آشنایی با کوچک ترین لپ تاپ (Ben NanoNote) و کامپیوتر دسکتاپ دنیا

آشنایی با کوچک ترین لپ تاپ (Ben NanoNote) و کامپیوتر دسکتاپ دنیا

در نگاه اول، وقتی به این کوچکترین لپ تاپ و کامپیوتر دسکتاپ نگاه می کنید متوجه خواهید شد که این سیستم ها برای یک خانه عروسکی طراحی شده است و اندازه بسیار کوچکی دارند. امروز در انزل وب قصد داریم در مورد ۲ تا از کوچکترین کامپیوترهای دنیا صحبت کنیم.

کوچکترین کامپیوتر دنیا کدام است؟

Functional Dollhouse Computer Might be World’s Smallest

محتوای این پست بروزرسانی شده است.

قبلا در انزل وب در مورد ساده ترین و کوچکترین دوربین عکاسی صحبت کردیم. شاید نام Ben NanoNote را شنیده باشید. Ben NanoNote کوچگترین لپ تاپ لینکوسی است که دارای پهنای ۱۰۰ میلی متری و ضخامت ۱۷ میلی متری با صفحه نمایش ۳ اینچی است. برنامه ای که روی این لپ تاپ اجرا می شود OpenWRT نام دارد و این به معنای اپن بود برنامه و سخت افزار این لپ تاپ کوچک می باشد. شاید فکر کنید که این لپ تاپ به خاطر اندازه کوچکی که دارد قیمت ارزانی دارد اما در واقع شما برای خرید آن باید ۹۹ دلار پرداخت کنید.

کوچکترین کامپیوتر دنیا کدام است؟

معماری پردازنده MIPS تضمین نمی کند که ابونتو اجرا خواهد شد اما OpenWRT همراه با ابزارهای کاربردی با ترمینال های مختلف، چند بازی که بیشتر آنها شبیه به بازی Gameboy هستند و همچنین یک مرورگر و بسیاری از ابزارهای کاربردی دیگر در این لپ تاپ کوچک اجرا خواهند شد.

پردازنده در فرکانس ۳۳۶ مگاهرتز اجرا می شود اما می تواند به ۴۸۰ذ مگاهرتر اورکلاک شود و همچنین به طور پیش فرض دارای ۳۲ مگاباین حافظه SDRAM، ۲ گیگابایت حافظه فلش، یک میکروفن و اسپیکر کوچک، مینی USB و حدود ۱۲ ساعت عمر باتری است. تایپ با Ben NanoNote با شست دست انجام می شود، وزن لپ تاپ ۱۲۶ گرم است که مانند تلفن به راحتی می توانید در دست بگیرید اما یک سری مشکلات در این لپ تاپ کوچک وجود دارد به طور مثال در برنامه ها ناسازگاری وجود دارد و هیچ دکمه برگشتی وجود ندارد بنابراین ساده ترین راه برای برگشت به صفحه اصلی خاموش روشن کردن است که چند ثانیه طول می کشد تا بوت شود.

کوچکترین کامپیوتر دنیا کدام است؟

جالب است بدانید که علاوه بر لپ تاپ کوچک Ben NanoNote کوچکترین کامپیوتر دسکتاپ نیز طراحی شده است. در نگاه اول یک کامپیوتر رومیزی معمولی (desktop PC) روبه رو شما است، اما وقتی که انگشتان غول پیکری را که با موس کار می کند را مشاهد می کنید متوجه می شوید که این کامپیوتر به اندازه بندانگشتان دست است و احتمالا کوچک ترین کامپیوتر دنیاست.

کوچکترین کامپیوتر دنیا کدام است؟

در واقعی یا جعلی بودن ویدیو منتشر شده از این کامپیوتر هنوز خبر موثقی در دست نیست و فقط اطلاع داریم که این ویدیو از کشور ژاپن ارسال شده است.

کوچکترین کامپیوتر دنیا کدام است؟

در آخر از شما دعوت می کنیم با کوچکترین فلش درایو جهان آشنا شوید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

به نظر شما هدف از ساخت و طراحی کوچکترین کامپیوترها در دنیا چیست و با این سیستم های کوچک چه کاری می توان انجام داد؟ آیا شما هم علاقمند به استفاده از این سیستم های کوچک هستید و حاضرید برای خرید آنها هزینه کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه زیر با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

انزل وب
کوچک ترین Mp3 Player لمسی جهان

نظرات