هر سطحی را به صفحه لمسی تبدیل کنید

سیستم پروژکتور پوشیدنی OmniTouch میتواند هر سطحی مانند دست انسان،دیوار و.. را به صورت موقت به یک صفحه لمسی بسیار جالب تبدیل کند.این سیستم ترکیبی از یک مینی پروژکتور و دوربینی از نوع Kinect مایکروسافت میباشد که یک صفحه مجازی لمسی در اختیار کاربر قرار میدهد.

انزل وب

برای استفاده از OmniTouch به هیچ دکمه یا کلیدی لازم ندارید اما میتوانید در صورت نیاز آنها را بکشید و بر روی هر سطحی از آنها استفاده کنید.دوربین مادون قرمز با حساسیت بالا کینتی یک نقشه سه بعدی پویا از محیط شما ایجاد میکند و با استفاده از محاسبات نور بازگشت داده شده مادون قرمز،سطح جسم زمانی که حتی در حال حرکت باشید محاسبه میشود.

انزل وب

همچنین لیزر پیکو-پروژکتور زمانی که نیاز به بازسازی شکل و اندازه سطح در مواقعی که دارای شکستگی و کرنش زاویه اى باشد،تنظیم میشود.این سیستم قادر به تشخیص اجسام استوانه ای شکل مانند انگشتان است و حتی میتواند زمانی شما با انگشتان خود حرکت کلیک یا های لایت کردن چیزی را نمایش میدهد را حس کند.علاوه بر این مانند صفحه های لمسی معمولی میتوانید تایپ کنید یا جسمی را به اطراف بکشید.

انزل وب

درحال حاضر باید OmniTouch را بر روی شانه های خود نصب کنید اما در آینده ای نزدیک حجم آن نیز بسیار کاهش میابد،Chris Harrison همکار مخترع این دستگاه، OmniTouch را زمانی که یک محقق کارآموز در CMU مایکروسافت بود توسعه داد و معتقد است این سیستم تمام دستگاه های دستی را یکپارچه و مجتمع کند.وی همچنین در سال گذشته نیز بر روی سیستم Skinput را که میتوانست دست یا بازو افراد را به صفحه لمسی تیدیل کند کار کرده بود.

منبع خارجی:popsci

ویرایش و ترجمه:انزل وب

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات