معرفی نرم افزار و سرویس های فید خوان

خوراک وب یا به اختصار خوراک(به انگلیسی: web feed) یک قالب داده است که به کاربران اجازه می‌دهد محتویاتی که مرتباً به‌روز می‌شوند را به‌راحتی پیگیری نمایند.

به‌صورت معمولی چگونگی کاربرد یک خوراک بدین‌گونه‌است که تولیدکنندگان محتوا، یک پیوند به کاربر می‌دهند تا کاربر با معرفی پیوند به برنامه‌ٔ خوراکخوان خود، هنگام به‌روز شدن خوراک، درونمایه‌های تازه‌ای که به خوراک افزوده شده‌است را دریافت کند.

پیگیری محتوا بدست خوراک، نسبت به پیگیری به‌وسیلهٔ ایمیل فوایدی دارد که در زیر به بخشی از آن اشاره می‌کنیم:

  • نیازی نیست تا کاربر نشانی رایانامهٔ خود را در اختیار فرد دیگری قرار دهد، از این رو می‌تواند از هرزنامه‌ها، ویروس‌ها و دیگر خطرات افشا شدن رایانامه در امان بماند.
  • اگر کاربر بخواهد از دریافت درونمایهٔ تازه خودداری کند نیازی نیست تقاضای «لغو عضویت» بفرستد، بلکه به سادگی می‌تواند خوراک مورد نظر را از خوراک‌خوان خود پاک کند.
  • نوشته‌های به‌روز شده‌ٔ خوراک‌ها در دسته‌بندی‌های جداگانه قرار می‌گیرند و هر خوراک دسته‌بندی ویژهٔ خود را داراست که از این دید نسبت یه رایانامه که نامه‌های رسیده بدون دسته‌بندی در یک فضای بزرگ صندوق‌های وارده قرار می‌گیرند برتری محسوسی دارد.[ویکی پدیا][بیشتر]

انزل وب

بیشتر کاربران در وب اغلب از نرم افزار و سرویس های معروفی همچون Google Reader برای خواند فید وب سایت ها استفاده میکنند،اما ما در ادامه برخی از سرویس و نرم افزارهایی که کمی ناشناخته هستند ولی میتوان آنها را جایگزین سرویس های معروف نمود معرفی میکنیم.

Netvibes

این وبسایت بسیاری از خصوصیات سرویس Google Reader را داراست،علاوه بر این دارای برخی از ویژگی هایی بسیاری میباشد که سرویس گوگل از آنها پشتیبانی نمیکند،همچنین میتوانید فایل های OPML گوگل ریدر را به Netvibes منقل کنید.

انزل وب

Feedly

Feedly یک add-on برای مرورگرهای فایرفاکس،کروم و سافاری اپل است،علاوه بر این میتوانید از app مخصوص اندروید آن نیز استفاده کنید.Feedly فیدها را در قالب یک مجله به شما نمایش میدهد و یکی از نقاط قوت این سرویس ویژگی های اشتراک گذاری و یکپارچه سازی آن با شبکه های اجتماعی است.

انزل وب

NewsBlur

یک سرویس جدید و تازه تاسیس میباشد که دارای ویژگی های قدرتمندی است.NewsBlur دارای ظاهری زیبا،رابط کاربری آسان و فید خوان هوشمند میباشد که میتوانند فایل های OPML را نیز در آن بارگذاری کنید.

انزل وب

FeedDemon

یک نرم افزار رایگان و با امکانات کامل میباشد که میتوانید خبرهای وبسایت ها را از روی دسکتاپ کامپیوتر خود مرور کنید.

انزل وب

FeedReader

رابط کاربری ساده و روان این نرم افزار یکی از نقاط قوت FeedReader میباشد،این نرم افزار تمام قابلیت های یک فید ریدر خوب را داراست.

انزل وب

NetNewsWire

اگر از کاربران Mac, iPhone و iPad هستید،این فید ریدر گزینه مناسبی برای شماست.

انزل وب

منبع:انزل وب

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

7 افزونه کاربردی مرورگر ها که دردسر های وبگردی را کم تر میکنند !
۷ افزونه کاربردی مرورگر ها که دردسر های وبگردی را کم تر میکنند !
خواندن مطالب سایت بدون عوامل مزاحم و تبلیغات
۴ روش خواندن مطالب سایت بدون نمایش تبلیغات و موارد مزاحم
آموزش حذف تولبار اضافی نظیر ASK ، Babylon ، Yahoo از مرورگر های فایرفاکس و کروم و..
آموزش حذف کامل تولبار های اضافی Ask ، Yahoo ، Babylon و.. از مرورگر
حل مشکل غیر فعال شدن و اضافه کردن افزونه IDM به فایرفاکس،گوگل کروم ،اپرا،ادج،سافاری و..
حل مشکل غیر فعال شدن و اضافه کردن افزونه IDM به فایرفاکس،گوگل کروم ،اپرا،ادج،سافاری و..

نظرات