معرفی و آموزش ۱۱ خصوصیت مخفی فیس بوک که شاید از آن بی اطلاع باشید!

هر روز به نظر می رسد که قابلیت های جدیدی توسط Zuckerberg و تیمش راه اندازی می شود و این قابلیت ها باعث جذابتر شدن فیس بوک می شود. امروز در انزل وب قصد داریم در مورد ۱۱ خصوصیت و قابلیت مخفی فیس بوک صحبت کنیم که شاید از آن بی اطلاع باشید.

۱۱ قابلیت مخفی فیس بوک که باید در مورد آنها بدانید!

۱۱ Hidden Facebook Features You’re NOT Using (but Should!)

محتوای این پست بروزرسانی شده است.

فیس بوک یک وب سایت شبکه اجتماعی است که کاربران می توانند پست ها، کامنت ها، عکس ها، اخبار و یا سایر محتواهای مورد علاقه خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و از چت زنده استفاده کنند و ویدیوهای کوتاه را تماشا کنند. شما حتی می توانید در فیس بوک غذا سفارش دهید. محتوای به اشتراک گذاشته شده می تواند به صورت عمومی نمایش داده شود و یا فقط می تواند به گروهی از افرادی که شما انتخاب کرده اید نمایش داده شود.

فیس بوک در سال ۲۰۰۴ میلادی به عنوان یک شبکه اجتماعی مبتنی بر دانشگاه آغاز شد و توسط Mark Zuckerberg و Edward Saverin که هر دو دانشجو بودند ابداع شد. فیس بوک بسیار کاربر پسند است و تقریبا هر کسی می تواند در آن ثبت نام کند. بعدها فیس بوک بستری برای تبلیغ کسب و کارها شد و صاحبان این کسب و کارها در فیس بوک توانستند مخاطبان خود را مورد هدف قرار دهند تا محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنند.

8 قابلیت مخفی فیس بوک که باید در مورد آنها بدانید!

نحوه استفاده از قابلیت مخفی لیست علاقمندی ها در فیس بوک

لیست علاقمندی ها یا Interest Lists یکی از قابلیت های فیس بوک است که چند سال گذشته معرفی شد و شما به کمک آن می توانید لیستی از پیج ها و دوستان مورد علاقه خود را جمع آوری کنید. برای استفاده از این قابلیت به صفحه Add list فیس بوک بروید و روی دکمه Create List کلیک کنید.

نحوه استفاده از قابلیت مخفی لیست علاقمندی ها در فیس بوک

بعد از انجام این کار شما می توانید پیج ها و دوستان خود را به این لیست اضافه کنید.

نحوه استفاده از قابلیت مخفی لیست علاقمندی ها در فیس بوک

بعد از اینکه لیست علاقمندی های خود را ایجاد کردید شما می توانید در سمت چپ صفحه اصلی فیس بوک با کلیک کردن روی آن پست پیج ها و دوستانتان را مشاهده کنید.

نحوه استفاده از قابلیت مخفی لیست علاقمندی ها در فیس بوک

اگر می خواهید فیس بوک خود را دیلیت اکانت کنید از ۳ روش حذف دائمی یا موقت اکانت فیس بوک در گوشی، کامپیوتر و مک استفاده کنید.

قابلیت Facebook Moments

ممکن است به یک مهمانی رفته باشید و گوشی خود را فراموش کرده باشید یا اینکه باتری گوشی شما تمام شده باشد و این باعث می شود که نتوانید از رویدادها عکس یا فیلمبرداری کنید. اگر شما یک گروه ده نفره بوده باشید با Facebook Moments می توانید عکس های خود را به صورت خصوصی ارسال و دریافت کنید.

قابلیت Facebook Moments

از قدرتمندترین ابزار پولی مدیریت ویژه اکانت فیس بوک رایگان استفاده کنید !

تماس ویدیویی رایگان در فیس بوک

مانند واتساپ شما می توانید در فیس بوک تماس ویدیویی رایگان داشته باشید. این قابلیت در اپلیکیشن مسنجر موبایل یا دسکتاپ در دسترس است. برای شروع ویدیو کال پنجره چت با دوست خود را باز کنید و در گوشه راست بالا کلیک کنید. اگر دوست شما تماس وییویی را دریافت نکند صفحه ای خاکستری دریافت می کنید و پیامی دریافت می کنید که می گوید دوست شما در حال حاضر برای تماس ویدیویی در دسترس نیست.

تماس ویدیویی رایگان در فیس بوک

خصوصیت مخفی دریافت اعتبار رایگان در فیس بوک

شما به راحتی می توانید در فیس بوک برای خودتان اعتبار کسب کنید، برای اینکار ازصفحه Acount setting حساب کاربری خود را در تب Payments ، از Credits Balance line بر روی گزینه Buy More کلیک کنید. برای بدست آوردن روش های پرداخت بیشتر بر روی لینک کوچکی که در پایین صفحه ی purchase choices هست کلیک کنید. سپس Earn credits انتخاب کنید و بعد ادامه و در آخر شما انتخاب های زیادی برای ثبت نام مشاهده می کنید که به شما پیشنهاد بدست آوردن ۴ تا ۶۰۰ اعتبار میدهد که حداقل شما میتوانید دریکی از آنها ثبت نام کنید. همچنین یک راه جدید برای بدست آوردن اعتبار تبدیل Bing Rewards به اعتبار فیس بوک است.

خصویت مخفی دریافت اعتبار رایگان در فیس بوک

قابلیت نمایش عکس ها به شیوه قدیمی در فیس بوک

اگر شما روش جدید نمایش عکس فیس بوک را نمی پسندید، می توانید به سادگی آن به حالت قدیمی برگردانید، فقط کافیست کلید F5 صفحه کلید خود را فشار دهید و بعد شما قادر به دیدن عکس های صفحه به شیوه قدیمی خواهید بود.

قابلیت نمایش عکس ها به شیو قدیمی در فیس بوک

ویژگی مخفی فرستادن Email در فیس بوک

باید به این نکته اشاره کرد که این یک قابلیت مخفی در فیس بوک نیست اما بسیاری نمی دانند در فیس بوک قابلیت ارسال Email هم هست. برای اینکار در همان پنجره ای که می خواهید پیام خصوصی بفرستید در قسمت To ایمیل شخص گیرنده را وارد کنید، همچنین شما می توانید از طریق وب کم خود یک عکس هم به Email خود اضافه کنید. توجه کنید برای همه این کارها شما باید اکانت فیس بوک خود را از طریق Email فعال کرده باشید.

ویژگی مخفی فرستادن Email در فیس بوک

قابلیت جستجوی هوشمند مخفی Facebook

در صفحه جستوجوی فیس بوک  شما برای نمایش نتایج گزینه های از قبیل users, applications, Pages و..مشاهده می کنید که می توانید نتایج جستجو برطبق نیاز مشاهد کنید. اما شما می توانید برای مثال در کادر جستجو و قبل از تایپ جمله مورد نظر عبارت page را اول تایپ کرده تا فیس بوک تمام صفحات ساخته شده  که با جمله مورد نطر شما هستند رانمایش دهد. این کار باعث باعث صرفه جویی در زمان جستجو می شود.

قابلیت جستجوی هوشمند مخفی Facebook

تماشای فیلم در فیس بوک

یک راه استفاده از اعتبار خود در فیس بوک تماشای فیلم است، فقط کافیست عبارت movie را در قسمت جستجو تایپ کنید و در قسمت search suggestions فیلم های پبشنهاد شده را مشاهده نمایید.

تماشای فیلم در فیس بوک

آپدیت شخصی در فیس بوک

شما می توانید انتخاب کنید چه کسانی پست شما را در فیس بوک ببینند، برای انتخاب قبل از فشردن دکمه Share بروی آیکون قفلی که سمت چپ است کلیک کنید، در اینجا شما می توانید انتخاب کنید چه کسانی پست شما را ببیند، با انتخاب Customize پنجره ای برای شما باز می شود که شما می توانید یک فرد مشخص در لیست انتخاب کنید تا نوشته شما برای شخص مورد نظر نمایش داده نشود.

آپدیت شخصی در فیس بوک

گروه های مخفیانه فیس بوک

وقتی شما در فیس بوک گروهی می سازید بصورت پیش فرض حریم شخصی آن بسته است و این به این معنی است که فقط اعضای دعوت شده می توانند در گروه شرکت کنند، اما بقیه هم میتوانند گروه ایجاد شده را ببیند، برای داشتن حریم خصوصی کامل حالت پیش فرض dropdown را به Secret تغییر دهید، به این وسیله فقط اعضای دعوت شده از وجود گروه خبر دارند.

گروه های مخفیانه فیس بوک

قابلیت استفاده از Smilies در چت فیس بوک

شما می توانید در چت فیس بوک از Smilies استفاده کنید، برای استفاده، شما باید کارکتر های معادل Smilies را در چت تایپ کرده تا فیس بوک آنها را برای شما به نمایش بگذارد برای مثال با تایپ <3 در پنچره چت فیس بوک، یک قلب نمایش داده میشود .

قابلیت استفاده از Smilies در چت فیس بوک

در آخر پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از قابلیت های دیگر فیس بوک پست آشنایی با قابلیت های ناشناخته و ترفند های جدید فیس بوک را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب چند مورد از قابلیت های مخفی فیس بوک را به شما معرفی و آموزش دادیم، مسلما این لیست کامل نبوده و قابلیت های دیگری نیز در فیس بوک وجود دارد، چنانچه با این ویژگی ها آشنایی دارید یا نظر یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما تصویری رفع مشکل ورود به فیس بوک
راهنما تصویری رفع مشکل ورود به فیس بوک (۲۱ راه حل)
آموزش 5 روش فهمیدن تاریخ ساخت اکانت فیسبوک
آموزش ۵ روش فهمیدن تاریخ ساخت اکانت فیسبوک
آموزش حل مشکل Your account has been disabled فیسبوک
آموزش حل مشکل Your account has been disabled فیسبوک
آموزش 4 روش جدید دیلیت اکانت فیسبوک در کامپیوتر ، اندروید و آیفون
آموزش ۴ روش جدید دیلیت اکانت فیسبوک در کامپیوتر ، اندروید و آیفون

نظرات

  • سعید says:

    با سلام؛
    لطفاً راهنمایی بفرمائید که چطور میتونم در فیس بوک پیامهایی که حذف کردم رو دوباره برگردونم؟؟؟؟ اشتباهی در پنجره یکی دیگه از فرندام رفتم گزینه فعالیتهارو زدم و کل پیامهارو پاک کردم؛ میخواستم این کار رو با پیامهای شخص دیگه ای کنم ممنون میشم جواب بدین