اولین و بزرگترین آزمایش ایالات متحده بر روی ماشین ها

آزمایشات تکنولوژی خودرو به خودرو(Vehicle-to-vehicle) قدم های اولیه اجرایی در ایالات متحده میگذارند . دپارتمان وزارت حمل ونقل آمریکا (DOT) ماه گذشته ۱۴.۹ میلیون دلار به  موسسه تحقیقات حمل ونقل دانشگاه میشیگان برای انجام تحقیقات اعطا نموده است،این دانشگاه درحال برنامه ریزی طرحی برای چند سال آینده برای قرار دادن رادیوهای ۳۰۰۰ برد کوتاه درون خودروها،در جاده های Ann Arbor است.

جاده Ann Arbor میشیگان به علت تصادف های متعدد مکان ایده آلی برای انجام چنین آزمایشی است.این پروژه با همکاری ۸ شرکت بزرگ خودرو سازی که از یک دهه پیش برای ایجاد یک پلتفرم از این نوع تکنولوژی متحد شده اند عملی میشود،افراد که این پروژه را آزمایش میکنند از بین ۲۰,۰۰۰ خدمه مرکز پزشکی انتخاب میشوند.

انزل وب

در این پروژه اتومبیل ها با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند، و با برخی از زیرساخت های رادیویی مجهز ترافیکی و رادیوهایی کوتاه برد، از مسائلی مانند موقعیت خودروها دیگر ( GPS) ،سرعت آنها،مسیر حرکت خودروها در جاده ها و … آگاه میشوند.

ایده به اشتراک گذاری اطلاعات علاوه بر کارآمد بودن آن،امنیت را نیز افزایش میدهد ،DOT اعلام نموده است توسط این فناروی ۸۰% برخوردهای جدی و غیر عمدی کاهش می یابد،این تکنولوژی به رانندگان کمک میکند بدانند چه موقع در خطر هستند بطور مثال از ماشین هایی که با سرعت زیاد از کنار انها عبور میکنند آگاه میشوند یا در مواردی مثل عبور از تقاطع ها و آگاهی از تصادف در اتوبان ها موثر خواهد بود.

انزل وب

این تکنولوژی پیش زمینه بسیاری از اختراعات آینده در زمینه خودرو مانند رانندگی وسایل نقلیه و طرح ترافیک در نظر گرفته شده است .مرکز تحقیقاتی Testbed اطلاعات یک سال را جمع آوری و پس از آن اداره ملی امنیتی ترافیک بزرگراه تکنولوژی هایی پیش بینی شده را تایید یا رد می کند.با تایید این تکنولوژی ،ارتباطات خودرو به خودرو میتواند در ایالات متحده تبدیل به یک ویژگی نسبتا استاندارد در طی چندین سال آینده شود.

منبع خارجی:technologyreview

ویرایش و ترجمه:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

انزل وب
شناسایی راننده به وسیله صندلی ماشین
نسل بعدی سیستم راهیابی ماشین ها
ایستگاه های شارژ ۱۰ دقیقه ای ماشین های الکتریکی نیسان
نیسان در حال گسترش ماشین هایی است که توانایی خواندن ذهن راننده را دارند

نظرات