انزل وب

تکنولوژی هایی که به فیلم تبدیل شدند

شاید جالب باشد بدانید که تکنولوژی ها و اشخاص مرتبط به علم کامپیوتر باعث تولید چه آثاری در صنعت فیلم سازی شده اند،در ادامه ۹ فیلمی که موضوع آنها از اشخاص و تکنولوژی های مرتبط با علم کامپیوتر الهام گرفته شده است را در انزل وب معرفی میکنیم.

انزل وب

Steve Jobs Biography

سال انتشار:نامشخص

انزل وب

با در گذشت مدیر عامل شرکت اپل استیو جابز،شرکت سونی با پرداخت ۳ میلیون دلار حقوق فروش و تولید فیلم زندگی زنامه استیو جابز که بر گرفته از کتاب نوشته شده Walter Isaacson است و در ۲۴ اکتبر سال ۲۰۱۱ منتشر میشود را خرید.این نویسنده ۳ سال از وقت خود برای انجام مصاحبه و نوشتن این کتاب صرف نمود و احتملا این فیلم یک موفیت بزرگ دیگر همانند فیلم The Social Network برای کمپانی سونی محسوب میشود.

Something Ventured

سال انتشار:۲۰۱۱

انزل وب

داستان این فیلم در مورد کسانی میباشد که با ریسک کردن باعث ایجاد شرکت های انقلابی مثل Apple, Intel, Cisco, و Google شده اند.این افراد با پیش بینی،آینده نگری و گاهی خوش شانسی توانستند شروع به سرمایه گذاری بر روی صنعت هایی کنندکه بعد ها تبدیل به یک سرمایه تجاری تبدیل شدند.

The Social Network

سال انتشار:۲۰۱۰

انزل وب

این فیلم بر اساس چگونی ایجاد شبکه ی اجتماعی فیس بوک توسط مارک زوکربرگ و تبدیل شدن آن به شبکه اجتماعی بزرگ، بهمراه مشکلات قانونی که بر سر را ه این شخص قرار میگیرد ساخته شده است،این فیلم توانست در کل دنیا ۲۲۴,۹۲۰,۳۱۵ میلیون فروش کند.

Prince of Persia: The Sands of Time

سال انتشار:۲۰۱۰

انزل وب

بسیاری از فیلم ها مانند Mortal Kombat, Lara Croft: Tomb Raider, Super Mario Bros و..در صنعت فیلم سازی از روی نسخه های بازی ویدیوئی آنها ساخته شده اند، داستان این فیلم نیز  بر اساس سری باز های محبوب Prince of Persia از کمپانی Ubisoft ساخته شده است ،در این فیلم یک پرنس ایرانی به نام دستان برای نجات قلمرو پادشاهی پدرش و اثبات بی گناهی خود تلاش میکند.فروش این فیلم برای سازندگانش سودی معادل ۳۳۵,۱۵۴,۶۴۳ میلیون دلار داشته است.

Welcome to Macintosh

سال انتشار:۲۰۰۸

انزل وب

موضوع این فیلم نیز نگاهی به شرکت Apple که خط تولید کامپوترهای جهان را تغییر داد است.عنوان این فیلم برگرفته از پیغام خوش آمدگویی که کاربران در نسخه های قدیمی سیستم عامل مک در هنگام شروع مشاهده میکردند است.

Revolution OS

سال انتشار:۲۰۰۱

انزل وب

ممکن است  سیستم عامل ویندوز مایکروسافت درصد بیشتری از سهم بازار تجاری را از آن خود کرده باشد اما هنوز بسیاری ترجیح میدهند از یک سیستم عامل رایگان و متن باز استفاده کنند،داستان این فیلم نیز بر اساس چگونگی ایجاد هسته لینوکس(GNU/Linux) توسط هکرها و ایجاد یک سیستم عامل متن باز ،همان چیزی استیو بالمر مدیر عامل مایکروسافت از آن به عنوان”سرطانی که با لمس هر چیزی خود را توسط یک حس مالکیت معنوی به آن وصل میکند ” یاد میکند، ساخته شده است.

Track Down

سال انتشار:۲۰۰۰

انزل وب

Track Downدر مورد داستان زندگی هکر بدنام Kevin Mitnick است،او به علت متهم شدن به هک،کرک و جرایم غیر قانونی رایانه ای به مدت ۳ فراری و به عنوان تحت تعقیب ترین مجرم رایانه ای در ایالات متحده بوده است و سر انجام در سال ۱۹۹۵ دستگیر شد و به مدت ۸ سال به سلول انفرادی منتقل شد زیرا قاضی بر این باور بوذ که او قادر است با یک تلفن جنگ هسته ای راه بیاندازد.

Pirates of Silicon Valley

سال انتشار:۱۹۹۹

انزل وب

پس از مرگ استیو جابز این فیلم برای ادای احترام به این شخیصت دوبار از شبکه TNT پخش شد، این فیلم بر اساس زندگی استیو جابز و بیل گیتس همراه با ظهور کامپیوترهای شخصی و رقابت بین شرکت های اپل و مایکروسافت ساخته شده است.

Triumph of the Nerds: The Rise of the Accidental Empires

سال انتشار:۱۹۹۶

انزل وب

این مستند سه قسمتی برای اولین بار در ماه ژوئن سال ۱۹۹۶ از شبکه PBS پخش شد،این فیلم نگاهی به زندگی نوابغ دنیای فناوری مثل:Gates, Steve Jobs و Steve Wozniak دارد،و شروع زندگی آنها را در زمان پیدایش کامپیوتر شخصی Altair 8800, Apple I, Apple II و VisiCalc بررسی میکند.

 

منبع خارجی:pcmag

ویرایش و ترجمه:انزل وب

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات