آنتنی که میتوان آن را پوشید و شست

پوشیدن آنتن هایی که در حال حاضر نجاتگران از آنها در عملیات امداد و نجات استفاده میکنند از سرعت عملیات میکاهد و مشکلات خاص خود را به دنبال دارد اما با همکاری دانشگاه تکنولوژی Tampere و شرکت فلاندی Patria آنتنی طراحی شده است که میتوان آن را به جلیقه نجات دوخت.

انزل وب

این آنتن از مواد بسیار سبک و انعطاف پذیری که در مقابل آب و رطوبت،سایدگی و پارگی مقاوم است ساخته شده و برای استفاده در سیستم ماهواره ای جستوجو و نجات Cospas-Sarsat طراحی گردیده است،Cospas-Sarsat عملیاتی امداد و نجاتی میباشد که توسط کشور های روسیه،فرانسه ،کانادا و آمریکا حمایت میشود در طی ۳۰ سال جان ۲۶۰۰۰ قربانی را نجات داده است.

انزل وب

باتوجه اینکه سیگنال های رادیویی Cospas-Sarsat بسیار پایین هستند و معمولا آنتن های بزرگ این سیگنال ها را دریافت میکنند،سایز کوچک و انعطاف پذیری بالا این آنتن ها باعث منحصر به فرد بودن آنها میشود،از این رو موقعیت کسی که جلیقه نجات مجهز به این فناوری را پوشیده و در دریا گمشده باشد را میتوان در عرض چند دقیقه شناسایی کرد.

میتوانید از اینجا انعطاف پذیری این آنتن را مشاهده کنید.

منبع خارجی:esa

ویرایش و ترجمه:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات