10 روش رفع مشکلات نصب و حذف برنامه ها در ویندوز 10، 8 و 7

۱۰ روش رفع مشکلات نصب و حذف برنامه ها در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

شاید وقتی برای حذف برنامه از طریق کنترل پنل اقدام می کنید متوجه می شوید با انتخاب دکمه Uninstall برنامه از ویندوز پاک نمی شود، در این حالت بهترین کاری که باید انجام دهید چیست و چگونه می توانید مشکل حذف نشدن برنامه ها در ویندوز را حل کنید؟ برای جواب این سوالات از شما دعوت می کنیم ادامه پست امروز انزل وب را مطالعه بفرمایید.

چگونه برنامه هایی که Uninstall نمی شوند را حذف کنیم؟

Tips for removing a program that won’t uninstall

محتوای این پست بروزرسانی شده است.

به دو دلیل پاک و مرتب نگه داشتن کامپیوتر مهم و ضروری است، یکی اینکه سیستم شما همیشه مرتب است و سلامت آن به خطر نمی افتد و دیگری امنیت خودتان است. یک دسته از برنامه های ناخواسته هستند که می توانند بدون اینکه شما بدانید روی سیستم تان نصب شود و دستگاه شما را کند کند و مهم تر از همه اطلاعات شما را به هکرها ارسال کند. تمیز کردن و حذف برخی از برنامه ها همیشه ساده نیست و برنامه ها حذف نمی شوند. در ادامه ما چند روش حذف برنامه های قدیمی و ناخواسته را بیان کرده ایم، اگر برنامه شما پاک نمی شود می توانید یکی از این روش ها را امتحان کنید.

چگونه برنامه هایی که Uninstall نمی شوند را حذف کنیم؟

شما می توانید از ۱۱ روش حذف فایل و پوشه هایی که در ویندوز و مک پاک نمیشوند هم استفاده کنید.

حذف کردن برنامه در ویندوز

شاید فکر کنید که با پاک کردن آیکن برنامه شما توانسته اید از ویندوز برنامه را حذف کنید اما این طور نیست. شما برای حذف برنامه باید به کنترل پنل بروید و گزینه Programs and Features را انتخاب کنید تا لیست برنامه ها به شما نمایش داده با یکبار کلیک روی برنامه در قسمت بالا گزینه Uninstall به شما نمایش داده می شود با کلیک آن برنامه شروع به حذف شدن می کند. کار دیگری که می توانید انجام دهید این است دو بار روی آیکن برنامه کلیک کنید و دستورالعمل های مربوط به حذف کردن را دنبال کنید. چنانچه برنامه ای که می خواهید حذف کنید باز و در حال اجرا باشد از شما خواسته می شود که برنامه را ببندید و دوباره برای حذف برنامه اقدام کنید. در ویندوز ۱۰ می توانید در منوی Start روی آیتم های منسوخ شده کلیک راست کنید و از منو Uninstall را انتخاب کنید.

حذف کردن برنامه در ویندوز

حذف کردن برنامه های پیش فرض ویندوز

در صورتی که می خواهید برنامه از قبل شده مایکروسافت مانند ۳D Builder یا Groove Music را حذف کنید می توانید از PowerShell استفاده کنید از منوی Start برنامه PowerShell را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید حالا برای حذف برنامه ای مانند ۳D Builder دستور زیر را وارد کنید:

ppxPackage *3dbuilder* | Remove-AppxPackage

عبارت درون ستاره را می توانید برای برنامه ها دیگر جایگزین کنید:

  •   ۳D Builder: 3dbuilder
  •     Alarms and Clock: windowsalarms
  •     Calendar and Mail: windowscommunicationsapps
  •     Camera: windowscamera
  •     Groove Music: zunemusic
  •     Maps: windowsmaps
  •     Movies & TV: zunevideo
  •     OneNote: onenote
  •     People: people
  •     Photos: photos
  •     Store: windowsstore
  •     Voice Recorder: soundrecorder
  •     Xbox: xboxapp

اگر بعد از حذف کردن برنامه در ویندوز پشیمان شدید می توانید برای برگرداندن آنها از دستور زیر استفاده کنید:

Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml”}

حذف کردن برنامه های پیش فرض ویندوز

۱۰AppsManager – نرم افزار حذف برنامه های پیش فرض ویندوز

برنامه ۱۰AppsManager یک راه حل ساده تر برای حذف برنامه های از پیش نصب شده است. با استفاده از این برنامه جانبی شما می توانید روی تمام برنامه های پیش فرض ویندوز کنترل داشته باشید و نیاز به حذف این برنامه ها در PowerShell نخواهید داشت.

10AppsManager - نرم افزار حذف برنامه های پیش فرض ویندوز

حذف برنامه های قفل شده در ویندوز با Unlocker

ویندوز به طور قابل ملاحظه ای فایل هایی که در حال اجرا هستند را قفل می کند. برای مثال اگر شما سعی کنید برنامه ای که در حال اجرا هستند را حذف کنید پیغامی مانند Access is denied به شما نمایش داده می شود. برنامه Unlocker که دارای یک نسخه قابل حمل نیز هست به شما این امکان را می دهد تا مشکل قفل بودن فایل ها و برنامه های خود را رفع کنید و آنها را حذف کنید اما پیشنهاد می کنیم این روش را به عنوان آخرین راه حل بکار ببرید.

حذف برنامه های قفل شده در ویندوز با Unlocker

پاک کردن برنامه ها در حالت سیف مد

برخی از برنامه هایی که در بک گراند سیستم شما در حال اجرا شدن هستند به راحتی از ویندوز حذف نمی شوند. شما باید سیستم خود را با حالت سیف مد بوت کنید. اگر کاربر ویندوز ۱۰ هستید دکمه Shift را پایین نگه دارید و از منوی Start گزینه Restart را انتخاب کنید. در نسخه های قدیمی تر می توانید با انتخاب دکمه F8 به حالت امن بروید. بعد از رفتن به حالت سیف مد از طریق کنترل پنل برنامه را حذف کنید.

پاک کردن برنامه ها در حالت سیف مد

پاک کردن برنامه هایی که پاک نمیشوند

System Restore یکی از ابزارهای مهم ویندوز است که در نسخه های مختلف ویندوز وجود دارد. اگر برنامه ناخواسته ای روی سیستم وجود دارد که عملکرد سیستم شما را تحت تاثیر قرار داده است می توانید با ریستور کردن رفتار این برنامه را لغو کنید. اگر نقطه بازگشتی را تعریف کرده اید در کادر جستجوی ویندوز restore را سرچ کنید و System Restore را انتخاب کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

پاک کردن برنامه هایی که پاک نمیشوند

حذف برنامه از ویندوز با بکاپ گیری

در صورتی که برنامه ای به طور ناخوسته تغییرات عمده ای روی سیستم شما ایجاد کرده است و پاک هم نمی شود می توانید بکاپ هایی که قبلا تهیه کرده اید را ریستور کنید. برای بکاپ گیری می توانید از برنامه Macrium Reflect استفاده کنید با این حال توجه کنید که بکاپ گیری چند ساعت طول می کشد و ممکن است این روش فرآیندی طولانی لازم داشته باشد.

حذف برنامه از ویندوز با بکاپ گیری

حذف برنامه هایی که پاک نمی شوند با Revo Uninstaller

برنامه Revo Uninstaller یکی دیگر از برنامه های عالیست که برای پاک کردن برنامه هایی که از ویندوز پاک نمی شوند استفاده کنید. شما حتی می توانید برنامه هایی که در هنگام بوت و در بک گراند اجرا می شوند را پاک کنید.

حذف برنامه هایی که پاک نمی شوند با Revo Uninstaller

رفع مشکل حذف نشدن برنامه ها در ویندوز با Microsoft ATS

Microsoft ATS یک بسته نرم افزاری برای رفع مشکلات در نصب و حذف برنامه ها منتشر کرده است، اگر شما هم در حذف یا نصب برنامه ها در ویندوز با مشکلاتی مواجه می شوید، می توانید از برنامه Program Install and Uninstall Troublehooter مایکروسافت استفاده کنید. پس از دریافت و اجرا نرم افزار، میتوانید ۲ گزینه را انتخاب کنید.با انتخاب گزینه اول (پیشنهاد شده) برنامه مشکلات شناسایی و اتوماتیک آنها را رفع می کند و با انتخاب گزینه دوم برنامه مشکلات را شناسایی می کند و شما می توانید انتخاب کنید کدام یک از آنها رفع و اصلاح شوند.

رفع مشکل حذف نشدن برنامه ها در ویندوز با Microsoft ATS

در مرحله بعد از شما پرسیده میشوند مشکلات در چه زمانی (حذف یا نصب ) ظاهر می شوند.

رفع مشکل حذف نشدن برنامه ها در ویندوز با Microsoft ATS

و در آخر برنامه مشکلات موجود در سیستم و ریجیستری ویندوز را بررسی میکند و در صورتی که مشکلی وجود داشت می توانید آنها رفع و اصلاح کنید.

رفع مشکل حذف نشدن برنامه ها در ویندوز با Microsoft ATS

برخی از قابلیت های این نرم افزار عبارت است از:

  • از بین برد کلیدهای مخرب ریجیستری ویندوز های ۶۴ بیتی.
  • ایجاد کلیدهایی ریجیستری که داده ها را برای جلوگیری از بروز مشکل کنترل میکنند.
  • رفع مشکلاتی که برنامه های جدید برای ویندوز شما بوجود می آوردند.
  • رفع مشکلاتی که باعث میشود برنامه ها به صورت کامل خذف نشوند و مشکلاتی برای نصب برنامه های جدید و آپدیت آنها بوجود آورند.

حذف برنامه هایی که از ویندوز پاک نمی شوند

برای پاک کردن برنامه هایی که از ویندوز پاک نمی شوند در منوی استارت عبارت regedit را تایپ کنید و برنامه رجیستری را باز کنید سپس به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Uninstall

در اینجا برنامه هایی که روی سیستم شما نصب هستند را مشاهده می کنید کافیست نام برنامه را پیدا کنید و روی آن کلیک راست و Delete کنید.

حذف برنامه هایی که از ویندوز پاک نمی شوند

پیشنهاد می کنیم قبل از استفاده از این روش از رجیستری خود بکاپ بگیرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ما روش هایی که به شما کمک می کند برنامه هایی که از ویندوز حذف نمی شوند را پاک کنید. اگر روش دیگری می شناسید و یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه زیر با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

ساخت فایل نصب Setup با WinRAR و بدون نیاز به برنامه
آموزش ۲ روش ساخت فایل نصب Setup با WinRAR و بدون نیاز به برنامه
چگونه نسخه پروتابل از نرم افزار های بسازیم؟
بهترین نرم افزار های ساخت نسخه پرتابل ( بدون نیاز به نصب ) از برنامه ها
آخرین ورژن برنامه ها را دانلود و نصب کنید

نظرات

  • محمد says:

    سلام من vpnهات اسپات شیلد رو روی لپ‌تاپ نصب کردم حالا بعد از حذفش هر دفعه موقع روشن کردن لپ‌تاپ بالا میاره و از موقع حذف کردنش هم اتصال لپ‌تاپ به نقطه اتصال گوشی دچار مشکل شده لطفا کمک کنید

  • Abolfazl says:

    سلام من hotspot shield رو روی ویندوزم داشتم و بعد یهو غیب شد و هیچ جا پیدا نبود رفتم به کنترل پنل و بخش حذف برنامه ها و اونجا هم نبود بعد فایل نصبی رو باز کردم تا دوباره نصب کنم و وقتی باز میکردم دکمه uninstall میاورد و منم روش میزدم و دوباره که میخواستم نصب کنم باز همین میومد با روش هایی که در بالا گفتید نتونستم مشکل رو حل کنم و فایل های برنامه هم در program files حذف نمیشه و میگه برنامه ای از این فایل ها استفاده میکنه

  • افرا says:

    سلام من روبوفرم نصب کرده بودم چون روند سیستم کند شد حذفش کردم بعد از حذف تو ثبت نام سایتها مشکل پیش میاد و ارور میده چطوری رفعش کنم؟

  • علی says:

    با سلام و وقت بخیر.
    من بازی جی تی ای سان اندرس رو نصب کردم و بعدش پشیمون شدم. وقتی خواستم حذفش کنم از کنترل پنل نمیشد و خطا میداد. با این روش هایی که گفته بودید تست کردم و نشد. حالا یه سوال دارم اونم اینه که اگه من بیام این درایوی که بازی رو روش نصب کردم رو فرمت کنم کامل حذف میشه یا باز هم یه سری فایل ها از این بازی مخفی میمونه؟

  • بهمن says:

    سلام وقت بخیر
    چطوری میتونیم پرینتر نصب شده روی میندوز ۷ یک سیستم را به ویندوز به ویندوز ۱۰ سیستم دیگه شیشر کنیم به طوری که اررور ۰x00000709 نده
    ممنون

  • امیر says:

    سلام وقتتون بخیر
    حدود یه ماه پیش برنامه سالید ورک رو روی سیستمم نصب کردم ولی بعد از اختار رجیستر پاکش کردم و بجای حذف نصب از تو درایو سی پاکش کردم
    حالا حدود دو هفتس فایلای مربوط به سالید ورک تو هرجای سیستمم که دیدم پاک کردم حتی تو بخش رجیستری اما وقتی سیستمو روشن میکنم یه پیام میاد رو صفحه که وینوز کانفیوجر سعی داره سالید ورک رو باز سازی کنه, چجور میتونم از شر این پیام و عملیات بعدش راحت شم؟ چون حدود ۵ دقیقه عملیاتش طول میکشه و اخرش خطا میدهو بسته میشه. ممنون میشم کمک کنین…

  • sepehr says:

    merci az site khobton khate avalo khondm moshkel haaal shod THXXXXXXX

  • هستی says:

    سلام میشه راهنمایی کنید چطوری برنامه های حذف شده از ویندوز رو بازیابی کرد؟اسم برنامه یادم رفته ولی فک کنم مال خود ویندوز بود ،ویندوز۷ استفاده میکنم
    ممنون میشم ج بدین