گوگل داکس (Google Docs) چیست؟ آشنایی با قابلیت های سرویس گوگل داک

گوگل داکس (Google Docs) چیست؟ آشنایی با قابلیت های سرویس گوگل داک

Google Docs قابلیت آپلود خود را از ۱GB به ۱۰GB ارتقاء داد و احتمالا در آینده ای نزدیک باز هم به این فضای ذخیره سازی ابری اضافه خواهد شد. این تنها یکی از قابلیت های سرویس گوگل داک است، اگر قصد دارید با ویژگی های دیگر این سرویس رایگان آشنا شوید می توانید ادامه پست امروز انزل وب را مطالعه بفرمایید.

دانلود و معرفی  قابلیت های گوگل داکس

What is Google Docs?

محتوای این پست بروزرسانی شده است.

سرویس گوگل داکس چیست ؟ گوگل داک یک برنامه رایگان مبتنی بر وب است که می توان در آن به طور آنلاین اسناد و صفحات گسترده را ایجاد، ویرایش و  ذخیره کرد. شما می توانید در هر جایی که هستید از طریق یک کامپیوتر که به اینترنت متصل است به این اسناد دسترسی پیدا کنید. Google Docs تنها یکی از مجموعه برنامه های آنلاینی است که گوگل ارائه می دهد. کاربران Google Docs می توانند اسناد و صفحات گسترده را با فونت های مختلف ایجاد، ویرایش و آپدیت کنند، متن ها را با فرمول ها ترکیب کنند از جداول و تصاویر استفاده کنند و … کاربران می توانند روی این موضوع کنترل داشته باشند که چه کسانی این فایل ها را مشاهده کنند.

آموزش و معرفی قابلیت های گوگل داکس

Google Docs برای افرادی که به صورت مشارکتی روی یک موضوع خاص کار می کنند مناسب است، این افراد می توانند به صورت بلادرنگ و در مکان های مختلف با هم همکاری کنند. همه افراد می توانند تغییرا ایجاد شده در سند را ببینند. از آنجا اسناد به صورت آنلاین ذخیره می شوند پاک شدن اطلاعات محلی باعث از بین رفتن این اسناد نمی شود.

گوگل داک فراتر از کلمات و حروف

Google Docs دارای یک ابزار ویرایش و استایل بندی هوشمند است که به شما کمک می کند راحتتر متن و پاراگراف های خود را فرمت بندی کنید، شما می توانید یکی از صدها فونتی که وجود دارد را انتخاب کنید، لینک اضافه کنید، عکس به سند خود استفاده کنید و اشکالی را ترسیم کنید، همه اینها رایگان هستند.

گوگل داک فراتر از کلمات و حروف

تمپلت های رایگان گوگل داکس

شما می توانید از تمپلت های گزارشی، رزومه و غیره که از قبل آماده شده است استفاده کنید؛ همه این تمپلت ها کار شما را خیلی بهتر می کنند و کار شما را راحتتر می کنند.

تمپلت های رایگان گوگل داکس

دسترسی به اسناد و فایل ها در هر جا و در هر زمان

شما هر جایی که هستید و هر جایی که می روید می توانید اسناد خود را ایجاد و ویرایش کنید. شما از طریق گوشی، تبلت یا کامپیوتر به فایل های خود دسترسی داشته باشید.

دسترسی به اسناد و فایل ها در هر جا و در هر زمان

اشتراک گذاری سند با Google Docs

با Google Docs شما می توانید با هر کسی که دوست دارید یک سند مشابه را به صورت همزمان به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری سند با Google Docs

با گوگل داکس هیچگاه به ذخیره کردن نیاز ندارید!

تمام تغییراتی که شما ایجاد می کنید به طور خودکار ذخیره می شوند. شما حتی می توانید تاریخچه و ورژن های سند خود را مشاهده کنید، این اسناد براساس تاریخ ذخیره می شوند.

با گوگل داکس هیچگاه به ذخیره کردن نیاز ندارید!

کار با اسناد ورد در گوگل داک

با گوگل داکس شما می توانید فایل های ود خود را در کروم باز کنید، آنها را ویرایش و ذخیرع کنید. شما می توانید فایل های ورد خود را به گوگل داکس انتقال دهید و هرگز نگران بهم خوردن فونت فایل وردتان نباشید.

کار با اسناد ورد در گوگل داک

آیا می دانید Google Drive اکنون برای همگان دسترس است؟

پشتیبانی از قابلیت Priority Sort در گوگل داک

Google Docs یکی از سرویس های بسیار خوب گوگل است که شما را قادر به  ایجاد و  اشتراک گذاری اسناد، صفحات گسترده، ارائه ها و بررسی های آنلاین میسازد و تا زمانی که آنها بر روی وب ذخیره شده اند شما میتوانید در هر نقطه از جهان به آنها دسترسی داشته باشید. در بهمن ماه، گوگل سرویس Docs را آپدیت و ویژگی جدیدی به آن اضافه کرد، این ویژگی جدید که  Priority Sort نام داشت، باعث میشد سند شما در Gmail’s Priority Inbox قرار بگیرد.

اما دیروز گوگل یک امکان فوق العاده دیگر نیز به این سرویس اضافه کرد، Scott Johnston مدیر محصولات گوگل اعلام کرد Google Docs حجم بارگذاری فایل را از ۱GB به ۱۰GB افزایش داد. این افزایش حجم حالت رقابتی نیز برای گوگل دارد، رقابت با سرویس های رایگانی چون Dropbox : 2GB، Box.net : 5GB و Amazon Cloud Drive:5GB ، اما همچنان Microsoft’s SkyDrive با ارائه ۲۵GB فضای رایگان برای آپلود هنوز برنده این رقابت است. در آخر پست امروز انزل وب از شما دعوت می کنیم تصویر و جزئیات جدید از Google Drive،محصول جدید گوگل را مشاهده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ما سعی کردیم شما را با گوگل داکس آشنا کنیم، شما می توانید بدون نگرانی اسناد خود را در محیط ابر گوگل داک ذخیره کنید و نگران از دست رفتن اطلاعاتتان نباشید. نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

انزل وب
تصویر و جزئیات جدید از Google Drive،محصول جدید گوگل
انزل وب
BitTorrent سرویسی رایگان و نامحدود برای اشتراک گذاری فایل ها منتشر کرد

نظرات