بر روی زمین موجودات فضایی سیاره های دیگر را می یابیم

حتما در فیلم ها و مستندات مرتبط به کشف موجودات فضایی و حیات در سیاره های دیگر  مشاهده کردید که انسانها به با سفر به کرات دیگر تمدن جدیدی را کشف میکنند،اما اینبار از شاتل فضایی و خارج شدن از جو زمین خبری نیست زیرا محققان پی بردند هم انسان ها و هم موجودات فضایی در کرات دیگر میتوانیم از راه دور یکدیگر را مشاهد و به وجود حیات و تمدن در کرات دیگر پی ببرند.

انزل وب

تحقیقات انجام شده توسط آبراهام لوئب از دانشگاه هاروارد و ادوین ترنر از پرینستون نشان می دهد که برق و نورهای مصنوعی مانند چراغها در سیارات دیگر را میتوان با نسل بعدی تلسکوپ های زمینی از راه دور مشاهده کرد.روش اولیه بسیار ساده است،سیارات از طریق منبع نور طبیعی یعنی خورشید روشن میشوند که این به نوعی امضای انحصاری نور طبیعی است و در نتیجه بسیار ساده میتوان نور غیر طبیعی را در سیارات دیگر شناسایی کرد.

انزل وب

لوئب و ترنر می گویند که این روش با استفاده از تلسکوپ های فعلی ما قادر به تشخیص یک سرزمین خاکی در اطراف لبه منظومه شمسی( کمربند کوییپر ۵۰ AU) هستیم اما در آینده ای نزدیک با استفاده از تلسکوپ های قوی تر میتوانیم وجود تمدن در سرزمین های دورتر را نیز تشخیص دهیم.

انزل وب

ممکن است این سوال به میان بیاید که چرا این دو محقق از امواج رادیویی که بسیار آسان تر قابل تشخیص هستند برای تشخیص موجودات فضایی استفاده نمیکنند؟جواب معلوم است زیرا این امواج بیشتر توسط انسان ها تولید میشود و با توجه به پیشرفت تکنولوژی در آینده ممکن است  منسوخ شوند اما نور مصنوعی تقریبا از زمان آغاز بشریت موجود بوده و گزینه بسیار مناسب تری برای تحقیقات است.

منبع خارجی:extremetech