ربات نجات دهنده Gemini-Scout

معرفی و آشنایی با کاربرد ربات نجات دهنده Gemini-Scout

حتما انیمیشن Wall.E که توانست اسکار بهترین انیمیشن سال ۲۰۰۸ را به خود اختصاص دهد را به یاد دارید، حالا می خواهیم رباتی به شما معرفی کنیم که از نظر ظاهری بسیار شبیه ربات Wall.E است و کارایی بسیار بالایی دارد. ربات Gemini-Scout برای کمک به معدنچیانی که در معدن گرفتار شده اند طراحی و ساخته شده است.

معرفی ربات Gemini-Scout: شبه ربات Wall.E ساخته شد!

Gemini-Scout Mine Rescue Vehicle

محتوای این پست بروزرسانی شده است.

ربات Gemini-Scout توسط مهندسان رباتیک ساندیا طراحی شده است تا در مراحل اولیه برنامه ریزی و نجات در حین حادثه معدن جایگزین انسان شود. ربات می تواند وارد موقعیت های بالقوه خطرناکی شود و بنابراین به نجات دهنده ها کمک می کند تا محیط های خطرناک را شناسایی کنند و نحوه عملکرد عملیات را برای نجات معدنچیانی که گرفتار شده اند پیش بینی کند. ربات Gemini-Scout از طریق موسسله ملی امنین و بهداشت شغلی حمایت می شود.

معرفی ربات Gemini-Scout

با ربات هوشمند چمن زن، دستگاهی از جنس کارگرهای آینده آشنا شوید.

ربات Gemini-Scout چرا ساخته شد؟

پس از حادثه گرفتار شدن معدنچیان شیلی و مشکلاتی که برای عملیات نجات به وجود آمده بود، برای سرعت بخشیدن به عملیات نجات معدنچیان مهندسان در آزمایشگاه ملی ساندیا ربات Gemini-Scout Mine Rescue معرفی کردند، این ربات دارای قابلیت هایی مانند عبور از معابر سنگ لاخ، اتاق های آب گرفته، کشیدن انسان ها، و ارسال مهم ترین عنصر در عملیات نجات معدن یعنی اطلاعات از موارد و مکان های ناشناخته ی معدن و موقعیت معدنچیان است.

معرفی ربات Gemini-Scout

این ربات همچنین میتواند منابع حیاتی مانند: آب، دارو، بسته های هوا، رادیو و… را به معندچیان گرفتار شده برساند.

کاربرد ربات Gemini-Scout

یک معدن دارای ساختارهای ناپایداری است و دارای بخارات انفجاری و گازهای سمی و انواع شرایط محیطی دیگر است که خطرناک است و ارسال تیم های نجات به این نواحی مشکلی است که وجود دارد. ربات Gemini-Scout برای غلبه بر این موانع طراحی شده است. این ربات می تواند بر انواع موانع و حوضچه ها مانند سنگ آهگ، آب و حتی راه آهن غلبه کند. این ربات به طور کامل به دوربین ها و سنسورهایی مجهز شده است که امکان بازخورد شرایط محیطی و ساختاری را فراهم می آورد و می تواند اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار دهد. ربات Gemini-Scout با محفظه ضد آتش و ضد انفجار ساخته شده است تا بتواند در محیط هایی که بخارات انفجاری وجود دارد کار کند. از ربات Gemini-Scout می توان برای انواع ماموریت های زیر استفاده کرد:

  • ارسال به تونل ها
  • ماموریت های جستجو و نجات
  • اعزام و تحویل کالا
  • نظارت و شناسایی
  • پشتیبانی از اولین پاسخ دهنده

کاربرد ربات Gemini-Scout

آیا می دانستید بلندترین ربات انسانما جهان توسط ژاپنی ها ساخته می شود؟

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ما ربات Gemini-Scout را به شما معرفی کردیم. آیا در معادن ایران استفاده از اینگونه ربات ها خطر از دست دادن جان معدنچیان را کاهش نمی دهد؟ آیا ربات مشابه با Gemini-Scout در ایران ساخته شده است؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه زیر با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها ,

مطالب مرتبط

انزل وب
گجت و ابزار های جدید – سری ۴
انزل وب
گجت و ابزار های جدید – سری ۳
انزل وب
لباسهای رباتیک،تبدیل کننده ما به ابر انسان
انزل وب
انسانهای پرنده در آسمان نیویورک

نظرات