هواپیمای بدون سرنشین با قابلیت فیلم‌برداری

دانشجوی مبتکر دانشگاه آزاد اسلامی اراک موفق به ساخت هواپیمای بی سرنشین با قابلیت عکس‌برداری و فیلم‌برداری هوایی شد.

هواپیمای بدون سرنشین هوشمند کنترل از راه دور «مهاجر ۳» با راهنمایی دکتر علیرضا نظام‌آبادی و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۶۰ میلیون ریال توسط همایون عرب، دانشجوی مبتکر رشته مهندسی برق قدرت در دانشگاه آزاد اسلامی اراک طراحی و ساخته شد.

انزل وب

دکتر علیرضا نظام آبادی، دبیر منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی اراک و استاد راهنمای این پروژه در این زمینه اظهار کرد: تیم سازنده این هواپیما توانسته از بین ۶۸ تا ۷۰ تیم شرکت‌کننده در مسابقات طراحی و ساخت پرنده‌های بدون سرنشین دانشگاه شریف در بین ۱۶ تیم برتر کشوری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات از اوایل مهرماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف آغاز می‌شود که از بین واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی تنها واحد اراک و کرمان موفق به حضور در این دوره از مسابقات شده‌اند.

همایون عرب، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی اراک و طراح و سازنده این هواپیما نیز، افزایش طول هواپیما و ارتفاع پروازی، نصب ابزار دقیق و سیستم رادیو کنترل و قابلیت فیلم‌برداری و عکس‌برداری را از جمله مزیت‌های این هوایپما نسبت به دو نمونه دیگر ساخته شده در این واحد دانشگاهی عنوان کرد.

وی افزود: این طرح از بی‌نظیرترین گلایدرها و دارای قابلیت پرواز در ارتفاع تقریبی پنج هزار متر – معادل ۱۵ هزار پا – است.

عرب ادامه داد: طول بال این هواپیما چهار متر، جنس بدنه فوم توپر با روکش کربن، طول بدنه ۱.۳ متر و مجهز به سیستم ارسال تصویر آنلاین با برد کنترل تصویر ۴۰ کیلومتر و دارای قابلیت عکسبرداری و فیلم‌برداری با کیفیت HD است.

وی خاطرنشان کرد: استحکام بسیار بالا و استفاده از الیاف کربن و کولار در بدنه هواپیما و تکنولوژی جدید و به روز از ویژگی‌های این هواپیما است.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی اراک خاطرنشان کرد: انرژی این هواپیما از باتری‌های لیتیوم تامین می‌شود و دارای موتور ۶۵۰ کیلو وات الکتریکی با ویژگی عدم تولید گرما است که به این دلیل توسط موشک‌های گرماگریز قابل ردیابی نیست.

وی اضافه کرد: نصب بال‌های خورشیدی بر روی این هواپیما به منظور افزایش مدت پروازی تا ۲۴ ساعت و اجرای خلبان هوشمند برای کنترل هواپیما در برد ۴۰ کیلومتر از دیگر برنامه‌های این تیم بر روی این هواپیما است.

عرب تصریح کرد: نصب سیستم اختلال مخابراتی بر روی این هواپیما از دیگر قابلیت‌های آن است که با روشن شدن آن سیستم شبکه‌های موبایل منطقه به طور کامل قطع می‌شود.

منبع:ISNA

ویرایش و گردآوری:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات