توسط لباس رباتیک زن فلج دوباره راه رفتن را تجربه کرد

وقتی که Amanda Boxtel نوزده سال پیش پس از حادثه ای در اسکی فلج شد،هرگز فکرش را نمیکرد که دوباره بتواند راه برود.او اکنون میتواند به لطف لباس روباتیکی که توسط محققان کالیفرنیایی در نمایشگاه بین المللی فناوری داده لندن به نمایش گذاشته شد، دوباره راه رفتن را تجربه کند.

انزل وب

دستگاه Ekso که در این نمایشگاه معرفی شد دارای پاهای رباتیکی میباشد که کوچک ترین حرکت بدن در قمست بالایی لباس را تشخیص میدهد و سپس آن را به یک گام تبدیل میکند.

خانم Boxtel در رابطه با استفاده از این ربات گفت:”راه رفتن با زانو های خم شده ی خودم و فشردن دوباره پاشنه هایم بر روی زمین،شگفت انگیز است. “همچنین وی از اینکه توسط این ربات میتواند توانایی انجام برخی از کارهایی که قبلا در خانه قادر به انجام آنها نبوده را پیدا کند،بسیار خوشحال است.

انزل وب

Eythor Bende مدیر اجرایی Ekso Bionics در دانشگاه Berkeley کالفرنیا، میگوید این لباس رباتی یک ایده برای اضافه نمودن قدرت مافوق انسانی به سربازان در میدان جنگ بود،اما پس از طراحی محققان تصمیم گرفتند آن را برای کمک به بیمارانی در ناحیه ستون فقرات دچار مشکل هستند نیز استفاده کنند.وی همچنین اضافه نمود:”ما ارتقا و استقلال در حرکت را نظر داریم و میخواهیم توسط Ekso بیماران شانس دیگری برای ایستادن و راه رفتن پس از حادثه داشته باشند.”

انزل وب

Bender همچنین توضیح داد که چگونه سنسورهای موجود در لباس حرکات را تشخیص میدهند،یک کامپیوتر حرکات را ترجمه میکند و دستگاه و موتورهای ویژه ای که در زیر زانو و لگن قرار گرفته اند باعث حرکت فرد به جلو میشود.

این ربات با هزینه معادل بر ۱۷ میلیون تومان در امکانی مانند مراکز توان بخشی بسیار مفید و تاثیر گذار خواهد بود.

منبع خارجی:nationalpost

ویرایش و ترجمه:انزل وب

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • داریوش آهنگری says:

    سلام
    باتشکر از اطلاعات مفیدی که در سایت قرار دادید
    من یک پسر ۱۳ ساله دارم که از ناحیه کمر به پایین معلول میباشد.
    ممنون میشم که اگر اطلاعات بیشتری دارید در اختیار بنده قرار دهید.

  • امیر says:

    با سلام
    خواستم بدونم مطالبی رو که میذارید رو خودتون مستقیم ترجمه میکنید یا از سایت خاص دیگه ای که ترجمه کرده از اونجا بر میدارید
    بعدش اینکه این مطالب تارخشون در سایت اینگلیسیش به روزه یا نه…
    ممنون میشم کمکم کنید چون برام مهمه
    و بدون شک برا شما هم یه جورایی یه سودی داره
    ممنون از زحماتتون

    • شهریار مهاجر says:

      سلام امیر عزیز
      مطالبی که در سایت قرار میگیرد توسط بنده و دیگری اعضای تیم انزل وب ترجمه و منتشر میشه و هیچ از منبع داخلی کپی برداری نمیکینم.
      به غیر از مطالبی که خود ما آنها را منتشر میکنیم، مطالب دیگر کاملا به روز هستن و نهایتا ۱-۲ روز بعد از انتشار در رسانه خارجی در انزل وب قرار میگیرند.برای اطمینان میتوانید منابع خارجی که در آخر هر پست قرار میدهیم را بررسی کنید.
      موفق باشید

×