانت سامسونگ بعد از ریست

سپس آدرس ایمیل مرتبط با حساب خود را وارد کنید و سپس Next را انتخاب کنید.

حل مشکل اکانت سامسونگ بعد از ریست

رمز عبور خود را وارد کنید و Sign in را انتخاب نمایید. پس از این کار می توانید وارد حساب خود شوید.

حل مشکل اکانت سامسونگ بعد از ریست

۲- تغییر ایمیل ثبت شده در اکانت سامسونگ

برای حل مشکل ساخت سامسونگ اکانت و تغییر ایمیل، به صفحه ورود به حساب سامسونگ بروید. Sign in را انتخاب نمایید و سپس ایمیل و رمز عبور مرتبط با حساب خود را وارد کنید.

یک کد تایید به دستگاه شما ارسال می شود. کد را وارد کنید و سپس Verify را انتخاب کنید.

حل مشکل ساخت سامسونگ اکانت

به تب Profile بروید و Manage Samsung account را انتخاب کنید.

حل مشکل ساخت سامسونگ اکانت

روی Email ID تپ کنید.

حل مشکل ورود به سامسونگ اکانت

یک آدرس ایمیل جدید وارد کنید و سپس Change را انتخاب نمایید.

تغییر ایمیل سامسونگ اکانت

۳- تغییر رمز عبور یا فراموشی رمز عبور

برای تغییر رمز عبور حساب سامسونگ خود، ابتدا باید با رمز عبور فعلی خود وارد حساب کاربری شوید. سپس، می توانید رمز عبور را بازنشانی کنید و رمز جدیدی را انتخاب کنید.

برای اینکار به حساب سامسونگ خود وارد شوید. سپس به تب Security بروید و سپس رمز عبور خود را دوباره وارد کنید و Confirm را انتخاب کنید.

بازیابی اکانت سامسونگ

در بخش Password and security، گزینه Change password را انتخاب نمایید.

حل مشکل سامسونگ اکانت

پسورد فعلی و پسورد جدید را در فیلدهای مربوطه وارد کنید و Change را انتخاب کنید. به این ترتیب دفعات بعدی که وارد حساب سامسونگ خود می شوید، باید از رمز عبور جدید خود استفاده کنید.

حل مشکل سامسونگ اکانت

اما اگر رمز عبور را فراموش کرده اید، باید در صفحه ورود به حساب کاربری پس از اینکه ایمیل را وارد کردید، در بخش وارد کردن پسورد، Forgot password را انتخاب کنید.

حل مشکل ورود به سامسونگ اکانت

ایمیل خود را وارد کنید و Continue را انتخاب نمایید.

حل مشکل ورود به سامسونگ اکانت

شماره موبایل اکانت خود را وارد کنید (بدون صفر) و بر روی Continue تپ کنید.

بازیابی اکانت سامسونگ

دوباره Continue را انتخاب کنید.

بازیابی اکانت سامسونگ

سپس می توانید به ایمیل خود مراجعه کنید.

بازیابی اکانت سامسونگ

بازنشانی رمز ورود را انتخاب کنید. دستورالعمل ها را برای بازنشانی پسورد دنبال کنید.

بازیابی اکانت سامسونگ

۴- عدم دسترسی به تلفن قدیمی برای دریافت کد تایید

زمانی که وارد حساب سامسونگ خود می‌شوید، یک کد پشتیبان سامسونگ اکانت از طریق پیامک به شماره تلفن ثبت‌ شده در حسابتان یا به دستگاه گلکسی دیگری (مانند تلفن یا تبلتی که قبلا به آن وارد شده‌ اید) برای شما ارسال می‌ شود. برای تایید از طریق یک دستگاه Galaxy دیگر مراحل زیر را دنبال کنید.

با استفاده از تلفن یا تبلت Galaxy خود، به Settings بروید و سپس روی حساب سامسونگ خود در بالا ضربه بزنید.

حذف تایید دو مرحله ای سامسونگ اکانت

Security and privacy را انتخاب کنید.

حل مشکل تایید دو مرحله ای سامسونگ اکانت

Two-step verification را انتخاب کنید.

حل مشکل تایید دو مرحله ای سامسونگ اکانت

سپس با استفاده از اطلاعات کاربری خود وارد حساب کاربری خود شوید.  از اینجا می توانید یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

Text message برای تغییر یا افزودن شماره تلفن هایی که کدهای تایید را دریافت می کنند. و Galaxy device notification برای مشاهده سایر دستگاه های Galaxy خود که می توانند کدهای تایید را دریافت کنند.

روی Authenticator app تپ کنید تا با وارد کردن کد ایجاد شده از authenticator app، ورود به سیستم خود را تایید کنید.

حل مشکل تایید دو مرحله ای سامسونگ اکانت

Use Microsoft Authenticator یا Use another authenticator app را انتخاب کنید و سپس دستورالعمل ها را دنبال کنید. شما باید برنامه احراز هویت را در گوشی خود نصب کنید. سپس کدی که در این مرحله نمایش داده می شود را کپی کنید و در برنامه احراز هویت، آن را وارد کنید. سپس این برنامه یک کد احراز هویت شش کاراکتری ایجاد می کند و باید آن را در صفحه تایید هویت حساب سامسونگ وارد کنید.

حل مشکل تایید دو مرحله ای سامسونگ اکانت

برای دریافت مجموعه ای از کدهای پشتیبان یکبار مصرف، روی Backup Codes ضربه بزنید.

ورود به اکانت با کدهای پشتیبان

اگر به دستگاه سامسونگ دیگری دسترسی ندارید اما شماره تلفن مرتبط با حساب خود را می دانید یا به کدهای پشتیبان خود دسترسی دارید، می توانید از روش زیر استفاده کنید.

وارد حساب سامسونگ خود شوید. وقتی به صفحه ای رسیدید که کد تایید شما را درخواست می کند، می توانید یکی از موارد زیر را انتخاب کنید:

  • Back up code: گزینه Didn’t get the verification code را انتخاب کنید و سپس Verify with backup code را انتخاب نمایید.

اگر کدهای پشتیبان خود را ذخیره نکرده اید اما شماره تلفن کامل ثبت شده در حساب خود را می دانید، سعی کنید شماره تلفن خود را تغییر دهید.

  • Change your phone number: گزینه Need to change your phone number را انتخاب کنید. شماره تلفن را وارد نمایید و Continue را انتخاب کنید.

اگر هنگام تایپ شماره تلفن کامل اشتباه کنید، نمی‌ توانید فرایند را به اتمام برسانید. بعد از ۳۰ دقیقه می توانید دوباره امتحان کنید.

روند تایید دو هفته طول خواهد کشید. پس از تکمیل فرآیند، یک ایمیل یا پیام متنی دریافت خواهید کرد که می گوید اکنون می توانید از شماره تلفن جدید برای تأیید صحت دو مرحله ای استفاده کنید. اگر این پیام را دریافت نکردید، حتما پیام‌ های مسدود شده یا پوشه‌ های اسپم خود را بررسی کنید.

۵- شماره تلفن را تغییر دادم اما کد تایید را دریافت نمی‌ کنم

همانگونه که در بخش قبل اشاره شد، روند تایید دو هفته طول خواهد کشید. برای حل مشکل تایید دو مرحله ای سامسونگ اکانت، از طریق مرورگر وارد حساب خود شوید.

زمانی که به صفحه ای رسیدید که کد تایید شما را درخواست می کند، Didn’t get the verification code را انتخاب کنید.

حل مشکل تایید دو مرحله ای سامسونگ اکانت

سپس Need to change your phone number را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، شماره تلفن ثبت شده در حساب سامسونگ شما ظاهر می شود. شماره تلفن کامل خود را به همراه کد کشور وارد کنید، و Continue را انتخاب کنید.

اگر بخواهید شماره تلفنی را ثبت کنید که در حال استفاده است، یا شماره تلفنی که قبلا درخواست تغییر داشته است، با خطا مواجه خواهید شد.

سپس باید منتظر بمانید تا ایمیل یا پیام تایید برای شما ارسال شود زیرا روند تایید دو هفته طول خواهد کشید.

۶- نمی توانم شماره تلفن کامل مرتبط با حساب سامسونگ خود را تایید کنم

هنگامی که تغییرات خاصی در سامسونگ اکانت خود ایجاد می کنید، از شما خواسته می شود که شماره تلفن کامل ثبت شده در حساب خود را تایید کنید. اگر در تایید شماره تلفن مشکل دارید، باید روش تایید دیگری را امتحان کنید و سپس شماره تلفن خود را به‌ روزرسانی کنید.

در تنظیمات گوشی خود به سامسونگ اکانت خود بروید که در بالای صفحه تنظیمات قابل مشاهده می باشد.

سپس به Security and privacy > Two-step verification بروید. با استفاده از اطلاعات خود وارد حساب کاربری خود شوید. سپس می توانید از یکی از روش های زیر استفاده کنید:

  • Text message برای تغییر یا افزودن شماره تلفن هایی که کدهای تایید را دریافت می کنند.
  • Galaxy device notification برای مشاهده سایر دستگاه های Galaxy خود که می توانند کدهای تایید را دریافت کنند.
  • روی Authenticator app ضربه بزنید تا از کد ایجاد شده از یک برنامه احراز هویت برای تایید ورود به سیستم استفاده کنید.
  • برای دریافت مجموعه ای از کدهای پشتیبان یکبار مصرف، روی Backup Codes ضربه بزنید.

حل مشکل تایید دو مرحله ای سامسونگ اکانت

۷- پیدا نکردن backup Codes برای سامسونگ اکانت

اگر کدهای پشتیبان خود را ذخیره نکرده اید یا نمی توانید آنها را پیدا کنید، می توانید آنها را در دستگاه Galaxy دیگری (مانند تلفن، تبلت یا کامپیوتر شخصی که قبلا به حساب شما وارد شده است) یا از یک مرورگر وب پس از ورود به حساب خود پیدا کنید.

دریافت کدها از یک دستگاه گلکسی دیگر

با تلفن یا تبلت خود به Settings بروید و سامسونگ اکانت را در بالای صفحه انتخاب کنید.

سپس به Security and privacy > Two-step verification بروید و وارد حساب کاربری خود شوید.

برای دریافت مجموعه ای از کدهای پشتیبان یکبار مصرف، روی Backup Codes تپ کنید و حتما کدهای پشتیبان خود را ذخیره کنید.

کد پشتیبان سامسونگ اکانت

دریافت کدها با استفاده از مرورگر

از طریق مرورگر به سایت سامسونگ اکانت بروید و وارد حساب خود شوید. در تب Security، گزینه Two-step verification را انتخاب کنید.

حل مشکل ورود به سامسونگ اکانت

Backup codes را انتخاب کنید و نتیجه را ذخیره نمایید.

حل مشکل ورود به سامسونگ اکانت

۸- لینک بازنشانی پسورد دریافتی از طریق ایمیل کار نمی کند

اگر رمز عبور خود را فراموش کرده اید و آن را بازنشانی کرده اید، یک لینک بازیابی رمز عبور به ایمیل شما ارسال می شود. اگر گزینه Reset password کار نمی کند، می توانید آدرس وب را در ایمیل برای تکمیل فرایند بازنشانی رمز عبور انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که این لینک فقط ۳۰ دقیقه پس از دریافت ایمیل معتبر است. اگر پیوند منقضی شود، باید به صفحه ریست رمز عبور اکانت سامسونگ مراجعه کنید تا رمز عبور خود را دوباره بازیابی کنید.

۹- پیغام خطای Sorry, there’s no matching information

اگر این پیام را دریافت کردید، دوباره وارد سیستم شوید. بررسی کنید که از آدرس ایمیل و رمز عبور صحیح استفاده می کنید. آدرس ایمیل و رمز عبور شما باید با آنچه در هنگام ایجاد حساب وارد کرده اید مطابقت داشته باشد. همچنین می توانید اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

۱۰- پیدا نکردن ایمیل تایید حساب

اگر نمی توانید ایمیل تایید ارسال شده توسط سامسونگ را پیدا کنید،  پوشه اسپم خود را بررسی کنید. اگر باز هم نتوانستید آن را پیدا کنید، می‌ توانید با استفاده از روش‌ های زیر ایمیل تایید دیگری دریافت کنید:

دریافت ایمیل تایید از طریق تلفن یا تبلت

در Settings دستگاه خود به Accounts and backup بروید.

حل مشکل اکانت سامسونگ بعد از ریست

Manage accounts را انتخاب کنید.

حل مشکل اکانت سامسونگ بعد از ریست

Add account و سپس Samsung account را انتخاب کنید. با استفاده از اطلاعات کاربری خود وارد شوید. Resend the verification email را انتخاب کنید. یک ایمیل جدید به آدرس ایمیل مرتبط شما ارسال خواهد شد.

حل مشکل اکانت سامسونگ بعد از ریست

دریافت ایمیل تایید از طریق وب سایت

به وب سایت سامسونگ اکانت بروید. با استفاده از اطلاعات کاربری حساب خود وارد شوید و Resend the verification email را انتخاب کنید. یک ایمیل جدید برای شما ارسال خواهد شد.

۱۱- دسترسی شخص غیر مجاز به اکانت سامسونگ

هنگامی که یک دستگاه غیرمجاز به حساب سامسونگ شما وارد شده است، اعلانی را در دستگاه فعلی خود یا سایر دستگاه هایی که مجاز به استفاده از حساب شما هستند دریافت خواهید کرد. اگر آن را نمی‌شناسید، No را انتخاب کنید. این کار مانع از ورود دستگاه دیگر به سیستم می‌ شود.

حل مشکل اکانت سامسونگ بعد از ریست

همچنین می توانید وارد وب سایت حساب سامسونگ شوید و بررسی کنید که کدام دستگاه ها مجاز به دسترسی به حساب شما هستند. به تب Security بروید. سپس در قسمت Password and Security گزینه Two-step verification را انتخاب کنید.

Trusted device(s) را انتخاب کنید.

حل مشکل ساخت سامسونگ اکانت

سپس Remove all را انتخاب نمایید. سپس باید با دستگاه های شخصی خود دوباره  وارد حساب کاربری خود شوید. به عنوان یک اقدام احتیاطی اضافی، رمز عبور خود را بازنشانی کنید و مطمئن شوید که two-step verification را فعال کرده‌اید.

۱۲- عدم دریافت کد تایید پس از فعال کردن تایید دو مرحله ای

اگر کد تایید را از طریق پیام متنی دریافت نمی‌ کنید، مطمئن شوید که اتصال وای فای یا داده تلفن همراه قوی دارید و شماره در دستگاه شما مسدود نشده است. همچنین نسخه سیستم عامل دستگاه و نسخه حساب سامسونگ را بررسی کنید.

بررسی کنید که شماره تلفن و ایمیل به‌ درستی وارد شده‌ اند.

۱۳- مسدود شدن، حذف و نیاز به ثبت نام مجدد اکانت

افراد زیر ۱۳ سال نمی توانند اکانت سامسونگ ایجاد کنند. به منظور اطمینان از داشتن اطلاعات دقیق، ممکن است حساب شما نیاز به ثبت نام مجدد داشته باشد. همچنین اگر حساب شما آپدیت نشود، ممکن است تا زمانی که دوباره ثبت نشود مسدود شود.

۱۴- دقیق نبودن تاریخ تولد در اکانت سامسونگ

اطلاعات تاریخ تولد باید با اطلاعات ثبت شده در حساب سامسونگ مطابقت داشته باشد. اگر اطلاعات ارائه شده در فرایند تایید مطابقت نداشته باشد، ممکن است شما را مالک حساب سامسونگ در نظر نگیرد.

۱۵- خطای The number is not correct

زمانی که می خواهید بازنشانی رمز عبور از طریق ایمیل را انجام دهید، باید همان شماره تلفنی که روی صفحه نمایش داده می‌ شود، شامل کد کشور را وارد کنید. در ایران کد کشور ۹۸ می باشد. اگر شماره را به اشتباه وارد کنید، باید پس از ۳۰ دقیقه مجدد تلاش کنید.

۱۶- خطای SSL و Sign in failed

اگر خطا An error occurred during an SSL connection یا Sign in failed due to difference between current time and device را مشاهده کردید، تنظیمات تاریخ و ساعت دستگاه خود را بررسی کنید. به دلایل امنیتی، حساب‌ های سامسونگ به تنظیمات تاریخ و ساعت نیاز دارند تا با تاریخ و زمان واقعی مطابقت داشته باشند.

۱۷- Debug Mode گوشی را روی High یا Mid قرار دهید

برنامه Phone را باز کنید و کد #۹۹۰۰#* را شماره گیری کنید.

به Debug level بروید و High را انتخاب کنید (اگر high وجود ندارد، MID را انتخاب کنید).

حل مشکل اکانت سامسونگ بعد از ریست

پس از تغییر Debug، گوشی به طور خودکار راه اندازی مجدد می شود.

۱۸- پاک کردن کش و داده‌ های سامسونگ اکانت

پر بودن حافظه کش و داده های خراب ممکن است باعث ایجاد مشکل در ورود به سامسونگ اکانت شود. بنابراین برای حل مشکل اکانت سامسونگ بعد از ریست، کش برنامه را پاک کنید. برای اینکار به مسیر Settings > Apps > Samsung account در گوشی خود بروید.

پاک کردن کش و داده‌ های سامسونگ اکانت

Storage را انتخاب کنید.

پاک کردن کش و داده‌ های سامسونگ اکانت

گزینه Clear Cache و سپس Clear Data را انتخاب کنید.

پاک کردن کش و داده‌ های سامسونگ اکانت

۱۹- حذف نصب آپدیت های سامسونگ اکانت

برای حل مشکل ساخت سامسونگ اکانت، به مسیر Settings > Apps > Samsung account بروید.

آیکن سه نقطه بالای صفحه را انتخاب کنید و بر روی Uninstall updates تپ کنید. با این کار تمام اطلاعات حساب شما حذف می شود و باید مجدد وارد اکانت شوید. در صورت تایید، OK را انتخاب کنید.

حل مشکل اکانت سامسونگ

گوشی را ریستارت کنید. سپس به Settings بروید و روی اکانت سامسونگ ضربه بزنید. منتظر بمانید تا تنظیمات بازنشانی شود. زمانی که از شما خواسته شد، اکانت خود را انتخاب کنید.

حل مشکل پردازش انجام نشد سامسونگ اکانت

Allow را انتخاب کنید.

پس از این کار حساب سامسونگ در بالای صفحه تنظیمات نمایش داده می شود.

۲۰- عدم دسترسی به ایمیل

اگر به ایمیلی که برای سامسونگ اکانت استفاده کرده‌ اید دسترسی ندارید، می توانید با پشتیبانی سامسونگ تماس بگیرید که در این صورت به مدارکی مانند فاکتور خرید یا اطلاعات دستگاه نیاز خواهید داشت. اطلاعات هویتی خود را ارائه دهید تا بتوانید ایمیل اکانت را تغییر دهید.

۲۱- حذف اکانت قفل‌ شده از دستگاه

اگر دستگاه شما قفل شده است و نیاز دارید که اکانت را حذف کنید. در صورت نیاز به حذف کامل، دستگاه را ریست فکتوری کنید.

قبل از ریست، مطمئن شوید که از اطلاعات ضروری بکاپ گرفته شده باشد زیرا تمام اطلاعات و داده های شما خذف خواهد شد.

به مسیر Settings > General Management > Reset بروید و Factory data reset را انتخاب کنید.

۲۲- رفع مشکل در نصب یا آپدیت اپلیکیشن‌ ها

اگر سامسونگ اکانت اجازه دانلود یا آپدیت برنامه ها را نمی‌ دهد، اطمینان حاصل کنید که کشور تنظیم‌ شده در اکانت، با محل سکونت شما مطابقت دارد. به پروفایل خود در اکانت سامسونگ بروید و در صورت نیاز آن را ویرایش کنید.

حل مشکل اکانت سامسونگ بعد از ریست

همچنین به مسیر Settings > Apps > Galaxy Store بروید و کش برنامه را پاک کنید.

۲۳- بررسی مشکلات اینترنت و سرور سامسونگ

گاهی مشکلات سامسونگ اکانت به دلیل خرابی سرورهای سامسونگ رخ می‌ دهد. در این صورت، سعی کنید از یک اتصال پایدار اینترنت استفاده کنید و چند ساعت صبر کنید و دوباره امتحان نمایید.

۲۴- حل مشکل پردازش انجام نشد سامسونگ اکانت

پیغام “پردازش انجام نشد” در سامسونگ اکانت معمولا به مشکلاتی در اتصال به سرورهای سامسونگ یا تنظیمات دستگاه شما مربوط می‌ شود. در ادامه راه حل های رفع این مشکل ارائه می شود.

بررسی اتصال اینترنت

برای حل مشکل اکانت سامسونگ بعد از ریست، مطمئن شوید که اتصال اینترنت (Wi-Fi یا داده موبایل) پایدار است. برای تست اتصال اینترنت می توانید یک سایت را در گوگل جستجو کنید و ببینید که آیا اینترنت متصل است یا خیر. اگر اینترنت کار نمی‌ کند، مودم یا داده موبایل خود را خاموش و روشن کنید. یا اینکه اتصال اینترنت را تغییر دهید. اگر از وای فای استفاده می کنید، آن را به دیتای موبایل تغییر دهید و بالعکس.

همچنین اگر از تغییر دهنده آی پی استفاده می‌ کنید، آن را غیرفعال کنید. برخی از این برنامه ها ممکن است باعث مسدود شدن ارتباط با سرورهای سامسونگ شوند.

تنظیم تاریخ و ساعت دستگاه

در گوشی خود به مسیر Settings > General Management > Date and Time بروید. و تنظیم زمان و تاریخ اتوماتیک را فعال کنید. اگر این گزینه مشکل را حل نکرد، سعی کنید تاریخ و ساعت را به صورت دستی تنظیم نمایید.

تنظیم تاریخ و ساعت دستگاه برای حل مشکل اکانت سامسونگ

پاک کردن کش سامسونگ اکانت

به مسیر Settings > Apps > Samsung account بروید و کش برنامه را در بخش Storage پاک کنید. گوشی را ریستارت کنید و مجدد برای ورود به اکانت تلاش کنید.

آپدیت سیستم عامل و برنامه ها

نسخه‌ قدیمی سیستم‌عامل یا نرم‌ افزارها ممکن است باعث ناسازگاری شوند. بنابراین به Settings > Software Update بروید و Download and Install را انتخاب کنید.

حل مشکل سامسونگ اکانت

همچنین Samsung Account یا Galaxy Store را  آپدیت کنید.

ریست تنظیمات شبکه

اگر مشکل سامسونگ اکانت به ارتباط شبکه مربوط است، می‌ توانید تنظیمات شبکه را ریست کنید. برای اینکار به مسیر Settings > General Management > Reset > Reset Network Settings بروید. سپس گوشی را ریستارت نمایید و دوباره به اینترنت متصل شوید.

غیرفعال کردن برنامه‌های امنیتی یا آنتی‌ویروس

اگر از آنتی‌ ویروس یا برنامه‌ های امنیتی روی گوشی خود استفاده می‌ کنید، آن‌ ها را موقتا غیرفعال کنید زیرا ممکن است ارتباط سامسونگ اکانت را مسدود کرده باشند.

ریستارت گوشی

اگر هیچ‌ کدام از مراحل بالا جواب نداد، می‌ توانید ریست نرم‌ افزاری انجام دهید. گوشی را ریستارت کنید و دوباره وارد اکانت سامسونگ شوید.

۲۵- حل مشکل تایید دو مرحله ای سامسونگ اکانت

مشکل در تایید دو مرحله‌ ای (Two-Step Verification) سامسونگ اکانت معمولا به دلایل مختلفی مانند عدم دریافت کد تأیید، شماره تلفن اشتباه یا عدم دسترسی به ایمیل رخ می دهد. در ادامه راه حل های موجود را ارائه می کنیم.

اطمینان از صحت شماره تلفن و ایمیل

بررسی کنید که شماره تلفنی که برای تایید دو مرحله‌ ای استفاده کرده‌اید درست است. همچنین ایمیلی که برای اکانت استفاده می کنید باید در دسترس و فعال باشد.

دریافت دوباره کد تایید

در هنگام ورود به اکانت سامسونگ، گزینه Resend Code (ارسال مجدد کد) را انتخاب نمایید.

اگر از ایمیل برای دریافت کد تایید استفاده می کنید، پوشه اسپم را بررسی کنید.

اگر از شماره تلفن استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که گوشی شما سیگنال دارد و سرویس پیامک نیز فعال است.

استفاده از کدهای بازیابی (Backup Codes)

اگر کدهای بازیاب که در زمان فعال سازی تایید دو مرحله ای به شما داده شده است را ذخیره کرده اید، در صفحه ورود به اکانت، Use Backup Code را انتخاب کنید و سپس یکی از کدهای بازیابی را وارد کنید.

حذف تایید دو مرحله ای سامسونگ اکانت

اگر به شماره تلفن یا ایمیل مرتبط با اکانت، دسترسی ندارید، به سایت سامسونگ اکانت مراجعه کنید.

در بخش پشتیبانی، درخواست غیرفعال‌ سازی تایید دو مرحله‌ ای را ارسال کنید. برای اینکار به مدارکی مانند کپی فاکتور خرید دستگاه یا اطلاعات اکانت نیاز خواهید داشت. ممکن است چند روز طول بکشد تا درخواست حذف تایید دو مرحله ای شما پردازش شود.

رفع مشکلات مرتبط با دریافت پیامک

اگر پیامک تایید را دریافت نمی کنید، سعی کنید، تغییر دهنده های آی پی را در صورت وجود غیرفعال کنید. اگر امکان تغییر شماره موبایل را دارید، آن را تغییر دهید و یا سیم‌ کارت خود را در دستگاه دیگری قرار دهید و مجدد درخواست کد تایید را ارسال کنید.

تایید از طریق مرورگر یا دستگاه دیگر

اگر مشکل سامسونگ اکانت فقط در یک دستگاه خاص رخ می‌ دهد، از طریق یک مرورگر دیگر یا کامپیوتر وارد اکانت خود شوید و پس از اینکه وارد حساب خود شدید، تنظیمات مربوط به تایید دو مرحله‌ ای را بررسی یا تغییر دهید.

بررسی تنظیمات تاریخ و ساعت

اگر تاریخ و ساعت درست نباشد، باعث مشکلات در ارتباط با سرورهای سامسونگ می شود. به مسیر Settings > General Management > Date and Time بروید و حالت اتوماتیک را فعال کنید.

ریست تنظیمات شبکه

در گوشی خود به مسیر Settings > General Management > Reset > Reset Network Settings بروید تا تنظیمات شبکه ریست شود.

تماس با پشتیبانی سامسونگ

اگر هیچ‌ یک از روش‌ های بالا مشکل اکانت سامسونگ شما را حل نکرد، به سایت Samsung Support مراجعه کنید. سپس در بخش پشتیبانی، به بخش چت آنلاین یا تماس تلفنی بروید و مشکل خود را مطرح نمایید.

۲۶- مشکل اصلی پس از ریست: قفل FRP (Factory Reset Protection)

قفل FRP یک قابلیت امنیتی است که از استفاده غیرمجاز از گوشی پس از ریست فکتوری جلوگیری می‌ کند. این قفل با سامسونگ اکانت شما مرتبط است و تا زمانی که اطلاعات اکانت (ایمیل و رمز عبور) صحیح را وارد نکنید، نمی توانید از گوشی استفاده کنید.

ابتدا اطمینان حاصل کنید که اطلاعات ورود شامل ایمیل و پسورد را به درستی (حساس به حروف بزرگ و کوچک) وارد می کنید و اتصال اینترنت شما برقرار است. همچنین اگر رمز را فراموش کرده اید، از گزینه فراموشی رمز عبور استفاده کنید. دقت داشته باشید که اگر قبل از ریست فکتوری از اکانت دیگری استفاده می‌ کردید، باید دقیقا همان اکانت را وارد کنید.

سعی کنید از طریق کامپیوتر به سایت اکانت سامسونگ بروید و بررسی کنید که اکانت شما فعال است یا خیر.

سیستم عامل گوشی را آپدیت کنید و در صورت نیاز با پشتیبانی تماس بگیرید.

۲۷- نکات مهم پایانی

سعی کنید اطلاعات اکانت سامسونگ (ایمیل و رمز عبور) را در جایی امن ذخیره کنید تا در صورت نیاز به آن مراجعه کنید.

قبل از اینکه دستگاه را ریست کنید، از اکانت سامسونگ خود خارج شوید. برای اینکار به Settings > Accounts بروید و روی Samsung Account ضربه بزنید، سپس Remove Account را انتخاب نمایید.

سوالات متداول

چگونه مشکل سامسونگ اکانت را حل کنیم؟

اتصال اینترنت را بررسی کنید، کش برنامه را پاک کنید و یا با پشتیبانی سامسونگ تماس بگیرید.

چگونه سامسونگ اکانت را فعال کنیم؟

به تنظیمات دستگاه بروید و در بخش Accounts گزینه Add Account را انتخاب کنید و سپس اکانت سامسونگ را انتخاب نمایید.

چرا کد تایید دو مرحله ای سامسونگ اکانت نمیاد؟

اطمینان حاصل کنید که شماره و ایمیل را به درستی وارد کرده اید و به اینترنت پایدار متصل هستید. همچنین پوشه اسپم ایمیل را بررسی کنید.

چرا سامسونگ اکانت ساخته نمیشه؟

عدم اتصال به اینترنت، مشکل سرورهای سامسونگ و اطلاعات ناقص از جمله دلایلی است که مانع از ساخت سامسونگ اکانت می شود.

جمع بندی

سامسونگ اکانت یک ابزار مفید برای کاربران سامسونگ است تا بتوانند از ویژگی ها و خدمات آن استفاده کنند. در صورتی که در هنگام ورود به اکانت خود با مشکل مواجه شدید می توانید از Find ID استفاده کنید. همچنین قادر خواهید بود تا رمز و ایمیل را تغییر دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب، آموزش حل مشکل سامسونگ اکانت شامل تمام ارور و مشکلات رایج کاربران را ارائه کردیم. با این روش ها می توانید مشکلات حساب سامسونگ خود را برطرف نمایید. اگر شما نکته دیگری در زمینه رفع خطاهای Samsung Account می دانید، آن را با ما و دیگران در بخش نظرات این پست به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید
ممنونیم، امتیاز شما ثبت شد 🙂

بیشتر بخوانید

آموزش گام به گام تصویری 3 روش ساخت اکانت سامسونگ
آموزش تصویری ۳ روش ساخت اکانت سامسونگ در گوشی و کامپیوتر

نظرات

×