نسخه آزمایشی فایرفاکس 7 منتشر شد

فایرفاکس چیست؟ معرفی نسخه های مختلف آن

نسخه آزمایشی فایرفاکس ۷ برای سیستم عامل های مک، لینوکس و ویندوز در حال حاضر در دسترس است، با وجود انتشار نسخه ۶ این مرورگر محبوب در هفته قبل، بسیاری امیدوارند مسائل مربوط به حافظه پایدار کند این مرورگر در نسخه ی بعدی حل شود.

فایرفاکس چیست؟

What Is Firefox?

محتوای این پست بروزرسانی شده است.

فایرفاکس یک مرورگر وب کوچک، سریع و امن است. در مقایسه با اینترنت اکسپلورر می توان گفت که موزیلا فایرفاکس دارای رابط کاربری واضح و کاربرپسندتری است و سرعت دانلود سریعتری دارد. در نوامبر سال ۲۰۰۸، فایرفاکس حدود ۲۰ درصد از سهم بازار را در جهان کسب کرد که در آن زمان سهم اینترنت اکسپلورر حدود ۷۰ درصد بود. فایرفاکس دارای بسیاری از قابلیت هایی است که کاربران با آنها در مرورگرهای دیگر آشنا شده اند.

فایرفاکس چیست؟

در نسخه ابتدایی فایرفاکس چند گزینه جدید وجود داشت که در آن زمان در مرورگرهای دیگر وجود نداشت که از این ویژگی ها می توان به نوار ابزار بوک مارک و سربرگ های مروری که به کاربران اجازه می داد تا بین چند سایت سوئیچ کنند. فایرفاکس همچنین افزونه هایی جدیدی را ارائه داد تا کارایی و کاربردی بودن مرورگر افزایش پیدا کند. کنترل های اسکریپت نویسی مانند جاوا و اکتیوایکس امکان امنیت بهتر را فراهم آورده است. فایرفاکس ۲.۰ در اکتبر ۲۰۰۶ منتشر شد و شامل رابط کاربری ساده تر، جسجوی چند سربرگی و همزمان، کامپوننت ایمیل Thunderbird، لینک به موتور جستجوی گوگل، فید RSS، قابلیت های امنتیتی مانند آنتی فیشینگ و غیره بود.

آموزش ۴ روش رفع مشکل و تغییر زبان فایرفاکس در ویندوز کامپیوتر را مطالعه بفرمایید.

نسخه آزمایشی فایرفاکس ۷

نسخه آزمایشی فایرفاکس ۷ برای سیستم عامل های مک، لینوکس و  ویندوز در حال حاضر در دسترس است، با وجود انتشار نسخه ۶ این مرورگر محبوب در هفته قبل، بسیاری امیدوارند مسائل مربوط به حافظه پایدار کند این مرورگر در نسخه ی بعدی حل شود.

نسخه آزمایشی فایرفاکس 7

فایرفاکس ۷ با MemShrink که یک ابتکار عمل جدید برای از بین بردن ناسازگاری های حافظه مرورگر است معرفی می شود. Nicholas Nethercote مدیر بخش گسترش موزیلا ادعا می کند که فایر فاکس جدید حدود ۲۰ یا ۵۰ درصد از حافظه کمتری نسبت به ورژن های قبلی خود استفاده میکند.

علاوه بر MemShrink،مرورگر جدید دارای ویژگی Javascript garbage collection (موثر در آزاد کردن حافظه زمانی که چندین تب را را همزمان باز کردید) بهتری است و همچنین بر ای کاهش canvas-based انمیشن های HTML5 بر روی Azure Direct2D پیاده سازی شده است.

ابزاری برای Firefox 7 ساخته شده اند که به گسترش دهندگان کمک می کنند تا زمان دفعات لود شدن را اندازه گیری کنند، همچنین هماهنگ سازی بوک مارک ها و پسوردها نیز بسیار سریعتر شده است.

آموزش دانلود پسوردهای ذخیره شده در فایرفاکس را مطالعه بفرمایید.

آخرین ورژن فایرفاکس

موزیلا دست از بهبود مرورگر فایرفاکس خود بر نمی دارد و اکنون در زمان نگارش این پست نسخه ۶۲ خود را روانه بازار کرده است. در این نسخه  ۳۰ درصد حافظه کمتری استفاده می شود، طراحی بهبود پیدا کرده است، مرورگر دو برابر سریعتر شده است و امنیت بهبود پیدا کرده است، شما می توانید ۱۰ تا ۱۰۰۰ سربرگ باز کنید و … در حال حاضر فایرفاکس ۳۰ درصد سبکتر از گوگل کروم است. همیشه برای دانلود آخرین ورژن فایرفاکس به سایت رسمی آن مراجعه بفرمایید.

آخرین ورژن فایرفاکس

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب در مورد مرورگر فایرفاکس با هم صحبت کردیم، آیا فایرفاکس مرورگر ترجیح داده شما است؟ چه قابلیت ها و ویژگی هایی از فایرفاکس شما را به خود جذب کرده است؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه زیر با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش نحوه ساخت شورتکات برای سایت در فایرفاکس
آموزش نحوه ساخت شورتکات برای سایت در فایرفاکس
آموزش 4 روش حل مشکل ارور PR_END_OF_FILE_ERROR فایرفاکس
۷ روش حل مشکل باز نشدن سایت و ارور PR_END_OF_FILE_ERROR فایرفاکس
آموزش 7 روش حل ارور The Proxy Server Is Refusing Connections فایرفاکس
۷ روش حل ارور The proxy server is refusing connections فایرفاکس
آموزش روش حل مشکل باز نشدن فایرفاکس در ویندوز 10
آموزش روش حل مشکل باز نشدن فایرفاکس در ویندوز ۱۰

نظرات