رتبه جهانی دانشگاه خود را با معروفترین دانشگاه های جهان مقایسه کنید!

رتبه جهانی دانشگاه خود را با معروفترین دانشگاه های جهان مقایسه کنید!

رتبه بندی دانشگاه های ایرانی و خارجی برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل دارند از اهمیت بسزایی برخوردار است. اگر شما به دنبال این هستید که رتبه های دانشگاه های ایران را با دانشگاه های جهان مقایسه کنید، پیشنهاد می کنیم از سرویس آنلاینی که امروز در انزل وب به شما معرفی خواهین کرد استفاده کنید و از رتبه بندی شانگهای دانشگاه مورد نظر خود مطلع شوید.

رتبه بندی دانشگاه های ایرانی و خارجی

Ranking of Iranian and foreign universities

محتوای این پست بروزرسانی شده است.

به رتبه بندی دانشگاه های جهان، رتبه بندی شانگهای گفته می شود و دلیل آن هم این است که دانشگاه شانگهای جیاتینک برای اولین بار و در سال ۱۹۹۸ میلادی ایده اولیه رتبه بندی دانشگاه ها را مطرح کرد. رئیس جمهور چین معتقد بود که دانشگاه های چین باید در سطح بین المللی باشند و جزء دانشگاه های برتر جهان به حساب آیند. براساس مقایسه دانشگاه های جهان با هم نقاط ضعف و قوت دانشگاه ها شناخته می شود و در نتیجه دانشگاه های برای اینکه رتبه بهتری بدست آورند سعی دارند که نقاط ضعف خود را برطرف کنند و با دانشگاه های دیگر به رقابت بپردازند. در نتیجه رتبه بندی دانشگاه های جهان برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی و در سطح جهانی منتشر شد و از آن زمان به بعد هر ساله این رتبه بندی آپدیت می شود.

رتبه بندی دانشگاه های ایرانی و خارجی

رتبه بندی تمام دانشگاه ها بر اساس ۴ معیار صورت می گیرد که شامل کیفیت آموزش، کیفیت هیئت علمی، خروجی های پژوهشی و عملکرد دانشگاه صورت می گیرد، به عبارت دیگر درجه موفقیت دانشگاه ها در هر یک از این چهار مورد رتبه بندی را تعیین می کند. طبق گزارش  بزرگترین مرکز رتبه بندی دانشگاه های US News & World Report Rankings که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است در بین ۱۰۰۰ دانشگاه در سطح جهان آمریکا، چین، انگلیس، آلمان، فرانسه که به ترتیب دارای ۲۱۰، ۸۷، ۶۸، ۵۵، ۴۹ دانشگاه و مرکز آموزشی بودند به عنوان دانشگاه های برتر جهان شناخته شدند اما دانشگاه تهران ایران رتبه ۳۷۹ جهان را به خود اختصاص داده بود.

نحوه مشاهده رتبه جهانی یک دانشگاه

اگر شما هم میخواهید بدانید دانشگاهی که در آن مشغول به تحصیل هستید در چه سطحی قرار دارد و رتبه جهانی آن با بهترین دانشگاه های جهان چقدر متفاوت است بهتر است سری به سایت webometrics بزنید،در این سایت تمام دانشگاه های جهان از جمله  ایران جمع آوری و رده بندی شده اند. شما میتوانید ۱۲۰۰۰ دانشگاه برتر جهان را در این سایت مشاهده کنید، اگر علاقه مند باشید فقط دانشگاه های برتر یک قاره را مشاهده کنید با انتخاب قاره مورد نظر از منو بالا، فقط دانشگاه های برتر همان قاره را مشاهده کنید.

نحوه مشاهده رتبه جهانی یک دانشگاه

برای مشاهده رتبه جهانی دانشگاه های ایران، ماوس خود را روی منوی ASIA ببرید و IRAN را انتخاب کنید. حالا شما اسامی دانشگاه های برتر ایران را مشاهده خواهید کرد که دانشگاه تهران در اول این لیست قرار گرفته است.

نحوه مشاهده رتبه جهانی یک دانشگاه

در آخر از شما دعوت می کنیم پست آموزش کامل ثبت نام کتاب درسی ابتدایی ، دبیرستان و.. در سامانه اینترنتی را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در مورد رتبه بندی انگهای صحبت کردیم، نظر شما در مورد رتبه بندی دانشگاه های ایران در جهان چیست؟ آیا این پست برای شما کاربردی بوده است؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

چگونه دانشگاه برای اپلای انتخاب کنیم؟ 5 ابزار پیدا کردن مناسب ترین دانشگاه
چگونه دانشگاه برای اپلای انتخاب کنیم؟ ۵ ابزار پیدا کردن مناسب ترین دانشگاه
آموزش تصویری کار با سامانه استعلام مدرک دانشگاه آزاد
آموزش تصویری کار با سامانه استعلام مدرک دانشگاه آزاد
آموزش استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه دولتی ، دانشگاه آزاد و پیام نور
آموزش استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه دولتی ، دانشگاه آزاد و پیام نور
آموزش نحوه استعلام مدرک تحصیلی آنلاین
آموزش تصویری نحوه استعلام مدرک تحصیلی آنلاین

نظرات