مصاحبه با ”تیم کوک”،مدیرعامل جدید شرکت اپل

جانشین دست چین شده ”استیو جابز”

باز هم از چند هفته گذشته همه جا صحبت از ”استیو جابز” و جاى خالى او در شرکت اپل است، همه کارشناسان معتقدند که به این راحتى نمى توان جاى خالى استیو جابز را پر کرد.

انزل وب

شاید در ابتدایى که خبر استعفاى دوباره او به گوش همه رسید، روزنه امیدى براى دیگر شرکت هایى که از رقباى اپل بودند، باز شد اما استیو جابز به این سادگى راضى نمیشود تا جایگاه شرکتش به خطر بیفتد و همه تصمیم گرفته اند که جاى خالى این نیروى قدرتمند را با کمک تیمى از افراد متخصص پر کنند. مطمئنا او آن چنان نیرویى بوده است که نیاز است براى پر شدن جاى خالى اش، تیمى از افراد متخصص فعالیت کنند.

مدیران شرکت اپل در حال حاضر یک تیم چهار نفره تشکیل داده اند و امید دارند تا بتوانند جایگزین جابز” شوند. در حال حاضر ”تیم کوک” به عنوان جایگزین اصلى استیو جابز معرفى شده است و در اولین نامه رسمى خود به کارمندان و پشتیبانان اپل قول داده است تا اپل هیچ تغییرى نکند و اجازه ندهد که جاى خالى استیو جابز به چشم بیاید. بسیارى از افراد و علاقه مندان جهان آى تى، جابز را اسطوره جهان آى تى میدانند و بر این تصور هستند که با بازنشسته شدن او شالوده یکپارچه شرکت اپل از هم خواهد پاشید.

در واقع مهره کلیدى اپل در تمامى شاخه ها از این شرکت کناره گرفته است و این موضوع براى رقباى اپل بسیار خوشایندتر از آن چیزى است که فکرش را مى کنیم.از یک طرف تضعیف روحیه خود کارکنان اپل و ازطرف دیگر جوسازى رسانه ها و فعالیت هاى جدید شرکت هاى رقیب به عواملى تبدیل خواهند شد که ممکن است جایگاه اپل را به خطر بیاندازند.”تیم کوک” در اولین نامه رسمى خود نوشته است که ”استیو یک رهبر و یک مدیر فوق العاده براى من و تمام مدیران ارشد دیگر اپل بوده است و من ازشما خواهش مى کنم تا اطمینان داشته باشید که اپل تغییر نخواهد کرد زیرا جابز آن چنان شرکت و فرهنگ منحصر به فردى را در اپل ایجاد کرده است که قابل تغییر نیست و همه ما به اصول او وفادار خواهیم ماند.

ما همچنان بهترین محصولات جهان را با قدرت تولید خواهیم کرد و مشتریان ما مانند گذشته به اپل افتخار کرده و با استفاده از محصولات خلاقانه اپل،بر سر ذوق خواهند آمد”. بعد از این ماجرا مصاحبه هاى بسیارى با ”تیم کوک”انجام گرفته که در این هفته یکى از آن ها را از سایت businessinsider.com براى شما گلچین کرده ایم.

شما مدیر جدید اپل هستید، شاید لازم باشد تا باز هم خود را معرفى کنید.

در این چند وقت تیترهاى جدیدى در رسانه ها در مورد خودم خوانده ام که زیباترین آن ”جانشین دست چین شده استیو جابز” بوده است.این موضوع که استیو از میان تمامى کارمندانش مرا انتخاب کرده، باعث افتخار من است. من از سال ۱۹۹۸ با اپل همکارى کرده ام و در مدرسه تجارت تحصیل داشته ام.شاید این انتخاب به دلیل این باشد که من و استیو از نظر شخصیتى تشابهات بسیارى به هم داریم.

اما بیشتر افراد معتقدند که شما شیوه مدیریتى متفاوتى خواهید داشت.

مسلما هیچ دو نفرى راه و روشى یکسان نخواهند داشت. من هم بیشتر تاکید دارم که باید کارها را به صورت تیمى انجام داد تا این که شخصا تصمیم گرفته و به جلو حرکت کنم.از طرف دیگر من معتقدم که مهمترین عاملى که مى تواند باعث موفقیت یک شرکت شود، حفظ آرامش محیطى است که در آن کار میشود. من سعى دارم که محکم و ثابت با آرامش قدم بردارم و با کمک تیمهاى متخصصى که در اختیار دارم به بهترین نتیجه ممکن برسم.

منظورتان از تیم متخصص همان تیم چهار نفره معروفى است که تشکیل داده اید؟

بله من براى تمام تصمیم گیرى هایى که در آینده دراپل انجام خواهد شد از سه نفر دیگر هم کمک خواهم گرفت.
تیم ما در حال حاضر چهار عضو دارد که علاوه بر من،”جاناتان ایو”، ”فیلیپ شیلر” و ”اسکات فورستال” هم در مدیریت اپل نقشى کلیدى خواهند داشت. شاید تمامى ما با کمک هم بتوانیم به جایگزین مناسبى براى ”جابز” تبدیل شویم و بعد از مدتى خیال تمامى مشتریان و همکارانمان را از ثابت ماندن وضعیت اپل راحت کنیم.

پس اطمینان دارید که میتوانید جایگاه شرکت را حفظ کنید؟

ما همه اعتقاد داریم که اپل قبل از این که یک شرکت باشد بیشتر یک مکتب است و همان طور که همه میدانند، مکتب ها هیچ گاه تغییر نمى کنند. ”جابز” مکتبى را بنیان گذاشته است که پیروان آن به خوبى آن را حفظ خواهند کرد.
او تاثیر شگرف و ماندگارى بر فرهنگ اپل داشته است و این فرهنگ را در تمامى بخش ها ماندگارکرده است.

منبع:روزنامه بایت

ویرایش و گردآوری:انزل وب

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

تشخیص ایرپاد پرو اصل و فیک
تشخیص ایرپاد اپل اصل و فیک سخت نیست! این ۱۰ مورد را سریع بررسی کنید
آموزش تصویری 9 روش ریست اپل ایدی (Apple ID)
آموزش تصویری ۹ روش ریست اپل ایدی (Apple ID)
آموزش کامل 6 روش برقراری تماس صوتی و تصویری با فیس تایم
آموزش کامل ۶ روش برقراری تماس صوتی و تصویری با فیس تایم
رفع ارور cannot connect to app store در آیفون
۱۴ روش رفع پیغام خطای Cannot Connect To App Store آیفون

نظرات