تعداد کاربران گوگل به بیش از یک میلیارد رسید!

تعداد کاربران گوگل به بیش از یک میلیارد رسید!

هیچ کس فکرش را نمی کرد که یک پروژه تحقیقاتی دانشگاهی به چنین عظمتی برسد. گوگل که در حال حاضر یکی از جذاب ترین شرکت های آمریکایی است با هدف سازماندهی اطلاعات و دسترس پذیر کردن اطلاعات برای تمام افراد دنیا در سال ۱۹۹۸ به عنوان یک شرکت خصوصی ۴ نفره ثبت شد. به نظر شما در حال حاضر تعداد کابران گوگل چقدر است؟

آمار ها و وقایع گوگل

Google – Statistics & Facts

محتوای این پست بروزرسانی شده است.

گوگل (Google) یک شرکت کالیفرنیایی و چند ملیتی است که محصولات و سرویس های دیجیتال مانند جستجو و تبلیغات آنلاین، نرم افزار و محاسبات ابری را ارائه می دهد. در نوامبر سال ۲۰۱۶ گوگل با ۲۴۶ میلیون بازدید کننده منحصر به فرد جزء پرطرفدارترین وب سایت های ایالات متحده قرار گرفت و سهم ۶۳.۴ درصدی بازار ارائه دهندگان موتور جستجوی پیشرو در ایالات متحده را از آن خود کرد. سرمایه بازار Alphabet در دسامبر ۲۰۱۶ حدود ۵۳۰.۹ میلیارد دلار آمریکا ارزش داشت. در سال ۲۰۱۵ شرکت چند ملیتی آمریکایی Alphabet به عنوان شرکت مادر گوگل و چند شرکت دیگر که قبلا متلق و یا وابسته به گوگل بود ایجاد شد. سازماندهی گوگل در آلفایت در اکتبر ۲۰۱۵ تکمیل شد.

 آمار ها و وقایع گوگل

در سال ۲۰۱۶ اکثر درآمد گوگل از طریق تبلیغات بدست می آمد به طوری که درآمد تبلیغات سایت های گوگل به ۶۳.۷۹ میلیارد دلار رسید. درآمد سالیانه وب سایت شبکه گوگل به ۱۵.۶ میلیار دلار آمریکا رسید. از دسامبر ۲۰۱۶ گوگل یکی از محبوبترین از محبوب ترین آگهی های تبلیغاتی سندیکایی در ایالات متحده بود که ۷۷.۸ درصد بازار را در اختیار داشت. در سه ماه اول سال ۲۰۱۶، درآمد گوگل از ۲۰.۰۹ میلیارد دلار به ۲۵.۸ میلیارد دلار در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ رسید. از طرف دیگر کاربران از سایت گوگل بیشترین بازدید را داشتند به طوری که در ژانویه ۲۰۱۷ گوگل ۸۹.۰۶ درصد بازار را به خود اختصاص داده بود.

برنامه های Google

اگرچه محصولات گوگل در ابتدا بر مبنای جستجوی آنلاین بود، این شرکت در طول سال های متمادی به طور قابل توجهی سرویس های خود را گسترش داد. سایت اشتراک گذاری ویدیو یوتیوب یکی از جذاب ترین و گرانقیمت ترین محصولات گوگل بود و با گوگل ادغام شده است. در سایت یوتیوب کاربران سراسر جهان می توانند محتواهای خود را به صورت آنلاین با دیگران به اشتراک بگذارند. از ماه فوریه ۲۰۱۷ حدود ۶۸ درصد از جمعیت ایالات متحده به یوتیوب دسترسی پیدا کردند تا ویدیو تماشا کنند و به موسیقی ها گوش دهند به طوری که در دسامبر ۲۰۱۶ کانال BroadbandTV@YouTube بیش از ۴۰.۵ میلیون کاربر منحصر به فرد داشت. با بهترین نرم افزار های دانلود آسان ویدیو و فیلم از یوتیوب آشنا شوید.

برنامه های Google

به غیر از جستجوی آنلاین، تبلیغات و ویدیو آنلاین، ظهور سیستم عامل اندروید نقش مهمی در جذب کاربران این سایت داشته است. گوگل برنامه هایی که برای اندروید طراحی شده بودند را از طریق فروشگاه گوگل پلی توزیع میکرد به طوری که در مارس ۲۰۱۷ بیش از ۲.۸ میلیون برنامه رایگان و پولی را ارائه می داد. با روش های شناسایی برنامه جعلی و تقلبی اندروید در گوگل پلی استور و.. آشنا شوید.

محبوبترین برنامه های اندروید که متعلق به گوگل می باشد شامل Search, Google Mail, YouTube و Google Maps است. سایر محصولات گوگل شامل سیستم عامل و مرورگر کروم، کرومکست، گوشی و تبلت Nexus می باشد.

برنامه های Google

تعداد کاربران گوگل میلیاردی شد!

در کنفرانس برنامه نویسان I/O گوگل، مدیر اجرایی این شرکت اعلام کرد که در حال حاضر گوگل بیش از ۲ میلیارد کاربر اندروید فعال در ماه دارد. این شرکت ۷ سرویس دارد که تعداد کاربران آن به بیش از ۱ میلیارد رسیده است : جستجو، جیمیل، یوتیوب، گوگل مپ و گوگل پلی این هفت سرویس هستند. در طی سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۸۲ میلیارد کاربر دانلود کرده اند و در یوتیوب بیش از ۱ میلیارد ساعت ویدیو تماشا کرده اند. وی همچنین اشاره کرد که گوگل درایو بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر دارد و بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر به طور ماهانه از گوگل فوتو استفاده می کنند و همچنین دستیار گوگل بیش از ۱۰۰ میلیون کابر در سراسر جهان دارد.

تعداد کاربران گوگل میلیاردی شد!


تعداد کاربران گوگل در سال ۲۰۰۶

گوگل در ماه می سال جاری (اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۰) توانست یک میلیارد بازدیدکننده را به خود جلب کند. این اولین بار است که یک شرکت اینترنتی به چنین رقم افتخارآمیزی دست می‌یابد. به گزارش ایتنا به نقل از روزنامه بین‌المللی وال استریت ژورنال، در سال گذشته تعداد کاربران انحصاری گوگل، در ماه ۴/۸ درصد رشد داشته است و این رقم در ماه می به یک میلیارد رسید.

در این ماه، مایکروسافت با داشتن ۹۰۵ میلیون کاربر انحصاری، در رتبه دوم فهرست «پربیننده‌ترین سایت» جای گرفت. به گزارش ایتنا این یافته‌ها بر اساس تحقیقات موسسه کام اسکور (comScore) که از آن به عنوان یکی از معتبرترین مراکز تحلیلگر آمار و ارقام فضای مجازی یاد می‌شود، به دست آمده است. این در حالی است که چندی پیش اعلام شد فیس‌بوک با پیشی گرفتن از گوگل توانست برای اولین بار به عنوان «پربیننده‌ترین سایت در آمریکا» شناخته شود.

اکنون شرکت گوگل توانسته این مدال باارزش را از فیس‌بوک پس بگیرد. گفتنی است در سال ۲۰۰۷ لقب پربیننده‌ترین سایت در آمریکا از آن شبکه اجتماعی مای‌اسپیس بوده است. بر اساس این گزارش کام اسکور از اوایل سال ۲۰۰۶ در حال برآورد کردن تعداد کاربران گوگل است. در آن زمان، گوگل به طور متوسط ۴۹۶ میلیون کاربر انحصاری در ماه داشته است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

چنانچه در مورد مقاله تعداد کاربران گوگل به بیش از یک میلیارد رسید! نظر و یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه زیر با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش حذف و غیر فعال کردن نمایش نتایج شخصی سازی شده در گوگل
آموزش حذف و غیر فعال کردن نمایش نتایج شخصی سازی شده در گوگل
حذف اطلاعات از اکانت گوگل
آموزش کامل ۴ روش حذف اطلاعات از اکانت گوگل برای حفظ حریم شخصی
راهنمای تبلیغات در گوگل و معرفی مزایای گوگل ادوردز
حذف اکانت جیمیل
چگونه جیمیل را پاک کنیم ؟ حذف اکانت جیمیل ، گوگل پلاس و گوگل پلی به صورت دائمی

نظرات