سالار کمانگر مدیر عامل پایگاه اینترنتی یوتیوب

مصاحبه با سالار کمانگر مدیر عامل پایگاه سرویس یوتیوب

بدون شک ایرانی ها در همه جا افتخار آفرین هستند و باعث غرور هم وطنان خود می شوند. درست است که ما هنوز هم به اندازه کافی نتوانسته ایم از امکانات جهان فناوری ها استفاده کنیم و از داشته هایمان به طور کامل در این زمینه بهره ببریم اما این موضوع باعث نمی شود در سرزمین مجازی و در رابطه با فناوری های جدید حرفی برای گفتن نداشته باشیم. ایرانی های موفق در همه جا باعث افتخار و سربلندی کشور ما می شوند. امروز در انزل وب قصد دارید مصاحبه ای که با سالار کمانگر مدیر عامل پایگاه اینترنتی یوتیوب انجام شده است را به شما کاربران عزیر ارائه دهیم.

آشنایی با سالار کمانگر، مدیرعامل ایرانی Youtube

Interview with Salar Kamangar, CEO of YouTube’s Website

محتوای این سایت بروزرسانی شده است.

با اطمینان می توان گفت که اگر بخواهیم در مورد اینترنت و سرویس های اینترنتی صحبت کنیم ،حرف اول و آخر را گوگل می زند. این شرکت با قدرت تمام در صدر تمامی شرکتهای IT ایستاده است و و روز به روز خدماتش را گسترده تر کرده وسرویس های جدیدی را به کاربران ارائه می کند. میزان وابستگی کاربران به این شرکت به قدری زیاد شده است که تصور حضور در جهان مجازی بدون گوگل و سرویس هایش تقریبا غیر ممکن خواهد بود. با این اوصاف اگر هر فردی بتواند در این شرکت استخدام شده یا در انجام پروژه های بزرگ آن همکاری داشته باشد، مسلما افتخار بزرگی را به دست آورده است. این افتخار بزرگ نصیب یکی از هموطنان ما نیز شده است و او کسی نیست جز سالار کمانگر.

آشنایی با سالار کمانگر، مدیرعامل ایرانی Youtube

مصاحبه با پیتر مور، مدیر اجرایی شرکت EA را مطالعه بفرمایید.

سالارکمانگر کیست؟

سالار کمانگر که متولد ۱۳۵۷ می باشد، جوانی ایرانی است که در رشته بیولوژی در دانشگاه استانفورد درس خوانده است. او در سن ۲۲ سالگی به گوگل ملحق شده است و بعد از گذشت ۷ سال به یکی از موفق ترین و اصلی ترین مدیران این شرکت تبدیل شده است. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید سرویس موفق تبلیغات گوگل که همه آن را با نام Google Adwords می شناسند، نتیجه ای از ابداعات سالار کمانگر در گوگل می باشد و همین خلاقیت او هم باعث شد که روز به روز جایگاه بهتری در گوگل پیدا کند و به یک مدیر کلیدی در این شرکت تبدیل شود.

سالارکمانگر کیست؟

سالار کمانگر ابتدا در رشته ی پزشکی درس می خواند اما به این نتیجه رسید که نمی تواند با این رشته ارتباط برقرار کند و نیاز به کاری دارد که به اندازه ی کافی هیجان آور باشد، پس از آن به صورت آزمایشی در گوگل به صورت پاره وقت کارش را آغاز کرد و از آن زمان به بعد زمینه کاری خود را به فناوری اطلاعات تغییر داد.

گوگل از سال ۲۰۰۶ سایت معروف و محبوب Yotube را خریداری کرده است و سال گذشته چاد هورلی که مدیر عامل این سایت بود از سمت خود کناره گیری کرد. سالار کمانگر از آن زمان به بعد در سمت مدیر عاملی این بخش در گوگل فعالیت خود را ادامه داد و به طور حتم به دست آوردن این جایگاه در گوگل کار بسیار دشوار و ارزشمندی است. مصاحبه با بن سیلبرمن، مدیر سایت Pinterest را بخوانید.

مصاحبه با سالار کمانگر

قبلا در انزل وب مصاحبه با آقای جیانفرانکو لانچی، مدیر تولید شرکت acer را منتشر کردیم در ادامه مصاحبه ای که سایت businessweek با این جوان موفق ایرانی داشته است را می خوانیم:

  • عجیب است که در رشته تحصیلی تان فعالیت ندارید ، چگونه یک متخصص بیولوژی سر از IT در آورده است ؟

تا زمانی که وارد کاری نشوید نمی توانید در مورد آن قضاوت درستی داشته باشید، من هم بعد از این که مدتی به تماشای کاری که پزشکان انجام می دهند، مشغول شدم، فهمیدم که برای این رشته مناسب نیستم و بهتر است در شاخه ای فعالیت داشته باشم که بتواند به من انرژی دهد. کار در زمینه ی IT، حرفه ای است که به صورت روزانه هیجان و انگیزه لازم را برای من فراهم می کند.

  • با این حساب رشته تحصیلی ربطی به کاری که ممکن است در آینده انجام دهید ، ندارد ؟

به نظر من هر فرد می تواند بعد از تمام شدن تحصیلاتش کار مناسبی را پیدا کند فقط نباید از ابتدا مشغله این را داشته باشد که یک کار عالی در یک شرکت معتبر داشته باشد، زیرا شما شانس بسیار کمی دارید که بتوانید آینده کاریتان را پیش بینی کنید و باید تلاش کرد تا به جای این که به دنبال یک موقعیت عالی باشید، یک کار مناسب با توانایی هایتان به دست آورده و توانایی هایتان را در آن زمینه نشان دهید. این موضوع باعث می شود آینده کاری خوبی را برای خود در هر رشته ای که میتوانید ، داشته باشبد. این موضوع برای من صادق بود و توانستم خیلی سریع نوع کاری را در آن مهارت دارم تشخیص دهم و به سرعت در آن رشد کنم.

  • شما تا چند سال گذشته ، جوان ترین مدیر شرکت گوگل بودید ، از این موضوع چه حسی دارید ؟

من به این موضوع زیاد فکر نمی کنم زیرا من فارغ التحصیل رشته مرتبط با زمینه کاری ام نبوده ام و به همین خاطر مجبور به گذراندن مراحل و سلسله مراتبی شدم که در مورد دیگر افراد به صورت خودکار انجام می گرفت. می توان فکری کار با منابع یک شرکت بزرگ را داشتم.

  • به چه بخشی از کارتان بیشتر از همه علاقه دارید ؟

من گفتگو را بسیار دوست دارم. در گوگل ما می توانیم ساعت ها با افرادی خلاق در یک اتاق گفتگو بنشینیم و به رد و بدل کردن ایده هایمان بپردازیم، من این کار را بیشتر از هر کار دیگری دوست دارم.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم انزل وب توانسته باشد شما را با سالار کمانگر یک جوان ایرانی موفق آشنا کند، شما در چه زمینه ای بیشتر استعداد دارید؟ آیا شما سالار کمانگر آینده نیستید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه زیر با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

شرایط جدید مانیتایز یوتیوب چیست؟ (یک راهنما کامل برای کسب درآمد با دلار)
شرایط جدید مانیتایز یوتیوب چیست؟ (یک راهنما کامل برای کسب درآمد با دلار)
مشکل باز نشدن ویدیو در یوتیوب را با این 20 روش حل کنید
مشکل باز نشدن ویدیو در یوتیوب را با این ۲۰ روش حل کنید!
آپلود ویدیو در یوتیوب با کیفیت بالا
آپلود ویدیو در یوتیوب با کیفیت بالا
معرفی و بررسی 27  ابزار قدرتمدند برای دانلود از یوتیوب (سایت و برنامه)
معرفی و بررسی ۲۷ ابزار قدرتمند برای دانلود از یوتیوب (سایت و برنامه)

نظرات

  • آسو says:

    با سلام و خسته نباشید.

    گلایه ای که از ایرانیان دارم این است که همه ی ما تقریبا فاشیست هستیم و چشم دیدن موفقیت های دیگران را نداریم.وقتی کسی از ایران زمین افتخار بزرگی می آفریند همه دوست دارند که او را از آن ملت خود کنند و اینچنین پنداری زمانی موثر است که در کشوری برابر و به دور از هر گونه تبعیض باشیم.چرا ملت بزرگ و شریف کرد همیشه در رده ی شهروندان درجه دو با مزایا و حقوق پایینتر از یک هموطن پارسی زبان خود قرار دارد و همیشه به خاطر این شرایط سیاسی حاکم در مضیقه می باشد و هیچ کسی حتی بازاریان و مردم عادی هم به این فکر نمی کنند و با شرایط حاد زندگی می کنند ولی وقتی که با همه ی این محدودیت ها و محرومیت ها به افتخاری برای جامعه ی بشری و ملی خود دست می یابند همه ی ملت ایران باید بر علیه ذکر نام آنان به عنوان یک هموطن کرد شورش کنند و او را غیر کرد(پارسی) بخوانند.در حالی که برای پیشرفت جامعه ی جهانی و ملی خود باید دست از این افکار عصر حجری برداشته و به فکر پیشبرد و آینده ی ایران باشیم.هموطن،تو چه از نژاد پارس باشی چه کرد یا هر قومیت عزیز دیگر ایران،ایرانی بودی هستی و خواهی ماند.پس درود بر آزادی و دموکراسی…مرگ بر تعصبات قومیتی-ملیتی.پاینده باد سرزمین آریایی

  • دیلان مکری says:

    این است …….فرزند دیار غیور کردستان که افتخار می آفریند……

  • atefe says:

    salam
    na babaaaaaaaaaaaaaaa
    khosham omad
    movafagh bashid
    lotfan sari befrest koli kar daram bahash
    mer30