Ribbon،گرم و سرد نگه دارنده مواد غذایی

Ribbon وسیله ای سیار است که کاربران می توانند آن را اطراف ظروف مواد غذایی گرم یا سرد خود بپیچند و بدون اینکه نیاز به مایکروویو و یا یخچال داشته باشند آن را گرم یا سرد نگه دارند.این دستگاه که توسط Enzo Kocak طراحی شده است یکی از ۸ فینالیست ها در رقابت های سال آزمایشگاه طراحی ۲۰۱۱ Electrolux میباشد و یک ابتکار جدید برای گرم یا سرد نگه داشتن مواد غذایی است .

انزل وب

Ribbon داری دو سطح مجزا برای عملکرد گرمایشی و سرمایشی میاشد،و در هر دو طرف دستگاه ده ها باطری کوچک با سلول ترمودینامیکی قوی وجود دارد.علاوه بر این شکل انعطاف پذیر این دستگاه که میتواند مانند سیم خم شود به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی بتوانند آن را در اطراف هر ظرف غذایی و یا حتی بطری بپیچند.

انزل وب

پوسته پلیمر پلاستیکی انعطاف پذیر Ribbon از طریق سیم های مسی بین سلول های داخل دستگاه ارتباط برقرار میکند و انرژی دستگاه را به حداکثر می رساند.این دستگاه به راحتی به ۴ بخش تقسیم می شود و میتواند بصورت جانبی به بشقاب گرم یا سرد متصل شود یا به عنوان یک شال گرم/سرد کننده از آن استفاده شود.

انزل وب

همچنین در طراحی این دستگاه آهنربایی تعبیه شده است که به کاربران کمک می کند تا بتوانند بدون سر یا لیز خوردن،آن را در اطراف ماهی تابه ها و ظروف فلزی قرار دهند .

انزل وب

 

طراحی دو طرفه و آیینه وار Ribbon این امکان را می دهد که سیستم گرم کردن و سرد کردن در هر دو طرف به طور همزمان مورد استفاده قرار گیرد.

انزل وب

این دستگاه را میتوان با یک آداپتور برق DC و یا از طریق تولید ترموالکتریک شارژ کرد .

منبع خارجی:itechfuture

ویرایش و ترجمه:انزل وب

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات